Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Gracht van fortuin  (gelezen 2718 keer)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
[Aflevering 6] - Opdracht 1: Gracht van fortuin
« Gepost op: 29-04-2018, 11:35:30 »
Plaats hier alles over de eerste opdracht.
« Laatst bewerkt op: 29-04-2018, 21:51:02 door Tristan »
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1:
« Reactie #1 Gepost op: 29-04-2018, 20:13:07 »
Lekkere opdracht al voor Baha en Pieter  ;D

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1:
« Reactie #2 Gepost op: 29-04-2018, 20:22:47 »
Lloyd is erg goed bezig hier

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1:
« Reactie #3 Gepost op: 29-04-2018, 20:49:42 »
Lloyd is erg goed bezig hier

Ja, leek daar even de mist in te gaan door niet voor 'RSTLN en E' te gaan, maar uiteindelijk is het vooral K,F,L en P die je moet hebben.

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1:
« Reactie #4 Gepost op: 29-04-2018, 20:56:14 »
Ja, leek daar even de mist in te gaan door niet voor 'RSTLN en E' te gaan, maar uiteindelijk is het vooral K,F,L en P die je moet hebben.
Ja, die was te moeilijk vond ik. Maar met de 3 spelletjes was hij erg goed. Afgeschreven bij mij nu.

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Gracht van fortuin
« Reactie #5 Gepost op: 29-04-2018, 23:12:48 »
Ik vond in deze juist de rol van lloyd weer wat mollerigs. Hij laat zien heel redelijk te zijn in galgje, maar wat als hij weet dat ze nog een double or nothing  krijgen. Hij is een van de eersten die zegt er wel voor te willen gaan. Het laatste woord was vrij lastig omdat er weinig gebruikelijke letters inzitten. Opvallend is ook hoe makkelijk de rest accoord gaat.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Gracht van fortuin
« Reactie #6 Gepost op: 29-04-2018, 23:16:39 »
Ik vond in deze juist de rol van lloyd weer wat mollerigs. Hij laat zien heel redelijk te zijn in galgje, maar wat als hij weet dat ze nog een double or nothing  krijgen. Hij is een van de eersten die zegt er wel voor te willen gaan. Het laatste woord was vrij lastig omdat er weinig gebruikelijke letters inzitten. Opvallend is ook hoe makkelijk de rest accoord gaat.

Ik vond het juist onmols dat hij niet de standaardletters gebruikt zoals 'RSTLN' ging zoals de meeste. Had hij makkelijk kunnen doen zonder verdacht te zijn

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Gracht van fortuin
« Reactie #7 Gepost op: 29-04-2018, 23:23:12 »
Mij gaat t niet zozeer om de letters die lloyd koos,  maar om t gegeven dat ik denk dat de mol wist dat t laatste woord niet makkelijk te raden was. De vraag is wil je als mol dat t laatste woord gespeeld wordt? Ik zeg ja, maar wil je t zelf spelen. . Ik twijfel , op zich ben je dan wel in control ( wat ik wel de mol positie vind) maar je falen wordt zo uitgemeten. 

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Gracht van fortuin
« Reactie #8 Gepost op: 29-04-2018, 23:56:18 »
Als Lloyd de mol is, waarom heeft Pascale dan zo veel vertrouwen in hem voor de finale opdracht?
(En aangezien Pascale door is, zit ze vermoedelijk op de juiste mol)
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Gracht van fortuin
« Reactie #9 Gepost op: 29-04-2018, 23:58:24 »
Als Lloyd de mol is, waarom heeft Pascale dan zo veel vertrouwen in hem voor de finale opdracht?
(En aangezien Pascale door is, zit ze vermoedelijk op de juiste mol)

De nummer 4 van vorig jaar had volgens mij pas in de aflevering dat ie afviel door wie de Mol was en moest het spel verlaten door een gebrek aan informatie. In deze fase kan je nog steeds doorgaan en fout zitten.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Gracht van fortuin
« Reactie #10 Gepost op: 30-04-2018, 02:30:05 »
Ik had sowieso voor de O als klinker gekozen, gewoon omdat E te voordehandliggend is en de O van Mol ;D

Maar al had ik alle medeklinkers en klinkers had ik het antwoord wss nog niet geweten (of door gokken) ::rofl::

De nummer 4 van vorig jaar had volgens mij pas in de aflevering dat ie afviel door wie de Mol was en moest het spel verlaten door een gebrek aan informatie. In deze fase kan je nog steeds doorgaan en fout zitten.

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in, maar ik vind het in deze context wel waardevolle informatie. Pascale die de mol al gevonden lijkt te hebben en Lloyd zoveel vertrouwen geeft, bevestigt dat Lloyd niet de mol is.

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Gracht van fortuin
« Reactie #11 Gepost op: 30-04-2018, 03:18:03 »
Ik had sowieso voor de O als klinker gekozen, gewoon omdat E te voordehandliggend is en de O van Mol ;D

Maar al had ik alle medeklinkers en klinkers had ik het antwoord wss nog niet geweten (of door gokken) ::rofl::

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in, maar ik vind het in deze context wel waardevolle informatie. Pascale die de mol al gevonden lijkt te hebben en Lloyd zoveel vertrouwen geeft, bevestigt dat Lloyd niet de mol is.


Hoewel ik al vanaf aflevering 1 op Lloyd als mol zit, ben ik het ook om andere redenen niet met je eens. Joke zei in café De Mol dat ze nog geen idee had wie de mol was. Daarom is het niet vreemd dat zei afviel. Pascale hoeft maar één vraag beter  te hebben dan Joke of ex aequo sneller te zijn, om door te zijn naar de volgende ronde. Misschien valt ze volgende week af.
Graven, graven, graven...

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Gracht van fortuin
« Reactie #12 Gepost op: 30-04-2018, 03:19:51 »
Mijn mol Lloyd is weer goed bezig geweest. In de laatste ronde koos hij lettters die relatief weinig voorkomen zoals de B. Maar één letter goed gegokt. Maar ja, hij wist natuurlijk het antwoord toch al  ;)
Graven, graven, graven...

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Gracht van fortuin
« Reactie #13 Gepost op: 30-04-2018, 07:38:14 »
Laatste woord was onmogelijk te raden. Ten eerste is het geen woord maar een naam. Lloyd had beter N erbij kunnen nemen maar ook dan had hij het niet geraden.
Ze hadden niet voor het laatste woord moeten gaan, maar ze wilden waarschijnlijk de kijkers niet teleurstellen.  :-[

Pieter was de laatste die zei: ja, we gaan ervoor. Het zetje om het uiteindelijk te doen.
« Laatst bewerkt op: 30-04-2018, 07:40:07 door Run »

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Gracht van fortuin
« Reactie #14 Gepost op: 30-04-2018, 08:35:04 »
De nummer 4 van vorig jaar had volgens mij pas in de aflevering dat ie afviel door wie de Mol was en moest het spel verlaten door een gebrek aan informatie. In deze fase kan je nog steeds doorgaan en fout zitten.
Hmm, dat kan.
Al denk ik dat er dan toch al enige twijfel/vermoeden zou zijn van Pascale naar Lloyd toe. En in die verhouding zeg je toch niet zo iets?

We zien wel. Het is inderdaad niet het eerste onwaarschijnlijke dat uiteindelijk waar blijk te zijn.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Gracht van fortuin
« Reactie #15 Gepost op: 2-05-2018, 14:01:57 »
Als Lloyd de mol is, waarom heeft Pascale dan zo veel vertrouwen in hem voor de finale opdracht?
(En aangezien Pascale door is, zit ze vermoedelijk op de juiste mol)

Als Pascale - zij is de mol - weet dat de finale opdracht best lastig is en bovendien de tijd maar kort, dan zou ik er ook alle vertrouwen in hebben dat wie dan ook de finale moet gaan spelen. En Lloyd was lekker bezig, dus stelt ze Lloyd voor.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Gracht van fortuin
« Reactie #16 Gepost op: 3-05-2018, 00:37:39 »
Als Pascale - zij is de mol - weet dat de finale opdracht best lastig is en bovendien de tijd maar kort, dan zou ik er ook alle vertrouwen in hebben dat wie dan ook de finale moet gaan spelen. En Lloyd was lekker bezig, dus stelt ze Lloyd voor.

Dat is een optie. Dus kom je tot dezelfde conclusie als mij: Lloyd is niet de mol.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Gracht van fortuin
« Reactie #17 Gepost op: 3-05-2018, 11:12:47 »
Ik vond Lloyd hier gewoon heel erg verdacht hoor.
Traditionele moltactiek. Heel veel goed doen om vervolgens in een finale alles te verspelen.
You'll never walk alone

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Gracht van fortuin
« Reactie #18 Gepost op: 3-05-2018, 20:42:35 »
Ik vond Lloyd hier gewoon heel erg verdacht hoor.
Traditionele moltactiek. Heel veel goed doen om vervolgens in een finale alles te verspelen.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Gracht van fortuin
« Reactie #19 Gepost op: 4-05-2018, 11:56:07 »
De finale was zo moeilijk, die had iedereen wel fout gedaan. En als mol wil je dan niet al die ogen op je als dat dan ook daadwerkelijk gebeurt.

Dus mijn conclusie is:
- het gespeeld willen laten worden van de eindronde -> mols
- het spelen van de eindronde -> onmols
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas