Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Mexicaans worstelen  (gelezen 3796 keer)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
[Aflevering 4] - Opdracht 2: Mexicaans worstelen
« Gepost op: 15-04-2018, 13:25:25 »
Plaats hier alles over de tweede opdracht van deze aflevering.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2018, 20:43:03 door Lukie4 »
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2:
« Reactie #1 Gepost op: 15-04-2018, 20:41:47 »
Holy Pieter & Big Baha  ::rofl::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Mexicaans worstelen
« Reactie #2 Gepost op: 15-04-2018, 22:16:42 »
Moeilijke opdracht wel. Zelfs als Big Baha en Holy Pieter het goed doen, was er maar 3 minuten leertijd. Dan moet je nog min of meer weten wanneer Pieter en Baha ook echt een greep aan het doen zijn.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Mexicaans worstelen
« Reactie #3 Gepost op: 15-04-2018, 23:03:16 »
Heb het gevoel dat men bij de montage hier op een onhandige manier probeert Pascale verdacht te maken.

Zij lijkt in de war voor wat betreft de volgorde en vraagt aan Steve, die overigens bevestigt, of het de tweede greep is. Dit terwijl de kijker al een derde greep te zien krijgt. Maar achteraf verwijst Gilles DC naar de lariat die Pascale had moeten herkennen als de eerste greep, terwijl die als tweede werd gemonteerd, en daarmee geeft men dus prijs dat de volgorde weer gemanipuleerd is?

Nu Katrien weg is, is Pascale daardoor zowat mijn minst verdachte.

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Mexicaans worstelen
« Reactie #4 Gepost op: 15-04-2018, 23:14:25 »
Leek mij ook een moeilijke opdracht, voor alle partijen. Een paar uur om die grepen te oefenen en de rest drie minuten om ze te bestuderen...

Wel ronduit hilarisch om te zien, heb er erg om moeten lachen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Mexicaans worstelen
« Reactie #5 Gepost op: 15-04-2018, 23:20:19 »
Ik vond het 'alles of niets'-gehalte in deze opdracht ook maar raar. Dan kan je als presentator achteraf inderdaad gaan beweren dat de pot laag blijft en doen alsof je een goede Mol hebt.

500 euro per goed geraden greep had niet verkeerd geweest.

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Mexicaans worstelen
« Reactie #6 Gepost op: 15-04-2018, 23:22:52 »
Mijn mol Lloyd had duidelijk geen zin om te worstelen  ::tandpastasmiley:: ;)
Graven, graven, graven...

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Mexicaans worstelen
« Reactie #7 Gepost op: 15-04-2018, 23:30:47 »
Worstelen lijkt me ook geen goede molpositie. Je doet dan namelijk niet mee met de escaperoom
Wit is ook een kleur!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Mexicaans worstelen
« Reactie #8 Gepost op: 15-04-2018, 23:32:15 »
Worstelen lijkt me ook geen goede molpositie. Je doet dan namelijk niet mee met de escaperoom

En probeer je maar eens in te spannen om iets te doen wat niet op een juiste greep lijkt. De macht over het geld lag namelijk ook al bij de escape roomers.

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Mexicaans worstelen
« Reactie #9 Gepost op: 15-04-2018, 23:48:54 »
Leuk om te doen lijkt me, maar vrijwel ondoenlijk om als worstelaar hier iets te mollen  . Of je moet de grepen op voorhand kennen en er iets uitkiezen wat erg lijkt op een andere  . Maar zelfs dan zijn t de andere 5 die bepalen of t slaagt. En zeker mee eens dat t leuker was met geld per juiste greep.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Mexicaans worstelen
« Reactie #10 Gepost op: 16-04-2018, 07:08:36 »
Ik vond het 'alles of niets'-gehalte in deze opdracht ook maar raar. Dan kan je als presentator achteraf inderdaad gaan beweren dat de pot laag blijft en doen alsof je een goede Mol hebt.

500 euro per goed geraden greep had niet verkeerd geweest.
Hetzelfde geldt voor de opdracht in de lift, één vraag van alle vragen niet goed betekende nul euro verdiend. Ik denk dat ze goed geselecteerd zijn op het groepsgevoel, ze moesten elkaar omhelzen van tevoren is het niet? Want met dit soort puntentellingen kun je snel ruzie krijgen.
Ik denk dat het best wel mogelijk is om als mol twee of drie figuren door elkaar te laten lopen met het uitvoeren, en dan is het hopen dat de verkeerde figuur uitgekozen wordt. Wat is gelukt.
« Laatst bewerkt op: 16-04-2018, 07:10:39 door Run »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Mexicaans worstelen
« Reactie #11 Gepost op: 16-04-2018, 07:46:44 »
Ik vraag me af hoeveel tijd er heeft gezeten tussen het uitkiezen van de kandidaten voor de verschillende opdrachten, en het uitvoeren daarvan.

Je kan tegenwoordig razendsnel printen, dat is waar. Maar dan nog blijf ik het knap vinden dat ze die poster met Holy Pieter en Big Baha al klaar hadden toen beiden bij dat vechtlokaal aan kwamen.
« Laatst bewerkt op: 16-04-2018, 10:07:32 door Bodejos »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Mexicaans worstelen
« Reactie #12 Gepost op: 16-04-2018, 08:23:39 »
Ik denk dat de makers wel voor lastigere klussen komen te staan Jos, maar het leek inderdaad erg snel gedaan.

Maar wat een opdracht zeg. Hier zou ik als Mol met voorkennis mooi van wegblijven. (Of je moet je opgelopen blessures als sabotagemiddel in kunnen zetten bij een volgende opdracht.) ::rofl::

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Mexicaans worstelen
« Reactie #13 Gepost op: 16-04-2018, 09:09:23 »
Hetzelfde geldt voor de opdracht in de lift, één vraag van alle vragen niet goed betekende nul euro verdiend. Ik denk dat ze goed geselecteerd zijn op het groepsgevoel, ze moesten elkaar omhelzen van tevoren is het niet? Want met dit soort puntentellingen kun je snel ruzie krijgen.
Ik denk dat het best wel mogelijk is om als mol twee of drie figuren door elkaar te laten lopen met het uitvoeren, en dan is het hopen dat de verkeerde figuur uitgekozen wordt. Wat is gelukt.

Bij de lift kreeg ieder goed antwoord 500. Ze hadden er 4 juist. 2000€ dus, als Katrien het eerste boven was geweest.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Mexicaans worstelen
« Reactie #14 Gepost op: 16-04-2018, 09:23:04 »
Bij de lift kreeg ieder goed antwoord 500. Ze hadden er 4 juist. 2000€ dus, als Katrien het eerste boven was geweest.
Oké, niet goed begrepen.

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Mexicaans worstelen
« Reactie #15 Gepost op: 16-04-2018, 09:25:24 »
Oké, niet goed begrepen.
Ging anders wel erg zielig zijn he  ;) en deze was toch gedoemd te mislukken. Zeker als Pieter direct voorstelde om voor de vrijstelling te gaan.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Mexicaans worstelen
« Reactie #16 Gepost op: 16-04-2018, 10:00:48 »
Volgens mij werden de grepen allemaal vrij goed en duidelijk uitgevoerd, terwijl daar mijn twee mollen zaten ::rofl::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Mexicaans worstelen
« Reactie #17 Gepost op: 16-04-2018, 10:41:02 »
Mja, mijn twee verdachten gingen worstelen. Niet perse de beste molpositie. Want zelfs al voer je de grepen helemaal goed uit, het ligt aan de rest of zij het juist opmerken.
Zet er dan wat verwarring tussen de hoeveelste greep dit is zie Steve/Katrien en het feest is compleet ergo gedoemd te mislukken. Al helemaal wanneer je eist v/d groep dat zij 5 goede antwoorden op rij zullen moeten geven. Denk dat als de mol al voorkennis had zij/hij zou weten dat Gilles 5 juiste antwoorden op rij zou verwachten en ja das gemakkelijk te mollen.

Voer of een verkeerde greep uit of let niet goed op en noem een verkeerd antwoord en je bent er al. Dus ik vond deze opdracht meer vermakelijk en leuk voor tussendoor dan echt eentje waar je de mol beter uit weet te halen. Mochten Baha/Peter de mol zijn dan had de mol ook kunnen denken: die gaan nooit niet 5 grepen allemaal juist hebben dus ik kan gewoon de kandidaat uithangen en alles goed doen om verdenking van mij af te krijgen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Mexicaans worstelen
« Reactie #18 Gepost op: 16-04-2018, 10:46:11 »
Als mol zit je inderdaad beter niet bij de worstelaars maar je kan natuurlijk niet bij elke verdeling zomaar kiezen waar je terecht komt. Pieter leek me echter wel enthousiast om aan deze opdracht te beginnen?

Anderzijds 3 minuten studeren om 4 Mexicaanse grepen vanbuiten te leren en niemand mag 1 misser maken? Leek me redelijk onmogelijk, dan heeft de mol een dagje vrijaf zeker?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Mexicaans worstelen
« Reactie #19 Gepost op: 16-04-2018, 11:47:29 »
Als mol zit je inderdaad beter niet bij de worstelaars maar je kan natuurlijk niet bij elke verdeling zomaar kiezen waar je terecht komt. Pieter leek me echter wel enthousiast om aan deze opdracht te beginnen?


Bahador was enthousiast, Pieter niet zo.