Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 2 Het diner  (gelezen 11168 keer)

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2 Het diner
« Reactie #60 Gepost op: 11-04-2019, 07:49:19 »
Als het doel was om de mol via deze opdracht apart te krijgen voor een uitgebreide briefing en misschien oefening, dan moet het iemand zijn die goed met stokjes kan eten. Als deze theorie klopt, zijn er drie die goed met stokjes konden eten, want er waren drie molkandidaten. Wie konden er goed met stokjes eten behalve Bas?
Je kan toch niet alleen kijken naar hun vaardigheden om met stokjes te eten. Dat is zeker niet het enige waar de jury zich op baseerde om de voornaamste kandidaat te kiezen. Naast Axel en Joeri kon iedereen trouwens vrij goed met de stokjes overweg...

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2 Het diner
« Reactie #61 Gepost op: 11-04-2019, 09:05:19 »
Als het doel was om de mol via deze opdracht apart te krijgen voor een uitgebreide briefing en misschien oefening, dan moet het iemand zijn die goed met stokjes kan eten. Als deze theorie klopt, zijn er drie die goed met stokjes konden eten, want er waren drie molkandidaten. Wie konden er goed met stokjes eten behalve Bas?

Ik denk niet dat de mol moet 'winnen' om een aparte briefing te krijgen. Dit was ook een theorie die gekoppeld werd aan 'afvaller' Eva die apart werd genomen en bleek ook onjuist

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2 Het diner
« Reactie #62 Gepost op: 11-04-2019, 09:15:06 »
Stel er was niemand die met stokjes kon eten, dan was er helemaal geen goede kandidaat geweest die de beleefdheidsprijs kon winnen.
Dus ik denk dat ze dat van tevoren gevraagd hebben.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2 Het diner
« Reactie #63 Gepost op: 11-04-2019, 13:06:41 »
Ook bij terugkijken blijft de opdracht hilarisch. ::rofl::

Wat me wel tegenvalt is dat de Mol de opdrachten van de anderen niet moeilijker lijkt te maken.

Ik denk niet (meer) dat Joeri de mol is, maar....
Ik vond wel dat hij de opdrachten moeilijker probeerde te maken. Hij wees Axel waar zijn stokjes lagen, en was ook wat ingewikkeld aan het doen tijdens een andere opdracht. Ik weet niet meer precies welke (Speech?)

You'll never walk alone

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2 Het diner
« Reactie #64 Gepost op: 11-04-2019, 14:47:06 »
Zo net alles teruggekeken, love De Mol, werkelijk  ::bravo::

Wat mij hier meteen opviel, en ik verdacht vond:
- Joeri wordt als eerste weggeroepen
- Elisabeth wordt afgerekend op wijn drinken, subtiele manier om mol niet in honk te krijgen
- Iedereen die hier geld verdiend, is onnodig als mol, je kan je hier makkelijk verschuilen achter waarom je voornaam wilt doen (gaan voor de speciale prijs)
- Bruno leek mij meer volgens de regels dan Bas

Welke conclusie ik eraan verbind weet ik nog niet, ik ga nog eens even terugkijken.
Wel weer heel tof!!!!!
Meer L

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2 Het diner
« Reactie #65 Gepost op: 11-04-2019, 22:45:57 »
Iedereen die hier geld verdiend, is onnodig als mol, je kan je hier makkelijk verschuilen achter waarom je voornaam wilt doen (gaan voor de speciale prijs)
Voor de mensen met een laag bedrag is het anders volgens mij wel de perfecte opdracht om als mol toch een beetje geld te verdienen en zich zo minder verdacht te maken bij hun medekandidaten.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2 Het diner
« Reactie #66 Gepost op: 11-04-2019, 23:27:25 »
Als je de kandidaten filtert die we bij het lezen van de opdrachten met het gehele 'Laatste Avondmaal' in beeld zagen, houd je Kaat, Joeri en Bruno over. Dat zou het finale-trio kunnen zijn.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2 Het diner
« Reactie #67 Gepost op: 12-04-2019, 15:07:15 »
Wat mij hier meteen opviel, en ik verdacht vond:
- Joeri wordt als eerste weggeroepen

Hij zat gewoon het dichtste bij de deur en dit is dus alleen verdacht als hij met opzet op die plaats is gaan zitten. Als dat zo is, dan heeft hij dat keurig gedaan want er is niets van te zien. Tenminste ..... ik zie re niets van.  ;)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2 Het diner
« Reactie #68 Gepost op: 12-04-2019, 20:00:18 »
Ik denk niet dat het uitmaakt als hoeveelste de mol naar het toilet gaat om een kaartje te pakken. Als de productie het echt wil, kunnen ze altijd de mol een kaart laten pakken die voor hem gepland is.
Hoe dit te doen? Stel je voor dat de productie bijvoorbeeld vindt dat de mol een volle minuut onder de tafel moet (want mooi als hint: mol is ondergronds). Deze opdracht ligt dan niet op de tafel de wachten voor de andere kandidaten om te grijpen. In plaats daarvan leg je er een achtste opdracht neer. De mol pakt een willekeurige kaart en ruilt deze bij een cameraman in voor de echte opdracht. Die wordt dan voorgelezen en het bedrag die erbij hoort is het bedrag op de kaart die de mol wel echt gekozen heeft. Axel (als mol) heeft de pech dat hij toevallig een heel duur kaartje pakte.
Dit geldt echter niet alleen voor Axel. Ook voor Kaat als mol kan dit trucje toegepast zijn. Vader Jacob is ook een mooie hint. Of een hele lastige opdracht voor de mol zodat hij deze makkelijker kan saboteren.
Kortom: volgorde van naar toilet te gaan hoeft geen invloed te hebben op welke kaarten er nog voor de mol overblijven. Als de productie het echt wil, krijgt de mol zijn juiste kaart wel.


Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2 Het diner
« Reactie #69 Gepost op: 13-04-2019, 01:44:37 »
Punt uit!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2 Het diner
« Reactie #70 Gepost op: 13-04-2019, 05:47:35 »
Ik denk niet dat het uitmaakt als hoeveelste de mol naar het toilet gaat om een kaartje te pakken.
Mee eens. Als de productie zich hier volledig buiten houdt, dan zijn Joeri en Elisabet het verdachtst. Ook vanwege de rangschikking, niet alle enveloppen liggen hetzelfde. Maar zo niet, dan is iedereen hier even (on)verdacht. Een "speciale opdracht" die niemand anders kan pakken, is goed mogelijk ook.
Als je het zo bekijkt, kunnen Joeri en Elisabet hier dus zelfs met opzet verdacht zijn gemaakt, door ze als eersten te laten gaan en 1 envelop anders neer te leggen dan de rest.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2 Het diner
« Reactie #71 Gepost op: 14-04-2019, 13:32:00 »
Maar Joeri koos Elisabet toch om na hem te gaan? Daar heeft productie toch geen invloed op.
klaar voor de strijd

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2 Het diner
« Reactie #72 Gepost op: 14-04-2019, 13:34:29 »
Maar Joeri koos Elisabet toch om na hem te gaan? Daar heeft productie toch geen invloed op.
Opnieuw wil Joeri Elisabet hier testen denk ik. Het lijkt toch veel logischer om Kaat, die naast hem zit, aan te sporen om naar het toilet te gaan. Dat valt veel minder op.
« Laatst bewerkt op: 14-04-2019, 14:36:07 door Mollenjager-DT »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2 Het diner
« Reactie #73 Gepost op: 14-04-2019, 13:43:57 »
Maar was het wel een vrije keus van de kandidaten om de volgende te vragen naar het toilet te gaan? Ik ga er eigenlijk van uit dat hen verteld was wie er aan de beurt was. Maar vrije keus zou interessanter zijn. Daar valt dan misschien nog iets uit te halen, ja.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2 Het diner
« Reactie #74 Gepost op: 14-04-2019, 14:37:33 »
Maar was het wel een vrije keus van de kandidaten om de volgende te vragen naar het toilet te gaan? Ik ga er eigenlijk van uit dat hen verteld was wie er aan de beurt was. Maar vrije keus zou interessanter zijn. Daar valt dan misschien nog iets uit te halen, ja.
Ik veronderstel dat de productie hen zegt dat ze tegen iemand anders moeten zeggen dat die naar het toilet moet, maar niet wie. Joeri kiest Elisabet, terwijl die tegenover hem zit. Elisabet zegt het dan weer door aan Axel, die wel vlak naast haar zit. Het lijkt mij dus eerder een vrije keuze te zijn.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2 Het diner
« Reactie #75 Gepost op: 28-04-2019, 11:44:53 »
Schilderij laatste avondmaal. Tel gastheer en gastvrouw als 1, namelijk de centrale Jezus positie. Voor ons naar rechts zitten er 3 achter de tafel. Dat is Elisabet. Tegenover die positie zit Judas. Joeri zit tegenover Elisabet.

Het moet niet te gemakkelijk zijn.
« Laatst bewerkt op: 28-04-2019, 16:16:59 door foxhunter »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2 Het diner
« Reactie #76 Gepost op: 28-04-2019, 11:49:13 »
Maar ook niet onbegrijpelijk. ::rofl::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2 Het diner
« Reactie #77 Gepost op: 28-04-2019, 12:53:23 »
Maar ook niet onbegrijpelijk. ::rofl::
Als je het schilderij bekijkt snap je het wel. Kleine moeite.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2 Het diner
« Reactie #78 Gepost op: 28-04-2019, 12:56:25 »
De vierde Mol was ook al Judas bij het laatste avondmaal (omgestoten zoutvaatje) dus ik denk niet dat ze zo'n hint herhalen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2 Het diner
« Reactie #79 Gepost op: 28-04-2019, 17:42:10 »
De vierde Mol was ook al Judas bij het laatste avondmaal (omgestoten zoutvaatje) dus ik denk niet dat ze zo'n hint herhalen.
Dat moet dan van Da Vinci zijn geweest. Dit was Juan Juanes. En het was Pasen. Nieuwe ronde nieuwe kansen.
« Laatst bewerkt op: 28-04-2019, 17:54:41 door foxhunter »