Auteur Topic: Wie verdenkt wie  (gelezen 9081 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #40 Gepost op: 22-04-2019, 18:10:00 »
Dat laatste kwam wel HEEEL duidelijk in beeld zeg. Kan me moeilijk voorstellen dat Axel de mol is en ze dat even vol in beeld gooien.

Doen ze vaker bij Axel. Ook de klok in de tunnels benadrukte meerdere malen nogal dat hij er lang over deed.
Axel lijkt m.i een mooie bliksemafleider

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #41 Gepost op: 22-04-2019, 19:29:36 »
Het kan goed zo zijn dat Elisabet Bas verdenkt, ja. Ze verdacht de vorige aflevering ook al Kaat of Bas (wie van de twee was onduidelijk aangezien ze iemand die bij de muur stond verdacht), meen ik.

Ik zie het nog best zo zijn dat Elisabets Bas verdenking dan expres zo vaag gehouden is de afgelopen 2 afleveringen en zij dan als laatste afvalt.  ::joehoe::

Of hij is de mol en iedereen zit op Bas.  ::) Maar waarom hebben ze Kaat haar Bas verdenking dan niet gewoon getoond?  ;D

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #42 Gepost op: 23-04-2019, 16:49:37 »
Wel interessant dat het naar mijn idee heel erg lijkt dat Bas vol op Axel zit en Joeri vol op Elisabet. Je zou toch zeggen dat 1 van hen moet afvallen volgende ronde.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #43 Gepost op: 23-04-2019, 19:30:36 »

 Maar waarom hebben ze Kaat haar Bas verdenking dan niet gewoon getoond?  ;D

De afvaller heeft vaak al een algemene biecht gehad waarin die niemand noemt.

Dit zeiden de afvallers bij de testen:
Liesbet: /
Ingrid: de boot van Martijn en Elisabet, je neemt de sleutel maar die laten de pinda's staan
Martijn:Dat kunnen hier allemaal perfect mollen zijn. Iedereen liegt zo goed. De game is on
Eva: /
Bruno: Mensen zonder vaste mol en die geen risico pakken, liggen eruit
Kaat: De mol zat bij de kunstopdracht.

Zo vaak werden de kandidaten die nog in het spel zitten genoemd in de testbiechten
Aflevering 1(eerste met afvaller):
Elisabet door Ingrid (ze was heel traag, terwijl ik de minste ben,..)
Joeri door Bas (Je bent een lasser, je moet een bol doorkloppen,...)

Aflevering 2:
Axel door Kaat: (mijn hoofdverdachten zijn Ingrid, Axel en sinds vandaag ook Eva, de biecht erna gaat enkel over Eva)
Elisabet door Ingrid (de boot van Martijn en Elisabet, je neemt de sleutel maar die laten de pinda's staan,...)
Bas door Joeri (Bij het verplaatsen van de steen heeft Bas een paar maal geprobeerd om me een beetje van mijn voetstuk te halen)

Aflevering 3:
Axel door Joeri: (die fakkel had nooit onder water mogen gaan)
Joeri door Bas (Joeri ging heel traag te werk)

Aflevering 4:
Bas door Axel ( Bas is een goede leugenaar,...)
Iedereen door Kaat (de rest is het echt niet)

Aflevering 5:
Elisabet door Kaat (de plaspauze van Elisabet)
Joeri en Bas door Elisabet (ik deed met Joeri de proef, de communicatie met Bas en Kaat verliep heel vreemd)
Axel door Bas (het feit dat Axel de boot aan de brommer vond snap ik niet)
Elisabet door Axel (het voordeel dat Elisabet heeft,..)

Aflevering 6:
Bas door Axel ( bas nam het voortouw bij de kunstopdracht)
Elisabet door Joeri (Elisabet is sluw,...)
Axel door Bas (Axel kan mensen beïnvloeden,...)


Dit zeiden de kandidaten die nog in het spel zaten:
Aflevering 1 (eerste met afvaller):

Bas: Joeri  (Je bent een lasser, je moet een bol doorkloppen,...)
Axel: Eva (op de zeephelling trok Eva Bruno terug)

Aflevering 2:
Elisabet  Martijn niet(ik heb de nacht doorgebracht met Martijn,..., Martijn is minder verdacht voor mij)
Axel: Ingrid (Mijn ogen zijn opengegaan voor bepaald personen, dan volgt een heel verhaal over Ingrid)
Joeri: Bas (Bij het verplaatsen van de steen heeft Bas een paar maal geprobeerd om me een beetje van mijn voetstuk te halen)
Bas: Eva (over micro-expressies bij Eva die die wil testen)

Aflevering 3:
Joeri: Axel (die fakkel had nooit onder water mogen gaan)
Bas: Joeri (Joeri ging heel traag te werk)
Elisabet: Kaat (Kaat heeft effectief het antwoord gezegd)
Axel: Eva (Eva is ook 1 van mijn verdachten,...)

Aflevering 4:
Joeri: Kaat (ik vond dat Kaat bij de paintballproef een risico genomen heeft)
Elisabet: Eva (die heeft niet geprobeerd bij de etiquetteproef)
Bas: vrijstelling (geen test gemaakt)
Axel: Bas (Bas is een goede leugenaar,...)

Aflevering 5:
Joeri: Kaat (bij de gameproef werd keihard gemold,... het idee bleek van Kaat te komen zei Bas)
Elisabet: Joeri en Bas (ik deed met Joeri de proef, de communicatie met Bas en Kaat verliep heel vreemd)
Bas: Axel (het feit dat Axel de boot aan de brommer bond, snap ik niet)
Axel: Elisabet ( het voordeel dat Elisabet heeft, ...)

Aflevering 6:
Elisabet (ik heb alles op 1 persoon gezet)
Axel: Elisabet en Bas (ik ben niet de grootste kunstkenner, Elisabet ook niet. Bas wel, en die nam het voortouw)
Joeri: Elisabet (Elisabet is heel sluw)
Bas: Axel (Axel kan mensen beïnvloeden)

Wat mij opvalt bij de afvallers:
Elke afvaller heeft niets gezegd bij de test dat ze wegvielen (Liesbet, Eva) of zei iets algemeen waar je alle kanten mee op kunt
(Bruno, Kaat, Martijn). Enkel Ingrid noemde een verdachte actie (Elisabet en Martijn in de boten). Dit kan zijn omdat zij pas een aflevering afviel en mensen dit niet meer zouden weten.

Wat mij opvalt bij de testbiechten
Elisabet werd 2x genoemd door Ingrid, mogelijk ging Ingrid er op haar uit.
Kaat gaf eerst aan Ingrid en Axel te verdenken, ging dan vol op Eva en gaf daarna aan tegen haar broer dat al
haar verdachten afvielen. Mogelijk is zij van Axel afgestapt.
Joeri en Bas noemden elkaar in het begin vaak.
Joeri is vaak verwisseld van verdachte te noemen (Bas, Kaat, Elisabet), Elisabet ook (Eva, Bas, daarna geen duidelijkheid meer)
Axel noemt Bas sinds aflevering 4
Bas noemt Axel sinds aflevering 5.

en het interessantste: Bas en Axel zijn de enige die al elke keer iets hebben gezegd bij de test. Joeri en Elisabet kwamen in beeld maar zeiden niets. (kanttekening: Bas zei niets in aflevering 4, maar maakte de test ook niet).

Bas noemt Axel al even, Axel noemt Bas al even. Ik denk dat beide heren de finale gaan halen.
klaar voor de strijd

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #44 Gepost op: 24-04-2019, 07:54:52 »

Bas noemt Axel al even, Axel noemt Bas al even. Ik denk dat beide heren de finale gaan halen.

Aka een finalebruggetje.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #45 Gepost op: 29-04-2019, 11:23:47 »


Aflevering 8: na het saboteren van de briefing

Elisabet: - (één hoofdverdachte)
Axel: - (Het geld wordt belangrijker, mensen zullen informatie voorzichtiger delen, het zal er hard om gaan)
Joeri: Bas (Je mag niemand vertrouwen, maar Bas is eigenlijk vertrouwenspersoon geworden. Ik weet niet of ik hem voor 100% kan vertrouwen maar toch voor 90%. Het enige dat me doet nadenken is dat ie de gsm vond op de eerste verdieping waar hij uitstapte.)
Bas: - (Voor mij was minder belangrijk dat ik de gsm vond dan wel dat iemand de Mol kon saboteren.)

Aflevering 8: de test

Joeri: - (Ik heb altijd tunnelvisie op Kaat gehad tot ik dacht ze is het niet. Dit jaar straffe Mol die over het algemeen zeker moeilijk te vangen is.)
Axel: - (Winnen van de Mol is naast de Mol zijn, die eer is ontzettend groot. En ik wil wel 30.000 erbij op mijn rekening.)
Elisabet: - (Ik ga er volledig voor, sneller invullen dan anders, hopelijk heb ik sommige details beter opgemerkt dan anderen.)
Bas: - (Tof dat ik vrijstelling voor de finale heb en nu zeker ben dat ik de full experience zal gehad hebben.)


We zullen de informatie wie wie verdenkt zoals zo vaak vooral uit andere bronnen moeten halen. Zoals de opmerking van keesisdemol over Elisabet bij het zwartepieten: Elisabet geeft Axel de kans om de vrijstelling van Bas af te pakken. Dit is een logische move als Elisabet Axel verdenkt en een onlogische move als Elisabet Bas verdenkt.

En als Kaat voor haar exit inderdaad op Bas stemde zoals haar uitspraak over de Mol in de auto kan doen geloven, kan Bas de Mol niet zijn omdat Joeri hem als vertrouwenspersoon zag.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #46 Gepost op: 29-04-2019, 11:31:18 »
Zoals de opmerking van keesisdemol over Elisabet bij het zwartepieten: Elisabet geeft Axel de kans om de vrijstelling van Bas af te pakken. Dit is een logische move als Elisabet Axel verdenkt en een onlogische move als Elisabet Bas verdenkt.


En een logische move als ze de mol is

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #47 Gepost op: 29-04-2019, 13:52:43 »
Inderdaad! Ik ben er nog niet over uit. Zoals FS al zei kan dit twee dingen betekenen:
- Elisabet is de mol
- Axel is de mol

Ik snap niet waarom Elisabet (als fanatieke kandidaat) zulke info prijsgeeft.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #48 Gepost op: 29-04-2019, 14:33:46 »
We zullen de informatie wie wie verdenkt zoals zo vaak vooral uit andere bronnen moeten halen. Zoals de opmerking van keesisdemol over Elisabet bij het zwartepieten: Elisabet geeft Axel de kans om de vrijstelling van Bas af te pakken.

Over welke opmerking gaat het hier?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #49 Gepost op: 29-04-2019, 16:12:50 »
We zullen de informatie wie wie verdenkt zoals zo vaak vooral uit andere bronnen moeten halen. Zoals de opmerking van keesisdemol over Elisabet bij het zwartepieten: Elisabet geeft Axel de kans om de vrijstelling van Bas af te pakken. Dit is een logische move als Elisabet Axel verdenkt en een onlogische move als Elisabet Bas verdenkt.

En als Kaat voor haar exit inderdaad op Bas stemde zoals haar uitspraak over de Mol in de auto kan doen geloven, kan Bas de Mol niet zijn omdat Joeri hem als vertrouwenspersoon zag.
Heinz, mag wie verdenkt wie wel objectief blijven? Ik trek in het Bas-topic echt een heel andere conclusie. Elisabet geeft ten eerste Axel helemaal niet de kans om de vrijstelling van Bas af te pakken. Die kans neemt 0 toe. Elisabet wil m.i. juist voorkomen dat Axel die vrijstelling krijgt.
En over wat Kaat in de auto zei over haar verdachte, is ook een heel andere interpretatie mogelijk. Die had ik al ergens gepost (ik weet niet meer waar, ik geloof in het Kaat-topic).

Mijn suggestie is om in dit topic alleen de verdenkingen van de kandidaten te posten, eventueel ook andere uitingen, maar liever geen interpretaties of conclusies. (In andere topics, of in een aparte post, mag dat wel naar hartenlust natuurlijk!)

Sorry dat ik even kritisch ben want je levert altijd hartstikke goed werk, maar ik lees toch liever eerst de letterlijke uiting bv. dan een interpretatie ervan...
« Laatst bewerkt op: 29-04-2019, 16:20:59 door Newbie2 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #50 Gepost op: 29-04-2019, 16:20:28 »
Haha, ik dacht dat wel duidelijk was dat het mijn interpretatie was. Ik heb er zelfs een mooie lijn...



...tussen gezet.

Maar fijn dat het topic serieus wordt gevolgd. ;)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #51 Gepost op: 29-04-2019, 16:23:26 »
Haha, ik dacht dat wel duidelijk was dat het mijn interpretatie was. Ik heb er zelfs een mooie lijn...

...tussen gezet.
Maar fijn dat het topic serieus wordt gevolgd. ;)

::ok::
Ik ben gewoon bang dat mensen het tè serieus gaan nemen als het hier zo gepresenteerd wordt. ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #52 Gepost op: 6-05-2019, 10:57:24 »
Ze hebben echt wel goed verborgen gehouden dat Axel en Bas Elisabet verdachten. Mischien wel iets te goed, want wat eerder in de serie een paar eerlijke verdenkingen van de finalisten horen kan toch ook geen kwaad?

Joeri zal de Mol ook wel door hebben gehad. Van Kaat ben ik erg benieuwd of ze nu wel of niet Bas heeft gekozen. We gaan het zondag vast allemaal vernemen. :)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #53 Gepost op: 6-05-2019, 11:01:54 »
Ik denk dat bij de tunnels de alarmbellen luidden bij alle kandidaten

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #54 Gepost op: 7-05-2019, 09:11:59 »
Enorm jammer dat we in de finale niet te horen kregen wie wie verdenkt. Een anti-climax na een geweldig seizoen.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #55 Gepost op: 7-05-2019, 09:41:28 »
Enorm jammer dat we in de finale niet te horen kregen wie wie verdenkt. Een anti-climax na een geweldig seizoen.

Hoe zag je dat voor je dan? Als we al afleveringen lang hadden gezien dat iedereen Elisabet verdacht was het hele programma toch weggeweest? Dan hadden we al weken geen spanning meer gehad en niets meer te bespreken gehad. Ik vind dat de makers het heel goed hebben opgelost door mogelijke molacties van alle kandidaten te benoemen. Ze hebben ons zeker niet misleid maar gewoon géén verdenkingen laten zien.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #56 Gepost op: 7-05-2019, 11:09:47 »
Enorm jammer dat we in de finale niet te horen kregen wie wie verdenkt. Een anti-climax na een geweldig seizoen.

Dat is in België bij mijn weten nog niet geweest. Er is altijd een overzicht geweest van elke kandidaat of die de mol was of niet. Duidelijkheid over wie op wie zit, is er nog niet geweest in de finale
klaar voor de strijd

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #57 Gepost op: 7-05-2019, 21:45:16 »
Aflevering 3: de test

Elisabet: Martijn is minder verdacht omdat hij met slang sliep.

Ha, wat een slimme Mol toch. Zichzelf extra onverdacht maken. ;D