Ik weet niet meer wie ik verdenk, maar dit is waarom ik ook Guido als verdachte overweeg... per opdracht:
1.1 Guido zit in het groepje dat meteen naar de eindlocatie gaat zonder iets te kopen. Als zij door de andere groep gevraagd worden om iets te kopen gaan ze een kledingzaak in en betalen €50,- voor iets dat niet handig te gebruiken is. Er is dan nog meer tijd op de klok dan de montage ons doet geloven.
1.2 Guido houdt als twee-na-achterste het tapijt met schilderij vast. Als ze van schouder wisselen schuift het een stukje naar voren tegen Lucia aan, hierdoor ontstaat een uitstekend stuk dat te zwaar wordt voor Floor en Jan. Hierdoor raakt het tapijt tot 2x toe de grond waardoor er €20,- minder verdient wordt.
2.1 Guido fietst als een malle het traject af. Er wordt door de kandidaten gespeculeerd dat er jokers te verdienen zijn als je als een van de eersten aankomt, hierdoor fiets iedereen hard achter hem aan en let onvoldoende op de schoenen. Ondanks dat Guido de schoenen ziet hangen geeft hij dat niet door aan zijn medekandidaten. Hij plaatst vervolgens een foto goed, omdat hij erop vertrouwt dat door de hoge snelheid de rest voldoende gemist heeft.
2.2 Het groepje met Guido is 20 minuten onderweg voordat ze terug komen van het zoeken naar hun eerste schilderij. Vervolgens gaat het groepje naar het kunstwerk met de rode stip die bij het getal 13 (=M=Mol) hoort. Hij noemt de kleur donker rood terwijl het fel rood is.
3.1 Guido geeft als eerste geen antwoord bij de jokeropdracht en weet vervolgens 3 jokers te verdienen. Er gaat €30 uit de pot.
3.2 Guido houdt een heel verhaal op over dat de zeep een collectebus zou zijn. Hij weet ook geen antwoord te geven op zijn eigen vraag, heet jaartal, en gaat meteen mee met de suggestie van Jan.