Auteur Topic: [Aflevering 9] 20 mei - de terugblik  (gelezen 9567 keer)

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] 20 mei - de terugblik
« Reactie #60 Gepost op: 23-05-2018, 22:20:23 »


Uiteindelijk vind ik de molacties van Pieter vrij mager vergeleken met de vorige twee Vlaamse mollen en Jan maar misschien had ik te hoge verwachtingen. Sommige acties (jacht op Joke, Mexican standoff, racebaan bv.) waren grotendeels ook te danken aan de andere kandidaten, het kopen van pasvragen, gaan voor een vrijstelling op de trappen, alle geiten inzetten in de vrijstellingszone had ik als gewone kandidaat ook gedaan. Vreemd ook dat hij voor de quad koos, kost weliswaar € 1500 euro maar hierdoor slaagt de opdracht (€ 2000 in de pot) omdat de derde binnen de tijd was.

Wat zijn grootste molactie moest zijn nl. de koffers in de luchthaven mislukte door toedoen van Bahador. De acteerprestaties van Pieter staan buiten kijf en hij had ook gevoel voor humor maar als je als mol snel door twee kandidaten wordt verdacht zit je niet bepaald in een comfortabele positie en ben je eerder bezig met de verdenkingen weg te werken. Pieter kon ook niet terecht komen in de finale met de kaars (waar ik de mol verwachte en wat wellicht gepland was) omdat de drie overgebleven kandidaten hem verdachten (ik had geen rekening gehouden met dit scenario).

Al bij al toch genoten van deze reeks, van de kandidaten (Lloyd terechte en sympathieke winnaar, hij zat als eerste op de mol) en vooral de prachtige beelden.


Eens. Ik verdacht Lloyd omdat hij vaak op veel betere molplekkem stond dan Pieter, zoals bij de escape room en de kaars-opdracht. Dat hij op het race-circuit in de goede positie bovenop de auto terecht kwam is de verdienste van Jeffrey. Ook snap ik de keuze voor een paard in plaats van de auto niet (bij de achtervolging van Joke). Hetzelfde geldt voor de sombrero-opdracht die sowieso gedoemd was te mislukken.

De martel-test en de mexicaanse stand off heeft hij wel goed gedaan, evenals het algemene vertrouwen winnen in de groep.
Graven, graven, graven...

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 9] 20 mei - de terugblik
« Reactie #61 Gepost op: 24-05-2018, 00:01:01 »
Vond het een geslaagd seizoen weer, maar met name door de sympathieke groep. Pieter was niet echt mijn type mol; te serieus, te saai, te weinig bravado. We waren ook verwend met oppermol Jan net daarvoor. Er waren memorabele opdrachten, zoals de openingsopdracht en de koffertjesopdracht (geweldig gespeeld door baha daar) en elke opdracht waar Lloyd in zat was in feite eye candy voor mij  ::bravo::, maar ik vond het vorige Mol seizoen bij de Belg beter qua opdrachten.



Offline PSVwally

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] 20 mei - de terugblik
« Reactie #62 Gepost op: 29-05-2018, 20:39:31 »
Citaat
maar ik vond het vorige Mol seizoen bij de Belg beter qua opdrachten.

En het begon nog wel zo spectaculair met de eerste opdracht onder de grond. Maar ik geef het over het algemeen ook niet de score van bv vorig jaar. Maar de Nederlandse versie is qua opdrachten vind ik echt wel minder. Allemaal net wat te netjes de laatste jaren. Misschien door dat ongeluk met die sprong in het water wat afgezwakt? Ze zouden hier ook echt een onbekende Nederlander versie moeten maken.

Ik blijf overigens de drankjes ook altijd mooi vinden. Hier in Nederland zouden ze al gaan klagen over alcoholisme.....

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 9] 20 mei - de terugblik
« Reactie #63 Gepost op: 31-05-2018, 12:07:21 »
En het begon nog wel zo spectaculair met de eerste opdracht onder de grond. Maar ik geef het over het algemeen ook niet de score van bv vorig jaar. Maar de Nederlandse versie is qua opdrachten vind ik echt wel minder. Allemaal net wat te netjes de laatste jaren. Misschien door dat ongeluk met die sprong in het water wat afgezwakt? Ze zouden hier ook echt een onbekende Nederlander versie moeten maken.

Ik blijf overigens de drankjes ook altijd mooi vinden. Hier in Nederland zouden ze al gaan klagen over alcoholisme.....


Ik vond de eerste opdracht van vorig jaar een nog grotere mindfuck. Al was dit natuurlijk iets meer spectaculair omdat het toen gokken was wat het beroep was van iedereen. De opdrachten waren minder leuk dan vorig jaar, maar nog altijd leuker dan de Nederlandse versie in mijn ogen.