Auteur Topic: De Mol in de media (2018)  (gelezen 41329 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #60 Gepost op: 8-04-2018, 22:05:07 »

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #61 Gepost op: 8-04-2018, 22:07:01 »
Hoezo heeft HLN al een interview met de afvaller?
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #62 Gepost op: 8-04-2018, 22:08:45 »
Hoezo heeft HLN al een interview met de afvaller?

Hoezo hebben alle nieuwssites de hele aflevering samen gevat 1 minuut na de uitzending? ;)

Volgens mij zijn er afspraken dat ze de aflevering 2 dagen op voorhand te zien krijgen.

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #63 Gepost op: 9-04-2018, 11:38:05 »
Hoezo hebben alle nieuwssites de hele aflevering samen gevat 1 minuut na de uitzending? ;)

Volgens mij zijn er afspraken dat ze de aflevering 2 dagen op voorhand te zien krijgen.

Zou goed kunnen. Dat van die verslagen had ik ook ook al eens over nagedacht, maar ik kwam tot de conclusie dat ze het typen tijdens de aflevering en de reclameonderbreking. Wat jij zegt klinkt inderdaad wel aannemelijker.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #64 Gepost op: 9-04-2018, 11:44:14 »
Zou goed kunnen. Dat van die verslagen had ik ook ook al eens over nagedacht, maar ik kwam tot de conclusie dat ze het typen tijdens de aflevering en de reclameonderbreking. Wat jij zegt klinkt inderdaad wel aannemelijker.

In Nederland kijken ze bij Moltalk ook al 2 dagen op voorhand de uitzending (zonder eliminatie) en krijgen de gasten ook de mogelijkheid om de aflevering eerder te bekijken.

Ik zie er ook geen probleem in, zolang De Morgen maar niet spoilt wie De Slimste Mens gewonnen heeft. ;D

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #65 Gepost op: 9-04-2018, 13:00:54 »
Jammer dat ik het gesprek met de afvaller niet helemaal kan lezen.

Hulpmol, weet je dat de nabespreking van Gazet van Antwerpen en Nieuwsblad hetzelfde zijn?
Geschreven door Jef van Hoofstad  ;)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #66 Gepost op: 9-04-2018, 13:14:15 »
Jammer dat ik het gesprek met de afvaller niet helemaal kan lezen.

Hulpmol, weet je dat de nabespreking van Gazet van Antwerpen en Nieuwsblad hetzelfde zijn?
Geschreven door Jef van Hoofstad  ;)

Dat weet ik, maar ik wil tonen dat ik er moeite in heb gestoken. ;D Het Nieuwsblad en Gazet van Antwerpen zitten volgens mij bij dezelfde persgroep ook.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #67 Gepost op: 9-04-2018, 13:27:21 »
Dat weet ik, maar ik wil tonen dat ik er moeite in heb gestoken. ;D Het Nieuwsblad en Gazet van Antwerpen zitten volgens mij bij dezelfde persgroep ook.

En voor die moeite natuurlijk mijn hartelijke dank   ::joehoe::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #68 Gepost op: 10-04-2018, 11:03:38 »

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #69 Gepost op: 10-04-2018, 23:13:15 »
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180410_03456200
Heeft iemand toegang tot dit artikel? Het lijkt mij namelijk een heel interessant artikel... ;)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #70 Gepost op: 11-04-2018, 08:19:57 »
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180410_03456200
Heeft iemand toegang tot dit artikel? Het lijkt mij namelijk een heel interessant artikel... ;)


Vindt u de proeven in ‘De Mol’ soms ook zo ingewikkeld? Presentator Gilles De Coster mag het uitleggen

Gisteren om 22:00
door Benjamin Praet

Je hebt een handleiding nodig om het opzet van de proeven te snappen, vindt menig kijker van De Mol dit jaar. Volgens presentator Gilles De Coster “is die gelaagdheid net nodig”. “Elke deelnemer moet de opdracht kunnen beïnvloeden.” Bovendien gaan de makers niet over een nacht ijs: er is zelfs een team van 21 ex-kandidaten om alle opdrachten op voorhand te testen.

Een deelnemer rijdt aan hoge snelheid met een wagen op een raceparcours. Samen met zijn copiloot, die op het dak zit, moet hij een theoretisch rijexamen afleggen. Bij elke ronde moeten ze het correcte antwoord tonen terwijl ze aan een snelheid van 100 per uur worden geflitst. Daarna probeert een professionele chauffeur het parcours sneller af te leggen, maar de andere kandidaten kunnen zijn poging vertragen. Onder meer door een oude man uit een auto te bevrijden en die de weg te laten oversteken, of door op een hometrainer een rood stoplicht te activeren.

Hoe vakkundig De Mol dit jaar weer is gemaakt, en hoe spannend ook, bij de uiteenzetting van de opdrachten gaat het bij veel kijkers al snel duizelen. Zelfs filmregisseur Erik Van Looy, onlangs te gast in het analyseprogramma Café De Mol, stelde onomwonden: “Hopelijk snap ik iets van de proeven.” Maar volgens presentator Gilles De Coster, die ze samen met een viertal andere redacteurs bedenkt, is die gelaagdheid net “het DNA van De Mol”. “Het publiek verwacht dat ook. Je hebt negen kandidaten. Die moeten allemaal aan bod komen en verdachte handelingen kunnen stellen. Sta bij een droge rivierbedding, gooi een steen naar de andere oever en ga hem zoeken, daar kunnen we geen programma rond bouwen.”

Eerst testen, dan voor echt

De Coster waakt er wel over dat de opdrachten begrijpelijk zijn. “Soms wordt een voice-over achttien keer herschreven, zodat het opzet duidelijk genoeg is. Waar nodig, voorzien we illustraties. En er is een mix. Sommige proeven zijn rechttoe-rechtaan en heel psychologisch, zoals met de koffertjes op de lucht­haven. Maar ook die zijn vintage De Mol.”

De opdrachten hebben een lange ontstaansgeschiedenis en eender wat kan inspiratie bieden. Bijvoorbeeld een traditie in het land van opnames, zoals Día de los Muertos(Dag van de Doden, nvdr.) in Mexico. “In april werden de eerste schetsen uitgetekend en tot enkele uren voor de opnames, in het najaar, werden ze bijgestuurd. Ze worden ook allemaal uitvoerig getest, door een team van 21 ex-deelnemers, op haalbaarheid en speelbaarheid. En verschillende proeven sneuvelen onderweg, omdat ze niet gefilmd of gesaboteerd kunnen worden, of niet te betalen zijn. Nog een reden waarom we zoveel lagen toevoegen: het zijn triggers, zodat de deelnemers niet stilvallen”, zegt De Coster.

Een hele klus dus, voor de makers. De Coster omschrijft het liefst zo: “Je schrijft een fictiereeks, maar je weet niet wat de acteurs gaan doen. Je moet dus op alles zijn voor­bereid.”

‘De Mol’ is elke zondag om 20 uur op Vier.



Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #71 Gepost op: 11-04-2018, 10:21:19 »
Bedankt!

Leuk artikel... Ik vind het echt stom dat zo veel mensen plots commentaar hebben op de 'dubbele lagen' van de proeven. Volgens mij is dit echt niet meer of minder dan de vorige 2 jaar en is het echt gewoon kritiek geven om kritiek te geven. Moesten de opdrachten veel te simpel zijn, dan zou er ook weer kritiek zijn... Zo moeilijk vind ik de opdrachten nu ook weer niet. Zoals Gilles De Coster zelf ook zegt, wordt alles toch altijd nog eens driedubbel verduidelijkt met een duidelijke voice-over en heel duidelijke illustraties. Als je naar 'De Mol' kijkt, moet je gewoon ook niet te lui zijn om eens een keer te moeten nadenken en anders is 'De Mol' misschien gewoon niets voor jou, denk ik dan... Hopelijk heeft dit geen negatief effect op de makers en komt er nog een volgend seizoen met even gelaagde en fantastische opdrachten, zoals nu.


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #72 Gepost op: 11-04-2018, 11:20:39 »
Ze zullen vast niet aan het DNA van De Mol gaan prutsen zoals Gilles het zo mooi noemt. Daar heb ik alle vertrouwen in.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #73 Gepost op: 11-04-2018, 13:53:48 »
Bedankt!

Leuk artikel... Ik vind het echt stom dat zo veel mensen plots commentaar hebben op de 'dubbele lagen' van de proeven. Volgens mij is dit echt niet meer of minder dan de vorige 2 jaar en is het echt gewoon kritiek geven om kritiek te geven. Moesten de opdrachten veel te simpel zijn, dan zou er ook weer kritiek zijn... Zo moeilijk vind ik de opdrachten nu ook weer niet. Zoals Gilles De Coster zelf ook zegt, wordt alles toch altijd nog eens driedubbel verduidelijkt met een duidelijke voice-over en heel duidelijke illustraties. Als je naar 'De Mol' kijkt, moet je gewoon ook niet te lui zijn om eens een keer te moeten nadenken en anders is 'De Mol' misschien gewoon niets voor jou, denk ik dan... Hopelijk heeft dit geen negatief effect op de makers en komt er nog een volgend seizoen met even gelaagde en fantastische opdrachten, zoals nu.
Vooral zaken als: maar voordat je dit doet, moet je eerst dat doen en dat moet daar en daar. Ik heb ook ooit een spel verzonnen met al dat soort regeltjes, en dat werkte ook niet.

Toch denk ik dat het boven de pet van sommige deelnemers gaat. De jacht op Joke bijvoorbeeld, ik denk dat Jeffrey alles niet goed kon onthouden. Dat er eerst munten geslagen moesten zijn en dat je dat moest checken voordat je Joke elimineerde, bovendien moesten die munten in een vaas gedeponeerd zijn ook nog. Ook Lloyd en Katrien begrepen dat niet of hadden dat niet onthouden. Misschien een idee om eerst te checken of kandidaten de opdracht door en door begrijpen voordat ze van start gaan.
« Laatst bewerkt op: 11-04-2018, 13:57:28 door Run »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #74 Gepost op: 11-04-2018, 14:32:26 »
"Er is zelfs een team van 21 ex-kandidaten om alle opdrachten op voorhand te testen."

Lijkt me een plezante job voor erbij wel  ;D Zo blijf je meer als anders verbonden met het programma  ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #75 Gepost op: 11-04-2018, 14:42:27 »
Leuk artikel.

Ik moet persoonlijk toch ook toegeven dat ik ondanks het kijken van in totaal 24 seizoenen (al dan niet toen ik de Mol al kende) nog altijd soms naar een opdrachtuitleg kijk en me afvraag wat er te gebeuren staat.

Maar ik vind dat een programma als dit dat nodig heeft. Als die 850000 kijkers voor de opdracht begint al weet hoe ze exact loopt, dan kan je makkelijker zien wie waar fouten maakt. Ik heb dan liever dat ik me als iets aandachtigere kijker die op een forum zit en meermaals terugkijkt extra kan onderscheiden van iemand die 1 keer kijkt op zondag en daar zijn mening op baseert.

Uiteindelijk is het toch gewoon zo dat iedereen pas echt teleurgesteld is als het te makkelijk wordt?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #76 Gepost op: 15-04-2018, 22:33:15 »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #77 Gepost op: 15-04-2018, 22:43:49 »
dank u :D

wat een nietszeggend gesprek met Katrien ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 15-04-2018, 22:47:37 door Lukie4 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #78 Gepost op: 16-04-2018, 09:41:00 »
Waar is de allereerste aflevering van Cafe de Mol terug te vinden waar de kandidaten gepresenteerd werden? Hij staat niet tussen de andere afleveringen.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #79 Gepost op: 16-04-2018, 10:11:21 »
Waar is de allereerste aflevering van Cafe de Mol terug te vinden waar de kandidaten gepresenteerd werden? Hij staat niet tussen de andere afleveringen.

Ik heb deze op m'n website beschikbaar.

https://surfdrive.surf.nl/files/index.php/s/Un7kDoDIpjTVucI

Wachtwoord: GILLES
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...