Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Racen  (gelezen 7320 keer)

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Racen
« Reactie #20 Gepost op: 9-04-2018, 22:18:31 »
Toffe opdracht. ::bravo::

Qua muziek ook weer goed gedaan. ;D


Jeffrey voor mij het meest verdacht (maar is de mol dus niet), maar Pieter gaat daar vrolijk in mee.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline de_ils

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Racen
« Reactie #21 Gepost op: 9-04-2018, 23:46:34 »
Inderdaad. was ook mijn gedachte toen jeffrey eruit ging. Geen gordel om als je zwanger bent ::oink::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Racen
« Reactie #22 Gepost op: 9-04-2018, 23:49:45 »
Inderdaad. was ook mijn gedachte toen jeffrey eruit ging. Geen gordel om als je zwanger bent ::oink::

Ik dacht ook aan dat antwoord eerlijk gezegd. Dacht dat zo'n gordel niet gezond zit voor de baby, maar was in een eerste reflex dat ik dat dacht. Als je er beter over nadenkt, is achteruit rijden wel nog logisch, dan gaat het effect van een gordel namelijk verloren.

Offline de_ils

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Racen
« Reactie #23 Gepost op: 10-04-2018, 00:51:13 »
Ik dacht ook aan dat antwoord eerlijk gezegd. Dacht dat zo'n gordel niet gezond zit voor de baby, maar was in een eerste reflex dat ik dat dacht. Als je er beter over nadenkt, is achteruit rijden wel nog logisch, dan gaat het effect van een gordel namelijk verloren.

Nu je het zo zegt. Ik zou me ook nog voor kunnen stellen dat je dat denkt (slecht voor baby) als je boven op een auto op een racebaan zit. Ik wil geen tunnel krijgen wat Pieter betreft. ;-)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Racen
« Reactie #24 Gepost op: 10-04-2018, 02:19:43 »
Nog even de 5 vragen gevonden (ook de 2 "missende"):

1. Op een parkeerplaats gereserveerd voor gehandicapten mag ik zonder gehandicaptenkaart...

a) ... stilstaan om te laden en te lossen (juist)
b) ... nooit parkeren (gegeven antwoord)
c) ... parkeren mits het gebruik van een parkeerschijf

2. In welk van onderstaande situaties is een gordel dragen niet verplicht?

a) Wanneer je zwanger bent (gegeven antwoord)
b) Wanneer je achteruit rijdt (juist)
c) Wanneer je in een taxi zit

3. Bij hevige regenval...

a) <onleesbaar> mijn <onleesbaar> mistlichten (vermoedelijk het juiste antwoord, want achterste mistlichten moet het juiste antwoord zijn)
b) moet ik mijn voorste mistlichten aansteken
c) schakel ik mijn 4 richtingsaanwijzers in om op het gevaar te wijzen

4. Je rijdt de bebouwde kom van Luik buiten. Hoe snel mag je hier rijden?

a) 50 km/u
b) 70 km/u
c) 90 km/u (juist gegeven antwoord)

5. Je mag een claxon...

a) altijd gebruiken
b) binnen de bebouwde kom alleen gebruiken om een ongeval te voorkomen en altijd erbuiten
c) overdag buiten de bebouwde kom om iemand in te halen en altijd om een ongeval te voorkomen <zo staat het er, geen werkwoord>

Hier de shots van die 2 gemiste vragen (vraag 3 en 5):





Disclaimer: Ik heb de antwoorden gelezen op mijn tv die een HD-opname heeft. Deze shots zijn gemaakt van de opnames van de website. Probeer dus niet na te lezen met deze shots.

En nu valt er nog een lijk uit de kast: Bij die vraag 5 zien we Jeffrey antwoord C zeggen (in mijn shot zie je de ondertitels en het geluid komt overeen) en dat is volgens het internet ook correct. Toch was het antwoord niet juist, want ze hadden vraag 4 al juist. Althans zo lijkt het, want op geen enkel moment kan je door de montage bevestigen dat Jeffrey al die "C's" zegt terwijl ze die vraag 4 oplossen.

Mogelijk hadden ze de snelheidsvraag dus fout, maar hadden ze de claxon-vraag juist.

Vreemde montagetrucjes hier...

Al ga ik Heinz voor zijn: Pieter stak een fout bordje op bij vraag 5, terwijl Jeffrey het juiste antwoord zei.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Racen
« Reactie #25 Gepost op: 10-04-2018, 07:26:19 »
Werd er niet gewoon getoond dat ze vraag 4 goed hadden dan? (Ik kijk het zo terug.) Dit is nog net geen puzzelstukgate maar het riekt er wel naar. Goed nachtelijk speurwerk hoor! ::ok:::

Edit: Er wordt inderdaad gewoon getoond dat ze vraag 4 goed beantwoordden. Het lijkt er dus inderdaad sterk op dat Pieter het door Jeffrey juist gegeven antwoord C op vraag 5 niet doorgeeft. (Want het antwoord is inderdaad op internet te vinden zoals jij schrijft.) Uitermate verdacht van Pieter, ik kan er niets anders van maken. ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 10-04-2018, 07:43:40 door Heinz »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Racen
« Reactie #26 Gepost op: 10-04-2018, 09:58:18 »
Het klopt dat er in beeld getoond wordt dat ze vraag 4 goed hadden, maar na vorige week ("Er zijn 40 vragen binnen gebracht") ben ik mijn geloof in juiste informatie overdracht een beetje verloren. Ik vind het dan ook anders dan puzzelstukgate omdat we daar de fout 100% konden afleiden terwijl we nu nog vast hangen aan enkele aannames (dat we niet belogen worden door de productie bijvoorbeeld).

Al is het natuurlijk een heel sterke aanwijzing richting een saboterende Pieter

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Racen
« Reactie #27 Gepost op: 10-04-2018, 10:06:50 »
Het is anders ja, maar zo'n knoeperd van misinformatie (dat een vraag goed beantwoord zou zijn terwijl dat niet zo is) vind ik zeer onwaarschijnlijk.

Als Pieter mijn Mol niet al was had ik hier misschien anders naar gekeken, dat kan ik niet uitsluiten.  ;)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Racen
« Reactie #28 Gepost op: 10-04-2018, 10:50:53 »
Bij mij stijgt hij nu in ieder geval en kom ik toch ook terecht bij een verdenking Baha-Pieter zoals zovelen hier.

Het is dat ze niet alle vragen in beeld laten wat het zo verdacht maakt he. Het lijkt wat op seizoen WIDM2017 waar de montage eigenlijk meer weg gaf dan de Mol zelf. Daar leek men de voorbije 2 seizoenen toch iets beter mee om te springen heb ik de indruk.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Racen
« Reactie #29 Gepost op: 10-04-2018, 18:09:07 »
Bedankt hulpmol, voorlopig kom ik deze tunnel niet meer uit.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Racen
« Reactie #30 Gepost op: 10-04-2018, 18:09:58 »
In en op de auto
Daar heeft Jeffrey gewoon goed gereden, en dat was het belangrijkste. En samen hebben ze een boel vragen fout gedaan, dus zeker verdacht. Zeker van Pieter, omdat hij steeds meelift met Jeffreys foute antwoord.

Stoplicht
Steve die niet kan fietsen naast Katrien ::oink::

Goede Band
Lloyd probeert te vertragen, Baha niets bijzonders. Maar Baha gaat wel uiteindelijk in de auto zitten waar invloed uitgeoefend kan worden.

Oversteken
Joke en Pascale hebben wel kunnen vertragen, maar hadden gewoon het minst effectieve vertragingsmiddel. Hoewel Pascale wel langzaam was. Opmerkelijk: Joke/Pascale wilden naar deze, ze dachten dat het fietsen was... dan hadden ze ergens anders moeten zijn

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Racen
« Reactie #31 Gepost op: 10-04-2018, 18:21:35 »
Bedankt hulpmol, voorlopig kom ik deze tunnel niet meer uit.

Euh, graag gedaan? ::rofl::

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Racen
« Reactie #32 Gepost op: 10-04-2018, 20:22:43 »
In en op de auto
Daar heeft Jeffrey gewoon goed gereden, en dat was het belangrijkste. En samen hebben ze een boel vragen fout gedaan, dus zeker verdacht. Zeker van Pieter, omdat hij steeds meelift met Jeffreys foute antwoord.

Stoplicht
Steve die niet kan fietsen naast Katrien ::oink::

Goede Band
Lloyd probeert te vertragen, Baha niets bijzonders. Maar Baha gaat wel uiteindelijk in de auto zitten waar invloed uitgeoefend kan worden.

Oversteken
Joke en Pascale hebben wel kunnen vertragen, maar hadden gewoon het minst effectieve vertragingsmiddel. Hoewel Pascale wel langzaam was. Opmerkelijk: Joke/Pascale wilden naar deze, ze dachten dat het fietsen was... dan hadden ze ergens anders moeten zijn
Zou het misschien kunnen dat Lloyd geen rijbewijs en dat Bahador daarom gewoon aan het stuur zit in deze (deel)opdracht?

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Racen
« Reactie #33 Gepost op: 11-04-2018, 16:27:45 »
Zou het misschien kunnen dat Lloyd geen rijbewijs en dat Bahador daarom gewoon aan het stuur zit in deze (deel)opdracht?
O ja, dat kan ook.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Racen
« Reactie #34 Gepost op: 11-04-2018, 18:14:01 »
Lloyd, Bahador, Joke en Pascale hebben hier eigenlijk het maximale uit hun deelopdracht gehaald (rondje voor de auto rijden en mannetje laten oversteken). Die van Joke en Pascale was misschien nog iets lastiger, maar dan had Joke er wel wat langer over mogen doen om die auto open te krijgen. Wiel verwisselen leek me gedoemd om te slagen en ik vraag me dan ook af of je daar als mol terecht zou willen komen. Het enige wat je dan nog kan doen, is wat harder rijden dan 40 km/h. Speel je je in ieder geval bij één kandidaat in de kijker en ik vraag me af of het nou echt veel scheelt qua tijd.

Katrien en Steve als enige een deelopdracht in etappes, en daar was Steve natuurlijk verdacht bezig. (Jeffrey en) Pieter in de beste molpositie.
If I was a haircut would you wear a hat?

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Racen
« Reactie #35 Gepost op: 12-04-2018, 18:30:24 »
Ik heb even teruggekeken naar de vragen die Jeffrey en Pieter beantwoordde.

De eerste 2 zijn duidelijk in beeld gebracht en hoeft geen commentaar
Daarna zien we geen overleg maar Jeffrey en Pieter lossen nog 2vragen op. 1x zien we hem met een C
maar dit is niet duidelijk in beeld gebracht.
(dankzij Hulpmol weten we de niet in beeld komende vragen. Dit zal wss op vraag 3 zijn, want bij 4 en 5 is C het antwoord)
1x zien we Jeffrey zeggen B en wordt Pieter met B geflitst.
bij de laatste vraag lijkt het alsof het gaat over de snelheid in Luik, maar zien we bij Jeffrey ook de vraag over de claxon in beeld.
We horen Pieter 70 zeggen waar Jeffrey overruled naar 90.
Maar bij de claxon is er ook twijfel tussen B en C, opnieuw kiest Jeffrey voor C.
Alleszins zien we Pieter C opsteken.

Wat weten we zeker:
vragen 1 en 2 zijn fout
de vraag over Luik is juist.
Pieter heeft 1x C (moet bij vraag 3 zijn)  geantwoord
Pieter heeft 1x B geantwoord waar Jeffrey 2x C zei.

dus dit kan 3 dingen betekenen:
a) Pieter is de mol en heeft bewust 1 juist antwoord fout gezet (wss de claxonvraag)
b) Pieter vertrouwde Jeffrey niet en heeft zijn eigen koers gevaren (maar dat zou in beeld gebracht zijn)
c) Pieter en Jeffrey zijn toch van gedacht veranderd.(maar waarom zou dat niet in beeld staan?)

Damned. Dit doet mij toch twijfelen. Pieter stond nog op mijn lijstje, maar dit doet mij toch twijfelen om hem
niet als eerse te zetten


klaar voor de strijd

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Racen
« Reactie #36 Gepost op: 12-04-2018, 19:32:21 »
Tot die conclusie waren we al gekomen.

Ik vind het wonderbaarlijk dat hier niet veel meer commotie over ontstaan is omdat het zo'n sterke aanwijzing voor Mol Pieter is. Op het Vlaamse forum is het volgens mij niet eens opgemerkt. En ik ga het daar ook niet zetten want ten eerste kwam Hulpmol ermee en ten tweede is het misschien ook maar beter dat zoiets niet viral gaat. Ook al is het nog geen 100% beklonken zaak natuurlijk.
« Laatst bewerkt op: 12-04-2018, 19:36:15 door Heinz »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Racen
« Reactie #37 Gepost op: 12-04-2018, 19:36:17 »
Zolang je erbij zegt dat je het op dit forum gezien hebt (mijn naam hoeft zelfs niet, die zien ze dan ook wel) vind ik het allemaal ok, maar ik verkies toch ook om het niet viraal te laten gaan.

Het is omdat ik het zelf ook maar opmerkte toen ik mijn bericht al aan het typen was dat ik het plaatste zonder verder na te denken over hoe sterk dit nu al dan niet is. Anders had ik het misschien in spoiler tags gezet.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Racen
« Reactie #38 Gepost op: 12-04-2018, 19:40:45 »
Ik denk dat de koffertjesopdracht zoveel aandacht opeist dat de race-opdracht niet helemaal uitgeplozen wordt door velen. Jij (Hulpmol) was daar wel al snel mee met je HD-beelden. ::ok::

Als ik een lijstje van mijn verdenkingen richting Pieter op het Vlaamse forum zet (wat ik wel wil doen omdat hij daar zo absurd weinig verdacht wordt) en ik dit punt (zonder teveel nadruk) noem zal ik zeker een link plaatsen en je naam erbij zetten.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Racen
« Reactie #39 Gepost op: 12-04-2018, 19:54:12 »
Ik denk dat de koffertjesopdracht zoveel aandacht opeist dat de race-opdracht niet helemaal uitgeplozen wordt door velen.

Kijkers worden inderdaad altijd makkelijk aangetrokken door die psychologische spelletjes. Ik heb meer iets met overzichtjes (zoals puzzelstukjes lezen of vragen in een autokwis achterhalen) en dan kom je per toeval 2 keer een vreemde situatie tegen he. ;)