Auteur Topic: Wie verdenkt wie  (gelezen 9024 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Wie verdenkt wie
« Gepost op: 26-03-2019, 14:47:31 »
Waarom is dit topic er eigenlijk niet :o

Ik weet wel dat Kaat Eva verdenkt, dat kan haar zomaar eens rechtstreeks de finale inbrengen ::) ::jaja::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #1 Gepost op: 26-03-2019, 18:49:32 »
Heel moeilijk in België. We krijgen heel weinig mee van de verdenkingen. Natuurlijk kan je wel speculeren, wat altijd leuk is  ::jaja::.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #2 Gepost op: 26-03-2019, 19:49:34 »
Wat ik overigens wel heel tof vond, was dat één van de testvragen (dacht ik te zien) ging over een quote uit het konijnenfilmpje. Het kiezen voor een groot dier kon je dus ook een extra vraag goed in de test opleveren ::vergroot::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #3 Gepost op: 27-03-2019, 00:13:16 »
Nou ja nu hadden alle kandidaten natuurlijk het filmpje gezien dus was er voor niemand extra voordeel in de test als je het filmpje had gezien. Ik denk dat de makers gewoon geen vraag over het filmpje in de test hadden gedaan als niet iedereen het filmpje had gezien.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #4 Gepost op: 27-03-2019, 09:39:45 »
Best dat ze hier niet te veel over meegeven want uiteindelijk kan je hiermee via deductie relatief snel de mol vinden.

Online Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #5 Gepost op: 27-03-2019, 09:44:34 »
Best dat ze hier niet te veel over meegeven want uiteindelijk kan je hiermee via deductie relatief snel de mol vinden.

In Nederland geven ze meer mee, maar daar wordt wat met de biechten gespeeld. Ergens vind ik het goed dat ze dit in België niet doen, maar enkele verdachten noemen mag wel voor mij.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #6 Gepost op: 28-03-2019, 14:52:57 »
Hier en daar komen we wel wat te weten over wie wie wel of niet verdenkt. Hieronder wat er wordt uitgesproken in de biechten. Uiteraard hoeft een genoemde naam niet altijd te betekenen dat die persoon ook echt een molverdachte is. Maar alle beetjes aan info kunnen helpen om er uiteindelijk achter te komen wie wie écht verdenkt.



Aflevering 1: nadat mol gekozen is, 's avonds

Axel: Bas (was in een keer wel wat anders), Bruno, Joeri (had goede kop)

Kaat: Liesbeth (super slimme vrouw, rustig, maar ik zie in sommige mensen molkwaliteiten)

Aflevering 2: na eerste opdracht

Ingrid: merkt op dat Axel en Martijn óók dipsaus gingen maken

Joeri: merkt op dat dipsaus = klaar niet is doorgeven (door Bas en Kaat)

Aflevering 2: de test

Eva: - (niet echt een idee wie de Mol is)

Ingrid: Elisabet was heel traag bij de wandeling en dan weer gaan/stoppen, gaan/stoppen. Bruno heeft mij naar boven gestuurd, zou een Mol nooit doen.

Martijn: Kaat wilde tien minuten wachten boven, 750 misgelopen, heel bizar.

Bas: Joeri gaf snel op met loskappen bal, als je beroepsfierheid hebt als lasser doe je dat niet zo snel.

Axel: Eva trok Bruno naar beneden op zeephelling.

Aflevering 3: filmpjes konijnenleugen

Bruno: "Ingrid kon wel goed liegen." Joeri: "Ingrid was vrij vlot ja."
Bas: Martijn loog goed terwijl we normaal denken dat hij te vertrouwen is (zegt hij tegen Joeri en Bruno)
Kaat zegt tegen Ingrid dat ze Axel heel goed vond liegen.
Axel zegt tegen Ingrid dat hij Elisabet goed vond liegen. Ingrid zegt dat ze Elisabet juist het minste vond.

Aflevering 3: de test

Kaat: Ingrid, Axel, Eva. "Mijn hoofdverdachten zijn nog altijd Ingrid en Axel. En sinds vandaag toch ook wel Eva." (Eva omdat het vreemd was dat ze voor geleedpotige koos. Achteraf gezien het ergste.)

Ingrid: verdacht dat Martijn en Elisabet geen zak pinda's meenamen.

Elisabet: Martijn is minder verdacht omdat hij met slang sliep.

Axel: Ingrid. (Zei al bang te zijn voor varken dat inderdaad kwam.)

Joeri: Bas heeft me van mijn voetstuk proberen te halen met ballonnen.

Bas: Eva ga ik verder testen (want gezichtsexpressies in filmpje vielen op).

-----

Ik heb de reacties op de konijnenleugens er ook bij gezet omdat ik verwacht dat er opmerkingen gemaakt worden over de personen die verdacht worden omdat je daar het meeste op let. Zo noemt Kaat daar Axel die ook een van haar hoofdverdachten is bij de test.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2019, 11:41:40 door Heinz »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #7 Gepost op: 28-03-2019, 16:38:38 »

Bas: Eva ga ik verder testen (want gezichtsexpressies in filmpje vielen op).


Dit zou een hele leuke uitspraak zijn mocht Bas de mol zijn. Immers : Eva valt helemaal niet af met het rode scherm en kan letterlijk verder getest worden op haar kennis van de mol.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #8 Gepost op: 29-03-2019, 17:35:50 »
Het is een mooie opsomming. Ik ga Kaat in de gaten houden. Valt die af dan is er wat aan de hand. Wijst ze dan niet juist de mol aan? Zoveel lagen.......
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #9 Gepost op: 1-04-2019, 17:24:52 »


aflevering 4: de test

Joeri: die fakkel had nooit onder water gemogen (Axel en Martijn)

Bas: Joeri ging traag te werk en communiceerde niet

Elisabet: Kaat zei reanimatie maar tikte het niet in

Axel: Eva is ook een van mijn verdachten (ze wou me met de vissen op het einde in de war brengen)

Eva: - (Als ik naar huis moet is dat zo, dan speel ik het spel het slechtst)

Martijn: - (De game is nog volledig on hè)
« Laatst bewerkt op: 8-04-2019, 20:07:27 door Heinz »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #10 Gepost op: 1-04-2019, 17:26:36 »
En Eva verdenkt Axel. Toen gilles zei dat de mol nog ingelicht moest worden keek ze meteen naar Axel als een soort reflex.

Deze 2 staan denk in de finale

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #11 Gepost op: 1-04-2019, 17:27:29 »
Eva keek volgens mij zoekend om haar heen, zowel links als rechts. Ik vond het een mooi toneelstukje van de Mol. ;)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #12 Gepost op: 1-04-2019, 17:34:36 »
Eva keek volgens mij zoekend om haar heen, zowel links als rechts. Ik vond het een mooi toneelstukje van de Mol. ;)

Oh is ze nu weer je mol?

En nee kijk maar goed. Ze kijkt eerst naar Axel. Of dat toeval is kan niemand hier ontkrachten of bevestigen

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #13 Gepost op: 1-04-2019, 17:47:13 »

Deze 2 staan denk in de finale

Zou me niets verbazen ja.

Al hoop ik eigenlijk dat een van de twee afvalt, dat zou het voor mij makkelijker maken om te bepalen wie de mol is.  ::rofl::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #14 Gepost op: 1-04-2019, 17:48:21 »
Zou me niets verbazen ja.

Al hoop ik eigenlijk dat een van de twee afvalt, dat zou het voor mij makkelijker maken om te bepalen wie de mol is.  ::rofl::

 ::rofl:: same here


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #15 Gepost op: 1-04-2019, 17:50:04 »
Oh is ze nu weer je mol?

Ik ben nog in-between-moles. Maar ik vond dat wel een typisch toneelstukje. Alhoewel het er ook spontaan uitzag.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #16 Gepost op: 1-04-2019, 17:55:49 »
Ik ben nog in-between-moles. Maar ik vond dat wel een typisch toneelstukje. Alhoewel het er ook spontaan uitzag.
Ja alles wat ze doet lijkt een beetje een toneelstukje. Ze blijft ook gewoon lekker mijn poolmol

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #17 Gepost op: 1-04-2019, 18:02:38 »
Ik doe niet aan verschillende mollen voor pool en daarbuiten. Wat wel betekent dat ik er nu al drie in de pool gehad heb. (Eva, Elisabet, Ingrid.) Wie weet komt er een vierde bij, maar momenteel niet. Maar we dwalen af, excuus.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #18 Gepost op: 8-04-2019, 17:18:25 »
Leuk dat Eva werd verdacht door Kaat maar dan weten we nog niks. Het is dus waar dat niks wordt vrijgegeven.

Toch zie je het wel in de verdelingen. Waarom krijgt Axel maar een lousy 300 euro, het eennalaatste bedrag, puur omdat Elisabet erop STAAT dat laagste bedrag te krijgen? Dat zijn de momenten voor verdenkingen. Axel wordt maar steeds weggezet bij de Zwakke ploeg, terwijl het een beer van een vent is. Hier stinkt iets...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #19 Gepost op: 8-04-2019, 18:16:36 »
Het kan met die herniageruchten te maken hebben. Dat Axel herstellende zou zijn van een hernia. Ik heb het nog niet gelezen in de media en zal er eens naar op zoek gaan. Ik herinner me wel een moment bij de geketende opdracht nadat de sterke groep voor 600 euro gedanst heeft dat ik meen Liesbeth zegt dat Axel dat nooit gaat kunnen. Kaat reageert dan iets als ocharme ja, die Axel kan dat niet. Het lijkt me daarmee te maken te hebben.

De verdenkingen:



Aflevering 5: na de etiquette-opdracht (het diner)

Bruno: Eva en Joeri. "De opdrachten van mijn twee verdachten, Eva en Joeri, waren helemaal niet zo moeilijk."

Joeri: Elisabet bleeft bij haar speech nog even improviseren maar het is gemakkelijk om te stoppen op dat moment

Kaat: Joeri heeft echt niet zijn best gedaan

Aflevering 5: de test

Joeri: Kaat heeft een risico genomen bij de paintballproef door de hoek om te lopen zonder achterom te kijken

Elisabet: Eva heeft bij de etiquetteproef haar opdracht zelfs niet geprobeerd en vandaag was ze er niet bij en wonnen we de groepspot

Axel: ik denk dat Bas daar (paintball) als leugenaar een zeer goede indruk heeft gemaakt als je Joeri en Elisabet in de maling neemt

Kaat: Eva. "Ik heb op één persoon gestemd vandaag. Ik krijg gewoon geen molgevoel bij al de rest en bij Eva wel. En het mag dan nog zo'n toffe zijn maar dat is voor mij precies een Mol. Als ze het niet is ben ik gefuckt tot-en-met, maar ja, bon, OK."

Bruno: "Een pasvraag gunnen aan je concurrent is te gek, zeker in deze fase van het spel. Nee, ik had het enkel voor Eva gedaan, maar de rest had ik ook weggegooid, eerlijk gezegd". (Elisabet nam per ongeluk(?) een pasvraag voor Bruno over de finish mee.)
« Laatst bewerkt op: 14-04-2019, 08:45:41 door Heinz »