Auteur Topic: [overzicht] mogelijke molacties Pieter  (gelezen 6773 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [overzicht] mogelijke molacties Pieter
« Reactie #20 Gepost op: 24-04-2018, 14:08:31 »
Ik niet meer hoor. Ben na deze uitzending helemaal volledig overtuigd. Iedere keer voorspelde ik de ontknoping (zoals, de mol zal wel blijven zitten in de cinema, en dan toch op 0 uitkomen, enz.) en dat gebeurde dan ook bij Pieter. Ik heb al helemaal geen twijfel meer. Dus hopelijk gaat Heinz nou denken dat dit een Stine-tunnel is en dus zelf weggaan  ::rofl:: ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [overzicht] mogelijke molacties Pieter
« Reactie #21 Gepost op: 24-04-2018, 18:21:54 »
heinz , wederom een heel tof overzicht. daarvoor dank, maar t overtuigt me allerminst helaas.

Ik vind er een paar keer een aanname inzitten dat pieter een actie kiest in de veronderstelling dat iets gebeurt, zonder dat hij als Mol daar zelf zijn handen voor wil vuil maken. zie bv trappenloop. Met een kramp van joke had dit zomaar geld kunnen opleveren en sterker nog dan werd ook zijn vraag geld waard. zwakke actie voor een Mol.

bij t worstelen is zeker niet de juiste positie voor een Mol omdat daar de rest bepaalt of er geld binnenkomt, door de grepen juist te benoemen. zet je de worstelproef af tegen de escaperoom, dan zou ik het vreemd vinden als een Mol niet bij de escaperoom zit.

de voorzet van wie ben ik over trump had hij niet hoeven inkoppen als Mol.

maar het meest voor pieter als kandidaat vind ik de jacht op joke. mee eens dat hij het waterdichte plan van pascale omzet in een uiterst vreemd strijdplan(zeker Mols). Maar t is toch echt baha die die brander niet wil afgeven en baha die zegt niet in galop te willen ( vertragend werken). Verder is de rol van de paardengroep klein in deze opdracht, zeker door de onverwachte afloop van lloyd-joke.

dus er zitten zeker molse acties bij maar  t is te voorzichtig. misschien een mol die minder uit is op geld uit de pot halen en meer onverdacht wil zijn en rekent op nep mollen van baha en steve. we shall see.

Heinz je verdenkingen ten tijde van stine tegen simone waren sterker en zie waar dat t forum heeft gebracht  ;D


Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [overzicht] mogelijke molacties Pieter
« Reactie #22 Gepost op: 24-04-2018, 18:43:11 »
Heinz je verdenkingen ten tijde van stine tegen simone waren sterker en zie waar dat t forum heeft gebracht  ;D

Sterke verdenkingen -> dwaalspoor.
Zwakke verdenkingen -> we hebben 'm! ;D

Nee, ik ben het met je eens dat het niet per se heel sterk is allemaal. Er komt ook een groot deel gevoel bij kijken waarom ik denk dat Pieter het is. Vervolgens heb ik er een mooi verhaal van geprobeerd te maken hoe hij dan in alle opdrachten gemold/geopereerd zou kunnen hebben. Geen probleem als dat niet overtuigt.

Wat betreft het niet afgeven van de brander (iets wat ik zo even paraat heb): kijk nog eens naar dat moment en let dan op Pieter. Hij is net zo goed actief bezig om dat ding niet af te geven als Baha, door het geven van redenen waarom dat niet slim zou zijn.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [overzicht] mogelijke molacties Pieter
« Reactie #23 Gepost op: 24-04-2018, 19:03:42 »

maar het meest voor pieter als kandidaat vind ik de jacht op joke. mee eens dat hij het waterdichte plan van pascale omzet in een uiterst vreemd strijdplan(zeker Mols). Maar t is toch echt baha die die brander niet wil afgeven en baha die zegt niet in galop te willen ( vertragend werken). Verder is de rol van de paardengroep klein in deze opdracht, zeker door de onverwachte afloop van lloyd-joke.


Je kunt ook pleiten dat de kans dat de mol in de paardengroep zat groot is.
De mol weet van te voren alle opdrachten en heeft daardoor meer tijd om een goede tactiek te bepalen. Daarnaast zou mol ook wel met de productie gesproken hebben hoe zij dachten dat het uitgespeeld zou worden. De mol zal daarom ook vaker een opdracht proberen bij te sturen zodat het ook daadwerkelijk wordt uitgespeeld zoals de productie het voor ogen had.
Het moge duidelijk zijn dat de jacht niet echt volgens oorspronkelijk plan verliep. Er zat veel meer in. En het ging mis bij de autogroep en Joke. Ging het mis omdat de mol er niet bij zat? Dit kan dan weer pleiten naar Pieter en ook Bahador. (grrr, weer die twee).
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [overzicht] mogelijke molacties Pieter
« Reactie #24 Gepost op: 24-04-2018, 19:42:06 »
...
Wat betreft het niet afgeven van de brander (iets wat ik zo even paraat heb): ...
...

Ging het hier niet om het brandijzer?

Winnaar Klassiekers Pool 2023

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [overzicht] mogelijke molacties Pieter
« Reactie #25 Gepost op: 24-04-2018, 19:43:53 »
Ging het hier niet om het brandijzer?

Je hebt gelijk. Ook wel "het stamperke" genaamd. ;D

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [overzicht] mogelijke molacties Pieter
« Reactie #26 Gepost op: 24-04-2018, 22:14:58 »

Het moge duidelijk zijn dat de jacht niet echt volgens oorspronkelijk plan verliep. Er zat veel meer in. En het ging mis bij de autogroep en Joke. Ging het mis omdat de mol er niet bij zat? Dit kan dan weer pleiten naar Pieter en ook Bahador. (grrr, weer die twee).

Dit is dus precies mijn dilemma. Het ging mis bij de pickupgroep en Joke. Als de mol dan elders zat, bv Pieter, hoe komt t dan dat 4 deelnemers met  allemaal hetzelfde doel, deze opdracht zo verschrikkelijk verprutsen. Hun doel was simpel
A) geld voor de pot of
B) in elk geval meer pasvragen dan de andere 2 groepen.

Er zijn in de mol series al vaak rare beslissingen gemaakt, maar deze zou er voor mij ook bij mogen, mocht De mol hier niet aanwezig zijn geweest.


Offline Convans

  • Forumlid
Re: [overzicht] mogelijke molacties Pieter
« Reactie #27 Gepost op: 29-04-2018, 22:58:33 »
Een molduel met Baha zou wel leuk zijn

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [overzicht] mogelijke molacties Pieter
« Reactie #28 Gepost op: 29-04-2018, 23:00:02 »
Een molduel met Baha zou wel leuk zijn

Halverwege de week heb ik er wel tijd voor. En het plaatje dat erboven moet is ook al duidelijk. (De affiche.) ;D

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [overzicht] mogelijke molacties Pieter
« Reactie #29 Gepost op: 29-04-2018, 23:07:54 »
Een molduel met Baha zou wel leuk zijn

Maar waarom?

Ik zou ontzettend graag Baha als Mol hebben, maar ik zie het niet meer in hem.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [overzicht] mogelijke molacties Pieter
« Reactie #30 Gepost op: 29-04-2018, 23:13:49 »
Maar waarom?

Ik zou ontzettend graag Baha als Mol hebben, maar ik zie het niet meer in hem.

Ik neig ook meer naar Pieter, maar kan je dan Baha afschrijven? Doet voor mij gewoon bijna dezelfde dingen als Pieter fout. Alleen al deze aflevering:
Opdracht 1: Lloyd doet alle raadsels, Baha verliest veel tijd met het proberen wegtrekken van dat geldbriefje.
Opdracht 2: Baha gaat niet voor de slang, terwijl je toch als kandidaat wil weten hoe de anderen daarop gaan reageren + een kans op 2.000 (!) euro. Hier vond ik Pieter minder verdacht doordat hij iets koos voor 1.000 euro wat eigenlijk gewoon moest gelukt zijn.
Opdracht 3: Doet hetzelfde als Pieter, 5 geiten inwisselen. Geen geld.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [overzicht] mogelijke molacties Pieter
« Reactie #31 Gepost op: 29-04-2018, 23:25:46 »
Maar wat me dan bij Baha opvalt, is dat hij opvalt. ;D Na het snel wegrijden met 50 euro vorige week heb je nu die hele 2e opdracht waar hij zich een erg matige acteur toont als hij de Mol is. Baha zakt iedere week weer een beetje weg ondanks dat hij misschien nog altijd even weinig geld raapt als voorheen.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [overzicht] mogelijke molacties Pieter
« Reactie #32 Gepost op: 29-04-2018, 23:28:17 »
Maar wat me dan bij Baha opvalt, is dat hij opvalt. ;D Na het snel wegrijden met 50 euro vorige week heb je nu die hele 2e opdracht waar hij zich een erg matige acteur toont als hij de Mol is. Baha zakt iedere week weer een beetje weg ondanks dat hij misschien nog altijd even weinig geld raapt als voorheen.

Tis maar hoe je het bekijkt, waarom zou hij een matige acteur zijn? Ik vind zo'n opdracht gewoon moeilijk om te zien wie acteert en wie niet. Ik kijk meer naar geld verdienen/beslissingen nemen die leiden tot geld dat verloren gaat etc.
« Laatst bewerkt op: 29-04-2018, 23:30:29 door Convans »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [overzicht] mogelijke molacties Pieter
« Reactie #33 Gepost op: 29-04-2018, 23:34:08 »
Tis maar hoe je het bekijkt, waarom zou hij een matige acteur zijn? Ik vind zo'n opdracht gewoon moeilijk om te zien wie acteert en wie niet. Ik kijk meer naar geld verdienen/beslissingen nemen die leiden tot geld dat verloren gaat etc.

Dan nog doet Pieter het 3 keer zo goed als Baha. Baha is bijvoorbeeld de eerste die zijn mascotte herkend vorige week nadat hij al lekker verdiend had met Pascale.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [overzicht] mogelijke molacties Pieter
« Reactie #34 Gepost op: 29-04-2018, 23:45:22 »
Dan nog doet Pieter het 3 keer zo goed als Baha. Baha is bijvoorbeeld de eerste die zijn mascotte herkend vorige week nadat hij al lekker verdiend had met Pascale.

Door Pascale is misschien net iets beter verwoord  ;D

Wat Pieter nog het meest verdacht maakt, is dat hij Lloyd als hoofdverdachte noemt.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [overzicht] mogelijke molacties Pieter
« Reactie #35 Gepost op: 29-04-2018, 23:49:32 »
Pieter verdenkt Lloyd wel heel consequent.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [overzicht] mogelijke molacties Pieter
« Reactie #36 Gepost op: 29-04-2018, 23:51:09 »
Pieter verdenkt Lloyd wel heel consequent.

Dat zou logisch zijn als Lloyd Pieter verdenkt, maar ik krijg het gevoel dat Lloyd heel hard op Pascale zit al.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [overzicht] mogelijke molacties Pieter
« Reactie #37 Gepost op: 29-04-2018, 23:55:39 »
Dat zou logisch zijn als Lloyd Pieter verdenkt, maar ik krijg het gevoel dat Lloyd heel hard op Pascale zit al.

Het enige wat ze laten zien is dat Lloyd iets zegt over Pascale, maar of hij haar ook echt verdenkt is er niet echt uit op te maken. Ze geven niet veel verdenkingen prijs, doet me denken dat er meerdere kandidaten goed zitten eigenlijk.
Pieter verdenkt overigens ook Bahador, want hij zei nog dat hij het verdacht vond dat Bahador die peper zo snel op had.
« Laatst bewerkt op: 30-04-2018, 00:07:08 door Geel scherm »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [overzicht] mogelijke molacties Pieter
« Reactie #38 Gepost op: 30-04-2018, 00:47:52 »
Pieter verdenkt Lloyd wel heel consequent.

Ik vind het nogal ongeloofwaardig overkomen. ::)

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [overzicht] mogelijke molacties Pieter
« Reactie #39 Gepost op: 30-04-2018, 00:50:55 »
En op de dingen die ze net voor de eliminatie zeggen, kan en mag je echt niet baseren.
We weten niet welke vraag gesteld wordt, en tonen natuurlijk wat ze zelf willen. En dat is zeker niet wie ze nu echt als hoofdverdachte hebben.
#HetIsTochWaarZeker!?