Auteur Topic: [kandidaat] Steve  (gelezen 6902 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Steve
« Reactie #20 Gepost op: 2-04-2018, 10:25:04 »
Dat denk ik ook, of de beelden moeten ons wel erg voor de gek houden. Dat maakt Steve inmols. Wat weten we verder van Channy: ik denk dat ze Pascal absoluut niet verdacht. Over de truck (jacht op Joke) was ze ook niet tevreden, maar dat kunnen we niet aan een persoon koppelen.
Ik denk ook dat ze Katrien niet verdacht, gezien haar lof over Katrien bij Café de Mol.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Steve
« Reactie #21 Gepost op: 2-04-2018, 10:30:52 »
Misschien moet ik café de mol ook maar eens gaan kijken, zeker als de afvallers daar langskomen. An de Nederlandse versie kreeg ik de kriebels...
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Steve
« Reactie #22 Gepost op: 2-04-2018, 15:15:14 »
Waarom brengen ze net die vraag over het kindergebit in beeld en andere vragen niet? Nu gaat de massa zeggen: 'O, een dokter en hij weet die vraag niet', terwijl ik de vraag gewoon niet duidelijk vond. Een kind, wat wordt als een kind gezien? Denk dat Steve wel heel wat vragen juist beantwoord, maar sommige slimme opmerkingen van hem gewoon niet in beeld komen.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Steve
« Reactie #23 Gepost op: 2-04-2018, 18:48:07 »
Steve heeft het direct over Joke elimineren. Voor een arts wel vreemd dat die niet snapt dat er onderhandeld kan worden met Joke en dat Joke elimineren kan betekenen: alles kwijt. Hij is toch schaker, kan toch vooruitdenken? Bij de Belgen hebben ze ontdekt dat Steve de brander tegen het hout houdt, ipv de vlam tegen het hout.
Klopt het dat dat ding dan niet heet genoeg kan worden?
« Laatst bewerkt op: 2-04-2018, 19:13:01 door Run »

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Steve
« Reactie #24 Gepost op: 2-04-2018, 20:01:16 »
Waarom brengen ze net die vraag over het kindergebit in beeld en andere vragen niet? Nu gaat de massa zeggen: 'O, een dokter en hij weet die vraag niet', terwijl ik de vraag gewoon niet duidelijk vond. Een kind, wat wordt als een kind gezien? Denk dat Steve wel heel wat vragen juist beantwoord, maar sommige slimme opmerkingen van hem gewoon niet in beeld komen.

Ik zeg niet dat hij het hoeft te weten of de mol is, maar in de tandheelkunde heb je maar 2 soorten gebitten: een volwassen gebit (met 32, 8 in elke hoek) en een kindergebit van 20 (de kinderen hebben geen kiezen en wijsheidstanden/verstandskiezen). Iedereen die kinderen heeft, kent het bestaan van de 2 versies, mijn kindertanden staan nog ergens tentoongesteld in de vitrinekast van mijn ouders. Dus een duidelijke vraag is het wel.
Als Channy 28 zegt en onder tijdsdruk zou ik dat ook niet weten, en voor mij is die info nog wat recenter dan voor Steve. Dus kan ik me voorstellen dat je het dan verkeerd zegt

Offline iFCee

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Steve
« Reactie #25 Gepost op: 2-04-2018, 21:23:40 »
Nog wat argumenten voor Steve als mol ...

Bedankt Hulpmol!
« Laatst bewerkt op: 2-04-2018, 21:33:07 door iFCee »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Steve
« Reactie #26 Gepost op: 2-04-2018, 21:29:54 »
Nog wat argumenten voor Steve als mol ...



Ik vind het toch maar heel magere argumentatie. Op basis van aflevering 2 kan je Steve enkel wat foute vragen aanwrijven, maar voor de rest doet hij niet veel om opdrachten te laten mislukken.

Vooral na aflevering 1 zou hij toch nooit de hoofdverdachte kunnen zijn denk ik dan:
1.1 Steve en Joke doen zelf alles wat nodig is om bevrijd te kunnen worden. Als Steve de Mol is, heeft hij zich in de kist gelegd zonder telefoon (molkans minder) en hij geeft de 468 al door nog voor er naar gevraagd wordt door Joke.
1.2 Met de muziek op de achtergrond geeft hij Pamela Anderson (echt een wilde gok met de beperkte gegevens) als antwoord aan Pascale. 1000 euro wordt zo verdiend.
1.3 Steve daalt het snelst in zijn duo af, Channy roept wel het juiste antwoord, maar een echte Mol claimt dat hij het niet gehoord heeft en antwoordt fout. Dat doet Steve niet.
« Laatst bewerkt op: 2-04-2018, 21:33:00 door Hulpmol »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Steve
« Reactie #27 Gepost op: 8-04-2018, 23:07:18 »
Ik kom hier voorlopig bivakeren. Was er van overtuigd dat de mol snel uit de kist zou gaan, maar vond Steve vorige week al wat verdacht, en deze week was ie hoofdverdachte nr 1.  Tunnelvisie here I come. :D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Steve
« Reactie #28 Gepost op: 8-04-2018, 23:09:24 »
Veel te verdacht bezig. Hulpmol. Ik wist zeker dat ie met z'n 1000 euro twee pasvragen zou kopen et voilà...

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Steve
« Reactie #29 Gepost op: 8-04-2018, 23:10:34 »
Jouw (hulp)mol deed anders exact hetzelfde. ::)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [kandidaat] Steve
« Reactie #30 Gepost op: 8-04-2018, 23:10:35 »
ik vond hem een beetje op Jean-Marc gaan lijken. Hij wist niet meer wat hij doen moest. Je ziet de angst in zijn ogen. Ze hebben me door :o :o :o ::oink:: ::oink:: ::oink::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Steve
« Reactie #31 Gepost op: 8-04-2018, 23:12:07 »
Jouw (hulp)mol deed anders exact hetzelfde. ::)

Nee, hij had 3000 euro tot zijn beschikking. Dan lijkt het net iets minder erg, al komt het wel op hetzelfde neer.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Steve
« Reactie #32 Gepost op: 8-04-2018, 23:13:01 »
Jouw (hulp)mol deed anders exact hetzelfde. ::)

Ik snap Heinz wel. Ga je als Mol je hele bedrag uitgeven? Als Mol wil je toch eerder gemiddeld zijn en slechts een deel uitgeven?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Steve
« Reactie #33 Gepost op: 8-04-2018, 23:35:30 »
Hoe obvious was hij deze aflevering?  :o

Offline chagnee

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Steve
« Reactie #34 Gepost op: 9-04-2018, 01:16:47 »
Tijdens de eliminaties wordt er nooit veel gesproken, maar vandaag was al de tweede keer dat Steve duidelijk vloekend aan bod kwam.

Is misschien niets, maar toch het vermelden waard, dacht ik zo.

Aflevering 3: voor de derde keer op rij vloekte Steve tijdens de eliminatie...  ::vergroot::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Steve
« Reactie #35 Gepost op: 9-04-2018, 08:25:51 »
Hij zong de liedjes wel erg fout na. En rare schreeuwen om een liedje aan te duiden. Ideaal om in die positie te mollen, als niemand je ziet.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Steve
« Reactie #36 Gepost op: 9-04-2018, 08:56:01 »
Hij zong de liedjes wel erg fout na. En rare schreeuwen om een liedje aan te duiden. Ideaal om in die positie te mollen, als niemand je ziet.

Maar toch niet op zo'n duidelijk slechte/verdachte manier?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Steve
« Reactie #37 Gepost op: 9-04-2018, 09:29:38 »
Maar toch niet op zo'n duidelijk slechte/verdachte manier?
De medekandidaten kunnen het niet controleren.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Steve
« Reactie #38 Gepost op: 9-04-2018, 11:15:42 »
In de leader van aflevering 3 zien we Steve Channy een knuffel geven nadat ze een goed antwoord hebben gegeven in de quiz. Direct hierna zien we Channy een rood scherm krijgen. Zou dit een mooie hint zijn dat Channy (denk ook aan "jij vuile Mol!") op Steve gestemd heeft en hij dus niet de Mol is? (Hm, niet sterk. Nu ik dit schrijf besef ik dat je net zo goed kan zeggen dat het een hint is dat Steve juist wel de Mol is en de knuffel een soort doodskus was.)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Steve
« Reactie #39 Gepost op: 9-04-2018, 11:28:38 »
In de leader van aflevering 3 zien we Steve Channy een knuffel geven nadat ze een goed antwoord hebben gegeven in de quiz. Direct hierna zien we Channy een rood scherm krijgen. Zou dit een mooie hint zijn dat Channy (denk ook aan "jij vuile Mol!") op Steve gestemd heeft en hij dus niet de Mol is? (Hm, niet sterk. Nu ik dit schrijf besef ik dat je net zo goed kan zeggen dat het een hint is dat Steve juist wel de Mol is en de knuffel een soort doodskus was.)
Ik heb het idee dat hij totaal niet weet wie de mol is en uit wanhoop zelf maar heel mols gedrag gaat vertonen.

Kans is groot dat Jeffrey dacht dat hij de mol aan het werk zag in Steve. Steve is dan niet de mol. Steve kan zo een voor een elimineren. Hij hoopt dat ook Katrien hem na het fietsen als mol gaat zien. Als Katrien niet afvalt, wordt dat verdacht. Een schaker kan op die manier een strategie verzinnen. Voor het geld zal hij als huisarts niet gaan, hij gaat voor de overwinning.
« Laatst bewerkt op: 9-04-2018, 16:57:53 door Run »