Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Mexicaans worstelen  (gelezen 3799 keer)

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Mexicaans worstelen
« Reactie #20 Gepost op: 16-04-2018, 13:26:41 »
Ik vraag me af hoeveel tijd er heeft gezeten tussen het uitkiezen van de kandidaten voor de verschillende opdrachten, en het uitvoeren daarvan.

Je kan tegenwoordig razendsnel printen, dat is waar. Maar dan nog blijf ik het knap vinden dat ze die poster met Holy Pieter en Big Baha al klaar hadden toen beiden bij dat vechtlokaal aan kwamen.

Kunnen ze van tevoren niet al verschillende posters geprint hebben?
Na de exit van Jeffrey alle mogelijke opties geprint of voor vertrek al?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Mexicaans worstelen
« Reactie #21 Gepost op: 16-04-2018, 14:21:27 »
Ik denk dat er net teveel mogelijkheden zijn. Als ik zo tel: tientallen. Ik zat zelf te denken aan 7x6, om elke mogelijke combinatie af te dekken. Maar dan heb ik voor het gemak de vrouwen meegeteld, die ik een dergelijke opdracht niet zo snel zie doen. Maar zelfs bij het weglaten van de vrouwen blijven er bij mijn weten nog 12 combinaties over. Zonde om er dan 11 niet te gebruiken.

Wat ik het meest waarschijnlijk acht: ze hadden alle profielen al, en die hoefden ze maar in de juiste combinatie door te zenden aan de drukkerij.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Mexicaans worstelen
« Reactie #22 Gepost op: 16-04-2018, 14:51:57 »
Haha, als de makers dit lezen zullen ze wel lachen. Zo'n hele spectaculaire en beetje linke opdracht gerealiseerd en dan is de vraag die de molloten bezighoudt hoe ze zo snel een postertje konden drukken. ::rofl::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Mexicaans worstelen
« Reactie #23 Gepost op: 16-04-2018, 14:57:52 »
Het zit 'em in de details, Heinz. ;)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Mexicaans worstelen
« Reactie #24 Gepost op: 16-04-2018, 16:54:08 »
Het zit 'em in de details, Heinz. ;)

Niet per se. Je kan net zo goed helemaal afdwalen met details. Ik hou meer van de grote lijnen en het overzicht houden. Niet ineens een Mol laten vallen als ie een aflevering wat minder lijkt te mollen dan de vorige bijvoorbeeld. (Maar ik snap wat je bedoelt. Alleen kan nooit van tevoren vast hebben gestaan wie deze opdracht zouden doen, dus ze hebben hoe dan ook snel zo'n postertje kunnen drukken en ik zie ook niet in waarom dat een probleem zou zijn. ;))

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Mexicaans worstelen
« Reactie #25 Gepost op: 16-04-2018, 16:59:34 »
Volgende keer maar een paar knipogen extra zetten als ik niet serieus ben. ;D Uiteraard is een posterdiscussie naast de kwestie.

Wat ik meeneem uit deze opdracht is dat de grepen in een andere volgorde gemonteerd werden om zo Pascale verdacht te maken en daarna laten ze haar foute antwoord nog zien terwijl we van Steve en Joke niet weten of zij dan wel zo juist waren.

Meer dan een nog lagere verdenking voor Pascale haal ik er dus niet uit.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Mexicaans worstelen
« Reactie #26 Gepost op: 16-04-2018, 18:03:50 »
Ik geloof ook niet dat de mol bij de worstelaars zat. Niet alleen omdat hij totaal geen invloed heeft op de (mislukte) escaperoomopdracht maar omdat het reële gevaar bestaat dat hij geblesseerd raakt en dat mag niet gebeuren. Of de mol daarin geoefend heeft ... het mislukken of welslagen van deze opdracht lag bij de escaperoomkandidaten.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Mexicaans worstelen
« Reactie #27 Gepost op: 16-04-2018, 23:50:48 »
Ben toch maar weer begonnen aan het proberen te verzamelen van alle info in de hoop een leuke vondst te doen zoals bij de race opdracht. In dit geval denk ik Pascale vrij te kunnen pleiten.

In totaal komen 16 grepen goed in beeld waarvan er 15 ook aan de hand van hun kleur in de juiste volgorde gezet kunnen worden. Als we dan even er van uit gaan dat iedereen inderdaad 4 grepen moest leren, dan krijgen we:



La Lanza (het foute antwoord van Pascale) heb ik niet kunnen plaatsen. De juiste grepen heb ik vet gedrukt.

Wat mij dus opvalt is dat die Lariat eigenlijk in het bereik van Katrien hing. We zien een hoop zaken/besprekingen niet, maar met de informatie die we in beeld krijgen, vraag ik me af waarom Pascale die Lariat herkend zou moeten hebben.
« Laatst bewerkt op: 16-04-2018, 23:53:43 door Hulpmol »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Mexicaans worstelen
« Reactie #28 Gepost op: 17-04-2018, 00:08:00 »
Pascale had er dus nooit een goed kunnen hebben. Waarmee de verdeling van 4 leren per kandidaat gedoemd was te mislukken. Heeft Gilles eigenlijk van tevoren genoemd dat elke greep door een andere kandidaat genoemd moest worden? Als dat echt de regel was is deze opdracht nagenoeg onmogelijk.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Mexicaans worstelen
« Reactie #29 Gepost op: 17-04-2018, 00:12:40 »
Pascale had er dus nooit een goed kunnen hebben. Waarmee de verdeling van 4 leren per kandidaat gedoemd was te mislukken. Heeft Gilles eigenlijk van tevoren genoemd dat elke greep door een andere kandidaat genoemd moest worden? Als dat echt de regel was is deze opdracht nagenoeg onmogelijk.

Interessante vraag waar we helaas geen antwoord op krijgen. Zo vind ik het al heel veel toeval dat die 5 grepen al heel mooi gespreid zijn over de hele lengte terwijl ook dat geen eis was. Hebben Baha en Pieter dan buiten beeld daar rekening mee gehouden?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Mexicaans worstelen
« Reactie #30 Gepost op: 17-04-2018, 06:14:50 »
Interessante vraag waar we helaas geen antwoord op krijgen. Zo vind ik het al heel veel toeval dat die 5 grepen al heel mooi gespreid zijn over de hele lengte terwijl ook dat geen eis was.
Hoe bedoel je dat?

NB Mooi werk weer, Hulpmol.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Mexicaans worstelen
« Reactie #31 Gepost op: 17-04-2018, 09:31:48 »
Ik vind dit wel altijd zo'n typische De Mol hint, waarbij Topo staat onder Baha.

Maar goed, door deze opdracht zakken Baha en Pieter juist op mijn lijstje, omdat ik denk dat je als mol niet bij de worstelaars wilt zitten, maar juist in de escape room. Pieter probeerde er nog een beetje onderuit te komen door de anderen te vragen wat zij vinden, dit pleit weer een beetje voor hem wellicht.
Meer L

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Mexicaans worstelen
« Reactie #32 Gepost op: 18-04-2018, 18:10:39 »
Mooi plaatje voor bij een molduel. ;D

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Mexicaans worstelen
« Reactie #33 Gepost op: 18-04-2018, 20:21:11 »
Hoe bedoel je dat?

Dat de 5 grepen op plekken 3,8,12,17 en 20 staan. Dat is een vrij mooie spreiding over de plekken 1-20. Het had ook zo maar gekund dat de grepen meer geclusterd waren en dat er slechts 2 of 3 kandidaten waren die een greep uit hun lijst te zien kregen.

Nu is het enkel Pascale die eigenlijk geen greep uit haar lijst gezien heeft.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Mexicaans worstelen
« Reactie #34 Gepost op: 18-04-2018, 21:29:02 »
Mocht Pascale geen hulp vragen van de andere kandidaten? Het voorstel om ieder 4 grepen te bestuderen en te onthouden vind ik wel een goed idee en Pieter en Bahador hebben ook niet de moeilijkste grepen gekozen.
Het zou beter zijn geweest om voor ieder juist antwoord geld toe te kennen (€ 500 bv.).
« Laatst bewerkt op: 18-04-2018, 21:31:11 door Luc »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Mexicaans worstelen
« Reactie #35 Gepost op: 18-04-2018, 23:24:57 »
Heeft men het Pascal expres moeilijk willen maken, misschien omdat ze op de juiste mol zit?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Mexicaans worstelen
« Reactie #36 Gepost op: 19-04-2018, 00:13:57 »
Mooi plaatje voor bij een molduel. ;D

Haha ja, ik hoop dat ze er beide lang genoeg in blijven voor zo’n molduel :)