Auteur Topic: [kandidaat] Bas  (gelezen 65549 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #80 Gepost op: 29-03-2019, 14:01:16 »


Bas: 'Grootmeester, kunt u mij nog een wijze raad meegeven?'
Mister Thim: 'Jazeker Bassie.. wat er ook gebeurd, altijd blijven lachen!'

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #81 Gepost op: 31-03-2019, 15:12:30 »
In afl. 1 (maar dit is denk ik al eerder opgemerkt): Als iedereen met Gilles heeft gesproken, trekt Bas de deur van het busje dicht met een glimlach. Zegt direct: “Ik denk dat de Mol in dit buske zit”. Martijn: ik denk dat ook. Bas: “Gij denkt dat ook”? Vind ik geen gekke tactiek. Beter dan als Mol passief zitten wachten op ongemakkelijke vragen.

In afl. 2 bij de overdracht bij het koken, begint Kaat met de uitleg: "We hebben twee marinades. Deze marinade is voor..." daarmee doelend op de marinade en dipsaus, die al klaar waren. Dan valt Bas haar in de rede: "Nee, nee, begin met het eindgebeuren".
Het was logischer om vanuit wat ze zelf al hadden klaargemaakt stap voor stap toe te werken naar "het eindgebeuren", in plaats van daar te beginnen. Want dan moet je toch weer terug naar eerdere stappen, daar wordt het alleen maar verwarrender van. Maar belangrijker nog: dat de dipsaus werd vergeten lag zo te zien niet aan Kaat, maar aan Bas.

Klein dingetje dat me nog opviel: als het laatste duo (Joeri en Elisabeth) staat te koken, staan er zes gespannen te kijken voor de televisie. Kaat zit daarachter aan de zijkant op het bankje. Bas zie ik nergens. Mogelijk is hij ook weer gaan zitten op dat bankje. Of misschien is hij even naar het toilet.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #82 Gepost op: 1-04-2019, 00:20:37 »
Met de escaperoom verdacht, met de vissen en verfbom onverdacht. Blijf twijfels hebben over Bas

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #83 Gepost op: 1-04-2019, 05:46:21 »
Weer geen poen verspeeld, zowel bij de vissen als bij de boot! Haha. Maar ik zie ook geen reden om nu meteen de handdoek in de ring te gooien. Er werd sowieso door niemand veel geld verspeeld deze aflevering, m.u.v. bij de verfbom, en daar vond ik Bas niet onverdacht. Het is blijkbaar gewoon niet zo eenvoudig om als onvoorbereide Mol je slag te slaan.

De Mol zegt in zijn dagboek dat hij bij de boot geprobeerd heeft te mollen. De mol-actie moet dan een simpele geweest zijn, snel uit te leggen aan het strand. Daar komen veel dingen voor in aanmerking, bij verschillende deelopdrachten en personen. Bas was als eerste bij de kist. Zat er een mesje in de duikbril? Hij kon makkelijk snijden terwijl Joeri onder water was. Half doorsnijden en eraan gaan hangen, en de kist zinkt, klaar. En suggereerde hij ook niet aan Joeri om zijn zwemvest op te blazen? Ik vond het in elk geval absurd dat dat touw zo maar knapte. Dat gebeurt normaal gesproken niet met een touw, en dan speelt het ook nog eens een belangrijke rol in de opdracht.

Ik moet het uiteraard allemaal nog eens beter bekijken, maar ook alvast maar gemeld (2x te zien zelfs).: “Ah mai [vloek], wat een beest zeg”. We zien en horen Martijn die een vis vangt. Bas loopt op dat moment voor de camera langs. Ik vond het eigenlijk een beetje te opvallend zelfs, maar dat komt misschien omdat ik tunnelvisie heb opgelopen. Mijn twee bijverdachten zijn afgevallen, dus ja... Voor alle zekerheid nog maar eens goed kijken dan naar een paar andere kandidaten deze week, maar ik heb nu al het gevoel dat ik bij Bas blijf. ::vergroot::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #84 Gepost op: 1-04-2019, 09:47:20 »
Weer geen poen verspeeld, zowel bij de vissen als bij de boot! Haha. Maar ik zie ook geen reden om nu meteen de handdoek in de ring te gooien. Er werd sowieso door niemand veel geld verspeeld deze aflevering, m.u.v. bij de verfbom, en daar vond ik Bas niet onverdacht. Het is blijkbaar gewoon niet zo eenvoudig om als onvoorbereide Mol je slag te slaan.

De Mol zegt in zijn dagboek dat hij bij de boot geprobeerd heeft te mollen. De mol-actie moet dan een simpele geweest zijn, snel uit te leggen aan het strand. Daar komen veel dingen voor in aanmerking, bij verschillende deelopdrachten en personen. Bas was als eerste bij de kist. Zat er een mesje in de duikbril? Hij kon makkelijk snijden terwijl Joeri onder water was. Half doorsnijden en eraan gaan hangen, en de kist zinkt, klaar. En suggereerde hij ook niet aan Joeri om zijn zwemvest op te blazen? Ik vond het in elk geval absurd dat dat touw zo maar knapte. Dat gebeurt normaal gesproken niet met een touw, en dan speelt het ook nog eens een belangrijke rol in de opdracht.

Ik moet het uiteraard allemaal nog eens beter bekijken, maar ook alvast maar gemeld (2x te zien zelfs).: “Ah mai [vloek], wat een beest zeg”. We zien en horen Martijn die een vis vangt. Bas loopt op dat moment voor de camera langs. Ik vond het eigenlijk een beetje te opvallend zelfs, maar dat komt misschien omdat ik tunnelvisie heb opgelopen. Mijn twee bijverdachten zijn afgevallen, dus ja... Voor alle zekerheid nog maar eens goed kijken dan naar een paar andere kandidaten deze week, maar ik heb nu al het gevoel dat ik bij Bas blijf. ::vergroot::
Hij was niet echt duidelijk bij het communiceren tijdens de visopdracht. Bij de bootopdracht breekt zijn touw zomaar af, en verder zag ik hem weinig doen. De rest werkte keihard. En dan weer tijdens de biecht op harde werker Joeri afgeven! Hij blijft mijn mol. O ja, in het begin zocht hij conflict op door te zeggen dat Ingrid maar moest bellen dat ze Eva niet zouden redden, terwijl echt niet alleen Ingrid haar niet wilde redden.
« Laatst bewerkt op: 1-04-2019, 09:50:00 door Run »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #85 Gepost op: 1-04-2019, 10:41:35 »
Hij was niet echt duidelijk bij het communiceren tijdens de visopdracht. Bij de bootopdracht breekt zijn touw zomaar af, en verder zag ik hem weinig doen. De rest werkte keihard. En dan weer tijdens de biecht op harde werker Joeri afgeven! Hij blijft mijn mol. O ja, in het begin zocht hij conflict op door te zeggen dat Ingrid maar moest bellen dat ze Eva niet zouden redden, terwijl echt niet alleen Ingrid haar niet wilde redden.
De mijne ook. ::jaja:: Of er moeten deze week rare dingen boven water komen bij de anderen... Goed punt van dat conflict opzoeken in het begin. Ik vond het opvallend inderdaad dat Bas alleen haar erop aansprak. Dat hij op Joeri afgeeft wordt eigenlijk al gewoon, maar het blijft natuurlijk vreemd. Die twee zitten elkaar sowieso heel erg op de huid, vanaf het begin. En vaak bij elkaar in een opdracht. Dus Joeri gaat ver komen, denk ik.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #86 Gepost op: 1-04-2019, 11:04:21 »
De mijne ook. ::jaja:: Of er moeten deze week rare dingen boven water komen bij de anderen... Goed punt van dat conflict opzoeken in het begin. Ik vond het opvallend inderdaad dat Bas alleen haar erop aansprak. Dat hij op Joeri afgeeft wordt eigenlijk al gewoon, maar het blijft natuurlijk vreemd. Die twee zitten elkaar sowieso heel erg op de huid, vanaf het begin. En vaak bij elkaar in een opdracht. Dus Joeri gaat ver komen, denk ik.
Denk ik ook. Nog vergeten te zeggen dat hij vlak voor het einde, dus tijd was al krap, Joeri adviseerde het zwemvest op te blazen wat 5 minuten van de tijd zou afdoen. Een kandidaat zou iemand eerder pushen om vol te houden.
Bij cafe De Mol hadden ze alle verdachte zaken op een rijtje gezet, maar dit noemden ze niet, misschien omdat Bas al genoemd was met het gebroken touw, en het anders iets te veel Bas zou worden qua verdenkiing.
« Laatst bewerkt op: 1-04-2019, 11:06:19 door Run »

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #87 Gepost op: 1-04-2019, 12:38:46 »
Bas was tot nu toe m'n nummer 1 mol, maar ik twijfel nu toch aangezien hij de vorige aflevering niets verkeerd deed (behalve ballonnen als oplosoptie aandragen) en op de 'verkeerde' positie zat. Ook nu weer deed hij de visopdracht goed. Het was bij Eva en Axel dat het bijna misging (onduidelijk wie van de twee daar nou precies op aanstuurde) en feitelijk was het alleen Kaat die deze duo-opdracht geld verspeelde op het strand.

Maar wat wel mis ging bij Bas:
Wilde Eva 'redden' en geld uit de pot spelen met foute codes; lummelde en rommelde met de portofoon meen ik; liet Axel en Elisabet bijna een vis weer teruggooien (tijdverlies en rare beslissing); liet zijn kist zinken bij de grote bootopdracht, waardoor ze tijd verloren en twee meter diepen moet duiken. Wat hij vervolgens de trage zwemmer Joeri laat doen :D

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #88 Gepost op: 1-04-2019, 12:48:13 »
Bas was tot nu toe m'n nummer 1 mol, maar ik twijfel nu toch aangezien hij de vorige aflevering niets verkeerd deed (behalve ballonnen als oplosoptie aandragen)
Ik begrijp nu de term 'productie-assistent' en Bas was vorige keer de productie-assistent, de sleutel moest gevonden worden anders zouden de filmpjes niet getoond worden en dat zou zonde van het werk zijn. Hij droeg beetje bij beetje de oplossing aan en zaaide verder verwarring omdat hij buiten de tijd wilde geraken. ::jaja::

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #89 Gepost op: 1-04-2019, 13:40:44 »
Ik begrijp nu de term 'productie-assistent' en Bas was vorige keer de productie-assistent, de sleutel moest gevonden worden anders zouden de filmpjes niet getoond worden en dat zou zonde van het werk zijn. Hij droeg beetje bij beetje de oplossing aan en zaaide verder verwarring omdat hij buiten de tijd wilde geraken. ::jaja::

Ja is waar. Maar hij deed het ook perfect bij de vechtopdracht.... Enkel Bruno liet zich van de mat schoppen. Zou Bas als mol daar niet meer hebben kunnen verzieken? Hij was ook degene die Joeri op het juiste spoor zette bij die zware steen en correct aangaf dat er balletjes onder moesten.. En de visopdracht; ook weer niets verkeerd gedaan; hij had zo makkelijk een vis in een bak kunnen plempen in plaats van keurig steeds in de bedenk/pauze bak en die porto maar weer oppakken.
Maar bij de bootopdracht deze laatste aflevering was Bas dan weer wel verdacht; kist laten zinken, Martijn aanzetten tot het opblazen van zijn reddingsvest, Joeri inderdaad ook proberen te verleiden hiertoe.. Als Joeri dat daadwerkelijk gedaan had en ze nog eens 5 minuten tijd verloren hadden was de opdracht mislukt.
« Laatst bewerkt op: 1-04-2019, 13:42:44 door Nat007 »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #90 Gepost op: 1-04-2019, 13:50:46 »
Op het moment dat het touw los schiet, ligt de kist heel vreemd in het water. Als Bas zich vastklampt, zou je verwachten dat de kist naar hem toe zou hellen. In plaats daarvan helt de kist van hem af. Het lijkt erop dat Bas hier met zijn voeten het touw onder de kist naar zich toe trekt, om meer spanning te kunnen zetten op het touw.

Ook als hij zich gewoon vastklampt om te rusten zou het niet gek zijn om zijn voeten om het touw eronder te slaan, natuurlijk. Om een stabielere positie te hebben. Dus hier vallen geen harde conclusies te trekken. Wat wel duidelijk is: het uiteinde dat Bas in zijn hand houdt is te kort om te zijn los geschoten uit de knoop (en dat zou dan wel een heel slechte knoop zijn geweest). Door spanning op het touw te zetten hangt Bas in de juiste positie om het touw te doen breken. Maar dan nog lijkt me dat gezien de dikte van het touw alleen kunnen als het heel lang (dagen, op zijn minst) over een scherpe rand schuurt, of is voorbewerkt. In het eerste geval zou je verwachten dat het uiteinde van het touw gerafeld is, en ik heb het idee dat dat niet het geval is.

EDIT: Ik doe het met een trage internet-verbinding, dus als ik wat ik zie niet klopt dan weten jullie hoe dat komt. :). Maar ik vind op verschillende momenten de beelden van Bas als hij alleen is verdacht. Hij kijkt een paar keer wat naar beneden onder het wateroppervlak. Zoekt hij Joeri, of kijkt hij toch naar iets anders?

EDIT2: Bas heeft tijdens zijn zwemmen zijn bril op. Van de Vovinam weten we dat hij ook nog wel ziet zonder bril. Dan doe je hem toch liever niet op tijdens het zwemmen, zou je denken. Achteraf heeft hij in deze opdracht zijn bril ook helemaal niet nodig gehad, want hij deed helemaal niets. Tenzij, tenzij. En dat gaan we natuurlijk zelfs uit de beste HD-beelden niet kunnen zien. Waar ik wel weer blij om ben, want op zo'n soort zekerheid zitten we hier natuurlijk ook niet te wachten.
« Laatst bewerkt op: 1-04-2019, 16:51:05 door Newbie2 »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #91 Gepost op: 2-04-2019, 15:00:21 »
Ik had het idee dat Bas helemaal niet deelde in de vreugde bij het slagen van opdracht 4 (escape/zwemmen). Ik zag het i.i.g. niet in beeld. Dat het touw brak was in elk geval verdacht.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #92 Gepost op: 2-04-2019, 15:43:11 »
Verfbom
Bas probeert de discussie op gang te brengen. Tegen Martijn: 'Gij gaat voor het spel, wat bedoelt ge daarmee'. Bij de stemming is hij voor terughalen van Eva. Het was inmiddels duidelijk hoe erover gedacht werd, dus hiermee helpt hij verdeeldheid zaaien. En de Mol weet al dat Eva terugkomt, dan is het misschien wel slim om niet te hard tegen haar geweest te zijn. Dan het wijzen naar alleen Ingrid, conflict zoeken, al genoemd door Run: 'Je wilt haar niet terug, bel jij haar dan maar'. Terwijl er nog 4 of 5 anderen aan tafel zitten die haar ook niet terug wilden hebben.
Wat me iets doet twijfelen is dat hij vlak voor de bom ontploft naar voren leunt. Maar de Mol weet natuurlijk dat het een yoghurt-bom is, en zal hem zijn verteld dat er niets te vrezen is. Of, een suggestie die ik elders zag, de Mol weet niet dat de bom op iedereen afgaat, en niet alleen op afvaller Ingrid (een paar stoelen verder). Als Eva terug is, herinnert Bas haar er nog even aan dat er ook mensen waren die haar wel terug wilden hebben.

Vissenmemorie
Hier heb ik voor het eerst echt een probleem met Bas. Hij doet nauwelijks iets verdachts. De eerste vier vissen gaan heel gestructureerd, en daarbij helpt hij ook de andere groep met goede aanwijzingen. Daarna is het iets minder goed te volgen. Bas kan een vis van Axel niet thuisbrengen en zegt: 'gooi maar terug', maar wordt gecorrigeerd door Martijn. Bas neemt die correctie dadelijk over: 'ok, ja, doe maar in 8'. Uiteindelijk zijn ze eerder klaar dan het andere duo, waar het duidelijk veel moeizamer gaat. Bas: 'Het zal vooral van de anderen afhangen'. Dat lijkt me geen goede strategie als Mol. Buiten de tijd vraagt hij aan Axel nog even hoe het zit met bak 4. Maar zoals we weten, waren alle matches goed. En Bas staat te glimmen van trots.

Met Gilles op het strand
Niet veel bijzonders te zien bij Bas. Alleen dat als hij aan de beurt is, we niet het moment zien waarop Gilles wijst (en de Mol waarschijnlijk 2 kandidaten doorgeeft voor de kajuit). Was het te duidelijk op beeld? Een lachje en een knakje met zijn hoofd als hij terugkomt, iets wat we bij de andere kandidaten niet zien. Die zijn veel ingetogener. Kan een brutale move zijn. "Bas doet net alsof hij iets weet, dus hij zal het wel niet zijn".

Boot escape-room
Bij het vormen van de duo's zoek Bas meteen Joeri op. Aan de ene kant kandidaats (Joeri verdenkt hem immers), aan de andere kant mols omdat hij ziet dat Joeri geen goede zwemmer is. Dus die kan hij straks aansporen zijn vest op te blazen. Bovendien moet hij als hij de Mol is naar de dichtstbijzijnde opdracht, en Joeri zegt al meteen dat hij niet teveel wil zwemmen. Dus die moet je precies hebben. Bas komt als eerste aan en zwemt niet eerst om de kist heen (waarom niet?), maar kijkt er meteen bovenop. Duikbril gevonden. Joeri gaat tenminste 3x naar beneden om te kijken, waarbij Bas steeds aan de korte kant van de kist hangt. Voordat Joeri voor een 4e keer duikt, is hij verhuisd van de korte naar de lange kant van de kist. Daar hangt hij ook als het touw knapt. De voice-over zegt: 'het touw schiet los', maar als Joeri weer boven komt, zegt Bas: 'het touw is kapot'. Dat is toch een verschil, voice-over. En het stukje touw in zijn hand is ook echt te kort om te zijn los geschoten. Verder doet Bas de hele opdracht niets meer, helpt nergens meer echt mee aan het slagen van de opdracht. Hij vindt alleen de gezonken kist nog terug. (Joeri onderschat? Zwemmen kan hij niet, maar duiken blijkbaar wel!). En aan het eind weer een heel rare biecht van Bas. Joeri verdenken, die zo zijn best deed en de opdracht in feite 2x redde (bamboestokken pakken, en boot beklimmen). Datzelfde vreemde afgeven op Joeri deed Bas al eerder in afl. 2 na de hike-opdracht.

Conclusie
Mijn verwachting dat Bas geprikkeld zou zijn na afl. 3 en bij de eerstvolgende opdracht wat meer risico zou nemen, kwam niet uit. De vissenmemorie zit me dan ook behoorlijk dwars. Aan de andere kant is dat tot nu toe de enige opdracht waarin ik echt niets mols zie aan Bas. Bij alle andere opdrachten, en ook in de biechten, vind ik hem wel op de een of andere manier verdacht. Dus deze week nog steeds mijn hoofdverdachte, al ben ik wel op zoek naar alternatieven voor het geval dat.

Ik had het idee dat Bas helemaal niet deelde in de vreugde bij het slagen van opdracht 4 (escape/zwemmen). Ik zag het i.i.g. niet in beeld.
En dat ook nog, inderdaad. ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #93 Gepost op: 2-04-2019, 16:27:47 »
Vissen, vechten en vooral het raadsel met de steen maken dat ik Bas niet als Mol zie. Die laatste opdracht heb ik nog eens bekeken en mogelijk was het zonder Bas ook gelukt, maar feit is dat Bas een zeer groot aandeel had in het verdienen van 1000 euro door het vrijspelen van de sleutel.

Het enige wat ik kan bedenken is dat hij aanbeland bij de balletjes iets had willen doen om de opdracht toch niet of buiten de tijd te laten slagen, maar Joeri was zo slim om van het oplossingsplan af te wijken en de steen gewoon te draaien in plaats van te rollen. Daar had Bas dan even niet op gerekend.

Dat zou ik een onbegrijpelijke molstrategie vinden want 99% van de opdracht was hier al geslaagd. Het was trouwens Bruno die gewoon opmerkte dat de steen alleen nog verschoven hoefde te worden toen die balletjes er eenmaal onder lagen.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #94 Gepost op: 2-04-2019, 16:36:11 »
Vissen, vechten en vooral het raadsel met de steen maken dat ik Bas niet als Mol zie. Die laatste opdracht heb ik nog eens bekeken en mogelijk was het zonder Bas ook gelukt, maar feit is dat Bas een zeer groot aandeel had in het verdienen van 1000 euro door het vrijspelen van de sleutel.

Eens. Ik denk dat de mol die oplossing niet zou aandragen. Ook bij het vissen deed hij het nagenoeg perfect terwijl bij het andere duo van alles mis leek te gaan.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #95 Gepost op: 2-04-2019, 16:52:36 »
Ja, die steen was gewoon te licht. Het oplossingsplan dat we in beeld kregen hoefde niet helemaal afgemaakt te worden. Dat is een tegenvaller als je daar als Mol wel op rekent, en een fout van de productie als je je Mol zo'n plan meegeeft. Die sleutel moest gevonden worden, dus de strategie ook, voor de filmpjes en de overnachting. Vandaar dat ik Bas mols vind. Maar als ik het goed begreep, had dat ook gewoon buiten de tijd gekund. Dus waarom deed hij dat dan niet.

Bij het vechten kan ik me dan weer wel een goede strategie voorstellen. Maar daar was hij afhankelijk van de anderen of die zou lukken. Ik zag in elk geval teleurstelling bij hem.

Met het vissen helemaal eens natuurlijk. Ik twijfel zelf ook hoor, maar voor het moment heb ik gewoon (nog) geen beter alternatief.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #96 Gepost op: 2-04-2019, 18:21:42 »
Bas blijft zijn momentjes hebben, maar vooral vovinam en de steen Hadden met een mol erbij zeker niet zo hoeven aflopen. 

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #97 Gepost op: 3-04-2019, 07:06:35 »
Ik ga even nog iets tegen Bas schrijven. Er moest denk ik bij elke deelopdracht (1x kajuit, 3x in het water) gemold kunnen worden, om de echte mol-actie te verhullen. Bij de deelopdracht van Bas en Joeri was dat het moeilijkst. Een kale kist. Eigenlijk de enige streek die je daar uit kunt halen is de kooi eronder te laten zinken. Het kan dus zijn dat de productie zelf het touw al half had doorgesneden, zodat een vermoeide kandidaat die aan de kist ging hangen de kooi zou doen zinken. En zichzelf daarmee verdacht maakte. Twee mogelijkheden dus hier:
- Bas heeft een mol-actie uitgevoerd (Bas is Mol).
- De productie had zelf het touw al voorbewerkt (Bas is kandidaat).
De twijfels die Heinz schrijft over Eva (waarom kiest ze Kaat?) heb ik ook over Bas (waarom kies hij Joeri?). Juist degenen door wie ze verdacht worden. Plusje voor Bas op Eva is dat hij een trage zwemmer nodig had. En ook bij hem zou het zo kunnen zijn dat Joeri het al weet van Bas, en het daarom niet meer zo uitmaakt. We zien Joeri's reactie ook niet nadat Bas hem vertelt dat het touw kapot is.
Tenslotte: dat Bas juist afvaller Ingrid aanvalt bij de verfbom, vind ik opmerkelijk. Ze moest er toch al uit, dus als Mol kon hij hard tegen haar zijn. En Martijn viel af nadat hij met Bas zo goed samenwerkt bij de vissen. (Maar ook met Axel bij de boot).
« Laatst bewerkt op: 3-04-2019, 07:17:38 door Newbie2 »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #98 Gepost op: 3-04-2019, 09:54:34 »
En Martijn viel af nadat hij met Bas zo goed samenwerkt bij de vissen.

De mol voelde zichzelf een moordenaar, ik begrijp dat nu wel. Arme Martijn.

De sleutelopdracht: het is toch zo dat de opdracht moest slagen? Zonder de mol was de kans er geweest dat de opdracht niet zou lukken, want zo voor de hand ligt het niet om met palen en touwen een hefboom te maken. Bas droeg dat aan maar probeerde wel verwarring te zaaien om buiten de tijd te geraken zodat het geld niet verdiend zou worden. Dat lukte niet, maar hij probeerde het wel.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #99 Gepost op: 3-04-2019, 10:15:29 »
Exact. Ik vind de steen ook absoluut geen reden om Bas uit te sluiten. De vissen liggen me meer op de maag. Maar misschien was dat nu net de (eerste) opdracht waarbij hij zich voorgenomen had niet te mollen. Of wilde hij wel, maar maakte Martijn het hem onmogelijk.

Het is nu ik het nog eens bekijk niet duidelijk of Bas bij de boot Joeri kiest of andersom. Bas zegt alleen: "Joeri, wat wil jij?". Het moment van kiezen is hiervoor al geweest. Als Joeri Bas gekozen heeft, dan snap ik het heel goed. Joeri verdacht Bas al in afl. 2 (samen met Kaat) en 3. Bas verdenkt Joeri in afl. 2 en 4, om heel onnozele redenen.

In afl. 4 zegt Joeri: "Normaal gezien had die fakkel nooit onder water mogen gaan. Dat is natuurlijk een punt waar we wel rekening mee moeten houden". Dat klinkt mij toch alsof zijn hoofdverdachte dit keer niet in beeld komt. Hij heeft vast wel iets heel gedecideerds gezegd over die gezonken kist. Waarom dat dan niet uitgezonden, als Bas niet de Mol is?
« Laatst bewerkt op: 3-04-2019, 10:42:13 door Newbie2 »