Auteur Topic: [kandidaat] Axel  (gelezen 46885 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #260 Gepost op: 26-04-2019, 11:57:44 »
Ik ga ook voor Axel als mol nu.

Als ik me niet vergis ging Ingrid eruit na pairing met Axel (slapen met beesten) en ging Martijn eruit na pairing met Axel (boot escape room).

Klopt, en Bruno na de brommers met Axel. Alleen daarom al zou ik Axel een (hele) goede Mol vinden: molacties uitvoeren onder de neus van en zelfs met behulp van medekandidaten (als laatste aankomen dus op de grond slapen en meer lawaai maken dan varken, kist omkieperen en vest laten opblazen, geen goede tv maar foute boot kiezen) op zo'n manier dat ze je toch niet verdenken en er zelfs uitvliegen.

Misschien te mooi om waar te zijn zelfs, maar ik geloof er dit keer in.
« Laatst bewerkt op: 26-04-2019, 12:07:33 door Heinz »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #261 Gepost op: 26-04-2019, 11:59:12 »
Zeer opvallend ja. Zeker omdat we weten dat Martijn en Bruno dan nog eens vol voor 1 persoon zijn gegaan. Blijkbaar toch niet Axel..

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #262 Gepost op: 26-04-2019, 12:02:03 »
Martijn had duidelijk een vriendschappelijke band met Axel (blijkt uit diverse scènes) en Ingrid beweert (kan gelogen zijn) na het roeien dat ze weet dat Axel echt zijn best gedaan heeft. Mogelijk had hij ze erg mooi tuk.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #263 Gepost op: 26-04-2019, 17:00:17 »
De montage wil ons teveel doen geloven dat Axel de mol is, het zit er erg dik op. Zoals de momenten dat Axel vertraagde of even uitrustte in de tunnel (van de andere kandidaten zien wij veel minder), die natte fakkel die weeral herhaald wordt ... een zinloze molactie want het heeft voor weinig oponthoud gezorgd en die fakkel was wellicht al nat want ze zat in een getraliede kooi. En zoals ik eerder zei, waarom toch zelf de /2 nemen als je toch wil falen en de x2 aan Bruno (met een hoger bedrag en meer kansen tot slagen) geven?
« Laatst bewerkt op: 26-04-2019, 17:03:12 door Luc »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #264 Gepost op: 26-04-2019, 20:08:15 »
Ja ik vind hem ook grappig, maar als hij praat lacht hij volgens mij niet tussendoor.

Hij heeft af en toe van die droge opmerkingen. Als Bas bv vraagt wat er nog meer in de boobytrap zit, antwoordt hij heel droog: "Ja, boem he?"  ::rofl:: En dat achteruit praten, heel bijzonder.

Als hij de mol is, zou ik dat eigenlijk wel leuk vinden. Ik denk het niet, maar het zou kunnen.

Los van het feit dat hij (onnodig) geld heeft binnengehaald, valt het mij op dat veel kandidaten zijn afgevallen (zoals Bruno, Ingrid) nadat ze met hem hebben samengewerkt. Ik vermoed dat het komt dat ze Axel als mol zagen. Als Axel niet de mol is, is de kans groot dat je minder vragen goed hebt bij de test.

Ik vermoed dat Kaat Axel verdacht. Dan is de kans minder groot dat Axel de mol is, denk ik. Maar ik laat mij graag verrassen.  ::jaja::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #265 Gepost op: 27-04-2019, 05:08:43 »
Hij heeft af en toe van die droge opmerkingen. Als Bas bv vraagt wat er nog meer in de boobytrap zit, antwoordt hij heel droog: "Ja, boem he?"  ::rofl:: En dat achteruit praten, heel bijzonder.
Als hij de mol is, zou ik dat eigenlijk wel leuk vinden. Ik denk het niet, maar het zou kunnen.
Ja, dat droge waardeer ik ook heel erg in Axel. Als Bas bij de groep het schilderij van de Mol ophemelt, dat het toch wel echt kunstzinnig was, zie je Axel zijn schouders ophalen. Mwah. 'Zo bijzonder was het niet'. Een heel toffe reactie als hij de Mol is! ::rofl:: En zo heeft hij al veel grappige momenten gehad. Wat dat betreft zou ik Axel een leuke Mol vinden. Maar ik denk helaas niet dat hij het is.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #266 Gepost op: 27-04-2019, 18:25:34 »
Bij het herbekijken vallen mij nu 2 specifieke zaken op die Axel heel kandidaats maken:

1. Opdracht 2.1 Koken

Zodra Eva en Liesbeth de groenten in de pan gooien (24:03) schrikt Axel en roept direct "Ah nee wat doen die?!" omdat hij denkt dat ze de boel verpesten. Dit komt echt heel kandidaats over. Het bakken van de groenten was trouwens, puur toeval, wel de juiste keuze.

2. Opdracht 7.2 Schilderijkeuze

Op het moment dat Bas op de knop heeft gedrukt zien we de kandidaten van achteren gefilmd in spanning wat er gaat gebeuren.

Ik heb het stukje vanaf daar (26:15) per kandidaat meerdere malen bekeken, ook beeld voor beeld. Ik kan het toch echt niet anders zien dan dat Axel zijn mond letterlijk open van verbazing valt, zodra de shredder in werking treedt. Het is het moment waarna we meteen Axel en Bas van voren te zien krijgen. Kijk maar eens goed. Ook dat oogt voor mij zeer kandidaats.

Graag wat feedback of het slechts mijn (ongetwijfeld door oranjebitter vertroebelde) verbeelding is, of dat anderen dit mogelijk ook zo zien. ::ok::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #267 Gepost op: 27-04-2019, 18:38:20 »
Ik deel je zienswijze en zou graag morgen getuige zijn van de vele monden die open gaan vallen als Axel naar huis moet.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #268 Gepost op: 27-04-2019, 18:59:09 »
Ik begin Axel steeds meer te waarderen vanwege zijn droge humor. Maar een mol ... onnodig verdacht.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #269 Gepost op: 27-04-2019, 19:35:47 »
Bij het herbekijken vallen mij nu 2 specifieke zaken op die Axel heel kandidaats maken:

1. Opdracht 2.1 Koken

Zodra Eva en Liesbeth de groenten in de pan gooien (24:03) schrikt Axel en roept direct "Ah nee wat doen die?!" omdat hij denkt dat ze de boel verpesten. Dit komt echt heel kandidaats over. Het bakken van de groenten was trouwens, puur toeval, wel de juiste keuze.

Tja, zou prima geacteerd zijn, maar niks bijzonders dat ik denk dat het alleen maar een uitroep van een kandidaat zou kunnen zijn. De Mol wil natuurlijk alle mogelijkheden aangrijpen om juist de anderen verdacht te maken door in dit geval (mogelijke) fouten te benadrukken.

Ik heb het stukje vanaf daar (26:15) per kandidaat meerdere malen bekeken, ook beeld voor beeld. Ik kan het toch echt niet anders zien dan dat Axel zijn mond letterlijk open van verbazing valt, zodra de shredder in werking treedt. Het is het moment waarna we meteen Axel en Bas van voren te zien krijgen. Kijk maar eens goed. Ook dat oogt voor mij zeer kandidaats.

Graag wat feedback of het slechts mijn (ongetwijfeld door oranjebitter vertroebelde) verbeelding is, of dat anderen dit mogelijk ook zo zien. ::ok::

Axel doet inderdaad zijn mond open, maar dit zou prima een vrij eenvoudig stukje acteerwerk kunnen zijn. Dan zou ik Bas' reactie knapper gespeeld vinden. Die ziet er voor mij weer veel spontaner uit, en moeilijker te spelen ook omdat ie uit meer bewegingen en gezichtsuitdrukkingen bestaat.
« Laatst bewerkt op: 27-04-2019, 19:43:52 door Heinz »

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #270 Gepost op: 27-04-2019, 19:55:15 »
-Knip-

Bedankt voor je feedback ::ok::

Ik weet dat het subjectieve bewijslast is en lastig hard te maken maar zowel bij het koken als het schilderij, lijkt het mij echt heel spontaan. Knap gespeeld mocht hij de onvoorbereide mol zijn.

Juist de non verbale reacties bij het vernietigen van het schilderij doen mij weer neigen naar Elisabet.

Ik heb nog een aflevering (of twee) nodig  :P

De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #271 Gepost op: 28-04-2019, 00:18:15 »
Ja, dat droge waardeer ik ook heel erg in Axel. Als Bas bij de groep het schilderij van de Mol ophemelt, dat het toch wel echt kunstzinnig was, zie je Axel zijn schouders ophalen. Mwah. 'Zo bijzonder was het niet'. Een heel toffe reactie als hij de Mol is! ::rofl:: En zo heeft hij al veel grappige momenten gehad. Wat dat betreft zou ik Axel een leuke Mol vinden. Maar ik denk helaas niet dat hij het is.

Ja, dat was ook leuk.  :D
Ik geloof meer in Bas als mol, maar het kan nog steeds alle kanten op. Leuk dat je zulke uitgebreide overzichten hebt gemaakt van de kandidaten. ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #272 Gepost op: 28-04-2019, 17:36:55 »
Axel is geen goeie leugenaar, toen hij vertelde dat Elisabeth de boobytrap had opengemaakt en Bas daar vragen over stelde, had hij gewoon kunnen zeggen: vraag het aan Elisabeth waarom ze het gedaan heeft! Ipv een verhaal te verzinnen dat ze 'gepanikeerd' raakte en dat steeds te herhalen.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #273 Gepost op: 28-04-2019, 17:50:46 »
Ik meen, toen Bas bleef doorvragen, dat Axel toen uiteindelijk dan ook zei: "Vraag het haar anders hè....".

Maar ik ben niet helemaal zeker, want het aantal zinnetjes dat door mijn hoofd spookt begint ook een beetje zorgwekkende vormen aan te nemen.  ::rofl::

Ik krijg zelfs "Nee nee... geleedpotige" nog niet weg terwijl Eva toch al lang en breed vertrokken is.  :o
« Laatst bewerkt op: 28-04-2019, 17:56:17 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #274 Gepost op: 28-04-2019, 17:55:37 »
Ik meen, toen Bas bleef doorvragen, dat Axel toen uiteindelijk dan ook zei: "Vraag het haar anders hè....".

Maar ik ben niet helemaal zeker, want het aantal zinnetjes dat door mijn hoofd spookt begint ook een beetje zorgwekkende vormen aan te nemen.  ::rofl::
Jawel, maar nadat hij drie keer opnieuw had gezegd dat ze gepanikeerd had.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #275 Gepost op: 28-04-2019, 17:58:21 »
Ja dat klopt. Daaarom gebruikte ik het woord "uiteindelijk".  ;)
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #276 Gepost op: 28-04-2019, 23:41:22 »
Ik begin Axel steeds meer te waarderen deze serie!

En ik zou hem ook een goede mol kunnen vinden, wat ik niet meteen dacht enkele weken geleden

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #277 Gepost op: 29-04-2019, 00:22:12 »
Axel vind ik heel nerveus overkomen overal eigenlijk, wat wel goed gespeeld kan zijn. Wat voor mij hem het meest verdacht maakt deze aflevering is dat hij eigenlijk redelijk onmols is, wat een goede tactiek is zo tegen het einde van het spel.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #278 Gepost op: 29-04-2019, 00:29:10 »
Die 3000 euro die Axel samen met Joeri meeneemt, lijkt mij onwaarschijnlijk voor een mol. Dat kan hij natuurlijk doen om minder verdacht te worden, maar ik twijfel daaraan. Ik vind Axel wel steeds grappiger worden. Dat ontbijtje en die badjas.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Axel
« Reactie #279 Gepost op: 29-04-2019, 00:31:08 »
Dat ontbijtje en die badjas.  ::rofl::

Gewoon niet gebriefd?
Expres onvoorbereid over willen komen?
Of gewoon de mol niet?