Sor is inderdaad erg verdacht in deze aflevering. Maar Tooske doet daar m.i. niet veel voor onder.
Sor is in opdracht 1 als eerste aan de telefoon. Tooske luistert mee met Sor, en belet daarmee anderen om ook goed mee te kunnen luisteren. Hij doet weinig moeite om Tooske van zich af te houden. Wat als Tooske hem meteen had geconfronteerd met die optie van troeven of joker? Dan moest hij allicht voor optie 1 kiezen, geld voor de andere groep, of ophangen. Maar Tooske besluit anders. Ze maakt de groep wijs dat optie 2 is dat ze van 600 naar 800 pesos gaan.
Je kunt nog denken dat Tooske de werkelijke informatie voor zichzelf wil houden, maar eenmaal alleen met Sor doet ze of haar neus bloedt. Tot Sor zelf met die troeven op de proppen komt, en dan lijkt ze opeens verbaasd, ook in de biecht. Merkwaardig. Ze zegt tegen Sor: Gaan we voor de pot of gaan we voor jokers? Dat lijkt me wel duidelijk.... Bij het voorwerpen kiezen wijst ze een paar goeie aan, niet teveel maar ook niet te weinig. Kan de Mol rustig doen voor 100 euro per stuk. En na afloop wil ze fanatiek weten hoe het kan dat ze meer dan 20 minuten hebben gebeld.
Ook bij opdracht 3 vind ik beiden verdacht. Ze zitten in verschillende groepen, en doen daar het eerste spel. Sor onwaarschijnlijk snel met het doolhof, Tooske maakt het mollogo compleet voor 150 euro. Voor beiden als Mol geen slechte binnenkomer. Hoewel Sor hier verdachter in beeld komt, lukt het vierkanten en driehoeken tellen bij Tooske evenmin. Over dat 'Arabische land' en 'Qualiteit' postte ik al eerder, dat vond ik een vreemd moment dat ze zogenaamd niet op Qatar kan komen. Bij Wales zegt ze: doe maar. En ze twijfelt aan de 5 cirkels, heeft ze daar toch nog iets anders van gemaakt?
Ik vind één aflevering waarin Sor opeens verdacht is te weinig om te switchen, en neig er daarom naar om toch maar weer bij Tooske te blijven.