Auteur Topic: [kandidaat] Bas  (gelezen 65567 keer)

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #60 Gepost op: 27-03-2019, 10:42:30 »
Herinner me een IQ test waarbij je een kurk uit de fles moet krijgen. Daar is het ook een lange ballon of plastiek zakje dat de oplossing is terwijl alle andere aangeboden hulpmiddelen op het eerste zicht logischer lijken.

Had de sleutel niet geklemd gezeten onder de steen had je met een balon in de spleet deze misschien wel kunnen bevrijden. Zonder dat je de steen dus zelfs moet opheffen.

Daarom vond ik het wel goed gedacht van Bas. Sowieso was de aanpak van Joeri om meteen wat touw rond die steen te gooien niet de juiste.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #61 Gepost op: 27-03-2019, 10:47:23 »
Opdracht aan de mol: de opdracht moet slagen, dat gaat zo en zo. Leid ze stap voor stap in de goede richting. Probeer ondertussen verwarring te scheppen, zo kun je oefenen met mollen, dat kun je later gebruiken als er echt geld uit de pot moet. Zoek het plezier erin, dan blijf je als mol ontspannen.
Deze mol heeft niet kunnen oefenen, dus hij moet tijdens het spel kunnen oefenen!

Offline sunshine0101

  • Forumlid
Achternaam Bas?
« Reactie #62 Gepost op: 27-03-2019, 22:19:20 »
Weet iemand de achternaam van Bas?
« Laatst bewerkt op: 28-03-2019, 11:13:22 door Lukie4 »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #63 Gepost op: 28-03-2019, 00:09:12 »
Het verbergen van de juiste schakel in de sterke groep vind ik onmols. In de sterke groep wil je als mol liefst een schermen tijd, en Zonder bol gaan  ze die trappen net wat makkelijker op.

Offline Mollende_Moller

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Achternaam Bas?
« Reactie #64 Gepost op: 28-03-2019, 02:04:43 »
Die staat in onderstaand artikel. De achternaam is Moeyaert.

https://m.hln.be/showbizz/tv/een-van-deze-tien-is-de-mol~ada9cce1/

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #65 Gepost op: 28-03-2019, 06:42:02 »
Ik vond de manier waarop hij die oplossing aandroeg gewoon verdacht, leek op voorkennis.

Dat had ik dus precies ook. Eerst al de constructie met de balken, toch niet bepaald voor de hand liggend. Als ze daar al behoorlijk mee onderweg, komt er een tip: de flesopener. Bas kijkt opeens heel bedenkelijk. “Dat is een hefboom, he”. Joeri en Bruno: 'Ja dat is eigenlijk wat we aan het doen zijn, he'. Nota bene Bas eigen plan! Rare opmerking dus. Ik had eerder verwacht: 'zie je wel!'. Het lijkt een beetje of hij de anderen ook delen van de oplossing wil laten vinden. Als de boel eenmaal vastgesjord zit, zegt Bruno: 'Als we hier de ballekes ondersteken, dat gaat ie toch rollen?' Bas: 'Maar dat zeg ik ook'. Bas voert het precies volgens het oplossingsplan uit. En gebruikt zijn scout-ervaring om het iets minder verdacht te maken. De rest van de groep zal ongetwijfeld horen dat hij zo goed bezig was hier.

Natuurlijk spreekt FTM tegen Bas. Hij heeft een grote bijdrage in het binnenhalen van de 1.000 euro, en de sleutel hadden ze ook gekregen als die buiten de tijd hadden gevonden. De voice-over: Ze moeten de sleutel van onder de steen halen. Lukt dat binnen het uur, dan verdienen ze 1.000 euro. Ze waren dus iets te snel met de oplossing. Het enige wat ik kan bedenken is dat hij aanbeland bij de balletjes iets had willen doen om de opdracht toch niet of buiten de tijd te laten slagen, maar Joeri was zo slim om van het oplossingsplan af te wijken en de steen gewoon te draaien in plaats van te rollen. Daar had Bas dan even niet op gerekend.

Meester Swang legt het wat hulpeloos gebarend uit in gebroken Engels. "Tomorrow my students with you". Bas meteen: "They will fight with us? And we have to defend ourselves…". Dat laatste was zeker niet duidelijk uit de uitleg van meester Swang en hoe ze daarvoor geoefend hadden, want daar zaten ook aanvalstechnieken bij. Dus ook hier verdenk ik hem lichtjes van voorkennis. In ronde 1 van de Vovinam horen we iemand bij de gong zeggen: 'Bruno houdt goed stand. Bas heeft het lastig'. In ronde 1 al. Geeft te denken. Aan het einde van ronde 3 wordt er gecasht: 800 euro. Bas lijkt teleurgesteld. 'Ik had gerust wel kunnen vechten voor die 1.600 euro, he. OK, dan vechten we voor 400'. Terwijl het een verstandige beslissing leek met Bruno aan het wankelen, maar daar hoor je Bas niet over. Zat hij te wachten tot Bruno zich eruit liet slaan, of als dat niet gebeurde in ronde 4 zelf op te geven? Je kunt je er hier niet te snel laten uitslaan, want alle ogen zijn op je gericht.
 
Tenslotte: Bas zegt bij de intake dat hij het wel ziet zitten om de Mol te zijn. Die konijnenleugen zal hij wel kunnen verkopen. Opvallend contrast met de rest: die zijn veel aarzelender. Vervolgens komt hij grappig genoeg met een heel doorzichtige leugen. De productie wist natuurlijk dat ze de konijnenleugen niet gingen gebruiken om een Mol te selecteren, maar om te tonen aan de andere kandidaten. Ik zou Bas daarom een goede keuze vinden. Grootste twijfelpunt: als hij echt de Mol is, dan acteert hij zoals Run al zegt echt meesterlijk. Kijkt in het begin echt naïef om zich heen of er nog een andere steen is. En durft aan meester Thim zelfs te vragen hoe je iemand herkent die liegt.

Offline sunshine0101

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #66 Gepost op: 28-03-2019, 06:44:05 »
Op de website van het bedrijf waar Bas werkt is dit de hoofdpagina. Kleuren: wit, rood, blauw en oranje. Remember de molboekjesvoorstelling!
Ik kom niet meer uit mijn tunnel!

Online Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Achternaam Bas?
« Reactie #67 Gepost op: 28-03-2019, 09:03:51 »
Familie van Bart Moeyaert, de (kinderboeken)schrijver misschien? ::vergroot::

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Achternaam Bas?
« Reactie #68 Gepost op: 28-03-2019, 10:38:39 »
Stalkers :P

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #69 Gepost op: 28-03-2019, 11:52:35 »
Er valt me net nog iets op aan de konijnenleugen van Bas. Hij was de laatste in het filmpje. Je hebt dan iedereen gezien en kunt gaan vergelijken, dus streep je als je deze leugen niet goed vindt hem als eerste af. De voorlaatste was juist een heel goede leugen, die van Martijn. Mooi voor het contrast.

En wie zegt er meteen na het kijken tegen zijn metgezellen dat hij Martijn zo goed vond liegen? Juist. (En handig dat hij 2 kandidaten op het verkeerde been kon zetten. De duo's in de andere groep konden dat maar bij 1).

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #70 Gepost op: 28-03-2019, 11:55:42 »
Ik zie hem graag als mol maar daarvoor doet hij het mi te goed in aflevering 3.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #71 Gepost op: 28-03-2019, 12:09:50 »
Dat had ik dus precies ook. Eerst al de constructie met de balken, toch niet bepaald voor de hand liggend.

Bas gaf aan een scoutsverleden te hebben. In Vlaanderen staan de scouts bekend om hun constructies met balken. Op hun kampen maken ze tafels, banken, WC allemaal met die balken. Dus heel raar is het niet om dan met zo'n idee te komen
klaar voor de strijd

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #72 Gepost op: 28-03-2019, 12:55:10 »
Bas gaf aan een scoutsverleden te hebben. In Vlaanderen staan de scouts bekend om hun constructies met balken. Op hun kampen maken ze tafels, banken, WC allemaal met die balken. Dus heel raar is het niet om dan met zo'n idee te komen
Ik zie dat meer als afleiding om de andere twee niet op de gedachte te brengen dat hij voorkennis heeft. Het is maar net hoe je het bekijkt. Hij kwam er in elk geval niet meteen mee.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #73 Gepost op: 28-03-2019, 13:15:52 »
Dat had ik dus precies ook. Eerst al de constructie met de balken, toch niet bepaald voor de hand liggend. Als ze daar al behoorlijk mee onderweg, komt er een tip: de flesopener. Bas kijkt opeens heel bedenkelijk. “Dat is een hefboom, he”. Joeri en Bruno: 'Ja dat is eigenlijk wat we aan het doen zijn, he'. Nota bene Bas eigen plan! Rare opmerking dus. Ik had eerder verwacht: 'zie je wel!'. Het lijkt een beetje of hij de anderen ook delen van de oplossing wil laten vinden. Als de boel eenmaal vastgesjord zit, zegt Bruno: 'Als we hier de ballekes ondersteken, dat gaat ie toch rollen?' Bas: 'Maar dat zeg ik ook'. Bas voert het precies volgens het oplossingsplan uit. En gebruikt zijn scout-ervaring om het iets minder verdacht te maken. De rest van de groep zal ongetwijfeld horen dat hij zo goed bezig was hier.

Natuurlijk spreekt FTM tegen Bas. Hij heeft een grote bijdrage in het binnenhalen van de 1.000 euro, en de sleutel hadden ze ook gekregen als die buiten de tijd hadden gevonden. De voice-over: Ze moeten de sleutel van onder de steen halen. Lukt dat binnen het uur, dan verdienen ze 1.000 euro. Ze waren dus iets te snel met de oplossing. Het enige wat ik kan bedenken is dat hij aanbeland bij de balletjes iets had willen doen om de opdracht toch niet of buiten de tijd te laten slagen, maar Joeri was zo slim om van het oplossingsplan af te wijken en de steen gewoon te draaien in plaats van te rollen. Daar had Bas dan even niet op gerekend.

Meester Swang legt het wat hulpeloos gebarend uit in gebroken Engels. "Tomorrow my students with you". Bas meteen: "They will fight with us? And we have to defend ourselves…". Dat laatste was zeker niet duidelijk uit de uitleg van meester Swang en hoe ze daarvoor geoefend hadden, want daar zaten ook aanvalstechnieken bij. Dus ook hier verdenk ik hem lichtjes van voorkennis. In ronde 1 van de Vovinam horen we iemand bij de gong zeggen: 'Bruno houdt goed stand. Bas heeft het lastig'. In ronde 1 al. Geeft te denken. Aan het einde van ronde 3 wordt er gecasht: 800 euro. Bas lijkt teleurgesteld. 'Ik had gerust wel kunnen vechten voor die 1.600 euro, he. OK, dan vechten we voor 400'. Terwijl het een verstandige beslissing leek met Bruno aan het wankelen, maar daar hoor je Bas niet over. Zat hij te wachten tot Bruno zich eruit liet slaan, of als dat niet gebeurde in ronde 4 zelf op te geven? Je kunt je er hier niet te snel laten uitslaan, want alle ogen zijn op je gericht.
 
Tenslotte: Bas zegt bij de intake dat hij het wel ziet zitten om de Mol te zijn. Die konijnenleugen zal hij wel kunnen verkopen. Opvallend contrast met de rest: die zijn veel aarzelender. Vervolgens komt hij grappig genoeg met een heel doorzichtige leugen. De productie wist natuurlijk dat ze de konijnenleugen niet gingen gebruiken om een Mol te selecteren, maar om te tonen aan de andere kandidaten. Ik zou Bas daarom een goede keuze vinden. Grootste twijfelpunt: als hij echt de Mol is, dan acteert hij zoals Run al zegt echt meesterlijk. Kijkt in het begin echt naïef om zich heen of er nog een andere steen is. En durft aan meester Thim zelfs te vragen hoe je iemand herkent die liegt.
We hebben ‘m!  ::cheerleader:: ::cheerleader:: ::cheerleader:: ::cheerleader:: ::cheerleader:: ::cheerleader:: ::cheerleader:: ::cheerleader:: ::cheerleader:: ::cheerleader::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #74 Gepost op: 28-03-2019, 14:01:42 »
We hebben ‘m!  ::cheerleader:: ::cheerleader:: ::cheerleader:: ::cheerleader:: ::cheerleader:: ::cheerleader:: ::cheerleader:: ::cheerleader:: ::cheerleader:: ::cheerleader::
Hahaha. 't Is dat ik weet dat jij ook op Bas zit, Run, anders zou ik nog denken dat dit spottend bedoeld was. ;) Na, ik zou de volgende aflevering wel wat willen zien van hem op het gebied van FTM. En dat hij zo goed zou kunnen acteren, daar heb ik ook wat mijn twijfels over. Ik hoop dat hij er inderdaad gewoon veel lol in heeft, zoals jij zegt. Maar voor de rest klopt er veel, en het is een leuk tunneltje tot nu toe, dat zeker. ::ok::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #75 Gepost op: 28-03-2019, 16:35:58 »
Hahaha. 't Is dat ik weet dat jij ook op Bas zit, Run, anders zou ik nog denken dat dit spottend bedoeld was. ;)
Zeker niet spottend, ik vind het een goed verhaal.  ::ok::

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #76 Gepost op: 28-03-2019, 23:34:43 »
Dat had ik dus precies ook. Eerst al de constructie met de balken, ...

Hiervoor, als Bruno, Joeri en Bas bij alle attributen staan zegt Bas ook nog: "Moeten we niet alle ideeën op een rij zetten, voordat we verder gaan...". Das past in de tactiek van vertragen door Bas. Hij wordt hier echter gedwarsboomd door Bruno dan meteen Joeri benoemd als ploegbaas en die opdracht verder mag leiden. Daardoor kwam er dus geen discussie die Bas wilde voeren maar hij probeerde het wel.

Citaat
Natuurlijk spreekt FTM tegen Bas. ...

Tijdens WIDM heb ik mede door FTM op het verkeerde been laten zetten en dat ga ik nu dus eens niet doen. Eerst afwachten hoe dat zich in afl. 4 ontwikkelt. Bovendien had ik Pieter vorig jaar ook bijna (FTM-wise) afgeschreven na een vechtopdracht waar ook geld binnenkwam. Gelukkig niet gedaan.

Citaat
Meester Swang legt het wat hulpeloos gebarend uit in gebroken Engels. "Tomorrow my students with you". Bas meteen: "They will fight with us? And we have to defend ourselves…". Dat laatste was zeker niet duidelijk uit de uitleg van meester Swang en hoe ze daarvoor geoefend hadden, want daar zaten ook aanvalstechnieken bij. Dus ook hier verdenk ik hem lichtjes van voorkennis.
...

Dit zou op voorkennis kunnen duiden, maar ze hadden natuurlijk al die kussens gebruikt ter verdediging ook. Dus die opmerking van Bas kan je ook zonder voorkennis van hem wel verklaren.
 
Citaat
Tenslotte: Bas zegt bij de intake dat hij het wel ziet zitten om de Mol te zijn. Die konijnenleugen zal hij wel kunnen verkopen. Opvallend contrast met de rest: die zijn veel aarzelender
...

In de een van de introductiefilmpjes zegt Bas dat hij wel van conflicten houdt en dat sluit ook wel aan bij wat hij doet bij de granieten steen. B.v. Joeri vertellen "Ge hebt geen plan basically.." Er lol in hebben als mol om iemand anders het even in te wrijven dat diegene niet slim bezig is.

@Newbie:
Kortom goeie punten! Ik denk dat ik ook in deze tunnel blijf nu (in elk geval voor afl. 4  :))
« Laatst bewerkt op: 28-03-2019, 23:49:06 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #77 Gepost op: 29-03-2019, 05:21:55 »
Hiervoor, als Bruno, Joeri en Bas bij alle attributen staan zegt Bas ook nog: "Moeten we niet alle ideeën op een rij zetten, voordat we verder gaan...". Das past in de tactiek van vertragen door Bas. Hij wordt hier echter gedwarsboomd door Bruno dan meteen Joeri benoemd als ploegbaas en die opdracht verder mag leiden. Daardoor kwam er dus geen discussie die Bas wilde voeren maar hij probeerde het wel.
En probeert dit later nog een keer door te beginnen over de ballonnetjes, en te vragen wat de anderen ervan vinden. Ik had inderdaad de indruk dat de leidersrol van Joeri Bas een beetje in de weg zat. Daar moest echt tact aan te pas komen om Joeri op het plan van Bas te brengen. ::rofl::

Tijdens WIDM heb ik mede door FTM op het verkeerde been laten zetten en dat ga ik nu dus eens niet doen. Eerst afwachten hoe dat zich in afl. 4 ontwikkelt. Bovendien had ik Pieter vorig jaar ook bijna (FTM-wise) afgeschreven na een vechtopdracht waar ook geld binnenkwam. Gelukkig niet gedaan.
Het probleem met FTM is dat alleen mol-acties die lukken en te herleiden zijn worden meegenomen. Mislukte mol-acties (zoals hier, naar ik veronderstel) niet. Eerst zat Joeri hem in de weg, en later de groep. Wil niet zeggen dat Bas niets geprobeerd heeft. Gewoon pech gehad.

Dit zou op voorkennis kunnen duiden, maar ze hadden natuurlijk al die kussens gebruikt ter verdediging ook. Dus die opmerking van Bas kan je ook zonder voorkennis van hem wel verklaren.
Helemaal mee eens. Vandaar dat "lichtjes". In elk geval niet iets om je echt op te baseren.

In de een van de introductiefilmpjes zegt Bas dat hij wel van conflicten houdt en dat sluit ook wel aan bij wat hij doet bij de granieten steen. B.v. Joeri vertellen "Ge hebt geen plan basically.." Er lol in hebben als mol om iemand anders het even in te wrijven dat diegene niet slim bezig is.
Dat is interessante info. ::ok:: Dat geeft Bas een streepje voor op kandidaten die niet van conflicten houden, of niet weten hoe ze daarmee om moeten gaan. Joeri bv. zit met zijn bazige karakter steeds op het randje van een conflict. De anderen moeten zich echt inhouden. Bas lijkt daar veel slimmer mee om te kunnen gaan. Zou ik als productie dan eerder voor kiezen.

@Newbie:
Kortom goeie punten! Ik denk dat ik ook in deze tunnel blijf nu (in elk geval voor afl. 4  :))
Ik heb goede hoop dat Bas zich in de volgende afleveringen wil revancheren! ;D Het voordeel van twee niet geslaagde mol-acties is dat hij zich behoorlijk onverdacht heeft gemaakt. Als Bas de Mol is, is hij geprikkeld. Allicht durft hij nu iets meer risico te gaan nemen. Ik ben heel benieuwd naar afl. 4!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #78 Gepost op: 29-03-2019, 08:23:11 »
Als bas de mol is, dan kan de rest basvragen verdienen.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #79 Gepost op: 29-03-2019, 12:35:12 »
Als bas de mol is, dan kan de rest basvragen verdienen.

 ::ok:: ::rofl::
Winnaar Klassiekers Pool 2023