Ik blijf nog bij mijn schot voor de boeg mol Fons. Is hij de wat chaotische/nerveuze
kandidaat mol? Volgens mij is de echte Fons veel slimmer.
Ik vond hem gespannen aan het begin de pubquiz. Hij komt kandidaats over door zand in de motor te strooien, een vraag goed te beantwoorden terwijl dat wellicht niet nodig was en een goed antwoord te claimen (voortvluchtige) maar een mol die veel foute antwoorden geeft valt toch juist op? Ik denk dat het gewoon een opdracht voor de fun was waarbij niet teveel geld verdiend moest worden. hij hield dat in samenspraak met Justin goed in de gaten.
Bij "Stad en Land aflopen" stuurde hij Tooske de verkeerde richting uit, laat haar ook alleen op pad gaan terwijl hij de opdracht juist met haar wilde doen om haar in de gaten te houden. Ze zijn al ruim over de helft van de tijd en hebben nog geen enkele juiste tafel en enveloppe gevonden. Daarna verdwijnt Fons uit beeld, komt laat op het eindpunt, ziet dat de puzzel fout is maar doet (samen met Justin) geen enkele poging om de fout te herstellen.
Bij het worstelen viel op dat hij afwachtend was, niet meeging met de kandidaten die de arena in wilden en pas daarna meteen koos voor de hotelkamer. Uiteindelijk worden hier de definitieve matches gemaakt. Verder viel op dat hij meeging met een voorstel om één Spaans sprekende kandidaat in de arena te krijgen wat totaal overbodig was. Helaas gingen de anderen hier niet mee akkoord.
Kees is al verdacht in beeld gebracht bij de trailer, nog voordat de eerste aflevering uitgezonden was. Hij is sindsdien hoofdverdachte in de app samen met Anna, Tooske en Jeroen. Ook deze kandidaten werden in de trailer verdacht in beeld gebracht. Als de acties van Kees beter geanalyseerd worden op diverse fora/ podcasts blijkt dat hij best veel goed doet. Dat geldt overigens ook voor Jeroen/Tooske. Ik houd ze in de gaten maar geen van deze vier staan voorlopig bovenaan.
Nog een hele week tegaan om nader te analyseren....