Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 9  (gelezen 19162 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #60 Gepost op: 5-04-2017, 14:10:29 »
Ik denk dat De Mol altijd erg geholpen en geïnformeerd wordt door de productie. Hij/zij wordt namelijk door die productie ingehuurd/betaald. Net zoals eender welke groep die ergens een Mol zou planten, die helpen hun Mol ook waar mogelijk. Dus de duikactie vond ik niet zo heel erg. Het is vergelijkbaar met een andere reeks waar de mol geïnstrueerd werd om als eerste in een rij te staan wanneer er een speciale rol werd verloot. Ze moesten elk een envelop kiezen en in één van de envelopen zou een papier met een kruisje erop zitten voor de speciale rol. De Mol moest zorgen dat ie als eerste aan de beurt was en wist vervolgens ook dat ie de meest linkse envelop moest kiezen.

OK, gesteund door de productie, maar je moet het alsnog weten klaar te spelen als Mol.

En ik lees nog veel berichten waar de Nederlandse reeks wordt afgekraakt. Laten we het gewoon positief houden t.o.v. beide reeksen en het hier vooral over de Vlaamse hebben. ;)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #61 Gepost op: 5-04-2017, 14:44:09 »
Een mol wordt altijd geholpen en vooraf geïnformeerd, daar is het nu eenmaal de mol voor. Ik denk dat niemand het raar vindt dat Eline thuis al heeft mogen oefenen met het maken van pinguïns of dat opdrachten al door zijn gesproken. Wel vind ik het belangrijk dat de kandidaten op de een of andere manier de mol zouden kunnen tegenwerken of molacties weer ongedaan zouden kunnen maken. Een briefje met daarop de voorwerpen die de mol niet wil kiezen vind ik prima: Davey kan immers alsnog iets doordrukken (en heeft hier nog invloed op). Die mislukte molactie bij het duiken gaat wat mij betreft te ver. De andere deelnemers hadden immers niet de kans om ook een lift te nemen bij een duiker en hun eigen tas alvast veilig te stellen. Ik vind dat de productie het niet kan maken dat iemand die het juiste label onthoudt en de juiste tas opduikt alsnog al zijn bagage kwijt is omdat de mol de labels heeft verwisseld. Ik had dat dan ook echt geen leuke molactie gevonden. Maar om nu in het algemeen te gaan klagen dat de mol teveel geholpen is? Tja, dan kijk je volgens mij echt het verkeerde programma. De mol wordt altijd geholpen, al dacht ik wel dat de mol altijd nog zijn/haar eigen strategie mocht kiezen (iets dat Eline in veel mindere mate heeft gedaan dan Gilles voor mijn gevoel).

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #62 Gepost op: 5-04-2017, 16:20:33 »
Een heel mooie slotaflevering! Hier kan Avrotros nog wat van leren... (dat ik dat zeg, haha!)
Ook een meer dan goede mol in mijn ogen. Tuurlijk, ze is veel gebrieft, maar dat zal iedere mol waar dan ook, ook zijn gebeurd. Het werd gewoon veel in beeld gebracht. Ga er maar van uit dat ook de 'topmollen' (?) zoals George en Thomas net zo zijn ingelicht, alleen kwam dat niet in beeld.
Ik kijk nu al uit naar weer 2 seizoenen WIDM volgend jaar: de Nederlandse en de Vlaamse!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #63 Gepost op: 5-04-2017, 17:37:06 »
Het briefen van de Mol is iets wat heel erg bij het origineel hoort. En de Vlaamse Mol blijft daar heel dichtbij en de Nederlandse ook wel maar in de vroegere jaren meer dan nu. Denk aan George die op de gang werd ingefluisterd welke antwoorden hij wel of niet moest geven.

Ik had de duiksabotage erg leuk maar ook wel heel gemeen gevonden. >:D ;D

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #64 Gepost op: 5-04-2017, 19:03:19 »
Prachtige slotaflevering. Alles zit erin, de reacties van de kandidaten, de molacties, compilaties, manpulaties, hints, afvallers. Ik verwachtte met de quiz en de hartslagen dat Eline stond touwtje te springen  ::rofl:: maar niet gebeurd kennelijk.

Eline heeft gewaagd subtiel gespeeld.  ::bravo::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #65 Gepost op: 5-04-2017, 21:04:55 »
Ik heb de aflevering nog eens teruggekeken en ik denk dat het mijn favoriete ooit is. Gewoon door het gevoel dat het meegeeft ::love::
...óf niet!

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #66 Gepost op: 6-04-2017, 17:38:46 »

Helemaal onder de indruk van de molacties was ik niet. Eline had niet alles zelf bedacht blijkt dus, ze hoefde alleen de vooropgezette plannetjes maar uit te voeren. Na de eerste afleveringen werd ze voorzichtiger m.i.




Ik ben echt zwaar onder de indruk van dit seizoen inclusief de finale aflevering.

Ik weet dat jij dit ook bent, maar ik quote even deze zin omdat ik vind dat het niet eerlijk is om te zeggen dat Eline evt geen goede mol zou zijn omdat de productie plannetjes voor haar klaarlegt.
Ik hoop dat men beseft dat de mol altijd door de productie op de hoogte wordt gebracht van alle opdrachten en dat er mol scenario's bedacht worden, nog voor de reis gaat beginnen. Dat we dit in de NL versie nooit op beeld zien met zo'n camera zoals bij de Belgische, wil niet zeggen dat het niet gebeurt. in principe word er dus heel veel gestuurd door de productie. Het kan niet zo zijn dat de mol bij elke opdracht maar gewoon moet hopen een briljante ingeving te hebben om op een bepaalde manier te mollen.
Je hebt natuurlijk mollen die wat meer initiatief nemen, of wat brutaler zijn maar ik denk dat elke mol van 5 jaar (Belgie) en 17 jaar (NL) is gestuurd door de productie..


Oh, en mijn hoofd kwam nog in beeld bij de finale aflevering. Bij de Klok hints zie je mijn hoofd als 2e van links staan bij de Tweet van Gilles. Had het zelf amper gezien, tot ik opeens m'n hoofd zag hahahaha. Grappig moment ;D

Nu al zin in seizoen 6!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #67 Gepost op: 7-04-2017, 19:38:59 »
Dat de Mol geholpen wordt door de regie is al zo oud als t programma zelf. in serie 1 van de mol ( dus echt de 1e serie ooit) gaf de mol in een opdracht aan of ze de dobbelsteen opnieuw mocht werpen, omdat de uitkomst haar geen molactie gaf. Op dat moment waren er crewmensen in de buurt die tot dan toe niet wisten wie de mol was.

de mol is voor 99% kandidaat maar voor 1 % gewoon mee regie : de mol moet n beeld, er moeten molacties mogelijk zijn.
als dit niet op voorhand wordt doorgesproken is t erg lastig de actie goed op beeld vast te leggen.
en een goede Mol is 97% prima kandidaat ( onzichtbaar, opgaand in de groep), voor 2 % vanuit zichzelf improviserend waar mogelijk, maar toch ook voor 1 % opgelegde acties proberen uit te voeren.
als de regie een mol teveel de vrije hand laat, denk ik dat t vaker enorm zou opvallen dat iemand molt.

en ook in nederland is er een gegronde briefing van de mol vooraf, maar ook tijdens t spel.
de laatste keer was aflevering 1 voor een behoorlijk deel 1 aan een opleiding tot Mol gewijd.

ik vind t er gewoon bijhoren

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [De Mol] Aflevering 9
« Reactie #68 Gepost op: 7-04-2017, 23:13:28 »
Ik sluit me aan bij de lofzang over aflevering 9. Op een gegeven moment dacht ik, 't einde zal nu inmiddels wel naderen; ik was pas op tweederde van de aflevering! Er zit zoveel in (blijkbaar). In NL zijn ze op 20 minuten voor de mol bekend is, hier is dat gewoon de week ervoor al. Vind ik echt fijner. Er zijn nog vragen genoeg en productie weet dat. In NL lijken ze te denken dag iedereen alleen maar wil weten wie de mol is, en niet hoe die mol dan gemold geeft.

Ja, prachtig slot, mooie kandidatengroep, gaaf seizoen. ::trots::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas