Auteur Topic: De Mol in de media (2018)  (gelezen 41352 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #100 Gepost op: 22-04-2018, 18:41:29 »
Ik zie dit net pas, het stond bij off-topic  :-\\
https://www.vier.be/embed/video/public/18643
Het promofilmpje voor vanavond!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #101 Gepost op: 22-04-2018, 18:51:25 »
Het stond ook in het afleveringtopic dat nog op slot zit. Toen heb ik het in offtopic gezet om er over te kunnen praten. Media-topic is voor De Mol in externe media. Maar whatever. Te gekke promo dus!  ;D

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #102 Gepost op: 22-04-2018, 22:06:03 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #104 Gepost op: 23-04-2018, 20:20:10 »
En het blijft feest! In de nieuwste HUMO weer aandacht voor De Mol.

Hier al de link voor de abonnees en dan volgt ongetwijfeld Cosmic Fool binnenkort met het hele artikel. En zo niet dan zorg ik wel voor scans: http://www.humo.be/humo-archief/389571/partners-in-crime-humo-sprak-met-de-familie-van-de-mol

En daarmee zijn we er niet want óók in de nieuwe HUMO: http://www.humo.be/humo-archief/389565/de-7-hoofdzonden-van-actrice-en-presentatrice-frances-lefebure  ::bravo:: ::feest::
« Laatst bewerkt op: 23-04-2018, 20:27:57 door Heinz »

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #105 Gepost op: 23-04-2018, 22:56:24 »
En het blijft feest! In de nieuwste HUMO weer aandacht voor De Mol.

Hier al de link voor de abonnees en dan volgt ongetwijfeld Cosmic Fool binnenkort met het hele artikel. En zo niet dan zorg ik wel voor scans: http://www.humo.be/humo-archief/389571/partners-in-crime-humo-sprak-met-de-familie-van-de-mol

En daarmee zijn we er niet want óók in de nieuwe HUMO: http://www.humo.be/humo-archief/389565/de-7-hoofdzonden-van-actrice-en-presentatrice-frances-lefebure  ::bravo:: ::feest::

Heeft er mij iemand geroepen? ;) Vandaag zal ik het eerste interview posten en morgen het andere.

Partners in crime: Humo sprak met de familie van 'De mol'

Afgelopen zondag kon u zien hoe de kandidaten van ‘De mol’ in het verre Mexico enkele dagen met hun partner of een familielid werden herenigd. Een heftige ervaring voor de deelnemers én voor hun bezoekers. ‘Mensen thuis schatten een deelname aan ‘De mol’ veel te romantisch in. Geloof me: als iedereen een voorproefje kreeg, zouden er geen tienduizend inschrijvingen zijn.’


Het bezoek van familie en geliefden betekent traditiegetrouw dat ‘De mol’ halfweg is en dus kan een eerste voorzichtige balans worden opgemaakt. Enkele vaststellingen: meer dan ooit is iederéén verdacht, er wordt hard gespeeld maar ook snel grootmoedig vergeven (en niet alleen door de pastoor van dienst), en de mol doet méér dan zijn werk. Ook opvallend: op sociale media worden de deelnemers met ongewone mildheid bejegend. Zou het dan toch nog de goeie richting uit gaan met de beschaving? Of zitten we dit jaar met een deelnemersgroep die we alleen maar sympathiek kunnen vinden?
Van dat laatste is alvast het gezelschap overtuigd dat wij op een zwoele lenteavond treffen. Terwijl een half rund op de barbecue wordt gegooid, de vuurkorven knetteren en een speciaal uit Guanajuato overgevlogen authentiek mariachiorkest er de stemming in brengt, verzamelen zich voor een terugblik en een vooruitblik: Jasper (de broer van Pieter), Viviane (de vrouw van Steve), Eugénie (de moeder van Lloyd), Miet (de vriendin van Bahador) en Fien (de zus van Joke). Alleen Indy, de zoon van Pascale, ontbreekt: hij is op schoolreis. Het is een gevarieerde en vrolijke bende die óók een interessante groep ‘De mol’-deelnemers zou vormen, komt zomaar in ons op. Maar dat kan de mescal geweest zijn.
HUMO Na de bezoekdagen van de vorige editie zei Jo, de man van de verliezende finaliste Annelies: ‘Die drie dagen leken wel drie weken. Zo intens was het.’ Herkenbaar?
Jasper «Dat zijn topdagen, hè. Ik denk niet dat ik in mijn leven ooit nog drie dagen na elkaar zal meemaken waarin zoveel gebeurt. Al die wisselende emoties! Eerst was ik heel blij om mijn broer terug te zien, twee dagen later was het verschrikkelijk om hem weer te moeten achterlaten.»

HUMO Wat was het eerste wat de kandidaten zeiden toen ze jullie zagen?
Fien «De eerste vraag die ik aan Joke stelde, was: ‘En? Heb je al gebleit?’ Geen idee waarom, ik vraag haar dat anders nooit. Daar heeft ze achteraf nog wakker van gelegen: ‘Dat gaat wel in beeld komen, hè!’ Ze begon meteen over die keer dat Lloyd haar had neergeknald tijdens de helikopterproef. Dat moest haar toch van het hart.»

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #106 Gepost op: 23-04-2018, 22:57:27 »
Viviane «Toen we nog onherkenbaar in dat dierenpak zaten, ging Steve meteen bij mij staan. ‘Ik had u herkend aan uw nekske.’ (lacht) Daarna hebben we elkaar eens goed vastgepakt.»
HUMO Op de vraag of hij zijn vrouw had gemist, zei Steve nadrukkelijk: ‘Elke dag, én elke nacht.’ Niet lang na die uitspraak trokken jullie – nadat jullie bij een proef amper 25 euro hadden verdiend – al richting hotel. We willen niet speculeren, maar...
(Algemene hilariteit)
Viviane (lachje) «Wat moet ik daarop zeggen? In die proef werden alleen vragen over films gesteld, hè. Steve en ik weten veel over films van vroeger, maar over die van de laatste twintig jaar weten we niets. We hadden daarom meteen beslist: als we de kans krijgen om naar het hotel te vertrekken, zijn we weg.»
HUMO Pieter en Jasper gingen in de bioscoopproef all the way en moesten uiteindelijk in de auto blijven slapen. Nog steeds rugpijn, Jasper?
Jasper (ernstig) «We hebben daar heel comfortabel geslapen. Ik zei toen al: ‘’t Is hier precies businessclass.’ Koud hebben we het ook niet gehad, het waren echt goede slaapzakken.»
HUMO Waren jullie ooit bezorgd over het welzijn van jullie geliefden? De moeder in het gezelschap mag eerst antwoorden.
Eugénie (knikt) «Ik dacht de hele tijd: ‘Hopelijk gebeuren er geen ongelukken.’ Lloyd smijt zich altijd volledig en hij komt veel tegen. Nu zit hij weer in het gips: gebroken scheenbeen na een partijtje voetbal. Een paar weken vóór hij met ‘De mol’ vertrok, is hij van een paar meter hoog hard op beton gevallen. Hij is een nachtje in observatie moeten blijven. Toen we een andere keer weer naar de spoedafdeling moesten, spraken de dokters en verpleegsters hem al aan met zijn voornaam: ‘Wat heb je nu weer uitgestoken, Lloyd?’ (lachje)»
Fien «In mijn omgeving waren vooral de mensen bezorgd die niet mochten weten dat Joke aan ‘De mol’ deelnam. We hadden iedereen verteld dat ze op reis was naar Bahrein. Mijn zus gaat sowieso veel naar het buitenland – zo zat ze eens lang in Thailand – maar dan stuurt ze ’s avonds wel berichtjes naar de WhatsApp-groep van de familie. Deze keer: niets. Op den duur was mijn oudste zus in paniek: ‘Ze heeft daar in Bahrein zeker iets gezegd wat niet mocht! Of ze droeg geen hoofddoek waar dat moest.’ Ze was ervan overtuigd dat Joke in de gevangenis zat.»
Eugénie «De broer van Lloyd begreep er ook niets van: ‘Mama, hij reageert op geen énkel berichtje!’ Ik zei dat hij hem dan maar een mail moest sturen. Ik had het wachtwoord van Lloyds mailadres gekregen en antwoordde in zijn naam op sommige mails. Natuurlijk schreef zijn broer dan dingen die een mama niet hoort te weten (lacht).»
Viviane «Steve is hoofddokter in een rusthuis. Dat ze ’m ineens niet meer konden bereiken, was daar nog nooit gebeurd. Ons verhaaltje – dat Steve op reis was naar Santiago de Compostela – geloofden ze niet. ‘Dan zou hij toch af en toe bellen, zeker!’ Ik heb toen maar gezegd dat hij uit mentale gezondheidsoverwegingen op retraite was gegaan in een klooster (lacht).»
HUMO Intussen lijkt ‘De mol’ zelf steeds minder op een retraite. Tijdens de Mexican stand-off, de slotproef in de aflevering van vorige zondag, hing er een merkwaardige spanning tussen de kandidaten.
Jasper «Ja, heel spannend. Die zes stonden daar echt lang naar elkaar te kijken en te wachten tot het eerste schot viel. Ik kreeg er kippenvel van. En ik was blij dat ik op een afstand stond (lacht). Ik vond vooral dat mijn broer het plots vrij hard speelde.»
Viviane «Het einde komt stilaan in zicht. Het is lang gemütlich geweest, maar vanaf nu beginnen de kandidaten aan zichzelf te denken.»

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #107 Gepost op: 23-04-2018, 22:58:08 »
HUMO Toch straf dat slechts twee van de zes kandidaten voor pasvragen gekozen hebben.
Viviane «Er zijn ook nog mensen met principes. Mijn man dacht er toch zo over: het goede doel ging voor. Jongeren als Lloyd kiezen misschien sneller voor het geld en voor zichzelf. Dat begrijp ik ook, hoor.»
Eugénie «Nee, nee. Het was níét zo zwart-wit. Lloyd koos voor het spél. Hij zei me: ‘Ik heb al zo vaak voor de groep gekozen in plaats van voor mezelf.’ Hij was ook bang dat iederéén voor de pasvragen zou kiezen: ‘Ik heb geen zin om weer de enige idioot te zijn.’ Hij was er achteraf trouwens niet goed van.»
Jasper «Er was ook een hele voorgeschiedenis – denk maar aan die scène met de geldkoffertjes in de luchthaven. Dat speelt mee.»
HUMO Het bezoek van partners en familie betekent dat de druk even van de ketel kan. Baha leek de grootste metamorfose te ondergaan. Hij zag er ineens veel meer ontspannen uit.
Miet «Ik heb hem in de laatste aflevering niet anders gezien dan in de voorgaande afleveringen. Het was niet de Baha van thuis, want hij was heel hard met het spel bezig. Hij wilde echt niet naar huis. Dat vond ik opvallend: na de proef in het pretpark gingen we samen iets eten en meteen gingen de molboekjes open en begon iedereen druk te schrijven. Ik dacht: ‘Ook gezellig. We zien elkaar net terug, en ze zitten allemaal te noteren welke kleren de anderen droegen.’ Toen besefte ik pas hoe serieus ze het spel nemen.»
Viviane (verbaasd) «Steve was niet met het spel bezig toen ik daar was. Echt niet.»
HUMO Dat is intussen ook gebleken.
(Hilariteit)
Jasper «Mijn broer ging er wel voluit voor. Zo kennen we hem ook. Een spelletje spelen met hem is geen plezier, zeker niet als het in een groep is. Hij is ongelofelijk gefocust. Maar in de laatste proef met de Mexican stand-off wist hij me toch te verbazen. Daar was zijn concentratie nog intenser.»
HUMO Als hij dezelfde stoten uithaalt als de andere kandidaten, wordt hij daar in de media soms strenger op beoordeeld. De teneur: ‘En dat voor een priester!’
Jasper (schouderophalend) «Een rare discussie, maar dat hoort erbij, zeker? Elk jaar zijn er in ‘De mol’ een paar profielen die afwijken van de rest. Dat draagt bij tot de sfeer. En ik vind niet dat Pieter erop wordt afgerekend.»
HUMO Niemand had een priester bij de kandidaten verwacht.
Viviane (knikt) «Dat is echt een geschenk voor ‘De mol’.»
Fien «Het is vooral een geschenk voor het katholieke geloof. Dat heeft volgens mij wonderen gedaan voor hun imago. We weten nu dat er ook coole priesters zijn!»
HUMO Een vloekende priester zie je inderdaad niet elke dag.
Jasper «Daar schrok moeder ook van (lacht). Maar in ‘De mol’ is Pieter wie hij is, en dat is leuk om te zien.»
HUMO Hebben de kandidaten jullie verbaasd in ‘De mol’?
Miet «Ik vond het straf dat Baha het zo lang heeft uitgehouden in die doodskist. In het echte leven is hij al claustrofobisch in een tent.»
Viviane «Vooral die afdaling van de klif vond ik straf. Als ik dat in het echte leven aan Steve had gevraagd, had hij mij uitgelachen. En dan die rollercoaster! Hij en Pieter hebben daar zes keer na elkaar in gezeten, hè. Je moet maar goesting hebben.»
HUMO Hij had duidelijk géén goesting.
Viviane «Oké. Maar als hij de mol was geweest, had hij het hoogstens twee keer volgehouden. Ik zou sowieso al lang foert gezegd hebben. Hij hoopte maar dat het niet op tv zou komen dat hij ziek was en moest overgeven. Maar helaas.»
HUMO Hoe zat het nu met de conditie van Steve? Na de proef op de fiets was hij op sterven na dood, een aflevering later spurtte hij gezwind de trappen op.
Viviane «Hij heeft een héél goede conditie. Met die fiets had hij zich vergist. Hij had hem op groot verzet gezet, omdat hij dacht dat hij dan minder moest trappen. Maar hij had er niet aan gedacht dat hij zo in de praktijk de hele tijd bergop aan het fietsen was.»

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #108 Gepost op: 23-04-2018, 22:58:53 »
Onze paraceta-mol
HUMO Hoe reageert jullie omgeving op de deelname van jullie partner of familielid aan ‘De mol’?
Miet «Ik hoor toch vaak zeggen: ‘Het verbaast ons niets dat de makers, uit die tienduizend inschrijvingen, Baha hebben gekozen.’ Hij is een leuke, sociale én opvallende mens.»
Viviane «Bij Steve op het werk zijn de verpleegsters allemaal grote fans. Ze noemen hem daar al ‘onze paraceta-mol’ (lacht).»
HUMO En de reacties van mensen die jullie niet kennen?
Fien «Na de aflevering van haar fameuze woede-uitbarsting zijn Joke en ik iets gaan eten in Brugge, en zelfs toen waren de reacties alleen maar positief. Niemand zei dat ze overdreven had gereageerd. Ze kwamen vooral zeggen dat ze gelijk had (lacht).»
Miet «Gisteren zijn Baha en ik naar een optreden geweest. Iedereen wilde selfies met hem maken, ze zeiden dat hij goed bezig was en dat ze hoopten dat hij in de finale zou raken. Echt tof.»
Eugénie «Het is allemaal heel leuk en positief, maar toch ook véél. Als Lloyd met zijn krukken door Gent loopt, wordt hij voortdurend aangeklampt. Terwijl het zo al moeilijk genoeg is om ergens te raken. Vorige week zei hij: ‘Ma, ik voel me echt een object.’ De voorstellen ook die hij krijgt via sociale media...»
HUMO Oneerbare voorstellen, bedoelt u?
Eugénie «Onder andere.» (algemeen gelach)
Fien «Joke krijgt massa’s vriendschapsverzoeken op Facebook, of verzoeken via Messenger om een berichtje te sturen: ‘Hallo, wie niet waagt, niet wint...’ Het lijken wel sollicitatiebrieven. Eentje schreef: ‘Ik spreek vloeiend vijf talen, zes als je West-Vlaams meerekent.’
»Ik denk soms dat ze toch beter had gezwegen over haar Tinder-account (lacht).»
HUMO Hoe zit dat bij Pieter?
Fien «Oneerbare voorstellen! (lacht)»
Jasper «Stel je voor. Nee, vooral veel positieve reacties. Er zit natuurlijk weleens een mindere reactie tussen, maar ik denk niet dat hij daar zelf zo mee bezig is.»
HUMO Ook op sociale media lijkt het mee te vallen. Vorig jaar werden sommige deelnemers toch zwaar aangepakt.
Jasper «Ik vermoed dat ‘Café De mol’ daar een rol in speelt. Daar vindt al het gesprek plaats dat je anders met vrienden hebt. Er worden meningen geventileerd, wie eruit ligt, komt langs... Dat maakt het debat rustiger. Een BV geeft zijn mening op een normale manier, en niet op het toontje dat op sociale media vaak wordt gehanteerd. Dat scheelt.»
HUMO Blijkbaar is iedereen ineens een stuk beleefder geworden.
Fien «Of ze hebben geleerd dat het toch niet veel uithaalt. Mensen vragen mij ook vaak of ik weet wie de mol is, al voegen ze er meestal aan toe: ‘Maar niet zeggen, hoor. Ik wil het niet weten!’»
Eugénie «Als ze aandringen, zeg ik altijd: ‘Jeffrey is de mol’, ook al ligt hij er al een paar weken uit (lacht).»
Fien «Waarom zou je ook per se nu al willen achterhalen wie de mol is? Dan heb je toch een paar weken amusement voor jezelf verpest?»
HUMO Jullie zijn er drie dagen geweest. Zou het iets voor jullie zijn om zelf deel te nemen?
Eugénie «Zéker niet.»
Jasper «Ik zou het strategische aspect niet aankunnen.»
Fien «Volgens mij schatten de mensen thuis een deelname aan ‘De mol’ veel te romantisch in. Als iederéén een voorproefje kreeg, zouden er geen tienduizend inschrijvingen zijn, geloof me. De kandidaten zijn er wel van de eerste tot de laatste seconde mee bezig, hè. Zelfs als ze samen gezellig iets drinken, denken ze non-stop: ‘Hm, jij drinkt plots geen alcohol meer, heb je misschien iets te verbergen?’ Of: ‘Hm, jij drinkt wel érg veel, blijkbaar heb jij niets te verbergen...’ (lachje) Nooit rust.»
Jasper «Ik vond het groepsgevoel tussen de kandidaten wel schitterend. Wij waren daar de buitenstaanders. Mijn broer was heel blij dat ik er was, maar hij moest er toch aan wennen. Het moet een beetje gevoeld hebben zoals wanneer ze op ‘Temptation Island’ plots een tweede lading verleidsters laten aanrukken (lacht).»

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #109 Gepost op: 23-04-2018, 22:59:42 »
HUMO Zijn er proeven die jullie zelf hadden willen doen?
Fien «De proef op de racebaan. Met Pieter in een soort kooi op de auto. Ik zou dan wel aan het stuur willen zitten (lacht).»
Jasper «Ik vond die opdracht met de helikopter knap. Dat was echt zot.»
HUMO Zijn er in Mexico vriendschappen voor het leven gesmeed?
Eugénie «Ik denk het wel.»
Viviane «Mijn man en Baha kwamen heel goed overeen.»
Miet «En Baha en Lloyd ook.»
Fien «Al op onze vlucht naar Mexico klikte het meteen tussen Jasper en mij.»
Jasper «Nu mogen de kandidaten even geen contact hebben met elkaar, en ik denk dat het lastig is. Na zo’n ervaring val je snel in een zwart gat.»
HUMO Wie samenwoont met een kandidaat, merkt dat wellicht het best?
Miet «Baha ging er supergoed mee om. Ik vroeg hem voortdurend: ‘En wat heb je daar in Mexico nog allemaal gedaan?’ Maar hij wilde er niet te veel over kwijt: ‘Ik moet het nu eerst even achter mij laten.’»
HUMO Zijn jullie zelf fanatieke mollenjagers? Zitten jullie met een notitieboekje op schoot te kijken? Volgen jullie mollenforums?
Fien (denkt na) «Voor ons begint het spel nu pas, hè. Omdat we op bezoek zijn gegaan in Mexico, weten wij al lang wie in de eerste vijf afleveringen naar huis moest. Toen ik de voorbije weken met vrienden naar ‘De mol’ keek, letten ze allemaal op Jeffrey. Ik wist dat Jeffrey er al uit lag, maar ik mocht natuurlijk niets zeggen.»
Jasper «Jeffrey heeft zichzelf eruit gespeeld. Hij was één van de weinigen van wie ik dacht: ‘Die gaat de hele tijd zijn principes volgen.’ Een heel eerlijke mens.
»Ik volg ‘De mol’ al een paar jaar, en ik heb altijd op de verkeerde mensen gegokt (lacht). Ik kijk zeer graag, maar nu zoek ik niet meer. Ik ben er echt niet goed in.»
Eugénie «Daarom wilde ik mij niet moeien in Mexico. Ik zit er ook altijd naast (lacht).»
HUMO Volgens de laatste poll van Het Nieuwsblad, toch een eminente bron, was Pieter met 7 procent het minst verdacht en Lloyd met 22 procent het meest. Op de hielen gevolgd door Steve, met 21 procent.
(Algemene hilariteit)
Fien «Dat laatste zegt alles, hè.»

HUMO Zijn er momenten geweest, na een domme fout of een opvallend manoeuvre, dat jullie ineens je partner of familielid verdachten? In een proef bleek Baha plots bang van kippen.
Miet (afwimpelend) «Dat vond ik niet verdacht. Baha is niet zo’n fan van dieren. Ik vond het véél vreemder toen hij in de luchthaven dat kistje met nul euro pakte. Zelfopoffering voor de groep is zeer atypisch voor Baha (lacht). Zo riskant! Daar moet wel één of andere tactiek achter hebben gezeten.»
HUMO Baha is financial recruiter. Hij kent dus iets van geld.
Miet «Néé. Hij werft mensen aan die met financiën bezig zijn, chief financial officersen zo, dat is iets helemaal anders. Zelf heeft hij niet zoveel kaas gegeten van geld, hoor.»
HUMO In de aflevering van zondag zei je: ‘Baha kan heel goed liegen, denk ik.’ Denk je het, of wéét je het?
Miet «Tegen mij liegt hij niet vaak, ik denk dat hij daar weinig reden toe heeft. Maar in een spel liegt hij wél. Een gezelschapsspel speelt hij nooit voor het plezier, maar altijd om te winnen. Dan durft hij vals te spelen, ja. Het zou me niet verbazen mocht hij dat in ‘De mol’ ook doen. Al dan niet omdat hij zelf de mol is, of omdat hij zich verdacht wil maken.»
HUMO Hebben jullie in de molboekjes van jullie naasten gelezen?
Eugénie «Ik heb er ter plekke eens in gekeken, ja. ’t Was moeilijk leesbaar (lacht).»
Viviane «Het handschrift van mijn man is ooit verkozen tot het slechtste van Vlaanderen! Daar kun je niets van lezen. Zijn molboekje was precies een doktersschriftje voor een blinde apotheker.»

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #110 Gepost op: 23-04-2018, 23:00:28 »
HUMO Op een filmpje achter de schermen is te zien dat Lloyd twee blokfluiten bij zich had. Wel raar om dat mee te nemen naar Mexico.
Eugénie «Hij doet nu eenmaal graag simpel (lacht). Thuis heeft hij die ook vaak bij zich.»
HUMO Het valt op dat de kandidaten heel weinig geld verdienen. Ligt dat aan de moeilijkheid van de proeven? Aan het tactische spel van de deelnemers? Of doen ze wel keihard hun best, maar is de mol hun telkens te slim af?
Fien «Op tv worden de proeven weliswaar in 10 seconden uitgelegd, maar de deelnemers snappen het spel wel altijd heel goed, hoor. Ik denk dat het een combinatie van dingen is: de opdrachten zijn zo gemaakt dat ze kunnen mislukken, er is iemand die ze wil dóén mislukken en de rest wil ze niet te opvallend doen lukken.
»Het lijkt me ook een groep die soms eerst doet en dan denkt. Als ze elkaar in groepjes moeten verdelen, is het altijd op gevoel. ‘Wie heeft er goesting? Oké, doe maar.’ (lacht) En zo gebeurt het dat de zwaarste fysieke proeven worden uitgevoerd door de kandidaten met de slechtste conditie. Het levert natuurlijk wel goeie televisie op (lacht).»
Viviane «Steve had zó graag in die helikopter gezeten. Maar hij wilde vriendelijk zijn en liet de vrouwen gaan.»
Jasper «Terwijl hij nu de hele proef met zijn bunsenbrander zat te prutsen (algemeen gelach).»
HUMO Heeft iemand van de kandidaten een verleden in het amateurtoneel?
Fien «Joke heeft tot haar 18de toneel gespeeld, ja. Dat was bij ons in het gezin de verplichting. Thuis spraken we West-Vlaams, maar we moesten vanaf ons 6de wel op dictie gaan, zodat we ook normaal Nederlands konden praten (lachje). Daar hoorde toneel bij.»
HUMO Hebben ze souvenirs meegenomen uit Mexico? Voorwerpen die hen aan proeven herinneren, bijvoorbeeld?
Miet «Baha heeft het masker van de worstelproef mee naar huis gebracht (glimlacht).»
Viviane «Steve een paar badsloefkes uit het hotel.»
Jasper «Die met dat beertje erop! Die had ik ook mee (lacht).»
HUMO Voor een nieuw realityprogramma rekruteerde VTM onlangs bij kandidaten die eerder in ‘Hotel Römantiek’ hebben gezeten. Zien we jullie naasten binnenkort in andere programma’s opduiken?
Fien «Joke is iemand die altijd grenzen opzoekt. Ze is in Noorwegen op survivaltocht geweest, daarna deed ze mee aan ‘De mol’. Wat is het volgende? Je bent dwars door al je grenzen heen gegaan en je hebt ontdekt dat dat leuk is. En dat wil je opnieuw opzoeken. Maar zal het de volgende keer ook lukken?»
Viviane «Mijn man heeft een groot ego. Die wil echt aan alles meedoen.»
Fien «Volgend jaar ‘Temptation Island’! (algemene hilariteit)»
Viviane (ernstig) «Nee, hij wil graag meedoen aan dat ding met die barbecues. ‘Grillmasters’, ja.»
Fien «‘Temptation Island’ is beter, hoor.»
Viviane «Hij mag niet van mij! (lacht) Steve en ik hebben al aan veel wedstrijden deelgenomen. We hebben bij Colruyt ooit twee wijnreizen gewonnen. Met ‘De Canvascrack’ hebben we online meegedaan, én gewonnen. Steve moet alles geprobeerd hebben.»
HUMO Je hoort ex-kandidaten weleens zeggen dat hun deelname aan ‘De mol’ hun leven heeft veranderd. Hebben jullie daar al tekenen van bespeurd?
Jasper «Volgens mij wordt het voor de kandidaten moeilijk om nog iets te doen dat dat nog overtreft. Maar ik denk niet dat Pieter een andere mens is geworden. Ik wil het niet minimaliseren, maar hij gaat nu niet plots zijn kap over de haag gooien of met een helikopter leren vliegen, omdat hij één keer een bergflank is afgedaald (lacht).»

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #111 Gepost op: 23-04-2018, 23:01:26 »
CF! ::cheerleader::::bravo::

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #112 Gepost op: 24-04-2018, 16:38:10 »
De 7 Hoofdzonden van actrice en presentatrice Frances Lefebure

Zou ‘De ideale wereld’ de naam van Frances Lefebure (29) écht achter haar rug veranderd hebben in Concita Beffelure, zoals Otto-Jan Ham beweerde? Klein gebrek geen bezwaar: als copresentatrice van ‘Hotel Römantiek’ en ‘Café De mol’, en zelfs in haar fictierollen, blijft de actrice altijd haar okselfrisse zelf. Zo ook op het terras van Café Belga in Elsene, waar de 7 Hoofdzonden op tafel liggen. ‘Ik krijg nooit dick picstoegestuurd. Alleen melige gedichtjes, of zever als: ‘Ik heb vannacht over je gedroomd.’’
Hoogmoed
HUMO Geen onnozeler naam dan Concita Beffelure, maar in die aflevering van ‘De ideale wereld’ klonk het plausibel...
Frances Lefebure (lacht) «Dat was niet écht, hoor. Een naam veranderen kost zo’n 500 euro, en nog eens zoveel om hem opnieuw te veranderen. Voor één mop gaan ze geen 1.000 euro uitgeven. Ik snap niet dat zoveel mensen daarin zijn getrapt. De gemeente Elsene, waar ik woon, heeft ‘De ideale wereld’ daarna wel een klacht aan de laars gelapt, voor laster en eerroof. Voor een paar honderd euro zou de klacht geseponeerd worden. Met andere woorden: goedkope geldklopperij.»
HUMO Hoe vaak ben je al aangesproken met Concita?
Lefebure «Jongen, dat is niet normaal. Ik kom al een paar jaar op televisie, en nog nooit heb ik zoveel reacties gekregen als op die ene mop. Komaan! (lacht) Er kijkt amper honderdduizend man naar ‘De ideale wereld’, maar hun online bereik is onwaarschijnlijk groot.»
HUMO Op Instagram en Twitter wordt je ego tegenwoordig aan de lopende band gestreeld met complimenten over hoe mooi, charismatisch en naturel je bent. Doet dat iets met je zelfbeeld?
Lefebure «In het begin, misschien. Maar hoe meer complimenten je krijgt, hoe minder waarde je eraan hecht. Ik kan het ook plaatsen. Het is máár een neveneffect van mijn tv-werk, hè. Ik krijg nu meer complimenten dan drie jaar geleden, terwijl ik er niet mooier of leuker op ben geworden. En vorige week kreeg ik mijn eerste hatelijke opmerking op Twitter. Iemand schreef: ‘Die presentatrice van ‘Hotel Römantiek’ is de dwaaste vrouw die ik in tien jaar op tv heb gezien.’ Ik dacht: ‘Nu is het begonnen! Ik moet van Twitter af!’ Ik heb er een dag mee in mijn maag gezeten, daarna heb ik die persoon een bericht gestuurd. Het antwoord was: ‘Zoals 90 procent van alle mensen op sociale media spuit ik zomaar wat haat. Ik sta er niet bij stil dat het mensen kan raken. Sorry.’»

HUMO Was het een man of een vrouw?
Lefebure «Interessant dat je dat vraagt. Het was een jongen. Van een vrouw had ik het veel erger gevonden. Vrouwen moeten net een front vormen tegen dat soort haat op sociale media. Wat jongens van me denken, boeit me niet.»
HUMO Wat is het raarste compliment dat je al kreeg?
Lefebure «Een jongen zei eens dat ik een heel lekkere lijfgeur heb (lacht). Een ongemakkelijk moment, maar mensen vragen me vaker welk parfum ik op heb, terwijl ik bijna nooit parfum gebruik. Het raarste vind ik dat veel mensen me zeggen dat ik ‘zo fucking zelfverzekerd’ lijk. Ik vind dat een mottig compliment. Ik ben namelijk vaak onzeker, net als iedereen, en dat wil men dan niet geloven.»
HUMO Wat maakt je het vaakst onzeker?
Lefebure (denkt lang na) «Als ik merk dat mijn lief een ander meisje leuk vindt, reageer ik vaak jaloers. Ik heb dan de neiging om die persoon tegenover hem te kleineren. Als ze toevallig een scheve neus heeft, zal ik het niet nalaten dat te melden, en anders noem ik haar ‘megadom’. Dat komt arrogant over, maar ik méén dat niet. In de meeste gevallen heb ik niet eens met dat meisje gesproken, maar uit onzekerheid denk ik meteen dat ze net mooier, leuker en slimmer is dan ik. Daarom heb ik vaak begrip voor mensen die arrogant lijken. Omdat ik weet: ‘Dat komt voort uit onzekerheid.’ En nu ik erover nadenk, zullen die mensen op sociale media vast ook vaak onzeker zijn over zichzelf. Maar de impact op het internet is wel veel groter.»

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #113 Gepost op: 24-04-2018, 16:39:14 »
HUMO Iemand die op televisie zegt dat ze ‘verslaafd is aan neuspeuteren’ heeft vermoedelijk weinig last van schaamtegevoel.
Lefebure «Ik heb daar inderdaad núl last van. Ik ken veel mensen met trauma’s over dingen die ze ooit deden en nu gênant vinden. Maar ik schaam me nergens over. Iedereen doet rare dingen, we zijn allemaal belachelijk. Fouten maken en ze toegeven maakt ons net menselijk. Ik zeg altijd alles wat in me opkomt. Als ik eens iets níét zeg, dan is het omdat anderen het niet leuk zouden vinden. Voor de rest boeit het me geen hol.

Vorig jaar was ik te gast op de boot van Gert Verhulst. In de babbel met James Cooke is er bij mij toen een gulp ontboezemingen uit gekomen. Ik vertelde over hoe ik, nadat mijn moeder was gestorven, een tijd met mezelf in de knoop heb gelegen en daardoor niet had gezien dat mijn twee jaar jongere zus kapotging. Ik had die boot gemist, ik was er niet voldoende voor haar en voelde me daar heel slecht over. Achteraf zei mijn lief dat hij het niet leuk vond dat ik dat had verteld. In de eerste plaats omdat ik het daar met hem nog nooit over had gehad – niet bewust, het was gewoon nog niet ter sprake gekomen. Sindsdien probeer ik toch een beetje op mijn woorden te letten. Mijn lief en familie hebben er niet voor gekozen dat ik publiek bezit ben geworden.»
HUMO Je zei vooraf dat je hoogmoed de interessantste hoofdzonde vindt, omdat je er vaak mee in contact bent gekomen.
Lefebure «Vooral toen ik aan het conservatorium zat, in Antwerpen. De artistieke wereld loopt vol mensen die denken dat ze Grote Kunst maken en daarom beter zijn dan anderen. Omdat ik mezelf nog niet had gevormd, heb ik me een tijdje door die mentaliteit laten meeslepen. Ik dacht dat het zo hoorde. Tot ik het kotsbeu was en vroegtijdig met die opleiding ben gestopt. Daarna kon ik meespelen in ‘GoGoGo!’, een serie voor Ketnet: een totaal andere wereld. Ik ondervond meteen dat ik meer voeling heb met mensen die voor televisie werken. Aan het conservatorium hoorde je veel pretentieuze, wollige onzin. Als ik het volgens mijn docenten goed deed, was ik ‘gekust door God’. Als ze me een week later niet meer goed vonden, dan ‘stroomde het kraantje niet meer’. Daar ben je niets mee. Bij de televisie ontmoet ik alleen mensen die hard werken, met hun voeten op de grond staan en zich níét beter voelen dan een ander. Sindsdien ben ik supergelukkig met wat ik doe.
In mijn tijd aan het conservatorium zat ik ook vaak in cafés waar veel wollige theaterfiguren zaten. Ik ben na die avondjes vaak wakker geworden met een kater, en niet alleen van de alcohol. Ik voelde me verkracht in mijn hoofd omdat ik naar al die onzin had moeten luisteren. Er is veel navelstaarderij in Antwerpen.»
HUMO Ben je daarom naar Elsene verhuisd?
Lefebure «Ik ben tussendoor nog een jaartje teruggegaan naar Gent, waar ik ben opgegroeid. Maar ik vond die stad intussen wel heel klein geworden, en ik wilde niet op elke straathoek een bekende tegenkomen. Brussel was de enige nog onontgonnen stad die groot genoeg was. Ik woon hier nu vijf jaar en ik vind het heerlijk. Ik zal hier dus vroeg of laat wel iets kopen, terwijl het fucking duur is in Brussel. Met andere woorden: ik ben gekloot.»
Woede
HUMO Waar wind je je het vaakst over op: wantoestanden in eigen stad, of net de vooroordelen van anderen over Brussel?
Lefebure «Toen ik hier pas woonde, was ik vaak boos op mensen die op Brussel kakken. Bij elke domme mening over migranten zat ik op mijn paard. ‘Hou je vuile Vlaamse bek!’ Ik vond: ofwel kom je niet in Brussel en zwijg je erover, ofwel kom je mij eens opzoeken en dan toon ik je hoe de stad écht is. Natuurlijk zijn hier kutbuurten, maar die heb je evengoed in Gent, en in Antwerpen zéker. Het gedoe in Molenbeek heeft niet geholpen, maar toch: het is allemaal zo overroepen.
»Tegenwoordig wind ik me niet meer op. Je kunt de mensen toch niet overtuigen als ze niet overtuigd willen worden. Het is zoals met één van mijn beste vriendinnen, die sinds haar 15de vegetariër is. Vroeger ging ze daarover fervent in discussie, nu is ze er rustiger in geworden: ‘Eet voor mijn neus een steak op en ik zal er niets meer van zeggen. Iedereen maakt zijn eigen keuzes.’»

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #114 Gepost op: 24-04-2018, 16:40:33 »
HUMO Maak je vaak ruzie?
Lefebure «Weinig. Als het gebeurt, om de twee maanden of zo, is het met mijn lief. En bijna altijd omdat ik me onbegrepen voel. Als ik iets op vijf verschillende manieren moet uitleggen, ga ik uit mijn dak. Als ik boos ben, heeft dat meestal te maken met die onzekerheid waarover ik het daarnet had. Als mensen mij afschilderen als iemand die zelfverzekerd door het leven stapt en zich beter voelt dan anderen, kan ik pissed worden. Sommige mensen denken dat ze het alleenrecht op onzekerheid hebben.»
Afgunst
HUMO Twee van je beste vriendinnen, Evelien Bosmans en Daphne Wellens, spelen de titelpersonages in de film ‘Charlie en Hannah gaan uit’. Jij speelde ‘slechts’ sidekick Marie.
Lefebure «Ik vond het balen dat ik geen hoofdrol had. Maar ik snapte waaróm, en dat hielp. De rol van Hannah is Daphne op het lijf geschreven. Ik had het niet beter gekund. Charlie had ik nog kunnen spelen, maar ik begrijp goed dat regisseur Bert Scholiers voor Evelienkoos. Zij heeft dat ook fantastisch gedaan. Bert zag in mij de perfecte Marie, om de juiste redenen.»
HUMO Welke redenen zijn dat?
Lefebure «Ik kom bij veel mensen over als lieflijk, meegaand en enthousiast. Maar Bert weet dat ik ook een scherpe, grofgebekte kant heb, en als Marie heb ik die goed kunnen tonen. Bert en ik zijn ondertussen vrienden geworden en we gaan nog vaak samenwerken. Ik weet dat hij nog veel rollen speciaal voor mij zal schrijven.
»Qua humor en ideeën over fictie zitten we helemaal op dezelfde lijn. Ik heb ontzag voor Bert, ik vind hem cool en grappig, terwijl hij in wezen echt een irritante persoon is (lacht).Dat mag je gerust schrijven: Bert is een onuitstaanbare, losgeslagen figuur zonder remmingen, die voortdurend iedereen om zich heen beledigt.»
HUMO Hoe beledigt hij jou dan?
Lefebure «Hij heeft een dubbele verhouding met mijn televisiebekendheid. Hij weet dat het kan helpen om onze projecten beter in de markt te zetten. Maar als hij slechtgezind is, noemt hij mij een commerciële hoer en een BV-poeper. Ik trek me dat niet aan, want ik antwoord meestal met: ‘Hou uw muil, lelijke dwerg!’ (lacht)»
HUMO Noem eens een rol uit een Belgische of buitenlandse film waarbij je denkt: dat had ik beter gespeeld.
Lefebure «Ik denk bij dure mainstreamfilms uit Hollywood af en toe dat ik het even goed had gekund. Maar béter? Daar begin ik niet aan.
»Er zijn ook veel rollen die ik níét zou aankunnen, hoor. Ik ben eens gevraagd om auditie te doen voor de rol van een 34-jarige dominatrix. Mijn vrienden vonden dat ik het moest proberen, maar ik ben niet gegaan. Voor zo’n rol heb ik niet genoeg fantasie. Of een totaal gestoorde psychopate: supercool om te spelen, maar ik zou het niet kunnen. Ik begin er niet aan omdat ik niet keihard op mijn bek wil gaan.»
HUMO Je vriend heeft geen bekende kop. Is hij jaloers op de aandacht die je krijgt?
Lefebure «Net niet. Hij heeft een totale desinteresse voor het openbare leven. Hij is verlegen, en dat vind ik zo aantrekkelijk aan hem. Omdat hij aandacht vreselijk vindt, lijkt het hem een gruwel om te trouwen. De gedachte dat hij een dag lang in de belangstelling zal moeten staan, is voor hem pure horror.»
Traagheid
Lefebure «Ik háát traagheid en trage mensen (lachje). Ik doe alles snel. Zo ben ik opgevoed. ‘Het leven is voor de rappe’ is zo’n beetje het motto van mijn papa. Ik maak mijn huis in twee uur tijd schoon, en dan is het even proper als dat van mijn beste vriendin, die er een dag over doet. Ik sta hoogstens twee minuten in de douche: inzepen, afspoelen, klaar. Ik heb ook veel liever drie keer kort seks dan één keer lang. Even rusten, en dan nog eens (lacht).Er zijn mensen die uren op elkaar liggen. Saai!
»Frustrerend: behalve mijn broer, zus en papa is bijna niemand in mijn omgeving zo. (Kreunt) Al die mensen die te laat komen, al die lijzigheid om me heen! Mijn vriendinnen wandelen megatraag, ik moet voortdurend op hen wachten. Zót word ik daarvan. Het moet vooruitgaan. Het nadeel is: ik ben niet goed in chillen. Vijf uur lang in de zetel liggen met een boek: ik kan dat niet. Ik moet altijd met iets bezig zijn. Ik geniet er ook van om met mijn handen te werken.»

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #115 Gepost op: 24-04-2018, 16:42:01 »
HUMO Heb je, vóór je actrice werd, een job overwogen die daarop inspeelt?
Lefebure «Ooit wilde ik professioneel schilderijen restaureren. Precisiewerk, maar als het moet, kan ik heel geduldig zijn. Van mijn 6de tot mijn 12de volgde ik tekenles in het Museum voor Schone Kunsten in Gent, en daar zag ik mensen schilderijen restaureren. Het leek me een zalig rustgevende job. Maar voor de opleiding moest je veel van chemie kennen, en dat schrikte me af.
»Ik heb tussen twee jobs door een tijdje in de horeca gewerkt. Hard werk, maar leuk. Ooit wil ik nog iets met hotels doen. Een nieuwe keten opstarten, gericht op twintigers die graag in een mooie, aangename omgeving slapen maar zich daar niet blauw voor willen betalen. Een gat in de markt, denk ik. Er zijn veel chique, dure hotels en veel lelijke jeugdherbergen, maar iets daartussenin?»
HUMO Je bent een actrice die de laatste tijd opvallend weinig fictie heeft gedaan.
Lefebure «Ja, maar ik begin binnenkort met iets nieuws. ‘Studio Tarara’, een serie voor VTM, over de beginjaren van de zender. Het speelt zich af in 1993, op en naast de set van een sketchshow. Veel personages zijn min of meer gebaseerd op echte personen. Het wordt gemaakt door Shelter, het productiehuis van onder meer ‘Safety First’ en ‘Wat als?’. ‘Studio Tarara’ wordt hun eerste dramareeks. Omdat ik al zo lang niet meer heb geacteerd, ben ik bang dat ik het wat kwijt zal zijn. Spannend!»
HUMO Volgens Gilles Van Bouwel ben je net vóór een opname van ‘Café De mol’ altijd erg zenuwachtig, en roep je uit: ‘Waarom heb ik in godsnaam ja gezegd om hieraan mee te doen!’
Lefebure «Iédere keer: ‘Waarom, Frances? Waarom?!’ (lacht) Ik ben zenuwachtig omdat het live is. Maar ik weet wel heel goed waarom ik ja heb gezegd. Omdat ik ‘De mol’ tof vind, en omdat het iets totaal anders is dan alles wat ik ervoor heb gedaan. Ik wil kilometers doen, en bijleren. Zodat ik hopelijk ooit goed weet wat voor programma’s ik wil maken. Na de eerste reeks van ‘Hotel Römantiek’ was ik nog niet zeker of ik, als actrice, wel wilde blijven presenteren. Intussen ben ik daar wél al van overtuigd.

»Ik wil zoveel mogelijk mezelf kunnen blijven, en dat is op televisie niet evident. Ik zag onlangs een aflevering van ‘Alloo bij’. Luk Alloo ging op bezoek bij Ingeborg. Denk van haar wat je wilt – voor mij is ze óók net iets te zweverig – maar ze heeft wel een brede, rijke persoonlijkheid. Ingeborg was jurylid in ‘Steracteur sterartiest’ en aan Alloo vertelde ze dat ze in zak en as zat. Ze was bij de productie op het matje geroepen omdat ze tijdens de uitzendingen te veel haar eigen ding had gedaan. Daarna kreeg ze een heel scenario, met regels over hoe ze zich moest gedragen en zo. Ze moest ervan huilen: ‘Dit is net waarom ik zolang geen tv heb willen doen. Ik wil niet in een keurslijf gestoken worden!’ Ik begreep haar. Het is moeilijk om je authenticiteit te bewaren op tv. Het tweede seizoen van ‘Hotel Römantiek’ was, omdat ze beter wisten wat ze wilden, ook al meer geregisseerd dan het eerste. Soms moest ik ook iets doen wat naar mijn gevoel ongepast of raar was, en dat kan er opeens hard inhakken. Dan zit ik met tranen. Ik vind echtheid héél belangrijk.»
Hebzucht
Lefebure «We hadden het vroeger goed bij ons thuis, maar er was géén ‘doe maar op’-sfeertje. Ik had alles wat ik nodig had, maar ik werd nooit verwend. Vanaf mijn 15de kreeg ik een budget om kleren te kopen, en dat was echt heel beperkt. Ik ben wel slecht in onderhandelen. Keiveel mensen zeggen me dat ik meer zou kunnen vragen voor mijn tv-werk. Maar ik vind het net comfortabeler om iets minder te verdienen, zodat ik het me nog kan veroorloven om fouten te maken en mijn weg te zoeken. Ik wil niet dat de mensen over mij roddelen: ‘Frances denkt dat ze een grote ster is. Ze vraagt veel geld, maar stelt eigenlijk niets voor.’»
HUMO Geluk zit in de kleine dingen. Maar noem eens iets wat wel veel geld kost en nóg gelukkiger maakt?
Lefebure «Reizen. Sinds een paar jaar ga ik graag op reis – daarvóór kwam het vreemd genoeg niet in me op. Twee jaar geleden vijf weken naar Argentinië, vorig jaar een maand in Vietnam, en citytrips tussendoor. Ik weet dat het een luxe is die niet iedereen zich kan permitteren, maar ik word er heel gelukkig van. De herinneringen aan die reizen zijn van het waardevolste dat ik heb.
»En eten. Ik ga niet naar sterrenrestaurants, maar als ik kook voor vrienden, geef ik gemakkelijk 100 euro uit aan goede ingrediënten.»

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #116 Gepost op: 24-04-2018, 16:42:47 »
Onkuisheid
Lefebure «Ik weet dat mijn lief mij heel graag ziet, maar hij zal me nooit op een voetstuk zetten. Hij is met andere woorden het perfecte tegengewicht voor al die loze complimenten op sociale media. Daar heb ik vaak te maken met mannen die met me willen trouwen. ‘Jij bent de perfecte vrouw!’ Zo zie je meteen dat die mensen mij niet kennen (lacht).»
HUMO Zijn dat ernstige huwelijksaanzoeken?
Lefebure «Daar lijkt het op. Soms doen ze het ook rustiger aan. ‘Zullen we vrijdag iets gaan drinken?’ Ik vind het straf dat die mannen zich nooit afvragen waarom ik dat in godsnaam zou doen met iemand die ik van haar noch pluimen ken. Mensen blijken heel zelfverzekerd op sociale media (lacht).
»Ik heb wel nog nooit een dick pic toegestuurd gekregen, en daarmee word ik onder vriendinnen een zeldzaamheid. Niet dat ik per se pietenfoto’s op mijn telefoon wil, maar ik denk toch: ‘Hoe zit dat nu? Ik ben toch óók sexy?’ (lacht) Nee, bij mij zijn het altijd melige gedichtjes. Of wollige zever als: ‘Ik heb vannacht over je gedroomd.’ Pfff.»
HUMO Omdat je ‘Hotel Römantiek’ presenteert, word je in krantenartikels vaak aangekondigd als ‘een romantisch meisje’. Maar hoe romantisch ben je echt?
Lefebure «Ik geloof hard in de liefde. Het is niet altijd zo rooskleurig als in de films, maar ik ben ervan overtuigd dat de liefde de enige reden is waarom wij hier rondlopen. Iemand graag zien zonder je eigen verwachtingen, angsten of dromen op hem te projecteren: dat is liefde. Weten dat iemand niet perfect is, en bij momenten zelfs irritant, en hem toch mooi en de max vinden.»
HUMO Word je snel verliefd?
Lefebure (haalt de schouders op) «Ik heb snel affiniteit met mensen, zowel mannen als vrouwen. Ik vind mensen snel leuk, slim, grappig of mooi. Soms plaagt mijn lief me ermee als ik een periode veel over een bepaalde vrouw praat. Ik kan soms echt een crush hebben op iemands karakter. Als het een jongen is, zal hij dat wellicht bedreigender vinden, terwijl het au fond even platonisch is als bij die vrouwen. Ik heb nog nooit mijn relatie willen opblazen om iets met een ander te beginnen, want ik ben hondstrouw. Ik heb er geen probleem mee als mensen flirten. Zolang ik niet voel dat het menens is, zal ik het niet afblokken, maar ik zal er ook niet zwaar op ingaan. Als ik voel dat het serieus is, dan haak ik af. Ik heb namelijk de neiging om verslaafd te zijn aan mijn relaties. Dat is gevaarlijk, want daardoor dreig je jezelf te veel in een relatie te verliezen. Dat kan je ontwikkeling als individu onderdrukken: heel ongezond. In mijn tienertijd was mijn mama erg ziek – ze is gestorven toen ik 17 was – en ik ging daarvoor op de vlucht door veel te hard in mijn relaties te duiken.»
HUMO Hoe behandel je een relatieverslaving? Een tijdje alleen zijn?
Lefebure «Nee! Ik zou géén goede single zijn. Casual daten, af en toe een onenightstand: voor mij is dat superverwarrend. Na een onenightstand zou ik meteen verliefd worden, een relatie willen, en daar dan weer verslaafd aan zijn (lacht).
»Ik heb nood aan duidelijkheid, een relatie houdt me geestelijk gezond. Als ik niemand had met wie ik rekening moet houden, zou ik alle richtingen tegelijk uitschieten en het noorden kwijt zijn. Een relatie geeft mij rust.»
HUMO Er zijn borsten- en billenmannen. Wat zou daarvan bij vrouwen het equivalent kunnen zijn?
Lefebure (schouderophalend) «Het is een cliché, maar vrouwen zijn echt minder lichamelijk georiënteerd dan mannen. Het gaat ons meer om een bepaalde energie. Persoonlijkheid. Een aura, desnoods. Op welke lichaamsdelen zouden we moeten geilen? Een mannenkont? Who cares! En of een vent nu een kiekenborst heeft of net heel gespierd is: wat maakt het uit? Het kan allebei mooi zijn. Ik weet wel dat, als ik een man was, ik sowieso een billenman zou zijn. Borsten zie ik als iets functioneels, maar een mooie volle kont is supersexy. Ik heb heel kleine borsten, en dat vind ik niet erg. Ik zou het wél verschrikkelijk vinden als ik een plat gat had.»

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #117 Gepost op: 24-04-2018, 16:44:28 »
HUMO Ben je erg open en vrij opgevoed?
Lefebure «Er werd bij ons thuis niet moeilijk gedaan over lichamelijkheid. Ik hoor van vrienden dat ze vanaf hun 12de de badkamerdeur op slot deden of dat ze hun ouders nooit naakt hebben gezien, en dat vind ik raar. Mijn hele familie liep open en bloot rond. Met naakt in een film of een serie heb ik ook niet echt problemen. Als ik al een naaktscène weiger, dan is het om de mensen rondom mij te beschermen. Zelf zit ik er niet mee in. Het ziet er telkens een beetje anders uit, maar au fond heeft iederéén tieten en een foef, of een piemel. Zo’n naaktscène moet wel functioneel zijn. Als ik voel dat ze er alleen is om een bepaald soort publiek te trekken, is dat niet fijn. Vroeger kwam zo’n naaktscène op televisie en was het gepasseerd. Nu nemen mensen meteen screenshots en staat het online, uit de context gerukt. Leuk is dat niet.
»Op VIER is ‘Gent West’ net afgelopen, een serie over een vrouwengevangenis, waar Evelien ook in meespeelt. Tv-zenders promoten hun reeksen vaak door scènes op hun website te zetten. Onlangs ontdekte ik toevallig dat VIER het ook doet met de seksscènes uit ‘Gent West’, en dat vind ik echt niet oké. ‘Uit de context gerukte seks tussen twee vrouwen: dat zou weleens clicks kunnen genereren.’ Hoe goedkoop is dat? Dat heeft niets meer met de spanningsboog van een aflevering te maken. Dan is het gewoon rukmateriaal, hè. Leuk voor sommige jongens, maar dat is niet waarom ik actrice ben geworden. Dan zou ik als webcammeisje veel meer kunnen verdienen.»
HUMO In ‘Charlie en Hannah gaan uit’ zit een cameo van twee sprekende borsten. Praten vrouwen soms met hun borsten, net zoals bepaalde mannen hun penis bij naam noemen?
Lefebure «Toch niet in mijn dichte omgeving. Ik ken ook geen jongens die hun piemel een naam geven, hoor. Dat is toch raar? Glenn heten en je piemel Kleine Glenn noemen: supergoor! Wie wil zich nu vereenzelvigen met zijn piet? Dat is – sorry, hoor – trouwens ook geen mooi lichaamsdeel. Piemels zijn ofwel nét oké, ofwel vies. Ik heb nog nooit gedacht: ‘Wauw, wat een mooie piemel!’ Dat geldt ook voor vagina’s. Een paar laagjes vlees: wie vindt dat nu mooi?»
HUMO Het lijkt alsof je het over een kebab hebt.
Lefebure «Maar zo is het toch? Nu ja, ik heb er natuurlijk nog niet veel gezien. Maar ik hoor dat het niet erg mooi is als de binnenste schaamlippen naar buiten steken. En om te fietsen is het blijkbaar ook lastig.»
Gulzigheid
HUMO Heb je aanleg voor verslavingen?
Lefebure «Ja. Precies daarom zal ik nooit aan drugs beginnen. Ik heb op mijn 16de één keer weed gerookt, en ben daar toen totaal op geflipt. Het lijkt mij theoretisch wel chill om eens xtc te proberen, maar ik weet nu al dat mijn brein de ervaring zou verpesten. Ik zou vooraf denken: ‘Het zal slecht gaan, het zal slecht gaan’ – en als dat je ingesteldheid is, gaat het ook slecht. Het is zo onvoorspelbaar, en dus niets voor een controlefreak als ik. Hetzelfde met alcohol: soms lig ik een hele avond te boozen en is er niets aan de hand, soms ben ik al na vijf pinten gigantisch ziek. Ik heb de ergste katers ter wereld. Gal kotsen en al. Ik stel ook vast, bij mezelf en mijn omgeving, dat we gewoon te veel drinken. Ik wilde meedoen met Tournée Minérale, en heb dat welgeteld één dag volgehouden.
»Van het roken raak ik ook niet af. Vriendinnen zijn gestopt na het lezen van één boek. Ik heb er twintig gelezen en ben er nog niet. Ik heb het gevoel dat ik te slim ben voor die boeken (lacht). Ik doorzie het mechaniekje van wat ze proberen te doen. Misschien moet ik hypnose proberen. Of misschien wíl ik niet echt stoppen, en lukt het me daarom niet.»

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #118 Gepost op: 24-04-2018, 16:45:01 »
HUMO Ben je ook verslingerd aan je telefoon? Gilles Van Bouwel zegt dat bij Woestijnvis iemand je arm moet vasthouden om te voorkomen dat je overal tegenaan botst.
Lefebure (lacht) «Dat klinkt vreselijk, maar het is waar. Al zit ik ook vaak op mijn gsm voor het werk. Bij VIER vinden ze het fijn als we af en toe foto’s over onze programma’s posten. Er bestaat een app die meet hoeveel tijd je aan je gsm besteedt. In mijn geval blijkt dat een ramp: dertig uur per week.»
HUMO Ik vind dat meevallen.
Lefebure «Zot. Dat is meer dan een dag per week, hè! Maar goed, die tijd gaat wel voor de helft op aan WhatsApp. Daarover wordt vaak overdreven gedaan: ‘O nee, we praten niet meer met elkaar!’ Maar dat lijkt me onzin: ik voel me op die manier net méér verbonden met mijn vriendinnen. Ik vind het wel onrustwekkend dat ik, wanneer ik net wakker ben, éérst mijn telefoon vastneem en pas daarna kijk of mijn lief al wakker is. Maar meestal zit hij zelf ook op zijn gsm. Ik denk eraan om de gsm uit de slaapkamer te bannen.»
HUMO Mogen voor jouw part ook verbannen worden: huisdieren. Allemaal goed en wel, ‘als ze maar ver genoeg van me af staan’, zei je eens.
Lefebure «Vroeger had ik zelf een kat, en ik snap niet hoe ik dat toen heb volgehouden. Overal haar in huis, voor een properheidsfreak is dat de hel. En er zijn mensen die hun hond kussen: supergoor. Die dieren likken aan hun eigen gat, hè. Ik weet dat ik daarmee veel dierenliefhebbers in het hart raak. Tijdens een opname van ‘Hotel Römantiek’ was ik eens aan het afgeven op honden en hondenliefhebbers – een heel onaantrekkelijke eigenschap bij mannen – toen Otto-Jan plots opmerkte dat hij twee honden heeft. Ik vond hem meteen 10 procent minder leuk (lacht).»

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2018)
« Reactie #119 Gepost op: 24-04-2018, 16:59:03 »
Nogmaals bedankt. Het had (logischerwijs) maar héél zijdelings met De Mol te maken maar nu weten de volgende keer als we Café De Mol kijken tenminste wie we voor ons hebben. ::proostbier::