Auteur Topic: [kandidaat] Axel  (gelezen 46947 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #60 Gepost op: 2-04-2019, 18:04:27 »
Axel hing (met Kaat ook) als een zwaar gewicht het ankertouw laag te houden op het moment dat Eva de fakkel probeerde aan te steken. Het kan zijn dat dat opeens te opvallend werd, dan moest hij meteen de kandidaat uithangen die goed bezig was.
Ik heb dat ook teruggezien, maar volgens mij houden ze het touw juist strak voor Eva. Zodat het voor haar makkelijker wordt omhoog te komen. Ik zie daar geen mol-actie, eerder het tegendeel... Een misrekening op een paar minuten / onderschatting van Joeri kan natuurlijk wel. Maar Joeri moet je nooit onderschatten, heb ik nu wel in de gaten :).

Offline Thingy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #61 Gepost op: 2-04-2019, 22:40:09 »
Weet niet of het hier al gezegd is, maar ik keek net aflevering 3 terug en Axel is degene die de groep erop wijst dat er ineens een konijn in een kooi in de omgeving is verschenen terwijl iedereen aan de ontbijttafel zit.

Een gevalletje voorkennis? Als mol weet je dat de verfbomopdracht eraan zit te komen en je wilt dan natuurlijk niet dat een kandidaat per ongeluk het goede cijfer doorgeeft omdat het konijn niet is opgemerkt.

Ja daar zat ik ook even over na te denken.
Maar ...
Als het konijn niet wordt opgemerkt heeft een kandidaat juist weinig kans om het goede konijn te kiezen. Grotere kans op een foute code lijkt me aantrekkelijker voor de mol. En je zal als mol vast horen wat de juiste code is, dus je kan ook nog proberen twijfel te zaaien als toch het juiste cijfer wordt gegeven.
En dan is het nog altijd de vraag wanneer de mol de voorinformatie krijgt... Want dat lijkt dit seizoen allemaal wat kortop te zijn
durf niemand meer weg te strepen, dankzij Jan

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #62 Gepost op: 3-04-2019, 08:00:53 »
Kortom we kunnen alle kanten op  ::rofl::

Ik had Axel als schot voor de boeg mol, gewoon op gevoel maar ben op een gegeven moment helemaal van hem afgestapt als mol door gedrag. Als hij echt die hernia blijkt te hebben ten tijden van de opname (de nasleep ervan), dan kan ik mij ook voorstellen dat ze hem niet als mol kiezen. Mocht dit hernia verhaal niet waar zijn (heb het zelf verder nergens terug gelezen), dan vind ik het wel verdacht dat hij niet springt in aflevering 0. Heb 3 vrienden die piloot zijn, en die zouden springen. Vind ik ook meer in lijn. Kan dus ook zijn dat Gilles op basis van dit Axel heeft gekozen, omdat hij dit gewoon staalhard deed op deze manier.

Enfin, ik verdenk hem niet maar hij valt wel weer meer op de laatste aflevering.
Meer L

Offline sunshine0101

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #63 Gepost op: 3-04-2019, 08:03:31 »
In aflevering 1 was er nog geen mol, dus het al dan niet springen betekend volgens mij niets.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #64 Gepost op: 3-04-2019, 08:05:55 »
Eens sunshine0101, echter kiest Gilles wel op basis van het springen/ jongleren de 3 potentiële mollen. Dus ze kijken hier als productie naar gedrag en communicatie. Daar refereer ik naar.

Het is weer een geweldig seizoen  ::bravo::
Meer L

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #65 Gepost op: 3-04-2019, 09:00:37 »

Enige dat me tegenzit is dat het omkeren/natmaken van de fakkelkist in slomo werd herhaald, daarmee nogal de nadruk erop vestigend. Maar misschien wel juist daarom  :o

Als dat beeld in Nederland op het scherm kwam, konden we Axel inderdaad wel afstrepen. Zoals hulpmol en enkele andere al vaak hebben gezegd, we moeten minder achterdochtig zijn. De Belgische mol is de Nederlandse niet.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #66 Gepost op: 3-04-2019, 09:25:09 »
Eens sunshine0101, echter kiest Gilles wel op basis van het springen/ jongleren de 3 potentiële mollen. Dus ze kijken hier als productie naar gedrag en communicatie. Daar refereer ik naar.
Is dat zeker? Dat het enkel via die opdracht is gekozen? Lijkt mij heel sterk...
Ich bin ein Bärliner!

Offline sunshine0101

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #67 Gepost op: 3-04-2019, 09:50:17 »
Wat ik bedoelde is dat het niet springen geen mollenstreek was.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #68 Gepost op: 3-04-2019, 15:10:39 »
Zoals hulpmol en enkele andere al vaak hebben gezegd, we moeten minder achterdochtig zijn. De Belgische mol is de Nederlandse niet.

En de mol is ook geen 'productie-assistent' zoals in Nederland vaak wordt gesuggereerd. De Belgische mol wordt maar mondjesmaat ingelicht, er wordt veel aan z'n eigen initiatief overgelaten.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #69 Gepost op: 3-04-2019, 15:59:45 »
De Belgische mol wordt maar mondjesmaat ingelicht, er wordt veel aan z'n eigen initiatief overgelaten.

Dat eerste is niet waar, het tweede dat er ruimte voor improvisatie en eigen initiatief is wel. Normaal gesproken werd de Mol altijd maanden van tevoren bij verschillende bijeenkomsten uitvoerig ingelicht over alle opdrachten en werden tal van scenario's overlopen. Net als briefingen tijdens de opnames. Dat er zich vervolgens toch een ander scenario ontwikkelt waardoor de Mol zal moeten improviseren gebeurt vaak.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #70 Gepost op: 4-04-2019, 18:39:00 »
Ik vond Axel in het begin wat rustig tegen het slome aan. En ik vond dat hij zich veel minder sterk voordeed dan hij volgens mij is. Die hoogtevrees ben ik niet zeker van en waarom je steeds niet aanmelden bij de sterkere groepen? En bij de kookopdracht zei hij tegen Martijn niet zo snel dat houd ik niet vol. Toen hoorde ik van de hernia en dacht dat zou de reden dan kunnen zijn. Maar hij repte met geen woord over pijn en qua motoriek ziet het er bij zo’n lange man altijd wat meer houterig uit.

We zijn nu paar afleveringen verder, ik denk niet dat hij klachten heeft.Zwemt🏊🏼‍♂️ prima, loopt prima(met 10 kilo), roeit wat minder 🚣🏼‍♀️. Denk dat hij niet bij dat vechtgroepje wilde omdat daar minder (opvallend) te mollen was. Bij de loopopdracht plaatst hij zich in de zwakke ploeg, denk dat zowel in de sterke als zwakke ploeg mollen mogelijk was. Bij de glijplank deed hij niet echt handig tot iemand zei je moet je voeten erachter zetten. Hij wilde ook niet van zijn 10 kilokogel  af.

Voor mij is het opmerken van het konijn niet toevallig. Het is een soort Kievkonijnmomentje. Axel die opmerkt dat dat konijn er zit en dat dat de dag ervoor nog niet zo was. En er ook meteen naartoe lopen. Als niemand dat konijn had gezien, viel de opdracht met de konijnen ( Eva) in het water. Of hadden ze wat anders moeten verzinnen. De vraag zoek het konijn wat bij het hotel zat zou dan nergens op slaan.

Bij de visopdracht wil Axel ons doen geloven dat Eva probeerde te mollen en dat hij zeker wist in welke bakken alle vissen zaten. In beeld zie je eigenlijk dat Eva op het laatst de juiste vis kiest en die ook rap vangt. Verder was er een kort moment dat Bas geen connectie meer kreeg. In het shot ervoor zie je dat Axel op dat momenteel de porto in handen had.

 Dan natuurlijk die fakkel en het zwemvest van Martijn. Ik kan mij goed voorstellen dat Gilles de fakkel als optie om te mollen heeft meegegeven. Vervolgens weet Axel feilloos en vlot  (fanatiek zelfs) die vlaggetjescode te kraken en door te geven om vervolgens bij het in brand steken van die fakkel met zijn lengte in het water blijft liggen. Wat ik niet kan plaatsen is dat hij Kaat helpt met die som. Ik denk dat hij erop had gerekend dat die fakkel niet of te laat zou gaan branden en heeft intussen ook een aantal dingen wel goed gedaan om ook als kandidaat over te komen. Deze groep is echter zo goed ( ook Bruno en Liesbet) dat de opdracht toch slaagde.

Dat hij bij de yoghurtbom 💣wat verder van tafel zat vond ik ook goed gevonden. Axel vroeg als enige aan Eva hoe ben je aan die  2 gekomen? Weet niet of dat echt iets verdachts is, maar daardoor kwam wel het konijn(verhaal) weer uit de hoge hoed.

Zo waren er nog wat meer verdachte dingen ( dat opbieden bij het vechten o.a.), ik heb het gevoel dat Axel heel goed de mol kan zijn, dat hij zoals de Vlamingen zeggen, zeer goed zijn cool kan behouden.

En ik heb het idee dat er weinig nepmollen zijn, waardoor je makkelijker mensen uit kunt sluiten.

Ik ga dus deze week weer terug naar Axel. ::)


« Laatst bewerkt op: 4-04-2019, 18:45:28 door Lonneke*L »

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #71 Gepost op: 4-04-2019, 18:39:08 »
Het is misschien psychologie van de koude grond, maar ik heb de indruk dat Axel zich veel onzekerder voordoet dan hij in werkelijkheid is. Hij is in het dagelijks leven piloot, dat zijn gasten die in noodsituaties heel cool blijven en honderden levens moeten redden. En hier durft hij niet te springen (wat hij toen gedaan kan hebben om zich verdacht te maken), is hij aan het klunzen in een bootje (wat simpeler te sturen zou moeten zijn dan een boeing), zet hij een kist onder water (terwijl hij normaal juist gewend is kisten in de lucht te houden)...

Misschien zegt het niets, maar het maakt hem voor mij wel hoofdverdachte nummer 1.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #72 Gepost op: 4-04-2019, 18:48:28 »
Ik vind hem te somber kijken voor een mol. :-\\

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #73 Gepost op: 4-04-2019, 18:48:49 »

*Prima betoog



Ik ben het volledig met je eens.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Thingy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #74 Gepost op: 4-04-2019, 22:12:26 »
Het is misschien psychologie van de koude grond, maar ik heb de indruk dat Axel zich veel onzekerder voordoet dan hij in werkelijkheid is. Hij is in het dagelijks leven piloot, dat zijn gasten die in noodsituaties heel cool blijven en honderden levens moeten redden. En hier durft hij niet te springen (wat hij toen gedaan kan hebben om zich verdacht te maken), is hij aan het klunzen in een bootje (wat simpeler te sturen zou moeten zijn dan een boeing), zet hij een kist onder water (terwijl hij normaal juist gewend is kisten in de lucht te houden)...

Misschien zegt het niets, maar het maakt hem voor mij wel hoofdverdachte nummer 1.


Maar bij het zich-verdacht willen maken in afl 1 wil hij dat als kandidaat. En dan zou hij dus denken dat het onnozel doen hem verdacht zou moeten laten lijken.
Als hij dat gedrag doorzet zou dat dus nog steeds zijn om te nep-mollen.
Als hij intussen de Mol is geworden dan zou hij juist niet op willen vallen en een andere insteek kiezen.

Kan best zijn dat hij de mol is hoor (ik weet het momenteel niet zo goed)
Maar deze redenatie volg ik ff niet  :-\\

durf niemand meer weg te strepen, dankzij Jan

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #75 Gepost op: 5-04-2019, 10:41:57 »
[...] Wat ik niet kan plaatsen is dat hij Kaat helpt met die som. [...]

Om in je straatje (tunnel) verder te gaan: meezwemmen met Kaat kan twee dingen doen: vertragen (langzaam zwemmen); Kandidaat Kaat zegt niet voor niets "Doe maar rustig, ik ga al". en vertragen bij de som. Axel hoor je hier niet actief rekenen, de uitkomst komt van Kaat.

Offline Floortje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #76 Gepost op: 5-04-2019, 12:25:26 »
Piloten krijgen veel wiskunde tijdens hun opleiding, ik denk dat Axel meezwom omdat hij goed kan rekenen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #77 Gepost op: 5-04-2019, 12:33:30 »
Piloten krijgen veel wiskunde tijdens hun opleiding, ik denk dat Axel meezwom omdat hij goed kan rekenen.

Om vervolgens niet met t antwoord te komen  ::rofl::

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #78 Gepost op: 5-04-2019, 12:36:25 »
Om vervolgens niet met t antwoord te komen  ::rofl::

Ik vond die som ook eigenlijk helemaal niet zo moeilijk.  :P

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #79 Gepost op: 5-04-2019, 13:08:07 »
Ik vond die som ook eigenlijk helemaal niet zo moeilijk.  :P

Nee klopt. Is dus opvallend voor iemand zoals Axel. Of hij doet dat expres omdat hij Kaat checkt