Auteur Topic: [Aflevering 9] - Opdracht 2 - Mission impossible  (gelezen 4627 keer)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2 - Mission impossible
« Reactie #20 Gepost op: 6-05-2019, 10:10:06 »
Fantastisch! Zo mooi, zulke mooie special effects en zo'n gave opdracht! Deze opdracht zou iedereen wel willen doen, wauw!

Hij was inderdaad niet echt haalbaar, maar je wilt natuurlijk ook zien dat de kandidaten onder de rode ketchup komen (veel mooiere beelden).

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2 - Mission impossible
« Reactie #21 Gepost op: 6-05-2019, 10:30:15 »
Zie je het al voor je? Modepopjes als Olcay en Nikkie onder de ketchup?   >:D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2 - Mission impossible
« Reactie #22 Gepost op: 6-05-2019, 10:36:18 »
En dan gewoon het laatste diner in dezelfde kledij  ::rofl:: ::bravo::

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2 - Mission impossible
« Reactie #23 Gepost op: 6-05-2019, 13:37:32 »
Ik hou van de Nederlandse mol maar de Vlaamse mol is toch allesovertreffend (behalve de vrijstelling voor de finale, daar hou ik niet van).

Graven, graven, graven...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2 - Mission impossible
« Reactie #24 Gepost op: 6-05-2019, 13:44:19 »
Ik hou van de Nederlandse mol maar de Vlaamse mol is toch allesovertreffend (behalve de vrijstelling voor de finale, daar hou ik niet van).

Eens en eens.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2 - Mission impossible
« Reactie #25 Gepost op: 6-05-2019, 14:51:09 »
Dit was idd een van de mooiste opdrachten van dit seizoen  ::ok::

Graag wil ik nog wel reageren op de vergelijkingen met de Nederlandse serie: het verschil tussen WIDM en De Mol komt, denk ik, vooral omdat De Mol op een commerciële zender wordt uitgezonden en gesponsord wordt door verschillende partijen. Omdat WIDM bij de publieke omroep uitgezonden wordt, mogen zij niet gesponsord worden (alleen programma's voor sport (Studio Sport) en cultuur mogen op de publieke omroep een (passende) sponsor hebben).

WIDM wordt dus gefinancierd met belastinggeld. Hierdoor is het te besteden budget van WIDM waarschijnlijk veel lager dan het te besteden budget van De Mol, met als logisch gevolg dat de opdrachten in WIDM van mindere kwaliteit zijn.

Goed, nu weer ::ontopic:: over de Mission: Impossible in James Bond-kostuums ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2 - Mission impossible
« Reactie #26 Gepost op: 6-05-2019, 17:21:43 »

Graag wil ik nog wel reageren op de vergelijkingen met de Nederlandse serie: het verschil tussen WIDM en De Mol komt, denk ik, vooral omdat De Mol op een commerciële zender wordt uitgezonden en gesponsord wordt door verschillende partijen. Omdat WIDM bij de publieke omroep uitgezonden wordt, mogen zij niet gesponsord worden (alleen programma's voor sport (Studio Sport) en cultuur mogen op de publieke omroep een (passende) sponsor hebben).

WIDM wordt dus gefinancierd met belastinggeld. Hierdoor is het te besteden budget van WIDM waarschijnlijk veel lager dan het te besteden budget van De Mol, met als logisch gevolg dat de opdrachten in WIDM van mindere kwaliteit zijn.


Dan wil ik graag met een woord reageren: onzin.

Ja misschien wel de mooiste opdracht qua beelden  ::bravo::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2 - Mission impossible
« Reactie #27 Gepost op: 6-05-2019, 17:33:34 »
Dan wil ik graag met een woord reageren: onzin.



Ja idd. Gilles heeft in de chat gezegd dat hij graag naar nieuw zeeland wil maar dat onbetaalbaar is.
Widm ging naar Australie waar de prijzen redelijk gelijk zijn aan dat land dus van veel geldverschil is geen bewijs.

Betere makers misschien.. creatievere breinen.. ?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2 - Mission impossible
« Reactie #28 Gepost op: 6-05-2019, 17:38:06 »
Dan wil ik graag met een woord reageren: onzin.

Ja misschien wel de mooiste opdracht qua beelden  ::bravo::
Absoluut! Een feest om op het grote scherm te zien ::love::

Qua budget zal De Mol zeker mazzel hebben als het om extra technische snufjes en hogere bedragen om voor te spelen etc. gaat, maar de genialiteit van de Mol zit 'm echt in de creativiteit van de makers ::jaja::
...óf niet!

Offline Bels

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2 - Mission impossible
« Reactie #29 Gepost op: 6-05-2019, 17:40:50 »
Ja idd. Gilles heeft in de chat gezegd dat hij graag naar nieuw zeeland wil maar dat onbetaalbaar is.
Widm ging naar Australie waar de prijzen redelijk gelijk zijn aan dat land dus van veel geldverschil is geen bewijs.

Betere makers misschien.. creatievere breinen.. ?
Vlaanderen is sowieso een kleine markt, dus ik kan me voorstellen dat de tv makers gewoon zijn om het maximale uit een kleiner budget te halen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2 - Mission impossible
« Reactie #30 Gepost op: 6-05-2019, 17:41:25 »
de genialiteit van de Mol zit 'm echt in de creativiteit van de makers ::jaja::

Ja een goede opdracht hoeft niks te kosten.

Zwartepieten was spannend om naar te kijken en kost niks..

In widm kandidaten langs bakjes op boomstammen zien lopen kost ook niks maar is gewoon mega boring  ::)


Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2 - Mission impossible
« Reactie #31 Gepost op: 6-05-2019, 17:46:28 »
Wat Pac zegt klopt helemaal. De mol heeft sowieso een hoger en vooral “vrijer” budget. Ik kan mij goed voorstellen dat de Nederlandse mol elke bedrag dat ze uitgeven moeten verantwoorden. Maar zo is het altijd geweest, creative breinen werken daar om heen. Commerciele omroepen betalen gewoon zoveel meer dan publieke omroepen, dit is geen geheim. Tevens heeft de mol genoeg inkomsten van grote sponsors en reclameblokken voor 1+miljoen kijkers.

We moeten niet vergeten dat WIDM meer dan het dubbele aantal seizoenen heeft gemaakt dan de Belgische. Het wordt steeds moeilijker om innovatieve opdrachten dan te bedenken. Laten we niet vergeten dat WIDM ook enkele geniale en legendarische opdrachten hebben bedacht.

Ik ben benieuwd hoe de belgische mol dit gaat doen, maar ik heb er veel vertrouwen in, want dit was het meest geniale seizoen dat ik ooit heb gezien op tv.
« Laatst bewerkt op: 6-05-2019, 18:03:01 door keesisdemol »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2 - Mission impossible
« Reactie #32 Gepost op: 6-05-2019, 17:49:12 »
Maar ik vind de Mol helemaal niet beter doordat de opdrachten er duurder uitzien?  ???

Wat ik ten zeerste betwijfel. Aangezien ze bij Vier ook geen oneindig budget hebben.

Deze opmerking is gewoon helemaal naast de kwestie. 

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2 - Mission impossible
« Reactie #33 Gepost op: 6-05-2019, 18:04:48 »
Nee het is ook niet beter doordat de budget hoger is! Het ligt puur aan de creativiteit van de makers. Alhoewel ik wel denk dat de makers van de mol meer vrijheid hebben in het bedenken van opdrachten dan bij widm.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2 - Mission impossible
« Reactie #34 Gepost op: 6-05-2019, 18:17:50 »
Wat voor mij al heel veel zou helpen is dat bij De Mol de opdrachten duidelijk aan ons kijkers worden uitgelegd.
Dan snap je tenminste waarom iets gelukt of mislukt is.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2 - Mission impossible
« Reactie #35 Gepost op: 6-05-2019, 18:23:22 »
En weer terug naar deze fantastische molopdracht, dit is niet het feedback topic van widm  ;).

OT: perfecte opdracht = perfect  ::love::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2 - Mission impossible
« Reactie #36 Gepost op: 6-05-2019, 18:26:47 »
Perfecte opdracht met heldere uitleg, dus.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2 - Mission impossible
« Reactie #37 Gepost op: 12-05-2019, 13:05:38 »
Alles is al gezegd. Maar ik genoot echt van deze opdracht in Kinepolis. Het kon zo door als korte film (James Bond meets Mission Impossible meets Wo/men in black) En dan ook op het eind de slowmotion terwijl de verfbommen ontploffen.. Fantastisch.

Het heeft alle kenmerken van een typische (wi)dm opdracht in zich. Verlaten oud gebouw, deelopdrachten uitvoeren en ongemerkt verder komen. Maar de manier waarop het gefilmd is.. Zo sluit je de finale af.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan