Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 2 Het diner  (gelezen 11159 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2 Het diner
« Reactie #20 Gepost op: 7-04-2019, 23:56:33 »
Allereerst ik verdenk joeri dus echt niet, maar ik ga vaak uit van keyposities en dat een mol voorkennis heeft.  Het valt me dus op dat joeri degene is die door de staff krijgt ingefluisterd dat hij naar de wc Moet.  Hij pakt daar een opdracht voor een gemiddeld bedrag, maar wel een die moeilijk gaat lukken.
En uiteindelijk Lukt t ook niet.

Laat je zo'n opdracht dan niet beter aan een kandidaat en ga je dan zelf niet beter een duurdere opdracht om zeep helpen?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2 Het diner
« Reactie #21 Gepost op: 8-04-2019, 00:02:07 »
Wat zou ik deze opdracht graag zelf hebben gedaan ::love:: ::bravo::

Mijn Mol Kaat staat nog steeds, maar had wel een poging om een liedje te zingen op een moeilijker moment mogen doen.  Alle Vlamingen aan tafel wisten nu wel dat ze mee moesten doen. Ze had, weet ik veel, random ergens op het gesprek kunnen proberen aanhaken met een Samson en Gert-liedje of zo ;D Dan is het een stuk minder duidelijk dat er ook drie mensen mee moeten zingen in elk geval.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2019, 00:12:51 door Pac »
...óf niet!

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2 Het diner
« Reactie #22 Gepost op: 8-04-2019, 07:53:02 »
Die dipsausjes waren kei-lekker.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2 Het diner
« Reactie #23 Gepost op: 8-04-2019, 08:09:35 »
Dit is mijn favoriete molopdracht. Ik wil er wel tien achter elkaar zien.  ::ok:: ::ok:: ::ok:: Dat getwijfel in die blikken: doe ik het wel of doe ik het niet? En zo ja, hoe? En dan dat hele gezelschap in hun beschaafdheid als iemand opeens iets raars gaat doen. Heerlijk.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2 Het diner
« Reactie #24 Gepost op: 8-04-2019, 08:35:32 »
Ja, ik vond dit ook de leukste opdracht. Al dat ongemakkelijke. ::rofl:: En zie daar dan maar eens met goed fatsoen te mollen, dan. Weet niet of de kandidaten het zelf ook de leukste opdracht vonden, maar voor mij als kijker echt geweldig! ::ok::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2 Het diner
« Reactie #25 Gepost op: 8-04-2019, 10:35:22 »
Iemand trouwens al een idee hoe je de gastheer "regenpijp" laat zeggen? Het lijkt me achteraf gezien de moeilijkste opdracht te zijn, want je bent overgeleverd aan de goodwill van iemand die buiten het spel staat (wat bij broeder Jacob niet het geval was)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2 Het diner
« Reactie #26 Gepost op: 8-04-2019, 10:38:04 »
Iemand trouwens al een idee hoe je de gastheer "regenpijp" laat zeggen? Het lijkt me achteraf gezien de moeilijkste opdracht te zijn, want je bent overgeleverd aan de goodwill van iemand die buiten het spel staat (wat bij broeder Jacob niet het geval was)

Gewoon door te zeggen: hey sir.. can you say regenpijp?

En ze stonden niet buiten het spel. Die mensen waren natuurlijk ingelicht dat de groep opdrachtjes zou doen tijdens t diner.
Beetje raar anders  ::rofl::

Edit: Joeri had de makkelijkste opdracht
« Laatst bewerkt op: 8-04-2019, 10:48:05 door FS »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2 Het diner
« Reactie #27 Gepost op: 8-04-2019, 11:31:55 »
Er was er eentje die waar iedereen bij was 'ondergronds' ging.... Axel  :o

Offline kimsalabim

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2 Het diner
« Reactie #28 Gepost op: 8-04-2019, 12:10:23 »
Ik geloof dat ik een hint in deze opdracht heb ontdekt die naar Kaat wijst.

Wanneer de kandidaten zich excuseren om naar het toilet te gaan is op de achtergrond steeds prominent Het Laatste Avondmaal van Juan de Juanes in beeld. Het Laatste Avondmaal is natuurlijk beroemd omdat het draait om een groep dinerenden waaronder zich een verrader begeeft.

Mij viel op dat de etiquettejury de kandidaten niet op het scherm ziet zoals ze werkelijk aan tafel zitten, maar naast elkaar gepositioneerd, zoals in Het Laatste Avondmaal.

Kaat begint tijdens de opdracht liedje ‘Broeder Jacob’ te zingen. In het schilderij van Juan de Juanes staan 2 Jacobs; dat kun je zien, doordat de kunstenaar de namen van de apostelen steeds boven hun hoofden heeft geschilderd. Ergens links zit een Jacob Major en rechts, zit Jacob Minor (de jonge Jacob). Vergelijk je de positie van Jacob Minor met het beeld van de kandidaten aan tafel, zoals de jury ze ziet, zit Kaat op de positie van de jonge Jacob. Ze zit zelfs een keer precies met haar handen wijzend zoals Jacob op het schilderij. Ook merkt ze specifiek nog eens op dat ze de jongste aan tafel is en dat ze daarom het meest te doen heeft.

Wat verder nog interessant is aan het schilderij is dat Judas, de verrader, rechts onder staat afgebeeld. Die is net in beeld wanneer Kaat de opdracht leest, met een zakje met geld in zijn handen. Zou dat een hint kunnen zijn naar mol Kaat, die hier een klein beetje geld verdient?
« Laatst bewerkt op: 8-04-2019, 12:19:00 door kimsalabim »

Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2 Het diner
« Reactie #29 Gepost op: 8-04-2019, 13:15:55 »
Vond het raar dat er niks gebeurde met Eva's geld, omdat ze hem niet deed voor het eten voorbij was. Misschien min het bedrag. Alhoewel, dan is het makkelijker voor de mol om ook niks te doen, nu werd er nog door iedereen geprobeerd (behalve eva, mja  ::) )
« Laatst bewerkt op: 8-04-2019, 14:59:01 door xanneweetwel »

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2 Het diner
« Reactie #30 Gepost op: 8-04-2019, 14:11:26 »
Leuke opdracht! Wel miste ik een beetje die dubbele laag die er bij De Mol-opdrachten altijd in zit. Wat was het mooi geweest als kandidaten in hun opdrachten elkaar tegenwerkten (zo meen ik me te herinneren dat in het Nederlandse seizoen de ene kandidaat iemand aan het lachen moest maken terwijl de andere absoluut niet mocht lachen?) of als er bonuspunten te verdienen waren als de etiquette-commissie / de gastheer niet zouden raden welke opdracht er uitgevoerd moest worden. Nu was het heel simpel 'opdracht uitvoeren' = geld verdienen. Dit had nauwelijks invloed op het wel of niet uitverkoren worden tot beleefdste. Zo was Joeri al afgeschreven vanwege zijn slechte stokjes-motoriek voordat hij ook maar begonnen was met zijn opdracht.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2 Het diner
« Reactie #31 Gepost op: 8-04-2019, 18:13:54 »
Wanneer de kandidaten zich excuseren om naar het toilet te gaan is op de achtergrond steeds prominent Het Laatste Avondmaal van Juan de Juanes in beeld. Het Laatste Avondmaal is natuurlijk beroemd omdat het draait om een groep dinerenden waaronder zich een verrader begeeft.

Erg leuke opdracht! Laat zien dat WIDM ook prima weet hoe je dat doet  ;)

Dat schilderij van het laatste avondmaal was mij ook opgevallen. Beetje vreemd zo in Vietnam. Grote kans dat we er iets mee zouden kunnen...


p.s. Het was mij trouwens nooit eerder opgevallen dat Jezus een pasvraag in zijn hand houdt ::rofl::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2 Het diner
« Reactie #32 Gepost op: 8-04-2019, 18:36:41 »
p.s. Het was mij trouwens nooit eerder opgevallen dat Jezus een pasvraag in zijn hand houdt ::rofl::

 ::rofl:: ::rofl:: En Elisabet zit op de plek van Jezus en had twee pasvragen.  :P

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2 Het diner
« Reactie #33 Gepost op: 8-04-2019, 19:56:59 »
Wat niet spreekt voor de objectiviteit is dat Gilles bij de jury zit. Zal een praktische reden hebben.
De gastheer vond Kaat wel het beste, maar dan komen de "objectieve dames" die uitleggen dat Kaat teveel met Eva en Joeri in het Nederlands gepraat zouden hebben.
Maar wat nou als de mol had aangegeven niet de beste te willen zijn (Kaat).
Gilles kan de jury lichtelijk beïnvloeden om die keuze bij te stellen. Dat zou voor mij geen aantasting zijn van de integriteit van het programma.
Als de mol wel het beste zou willen zijn dan is er wel een probleem, want dan ontneem je een kandidaat een kans op een vrijstelling.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2 Het diner
« Reactie #34 Gepost op: 8-04-2019, 20:04:14 »
Ik geloof dat ik een hint in deze opdracht heb ontdekt die naar Kaat wijst.
[...]

Mooi gevonden.
Ben benieuwd...

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2 Het diner
« Reactie #35 Gepost op: 8-04-2019, 20:07:09 »
Ik denk niet dat de Mol in de positie van Bas had willen zitten eigenlijk. Je zet jezelf onnodig in de schijnwerpers
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2 Het diner
« Reactie #36 Gepost op: 8-04-2019, 20:14:24 »
Ik denk niet dat de Mol in de positie van Bas had willen zitten eigenlijk. Je zet jezelf onnodig in de schijnwerpers
Volledig eens, het zou te verdacht zijn geweest moest Bas niet voor de vrijstelling gaan.
Het kan goed zijn dat Gilles ook de jury heeft beïnvloed (hij wil de mol niet in de positie van Bas).
« Laatst bewerkt op: 8-04-2019, 20:17:27 door Luc »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2 Het diner
« Reactie #37 Gepost op: 8-04-2019, 20:19:44 »
Volledig eens, het zou te verdacht zijn geweest moest Bas niet voor de vrijstelling gaan.
Het kan goed zijn dat Gilles ook de jury heeft beïnvloed (hij wil de mol niet in de positie van Bas).

Hè bah. Ik zou daar dus wel n probleem mee hebben maar het is waarschijnlijk wel zo.

Ik zie liever dat de mol met voorkennis ervoor zorgt dat hij niet gekozen wordt

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2 Het diner
« Reactie #38 Gepost op: 8-04-2019, 20:30:44 »
Hè bah. Ik zou daar dus wel n probleem mee hebben maar het is waarschijnlijk wel zo.

Ik zie liever dat de mol met voorkennis ervoor zorgt dat hij niet gekozen wordt

Gelukkig deed Joeri dan ook alles behalve z'n best om gemanierd te eten.  ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2 Het diner
« Reactie #39 Gepost op: 8-04-2019, 20:41:16 »
Ook bij terugkijken blijft de opdracht hilarisch. ::rofl::

Wat me wel tegenvalt is dat de Mol de opdrachten van de anderen niet moeilijker lijkt te maken.