Poll

Wie is de mol?

Axel
42 (33.9%)
Bas
52 (41.9%)
Elisabet
30 (24.2%)

Totaal aantal stemmen: 123

Auteur Topic: Wie is ... de Mol?  (gelezen 70772 keer)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #340 Gepost op: 11-04-2019, 09:57:48 »
Twijfel nog steeds tussen Bas en Axel. Moet ik overstappen naar Bas? Er flitst van alles door mijn hoofd.

-Was Bas niet net wat cooler bij de mollicitatie?🤥
- Denk dat de mol in dit buske zit...
- Bas gekozen..
- We moeten bij het eind van het gerecht beginnen ( het dipsaus debâcle is geboren, liet Kaat daar ook nog scheutje paars bijgooien)
- Vuur maken dat moet ik wel kunnen🔥 ::ohno::
 
Dat soort dingen....om molloterig van te worden.🤐

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #341 Gepost op: 11-04-2019, 10:01:06 »
Dat soort dingen....om molloterig van te worden.🤐

Erg hè. ::rofl::

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #342 Gepost op: 11-04-2019, 11:16:45 »
Ik twijfel nog steeds maar aangezien ik dat moldagboek aan het einde van aflevering 2 geen enkele man zie zeggen en Kaat op basis van de montage alleen al de mol niet kan, ga ik toch maar voor nu wisselen naar Elisabet.
Ze is dan de enige mogelijkheid die overblijft. Maar ook voor haar mol zijn zijn er genoeg goede tegenargumenten te bedenken... (ach ja, dat is voor iedereen zo.. ik ga er gewoon voor!  :P)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #343 Gepost op: 11-04-2019, 11:20:04 »
Dat zou wat zijn. Ik had haar als Mol na aflevering 2 maar na aflevering 3 kon ik het al niet meer geloven, hoe goed zij dan zou acteren.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #344 Gepost op: 11-04-2019, 11:28:21 »
Dat zou wat zijn. Ik had haar als Mol na aflevering 2 maar na aflevering 3 kon ik het al niet meer geloven, hoe goed zij dan zou acteren.
Ja dat vind ik ook. Maar tegelijkertijd kunnen wat mij betreft de mannen het dus niet zijn op basis van dat moldagboek en Kaat is het ook niet. Dus ze moet het dan toch wel zijn?  ::rofl::

Ook vind ik het opvallend dat Elisabet in aflevering 3 en 4 ineens een stuk minder 'wel' zegt in de uitzending (dit heeft iemand van wieisdemol.be geteld), terwijl in het korte moldagboek dat getoond werd aan het einde van aflevering 2 de mol maar liefst 3 keer het woord 'wel' gebruikt. Het veelvuldige gebruik van het woordje 'wel' door de mol werd dus opgemerkt door molloten op wieisdemol.be, dus het kan best zo zijn dat er bewust voor gekozen is om minder fragmenten van Elisabet te tonen in de afleveringen na aflevering 2 waarin zij 'wel' zegt. In haar introductiefilmpje van 42 seconden zegt ze maar liefst 4 keer het woordje 'wel' dus erg opvallend is dat zij dit later minder lijkt te zeggen in de uitzending.. wel.  :P


Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #345 Gepost op: 11-04-2019, 12:21:46 »
Ja dat vind ik ook. Maar tegelijkertijd kunnen wat mij betreft de mannen het dus niet zijn op basis van dat moldagboek en Kaat is het ook niet. Dus ze moet het dan toch wel zijn?  ::rofl::

Wat in het dagboek zegt dat (of doet geloven dat) het een vrouw is?

hebben we de dagboeken al ergens uitgeschreven hier? Anders wil ik ze vanmiddag wel even verzamelen

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #346 Gepost op: 11-04-2019, 12:26:33 »
Wat in het dagboek zegt dat (of doet geloven dat) het een vrouw is?

hebben we de dagboeken al ergens uitgeschreven hier? Anders wil ik ze vanmiddag wel even verzamelen

Ik heb mijn analyse van het eerste moldagboek in het Elisabet topic gezet vandaag nog, daar staat precies uitgelegd waarom het mij het waarschijnlijkst lijkt gebaseerd op dat dagboek dat de mol een vrouw is. :) Ook wordt in dat dagboek opvallend vaak het woordje 'wel' gebruikt en in die post staat ook een analyse van welke kandidaten nou daadwerkelijk dat woordje veel gebruiken in de uitzending (en in hun introductiefilmpje). Op basis van beide analyses lijkt Elisabet me de meest waarschijnlijke mol (omdat Kaat wat mij betreft afvalt als optie ook). De mannen gebruiken beduidend minder vaak het woordje 'wel' verder, dat kun je ook zien aan hoe zij praten in hun introductiefilmpjes op vier.be.

En volgens mij zijn de dagboeken nog niet overzichtelijk onder elkaar gezet op de site, nee!
« Laatst bewerkt op: 11-04-2019, 12:59:50 door Saskiaax95 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #347 Gepost op: 11-04-2019, 13:02:21 »
Zwaxel.

Axel zonder overtuiging. ;)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #348 Gepost op: 11-04-2019, 13:06:58 »
Elisabet komt op mij wat te nerveus over en ook bij de mollicitatie vond ik haar niet cool.  En ik denk niet dat de mol zichzelf in de boot gaat plaatsen en dat ook nog heel goed doet met Bruno ::ohno::. En zo zijn er meer niet mollige zaken bij Elisabet ::).

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #349 Gepost op: 11-04-2019, 13:07:47 »
Joeri …. bij gebrek aan beter

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #350 Gepost op: 11-04-2019, 13:09:08 »
Zwaxel.

Axel zonder overtuiging. ;)

Axel onder het plaxel...

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #351 Gepost op: 11-04-2019, 13:12:53 »
Ik heb mijn analyse van het eerste moldagboek in het Elisabet topic gezet vandaag nog, daar staat precies uitgelegd waarom het mij het waarschijnlijkst lijkt gebaseerd op dat dagboek dat de mol een vrouw is. :) Ook wordt in dat dagboek opvallend vaak het woordje 'wel' gebruikt en in die post staat ook een analyse van welke kandidaten nou daadwerkelijk dat woordje veel gebruiken in de uitzending (en in hun introductiefilmpje). Op basis van beide analyses lijkt Elisabet me de meest waarschijnlijke mol (omdat Kaat wat mij betreft afvalt als optie ook). De mannen gebruiken beduidend minder vaak het woordje 'wel' verder, dat kun je ook zien aan hoe zij praten in hun introductiefilmpjes op vier.be.

En volgens mij zijn de dagboeken nog niet overzichtelijk onder elkaar gezet op de site, nee!

Gelezen thanks en ik zie het ook!

Dagboeken nu in een apart topic gezet. Aflevering 3 kan ik niet vinden maar denk dat er toen geen was ivm de verfbom

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #352 Gepost op: 11-04-2019, 13:22:53 »
Elisabet komt op mij wat te nerveus over en ook bij de mollicitatie vond ik haar niet cool.  En ik denk niet dat de mol zichzelf in de boot gaat plaatsen en dat ook nog heel goed doet met Bruno ::ohno::. En zo zijn er meer niet mollige zaken bij Elisabet ::).

Ja dat klopt maar iedereen heeft of iets onmols of meerdere onmolse dingen gedaan, of diegene wordt te verdacht gemaakt door de montage, of diegene was erg zwak tijdens het vragenrondje in aflevering 1, of ik zie diegene dit dagboek niet zeggen, of er zijn waarschijnlijk kandidaten eruit gevolgen op diegene of een combinatie van deze dingen.

Dus ja.. er valt voor iedereen minstens een goed tegenargument te verzinnen voor hun mol. Ik vond Elisabet het juist heel goed doen bij dat vragenrondje, ze is niet uit haar rol gevallen in ieder geval en ze is gebleven wie zij de hele dag was (mijns inziens kan ze namelijk overtuigend geveinsd hebben dat ze geen misschien scherm kreeg doordat ze zei dat ze niet geschrokken was van haar scherm omdat ze haar scherm wel verwacht had.. ik dacht in de eerste instantie niet dat zij een misschien scherm gekregen had in ieder geval).
Ik denk ook niet dat we kunnen uitsluiten dat de mol zichzelf in de kajuit plaatste... misschien had de mol geen zin om een uur in het water te liggen? Zei iemand hier niet al dat de mol in het verleden zichzelf ook wel eens in een specifieke positie binnen de opdracht heeft geplaatst zodat diegene bepaalde dingen niet hoefde te doen tijdens de opdracht? Vanuit de kajuit kan je prima de boel vertragen, men is geheel afhankelijk van de mensen in de kajuit voor het oplossen van de raadsels. Daarnaast maakte ze 2 fouten in de kajuit die door Bruno gecorrigeerd werden waarmee ze mogelijk pogingen heeft gedaan om te vertragen (ze maakte van een P een F terwijl ze zelf nog kort lang lang kort zei en dit overduidelijk in morse code voor de P staat en niet voor de F.. en ze probeerde de buizen anders te leggen terwijl Bruno die goed had gelegd).

Verder vind ik het slapen met een slang en het corrigeren van de fout op het strand wel heel onmols, maar goed, ik ben nog geenszins zeker van dat zij het is.  ::rofl:: Maar ik vind het totaalplaatje bij niemand kloppen.  ???

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #353 Gepost op: 11-04-2019, 16:39:04 »
Terug naar mijn mol van aflevering 1, Elisabet. Puur op gevoel ondanks een aantal onmolse zaken. 

Wie weet heeft ze Joeri wel expres nog even op de vrijstelling van Bas gewezen in de hoop dat Joeri Bas af zou schieten, of dat ze door de ontstane commotie buiten de tijd zouden arriveren. Ze zou het dan wel heel goed spelen, want haar gezichtsuitdrukking is zo naturel.

Mijn wensmol is en blijft Kaat, maar ik acht het steeds onwaarschijnlijker.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #354 Gepost op: 11-04-2019, 17:20:41 »
Zwaxel.

Axel zonder overtuiging. ;)

Axel onder het plaxel...

Dan doe ik er ook nog een:

Relaxel  ;D
« Laatst bewerkt op: 11-04-2019, 17:30:13 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #355 Gepost op: 11-04-2019, 20:10:24 »
Misschien is er gewoon geen mol gekozen! ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 11-04-2019, 20:18:53 door Luc »

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #356 Gepost op: 11-04-2019, 21:36:46 »
Ik blijf bij Bas hoewel ik zijn acties bij het paintballen niet bij een mol kan plaatsen.

Kaat en Axel op plaats 2 respectievelijk 3.
Graven, graven, graven...

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #357 Gepost op: 11-04-2019, 21:56:13 »
De gedachte laat me de hele dag al niet los. Het lijkt alsof er een soort impasse is ontstaan. Het lukt nog niet om elkaar te overtuigen.
Stel Eva was de mol en werd ziek of er was onenigheid over iets. Dan zal er een reglement zijn waarin bijvoorbeeld staat dat de mol met een rood scherm naar huis wordt gestuurd en er een nieuwe moet worden gekozen. Kaat was overtuigd van haar mol Eva en die gaat er nu uit. Kaat volledig in verwarring. De opdracht Bas bevrijden verliep uiteindelijk redelijk goed. Maar de laatste drie in het spel doen net niet genoeg om te overtuigen. Opdracht zonder mol? En wie kies je dan als nieuwe mol?
Zo ik ben het kwijt, ik geef het ook maar een hele kleine kans.




Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #358 Gepost op: 11-04-2019, 22:20:35 »
Elisabet. Om meerdere redenen. En ook omdat we dan bij de silent disco een loeier van een hint hebben gehad met het nota bene door Kaat genoemde maar niet ingevulde juiste antwoord: REANIMATIE.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #359 Gepost op: 12-04-2019, 16:06:55 »
Leuk seizoen  ::jaja::

Mijn mol is Axel. Het aan die kist hangen zodat de fakkel nat werd, het niet vinden van het mes, het matig schrikken bij de verfbom... ik denk dat hij het is! Ook omdat hij in de montage (bijv. bij de test) vrij buiten schot lijkt te blijven.

Is hij het niet, dan zou ik zeggen Elisabet of Kaat, maar vind hen toch te oprecht overkomen voor nu. Beide lijken heel erg te reageren vanuit hun emoties.