Poll

Wie is ... de mol?

Bahador
17 (16.5%)
Lloyd
19 (18.4%)
Pieter
67 (65%)

Totaal aantal stemmen: 103

Auteur Topic: Wie is .... de mol?  (gelezen 38020 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Wie is .... de mol?
« Gepost op: 20-03-2018, 21:01:30 »
Zeg het maar!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #1 Gepost op: 20-03-2018, 21:04:53 »
Ze zijn het allemaal ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #2 Gepost op: 20-03-2018, 21:11:02 »
Zonder te letten op wie wat deed zondag, verwacht ik toch een iets oudere kandidaat (waarmee ik eigenlijk bedoel, geen van de twintigers) en mogelijk een vrouw (omdat men verwacht dat het grote publiek denkt dat er een geslachtswissel is ieder jaar). Maar goed, de eerste molactie moet nog komen. ;D

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #3 Gepost op: 21-03-2018, 16:23:25 »
Ik heb op Steve gestemd. Maar omdat hij het meest verdacht wordt in de poule en hier ook al gedeeltelijk op 1 staat twijfel ik weer. Is het misschien een te voor de hand liggende keuze? Nu al twijfels... ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #4 Gepost op: 21-03-2018, 17:08:07 »
Ik doe dit keer niet aan een schot-voor-de-boeg-mol en kies er pas een na aflevering 1 op basis van mogelijke molacties. De pool heb ik blind ingevuld. Puur om niet al aflevering 1 met een beginnende tunnelvisie te kijken.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #5 Gepost op: 22-03-2018, 10:02:38 »
Sluit me hier bij aan Heinz, ik ga eens even met een open blik naar aflevering 1 kijken. Wel pool ingevuld,  leuk om dat weer eens te doen.
Zo' zin in de eerste aflevering!
Meer L

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #6 Gepost op: 22-03-2018, 21:04:43 »
Katrien, Kelly of Pascale ::jaja::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Bubbles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #7 Gepost op: 23-03-2018, 15:32:11 »
Katrien ::jaja::
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #8 Gepost op: 24-03-2018, 13:56:12 »
Compleet schot voor de boeg: Joke...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #9 Gepost op: 24-03-2018, 15:29:45 »
Op puur willekeurige basis... Pascale.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #10 Gepost op: 25-03-2018, 13:38:36 »
Ik doe dit keer niet aan een schot-voor-de-boeg-mol en kies er pas een na aflevering 1 op basis van mogelijke molacties. De pool heb ik blind ingevuld. Puur om niet al aflevering 1 met een beginnende tunnelvisie te kijken.
Maar ze kiezen de Mol natuurlijk niet blind..! Ik vind juist deze fase van het spel, nog voor je bevooroordeeld bent door de opdrachten gezien te hebben, de kandidaten te toetsen op hun Molpotentie. Zodra de afleveringen beginnen gooi je al je voorbereiding meteen in de prullenbak, maar juist omdat je zo weinig informatie hebt over het spel zelf kun je best een leuke voorspelling doen. ::jaja::

Ik heb drie theorieën waarmee ik de kandidaten dit seizoen waarschijnlijker en minder waarschijnlijk als Mol vind.

1) 10.000 kandidaten. In tegenstelling tot de Nederlandse Mol hebben de Vlamingen een veel grotere poel aan mogelijke kandidaten. Bij WIDM kiezen ze de Mol pas nádat ze groep bij elkaar gevonden hebben, terwijl in België ze in die duizenden aanmeldingen al heel gericht op zoek kunnen naar de persoon met de beste Molkwaliteiten.
Voor de rest van de kandidaten gelden andere criteria: zij moeten vooral interessante spelers en 'spraakmakend' zijn. Daarom verwacht ik dat ze een priester (Pieter) en een marineofficier (Pascale) sowieso graag in de serie hebben. Ook Jeffrey komt op mij over als iemand met een 'uitvergroot' karakter en dus interessant om als kandidaat erbij te hebben, maar niet per se als Mol.

2) Het profiel van de Mol. Ook zonder de kandidaten te kennen kun je een gokje wagen wat voor Mol de makers dit jaar zouden kiezen. Na Gilles en Eline, ligt het voor de hand om voor een wat oudere kandidaat te kiezen, in ieder geval ouder dan 30. Lloyd (21), Channy (26) en Bahador (27) passen niet in dat profiel. Ook Pieter (31) en Joke (32) zijn relatief jong, maar dat kan nog wel. Joke vind ik dan wel weer teveel op Eline lijken, maar dat is waarschijnlijk vooral gebaseerd op uiterlijk en accent tot nu toe.
Katrien zou ik in dit perspectief het meest een 'Molkarakter' vinden hebben, die als een soort mater familias het vertrouwen van de groep zou kunnen winnen. (Hoewel ik Gilles en Eline niet per se uitgesproken (Mol)karakters vond hebben.)

3) De stem van Gilles in Café De Mol. Gaan we er van uit dat Gilles De Coster inderdaad op de juiste persoon heeft meegestemd als één van de grofweg vijftig cafégasten, dan geven de percentages iets van de kans weg op wie hij heeft gestemd. De percentages nog een keer:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Hoofdverdachten wat dit betreft zijn met goede voorsprong Kelly, gevolgd door Channy en Bahador. Joke, Jeffrey, Pieter, Katrien en Lloyd hebben waarschijnlijk maar 2-3 stemmen gehad, dus de kleinste kans dat de stem van Gilles daar tussenzit. (Samen hebben ze 29% van de stemmen, dus de kans dat Gilles op één van hen stemde natuurlijk wel nog altijd best groot. Maar individueel zijn de kansen het kleinst dus de slechtste gok als je er maar één mag kiezen.)

Dat maakt wat mij betreft het volgende rijtje:
(Licht) verdacht: Bahador, Kelly, Steve, Katrien
(Licht) onverdacht: Pascale, Pieter, Jeffrey, Joke, Lloyd, Channy, Katrien
« Laatst bewerkt op: 25-03-2018, 13:40:56 door Pac »
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #11 Gepost op: 25-03-2018, 13:42:07 »
Ik denk dat ze tien potentiële mollen selecteren. Dat hebben ze ook wel eens gezegd als ik me niet vergis. Wat niet wil zeggen dat alle kandidaten moeten hebben toegezegd dat ze de Mol zouden willen zijn.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #12 Gepost op: 25-03-2018, 15:00:13 »
Zo zonder finalistenspoiler is het wel lastig de pool in te vullen en om dan ook nog de mol goed te duiden voor de uitzending een feit is..

De logica van na Gilles en Eline nu weer een man.. nee WIDM heeft aangetoond 0 problemen te hebben met drie vrouwen op rij die de mol waren. Idem met de logica na 2 jonge mollen moet de mol nu wel ouder zijn volg ik niet. Ze kiezen simpelweg die mol uit die hun het interessants lijken qua spelopvatting, rol, plan van aanpak. Ongeacht geslacht, ongeacht leeftijd. Mij lijkt Pieter als mol super, het is het conflicterende aan zijn professie maar bij de mol doet het er niet toe wat je in het werkzame leven doet. Pascalle lijkt mij ook geweldig, wederom verwacht je het niet zo snel van een marine officier dat die de boel bedondert. En dus wil je inderdaad maar wat graag zulke spraakmakende kandidaten in de groep, maar om ze om die reden het molschap te ontkennen? Al ligt de link met Yvonne uit seizoen 2 voor de hand natuurlijk.

Lloyd is de benjamin van de groep, om die reden zie ik hem niet snel als mol. Niet dat je als student die rol niet op je kunt nemen, maar hem lijkt mij meer de doorsnee type en uitermate geschikt om fanatiek bezig te gaan met opdrachten. Then again dat zei ik over Jan Versteegh ook dus tja... Joke lijkt veel op Eline maar misschien manifesteert ze zich wel heel anders. Katrien zou kunnen, misschien ala  Inge. Maar ik heb nog geen molvibes bij haar. Dat geldt ook voor Channy, haar zie ik wel ver geraken maar meer als winnaar of verliezend finaliste. Houd je over Bahador, Kelly, Steve en Jeffrey. Steve gelijk aan Katrien... nee, geen molvibes. Kelly kan best de Vlaamse Stine blijken (en ja filosofe en psychologe zijn heel andere dingen) dus goed in observeren, redeneren en mensen doorgronden. En na Stine laat ik mij dan niet een tweede maal tot een tunnel verleiden dus neen helaas  ::rofl:: Bahador en Jeffrey kunnen het allebei prima zijn is mijn indruk nav café De Mol.

Wensmollen: Pascalle/Pieter
Verwacht: Bahador/Jeffrey/Kelly
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline R0m4ndu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #13 Gepost op: 25-03-2018, 23:22:15 »
LLOYD. Nog altijd verdenk ik deze vent. Ik neem aan dat de mol het verkeerde antwoord gokt bij de 3de opdracht dus dan kom ik al gouw uit op Lloyd. Tevens geloof ik er nog altijd in dat de mol de eerste was die het woord mol uitsprak in de Heb je mij gemist? trailer.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #14 Gepost op: 25-03-2018, 23:35:54 »
Goed Kelly kan ik wegstrepen  :P

Ik vond Pascalle verdacht bezig deze aflevering, maar ook Jeffrey.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #15 Gepost op: 26-03-2018, 00:03:11 »
Topverdachte: Jeffrey
Niet verdacht: Steve, Pieter

De rest zit er wat tussenin, in volgorde:
Pascale, Lloyd, Channy, Bahador, Katrien, Joke, Kelly
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #16 Gepost op: 26-03-2018, 00:18:08 »
Aangezien mijn voorspellingen dit jaar aardig goed bleken en na wat ik nu heb gezien blijf ik erbij; J. uit Antwerpen is de mol.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #17 Gepost op: 26-03-2018, 00:36:01 »
Mn schot voor de boeg Katrien, die er zomaar 2 ballen los ingooit.  Dat draagt er dus voor een groot gedeelte aan bij dat dat stuk slaagt en dus in een aantal minpunten voor Katrien.

Meest opvallende Pascale met Melania trump terwijl ze weet dat ze een actrice zoekt.

Meeste molacties Joke.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #18 Gepost op: 26-03-2018, 00:47:41 »
Idealiter is Joke de Mol.

Tijd om alles te laten bezinken ::jaja::
...óf niet!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wie is .... de mol?
« Reactie #19 Gepost op: 26-03-2018, 01:20:54 »
Joke in opdracht 2 en 3 verdacht, maar gaat de mol zichzelf in de kist van 2.500 euro plaatsen? Ik denk het niet.

Pascale verdacht in opdracht 2, maar ze heeft dan wel het goede antwoord in opdracht 3.

Bahador doet het nergens echt goed, mijn mol tot nu toe  ;)
Jeffrey vind ik ook nog verdacht. Bij de anderen heb ik geen molgevoel.