Auteur Topic: [kandidaat] Bas  (gelezen 65595 keer)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #120 Gepost op: 6-04-2019, 17:50:10 »
Ik heb deze week wel een Bexit overwogen, maar ik ben toch een Bas-remainer. :)

Verfbom:
Ik hou toch genoeg molvibes over bij zijn gekunstelde gedraag aan tafel m.n. naar Ingrid als hij zoiets zegt als  "Breng dan ook het zelf slechte nieuws naar Eva...", omdat Ingrid Eva niet wilde houden. Zelf koos hij een beetje laffig een "ja" samen met Kaat. Maar Kaat vind ik hier eerder oprecht in haar gedrag. De anderen aan tafel lijken mij ook natuurlijker qua gedrag dan Bas.

Ecscape Boot:
Bas gewoon verslagen door groep denk ik. Dat kwam in het moldagboek ook naar voren. Kooi laten zinken kon wel eens zijn molactie zijn. Voordat Joeri naar de gezonken ging duiken zei Bas (al hangend aan de boot en niet echt actief bezig) ook nog: "Joeri ca va? Blaas anders uw vest op...". Wellicht als laatste poging om tijd te verspelen, maar Joeri dacht daar anders over.

Met een opgeblazen vest wordt het voor Joeri ook een stuk lastiger om te gaan duiken.  ::ok::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #121 Gepost op: 6-04-2019, 18:04:43 »
Ik heb deze week wel een Bexit overwogen, maar ik ben toch een Bas-remainer. :)
Welkom terug van nooit echt weggeweest, Molebuster! ::ok:: Het enige waar ik echt mee zit bij Bas is de vissen-opdracht. De eerste 4 vissen gingen goed, uitgebreid in beeld ook. Daarna zien we niet veel meer. Ik houd het erop dat Martijn in de tweede helft van de opdracht zo goed bezig was, dat elke poging van Bas om te mollen strandde. We zien Martijn ook al Bas corrigeren als hij tegen Axel zegt: "Weet ik niet, gooi maar terug". Om Bas maar liever onverdacht te laten, hebben mogelijk alle andere pogingen de uitzending niet gehaald. Maar dat is een invulling, geef ik meteen toe. En Bas kan hier sowieso niet al teveel of al te opzichtig iets geprobeerd hebben, want Martijn viel af en die verdacht Bas blijkbaar niet.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #122 Gepost op: 7-04-2019, 08:47:53 »
Met een opgeblazen vest wordt het voor Joeri ook een stuk lastiger om te gaan duiken.  ::ok::

Eerder onmogelijk.

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #123 Gepost op: 7-04-2019, 10:07:20 »
Met een opgeblazen vest wordt het voor Joeri ook een stuk lastiger om te gaan duiken.  ::ok::

Of Bas verdenkt Joeri na de steenproef (zonder plan! ::tandpastasmiley::) en het geknapte koord (zie gekantelde boei door eventueel tegengewicht Joeri?) en probeert zekerheid te krijgen door hem uit te dagen om te mollen?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #124 Gepost op: 7-04-2019, 13:49:06 »
Ja, Bas verdenkt Joeri zeker. Hij noemt hem steeds in de biecht. Maar de redenen die hij aanvoert zijn heel typisch:

afl. 2: hij had meer beroepsfierheid van Joeri verwacht bij het loskappen van de bol (terwijl iedereen na afloop wist dat het helemaal niet om de bol ging, maar om de zwakke schakel).
afl. 4: Joeri zwom zo traag (daarmee voorbijgaand aan dat Joeri wel de bamboestokken nog uit de gezonken kooi wist te krijgen, en met een enorme inspanning de boot nog op kwam ook).

Dus Bas is een niet al te scherpe kandidaat (zo schat ik hem niet in), òf hij ziet veel meer dan wij, maar dat haalt de biecht niet. Andere mogelijkheid: hij is de Mol die nu eenmaal degene die hem verdenkt ook moet gaan verdenken, maar daar eigenlijk geen goede reden voor heeft. Daar lijkt het voor mij nog het meeste op, maar ik vind het wel gek dat ze hem dan uitgerekend in afl. 3 niet Joeri hebben laten verdenken. Want bij de steen had hij er veel meer reden toe.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #125 Gepost op: 7-04-2019, 15:58:13 »
Het is verdacht dat Axel het konijn opmerkt aan het begin van afl. 3. Maar het zou goed kunnen dat Bas heeft afgewacht tot iemand er mee zou komen, om er anders misschien zelf mee te komen. Zodra het opgemerkt wordt, staat Bas op en loopt er heen om het dier te bekijken, Axel met hem mee. Ze houden bovendien de aandacht van de anderen aan tafel vast door te gaan zoeken of er misschien nog iets te vinden is. Dus Axel verdacht hier, maar Bas ook (en Elisabet ook, maar dat post ik in dat draadje).

Waarom is de aandacht op t konijn vestigen verdacht??

Hoe minder mensen weten hoe t konijn eruit ziet hoe groter de kans later op n foute code.

Dus Axel en Bas onmols hier

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #126 Gepost op: 7-04-2019, 16:21:27 »
Waarom is de aandacht op t konijn vestigen verdacht??
Hoe minder mensen weten hoe t konijn eruit ziet hoe groter de kans later op n foute code.
Dus Axel en Bas onmols hier
Een Mol aan tafel wist dat de nep-afvaller de verleiding van pasvragen kreeg. Als hij zelf voor genoeg commotie en verdeeldheid kon zorgen, was de kans groot dat die daar voor zou zwichten. Maar dan moest diegene wel weten om welk konijn het ging. Anders zou die bij de konijnen gaan gokken, met reële kans dat het juiste nummer werd doorgegeven.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #127 Gepost op: 7-04-2019, 16:31:29 »
Een Mol aan tafel wist dat de nep-afvaller de verleiding van pasvragen kreeg. Als hij zelf voor genoeg commotie en verdeeldheid kon zorgen, was de kans groot dat die daar voor zou zwichten. Maar dan moest diegene wel weten om welk konijn het ging. Anders zou die bij de konijnen gaan gokken, met reële kans dat het juiste nummer werd doorgegeven.

Zo kan je t ook zien. Ik blijf bij dat de mol 1 van de anderen is die bij t konijn wegbleef

De mol zou immers zorgen dat ie de snelste was bij de test  ;)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #128 Gepost op: 7-04-2019, 18:17:21 »
Welkom terug van nooit echt weggeweest, Molebuster! ::ok::

Thanks!  :)
Laptopcrash gehad. Veel minder aan terugkijken toe gekomen dan ik van plan was. Maar wat de vissen betreft: Martijn zou mol Bas best te veel op de vingers hebben gekeken om echt iets uit halen met de porto. Als kandidaat zou Bas zich hier wellicht verdacht hebben willen maken. Dat vind ik een beetje lastig te bepalen hier. Meer in algemene zin zou ik nog willen zeggen dat het best denkbaar is dat Bas als mol wat aanloopproblemen (onvoorbereid als mol) heeft en een sterke groep tegenover zich heeft die hem dwars zit. Benieuwd naar vanavond.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2019, 18:19:26 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #129 Gepost op: 7-04-2019, 19:21:14 »
Andere mogelijkheid: hij is de Mol die nu eenmaal degene die hem verdenkt ook moet gaan verdenken, maar daar eigenlijk geen goede reden voor heeft. Daar lijkt het voor mij nog het meeste op, maar ik vind het wel gek dat ze hem dan uitgerekend in afl. 3 niet Joeri hebben laten verdenken. Want bij de steen had hij er veel meer reden toe.
Wat zou hij Joeri bij de steenopdracht kunnen verwijten?

Nog een hint die ik nog niet heb gelezen:
Bas zegt: ‘ de echte afvaller zit hier in de kring’ . Waarmee hij zegt: ik ben het niet. Anders had hij wel gezegd: ‘ de echte afvaller is een van ons.’
« Laatst bewerkt op: 7-04-2019, 19:28:18 door Run »

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #130 Gepost op: 7-04-2019, 19:43:05 »
Nog een hint die ik nog niet heb gelezen:
Bas zegt: ‘ de echte afvaller zit hier in de kring’ . Waarmee hij zegt: ik ben het niet. Anders had hij wel gezegd: ‘ de echte afvaller is een van ons.’
Bas zat zelf ook in die kring, dus dat is geen verspreking naar mijn mening.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #131 Gepost op: 7-04-2019, 19:54:14 »
Bas zat zelf ook in die kring, dus dat is geen verspreking naar mijn mening.
Het is ook geen verspreking, het is bewust zo gezegd. Een kandidaat had het anders gezegd.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #132 Gepost op: 7-04-2019, 21:32:56 »
Als Mol moet je toch echt iets beter kunnen liegen hoor. Elisabet rook meteen de bullshit die hij vertelde en ik vond het eerlijk gezegd ook heel slecht nagedacht van hem.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #133 Gepost op: 8-04-2019, 00:09:14 »
Ik blijf nog even bij Bas maar na vandaag weet ik het niet meer zo heel goed. Axel en Kaat vind ik ook verdacht, maar ik laat hem nog even op Bas staan. Al zat hij wel snel in de auto bij de paintball opdracht. Paar minuutjes treuzelen en ze hadden de €4000 niet gehad. En dat slechte liegen.. Toch maar weer even terug kijken deze week denk ik

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #134 Gepost op: 8-04-2019, 00:15:35 »
Ja die 4000... Ik dacht ook: waarom niet nog wat rekken en de de jeep zou niet gehaald zijn. Ik weet het nu even niet met Bas. Terugkijken is inderdaad het devies.  ::vergroot::
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #135 Gepost op: 8-04-2019, 00:36:12 »
Als mol kon hij inderdaad best langer doen over de discussie over die vrijstelling. Niet t juiste huisje vinden, want als mol heb je de vrijstelling niet nodig en is t enige doel geen 4K verdienen. Voor mij is vandaag bas heel stuk gezakt als verdachte.
 
Kaat, Axel en misschien elisabet , maar ook ik heb nog wat terug te kijken

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #136 Gepost op: 8-04-2019, 00:54:27 »
Heb steeds tussen Bas en Kaat lopen schipperen. Eerste aantal aflevering op Bas gezeten, en Bas heeft een hoop mols ook nu weer gedaan, maar amai, die 4000 euro winst bij de legeropdracht is de max. Als mol had hij daar gegarandeerd de opdracht verknald. Het is Kaat.

Dingen die wel mols waren van hem:

-Bas biedt zich meteen aan om vuur te maken, neemt het voortouw daar. Speelt al meteen zijn hoge bedrag van 900 euro weg haha. Hij moet het gras pakken om het vuur aan te maken maar kiest voor de dunne takken. C'mon.... dat is toch onlogisch. Verspeelt veel tijd en zegt dan ineens 'Is er niet iets nog dunners wat we kunnen pakken?' Dus hij snapt het principe toch wel :) (ineens, met nog 30 seconden te gaan). MOLS
-Bas maakt wel een goede suggestie om degene met het hoogste bedrag als eerste op de grootste vrucht te laten schieten. Slim (en kandidaats).
-Bas doet het voortreffelijk in de restaurant opdracht (bijna té perfect :D) Verdient ook 500 euro met tegenspreken.
-Zit in de beste molpositie bij de legeropdracht; misschien dat hij daarom zo perfect was de avond ervoor? Maar .... wint wel 4000 euro voor de pot... Nehhhhhh, kanidaats, een mol had hier alle mogelijkheid om de jeep te missen of zich af te laten schieten. Sorry dit is de grens voor mij wat betreft Bas als mol.


Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #137 Gepost op: 8-04-2019, 06:04:30 »
Ik zie na deze aflevering nog steeds flink mol-potentieel voor Bas.

- Kan voor een hoog bedrag geen vuur maken. (Waar blijf je nou met de scout-ervaring, Bas?)
- Ontkent aan tafel vrij bruut tegenover de gastheer, wordt ook opgemerkt door iemand ("wil je dat hij boos wordt, Bas?") De meer beleefde delen van zijn 5 minuten zijn er allicht uitgelaten, waardoor wij gaan denken: 'kijk Bas eens een risico nemen voor zijn 500 euro'.
- Wint uiteindelijk de etiquette-wedstrijd, omdat hij voor het overige een voorbeeldige tafelgast is (handig toch, zo'n bijbaantje als wedding-organizer in het echte leven).
- Verdient daarmee een 'belangrijke rol' in de volgende opdracht. (even lekker speculeren: was dat de rol van een van de sluipschutters? Bas tijdelijk uit zijn cel bevrijd, en via een korte route op tijd weer terug naar de cel? ;D)
- Vertraagt op het eind, door de overgeblevenen te overtuigen een stukje terug te gaan. Met een aardige smoes, maar niet goed genoeg om Elisabet van zich af te schudden. Komt prima uit: hij was natuurlijk veel liever de betrapte kandidaat.
- "Het is ook perfect als Mol om zoiets te gaan doen" zeggen, bij Eva, als ze afvalt. Die vond ik wel wat hard, maar dat was natuurlijk niet de schuld van Bas, maar van de montage. Kan ook een tikkeltje teveel er bovenop liggen hier, trouwens. :-\\
- En zelf een vrijstelling op zak. Mensen begrijpen meteen waarom je door bent naar de volgende aflevering.

Minpunt: het binnenhalen van de 4.000 euro. Bas rende vooruit naar de jeep. Had hij gehoopt dat de anderen het net niet zouden halen? Of had hij als motivatie dat zijn vrijstelling, net als de pasvragen, niet geldig zou zijn als ze niet op tijd zouden zijn? (weet even niet zeker of dat laatste voor hem ook gold.)

Een flink deel van de dag afgezonderd geweest van de anderen, blijkbaar al eerder een hotelnacht met massage gehad, en dan horen we de Mol in zijn dagboek zeggen dat de briefings kort zijn. ::rofl::

Wat zou hij Joeri bij de steenopdracht kunnen verwijten?
Dat hij zoveel moeite moest doen om Joeri mee te krijgen in zijn plan van aanpak, bijvoorbeeld. Dat was veel overtuigender geweest dan de verwijten die hij Joeri maakte in de biechten van afl. 2 en afl. 4. Als Bas de Mol is, kan ik de keuze van de regie hier even niet volgen. Dat laat me dus wel twijfelen of Joeri dan misschien toch de Mol is, en niet Bas.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2019, 07:41:28 door Newbie2 »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #138 Gepost op: 8-04-2019, 08:16:54 »
Er wordt veel geknipt rond Bas, bijvoorbeeld bij de survivelopdracht, Bas wil 900, maar Kaat en Eva ook en Kaat zegt dat ze er meer recht op heeft. Volgende moment heeft Bas de 900 en Kaat de 700. Huh? Ik mis de einddiscussie daarover

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #139 Gepost op: 8-04-2019, 08:27:29 »
Waarom had Bas zijn bed bij de paintballopdracht helemaal uit elkaar gehaald?