Auteur Topic: [kandidaat] Eva  (gelezen 19059 keer)

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #80 Gepost op: 25-03-2019, 17:51:13 »
Het is wel zo dat eva nu een tijdje afgezonderd zit van de andere kandidaten... kan je als productie wel makkelijker voorbereiden op volgende opdrachten als ze de mol is
Wit is ook een kleur!

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #81 Gepost op: 25-03-2019, 18:21:11 »
Nadat Eva weinig opviel in de vorige aflevering (zich gedeisd gehouden of werden haar verdachte acties niet getoond?) is zij bij mij met stip naar 1 gestegen als hoofdverdachte.

Om te beginnen besliste ze als eerste (samen met Kaat) de Viëtnamese roeister in te zetten (waarna de andere boten hetzelfde moesten doen), kwam ze als eerste aan bij het keuzebord en koos voor de geleedpotige (voorkennis?) als kamergenoot. Snel na het filmpje wilde ze uit de kamer (weg €600). Bij het vechten wilde ze al na €400 cashen (de mol wil zo weinig mogelijk verdienen) maar het is vooral haar reactie na het rode scherm dat mij over de streep trekt. Zij stond daar zo stoďcijns (alsof ze wist de ze een rood scherm zou krijgen), toch wel contrasterend met haar emotionele uitlatingen eerder die aflevering. Zij vulde de test het snelst in (omdat zij als mol de antwoorden wist?) en bovendien is het een ideale gelegenheid om de mol te briefen.
« Laatst bewerkt op: 25-03-2019, 20:53:41 door Luc »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #82 Gepost op: 25-03-2019, 19:06:02 »
Ach, ze kan ook alles fout invullen, dan wel de snelste zijn, maar blijven omdat ze de mol is.

Of ze doen als Deborah, die de dobbelstenen 100x mocht werpen. Gaat de test net zo vaak maken tot ze een keer de snelste is.

Of ze vegen de bullshit weg, zeggen gewoon dat ze de snelste was ondanks dat ze de test geeneens gemaakt heeft, en voort.

Wat dat betreft dus wel eens met de critici, dit stukje van het verhaal slaat nergens op. Ze 'moest' gewoon deze rol pakken, zat niet voor niks al helemaal links om elk contact met de rest al voor te zijn, en doet wat haar gezegd wordt.

Ongetwijfeld komen er aanstonds momenten via haar konijnenspel en het telefonische contact dat risico's brengt. Maar het hele script is ook wel duidelijk.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #83 Gepost op: 25-03-2019, 19:42:24 »
Ik begon Eva weer meer en meer te verdenken tijdens aflevering 3. We weten nog niet wat Eva's rol in de twist van volgende week inhoudt en of de Mol hier zijn voordeel mee kan doen, maar los daarvan: je moet wel een hele goede Mol selecteren als je die een rood scherm wil geven waar hij naturel op moet zien te reageren. En dan ook weer naturel reageren als hij hoort dat hij niet de afvaller is. Ik vond Eva's reacties niet geacteerd overkomen. (Nog eens terugkijken.) Maar als maker zou ik liever het risico niet nemen dat de Mol hier door de mand zou vallen.

Excuus aan de mods.. Maar hierin zie ik gelijkenissen met Merel als mol. Hoe Merel reageerde op zowel de twee rode schermen als de blackout bij de pinnen. Zo reageerde Eva hier nu ook. Volkomen natuurlijk en niks theatraal. Eva was even van haar stuk gebracht. Ze kon het niet bevatten. Niet van het rode scherm en niet van de twist.

Als mol denk je altijd groen te zullen krijgen hoe je de test ook invult. Dus het is wel een mooi advocaat van de duivel spelen door de makers. Notabene met een echte advocate  >:D Enfin ik zie mij ook gesterkt in Eva als mol. ::jaja::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #84 Gepost op: 25-03-2019, 19:50:07 »
Ik wil ons als molloten niet onderschatten maar Eva staat na gisteren wel op 1 in de polls van vier.be, wieisdemol.be en ook hier op .com. De kandidaten zullen ook de ogen extra op Eva zijn gaan richten na dit nepscherm. De makers onderschat ik ook niet en die zien toch liever de Mol in de luwte. Lastig.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #85 Gepost op: 25-03-2019, 20:18:01 »
Ja dit was hetgeen ik zelf eerder vandaag ook opmerkte. Ik vind dat lastig. Doch eerder deze week las ik dat de Belgen er normaal gesproken al eerder achter zijn. Daar houd ik me dan maar aan vast. Plus dat men Elisabet meer gaat pushen als mol de komende weken, en Eva wat op de achtergrond geraakt ??? 8)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #86 Gepost op: 25-03-2019, 21:25:44 »
Eva's reactie bij de test was te rustig. Kan prima verklaard worden doordat ze de test supersnel had ingevuld. En dus niet zou afvallen. Om er nou meteen een mol van te maken is overdreven.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #87 Gepost op: 25-03-2019, 21:29:19 »
Eva's reactie bij de test was te rustig. Kan prima verklaard worden doordat ze de test supersnel had ingevuld. En dus niet zou afvallen.

En dus niet zou afvallen  ???

Als ze de test het slechtst had gemaakt zou ze gewoon afgevallen zijn hoor.. ongeacht hoe snel
Als ze kandidaat is natuurlijk

Of was het de snelste ongeacht de fouten dus gewoon de snelste ?
Ik snap m niet meer  ::rofl::

« Laatst bewerkt op: 25-03-2019, 21:35:52 door FS »

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #88 Gepost op: 25-03-2019, 21:36:04 »
Ik heb nog eens de wandeltocht van aflevering 2 teruggekeken en nu alleen op Eva gelet. Bij de beitel en hamer vind ik haar best onmols. Eva zegt eerst: dit is niet belangrijk. Ze wil dus snel door. Aan de ene kant goed (want de zwakke groep moest snel zijn) maar aan de andere kant mols als je redeneert dat ze sneller zouden lopen zonder de bol. Maar dan stelt Eva voor om de beitel en hamer mee te nemen. Onmols: zo loop je én snel door én kan je alsnog over de oplossing nadenken en deze uitvoeren. Daarna: "we zijn tijd aan het verliezen". Weer onmols. Vervolgens spontaan (zo lijkt het) de suggestie dat er een schakel los zit. Klopt niet helemaal, maar is wel in de goede richting waarna Bruno met de oplossing komt.

Op de trappen stelt Eva ook nog eens voor om iets rapper te gaan en probeert ze het tempo te verhogen. 


Die compilatie van gezichtsuitdrukkingen van Eva in Café de Mol was trouwens fantastisch. ::bravo:: Maar juist omdat Eva zo'n bijzondere is wat expressies betreft kan ik haar vreemde reacties na het nepscherm ook wel weer plaatsen. Ze is gewoon een hele speciale. ;D
« Laatst bewerkt op: 25-03-2019, 21:50:09 door Heinz »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #89 Gepost op: 25-03-2019, 21:51:02 »
Ze bungelde de ganse tocht achteraan?! Ze zitten natuurlijk aan elkaar vast maar je kunt ook eens wisselen.

En dat scherm, het is een ding dat je denkt dat je die het snelst gemaakt hebt. Maar rood krijgen en je dan geen hoedje schrikken? Dat is toch vooropgezet? Ik kan er niets anders van maken. Ze kijkt niet eens naar de rest als teken van afscheid, want ze weet dat het geen afscheid is...

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #90 Gepost op: 25-03-2019, 21:53:28 »
Ze bungelde de ganse tocht achteraan?! Ze zitten natuurlijk aan elkaar vast maar je kunt ook eens wisselen.

Ze was dan ook een-na-laatste in de keten en ze lieten Ingrid een beetje het tempo bepalen. Maar het meest onmolse vond ik dus haar gedrag bij de hamer en beitel.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #91 Gepost op: 25-03-2019, 22:05:29 »
Leuke kandidate!

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #92 Gepost op: 25-03-2019, 22:16:49 »
Ik heb nog eens de wandeltocht van aflevering 2 teruggekeken en nu alleen op Eva gelet. Bij de beitel en hamer vind ik haar best onmols. Eva zegt eerst: dit is niet belangrijk. Ze wil dus snel door.
Het was Elisabet die dat zei en wilde doorgaan (mols want met die bol is het veel lastiger de trappen op te gaan). Eva suggereerde later dat er iets aan die ketting moet zijn waarna Bruno de zwakke schakel vond en doorknipte. Hier was Eva inderdaad (even) onmols.
« Laatst bewerkt op: 25-03-2019, 22:19:48 door Luc »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #93 Gepost op: 25-03-2019, 22:22:17 »
Ze staat ook met 20% op kop in de nationale peilingen  ::ohno::

Ook op wieisdemol.be met 21%. Overal hoofdverdachte dus
« Laatst bewerkt op: 25-03-2019, 23:27:10 door Convans »

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #94 Gepost op: 25-03-2019, 22:29:11 »
Ik ben bijna zeker dat ze de mol niet is. Ze durfde Gilles niet aan te kijken op het eind, omdat ze bijna moest huilen. Normaal heeft ze geen moeite met oogcontact.

of ze kon op het "moment supreme" van de makers geen pokerface houden. Mocht ze de mol zijn, dan vind ik dit aan de ene kant mooi, omdat de makers risico nemen, maar aan de andere kant ook wel slecht, aangezien de makers dan te veel invloed hebben (net zoals de nederlandse mol, maar dit is dan nog een extra stap verder).

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #95 Gepost op: 25-03-2019, 22:29:23 »
Het was Elisabet die dat zei en wilde doorgaan (mols want met die bol is het veel lastiger de trappen op te gaan). Eva suggereerde later dat er iets aan die ketting moet zijn waarna Bruno de zwakke schakel vond en doorknipte. Hier was Eva inderdaad (even) onmols.

Eva zegt dit wel degelijk. Het woordje niet is onduidelijk, maar aan de rest van haar gedrag kan je afleiden dat Eva dit wel zegt. (En zo wordt het ook ondertiteld.)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #96 Gepost op: 26-03-2019, 13:41:06 »
Lijkt mij duidelijk te typeren als een voorkenniszaak. Niemand komt erachter, niemand snapt de opdracht. Eva redt de productie. Hoe had men dit anders achteraf in beeld moeten brengen? Gilles als mosterd na de maaltijd? Nee, het moest op enig moment, dus Eva springt maar weer in, gelijk de beste Productieassistent.

Het heeft tijd gekost, en kom aan wat maakt een extra 10 kilo nou uit? Niet veel, maar het zorgt wel voor aflading van verdenkingen. Ik vond het nog zo'n gekke actie niet, lijkt heel Merelig.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #97 Gepost op: 26-03-2019, 13:41:42 »
Eva zegt dit wel degelijk. Het woordje niet is onduidelijk, maar aan de rest van haar gedrag kan je afleiden dat Eva dit wel zegt. (En zo wordt het ook ondertiteld.)

Voeg hier nog eens aan toe dat zei het zevende bord, met nota bene de kruiden wilde vrijspelen bij de keuken. Ook totaal onnodig. Ze gaat nog wel wat molse dingen moeten doen om haar gedrag in de eerste aflevering uit te wissen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #98 Gepost op: 26-03-2019, 13:52:58 »
Maar ze was daar zelf steeds mee bezig, en zorgde ervoor dat de toren nooit afkwam. Zo'n Joeri, die is ook met zichzelf bezig, die luistert dan echt niet naar haar, waarom ook, toren 8 lijkt logischer te vervolmaken? Zo kon er achteraf wel goed mee pochen, van had nou gedaan wat ik zei, want toren 7 was belangrijk!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #99 Gepost op: 26-03-2019, 14:09:55 »
Maar ze was daar zelf steeds mee bezig, en zorgde ervoor dat de toren nooit afkwam. Zo'n Joeri, die is ook met zichzelf bezig, die luistert dan echt niet naar haar, waarom ook, toren 8 lijkt logischer te vervolmaken? Zo kon er achteraf wel goed mee pochen, van had nou gedaan wat ik zei, want toren 7 was belangrijk!

Voor het gerecht waren de torens drie tot en met zes het belangrijkste, de rest kon mondelijk of met een beetje kookinzicht ook wel overgebracht worden. En zes hadden ze eigenlijk niet meer nodig (die fucking dipsaus).