Poll

Wie is de mol?

Anna
184 (63.9%)
Fons
47 (16.3%)
Rosario
57 (19.8%)

Totaal aantal stemmen: 288

Auteur Topic: [Poll] Wie is ... de Mol?  (gelezen 249017 keer)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #340 Gepost op: 28-01-2024, 08:29:36 »
Mijn uitstapje naar Fons was van korte duur want die man doet me net iets te opvallend verdacht.

Ik ga voor Sor, nu echt. Meer naar voren treden heeft ie zeker gedaan. ::jaja::

Offline Leendert

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #341 Gepost op: 28-01-2024, 09:07:10 »
Misschien wat impulsief, maar ik spring ook maar op de Sortrein. Het lijkt allemaal plots te kloppen.

Tooske nog niet helemaal uitgevlakt. Kees en Fons zouden erg agressief als mol spelen. Rian heb ik nooit echt in geloofd. Wanneer we Jeroen nauw napluizen lijkt hij vaak toch vooral positieve dingen bij te dragen. Anna doet vooral goede dingen.

Een afvaller die terugkomt kan de mol niet meer zijn.

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #342 Gepost op: 28-01-2024, 10:10:17 »
Sor is inderdaad erg verdacht in deze aflevering. Maar Tooske doet daar m.i. niet veel voor onder.

Sor is in opdracht 1 als eerste aan de telefoon. Tooske luistert mee met Sor, en belet daarmee anderen om ook goed mee te kunnen luisteren. Hij doet weinig moeite om Tooske van zich af te houden. Wat als Tooske hem meteen had geconfronteerd met die optie van troeven of joker? Dan moest hij allicht voor optie 1 kiezen, geld voor de andere groep, of ophangen. Maar Tooske besluit anders. Ze maakt de groep wijs dat optie 2 is dat ze van 600 naar 800 pesos gaan.
Je kunt nog denken dat Tooske de werkelijke informatie voor zichzelf wil houden, maar eenmaal alleen met Sor doet ze of haar neus bloedt. Tot Sor zelf met die troeven op de proppen komt, en dan lijkt ze opeens verbaasd, ook in de biecht. Merkwaardig. Ze zegt tegen Sor: Gaan we voor de pot of gaan we voor jokers? Dat lijkt me wel duidelijk.... Bij het voorwerpen kiezen wijst ze een paar goeie aan, niet teveel maar ook niet te weinig. Kan de Mol rustig doen voor 100 euro per stuk. En na afloop wil ze fanatiek weten hoe het kan dat ze meer dan 20 minuten hebben gebeld.

Ook bij opdracht 3 vind ik beiden verdacht. Ze zitten in verschillende groepen, en doen daar het eerste spel. Sor onwaarschijnlijk snel met het doolhof, Tooske maakt het mollogo compleet voor 150 euro. Voor beiden als Mol geen slechte binnenkomer. Hoewel Sor hier verdachter in beeld komt, lukt het vierkanten en driehoeken tellen bij Tooske evenmin. Over dat 'Arabische land' en 'Qualiteit' postte ik al eerder, dat vond ik een vreemd moment dat ze zogenaamd niet op Qatar kan komen. Bij Wales zegt ze: doe maar. En ze twijfelt aan de 5 cirkels, heeft ze daar toch nog iets anders van gemaakt?

Ik vind één aflevering waarin Sor opeens verdacht is te weinig om te switchen, en neig er daarom naar om toch maar weer bij Tooske te blijven.

Offline scho0130

• Forumlid
« Reactie #343 Gepost op: 28-01-2024, 10:10:50 »
En dan Babs en Jip alleen voor een 'mol komt terug' scenario in Mexico houden? En ze valse hoop geven? Dat gaat never nooit gebeuren. Deze 3 zijn allemaal kandidaten en niet de mol. De mol zit onder de andere 7.

Ik heb gestemd op Rian. Maar zeker ben ik nog allerminst

Ik denk dat je gelijk hebt.
Toch is een kleine kans dat het wel mogelijk is. Als de mol weet van de terugkeer van deelnemers, dan kan deze er voor gekozen hebben om de derde te zijn die afvalt. En het is Wie is de Mol? Dus waarom zou deze de sleutels (om de kisten te openen) niet zelf hebben verwisseld voordat er gekozen moest worden?
En Babs en Jip zitten toch al in het Afvallershotel, dus 'ze hiervoor in Mexico houden' maakt dan niet uit.

Ergens zou het wel geniaal zijn: de overige kandidaten die hem niet meer verdenken. En dat hij dan bij de live uitzending als De Mol naar voren stapt.

Ik zou in elk geval de reacties van iedereen wel eens willen zien.
Maar nogmaals: dit is weinig realistisch en zeer waarschijnlijk wishful thinking.... ::rofl::
Mocht het wel kloppen, dan zal ik dit bericht natuurlijk nog een keer aanhalen... ::oink:: >:D

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #344 Gepost op: 28-01-2024, 10:58:35 »
Sor is inderdaad erg verdacht in deze aflevering. Maar Tooske doet daar m.i. niet veel voor onder.
Goede analyse.

Het enige wat voor hem spreekt en tegen Tooske is dat zij enorm verdacht wordt en hij niet. Wat beiden voor hun spreekt is dat slechts 9% van de kijkers Tooske en 8% Rosario verdenkt, ze blijven dus onderaan staan.

Wat ik zo enorm mis is beelden van de onderlinge bondjes, de slaapkamer gesprekken. We hebben alleen maar Tooske met Justin gezien omdat dat ging over het wegmaken van een briefje van 250. En that's it.

In eerdere seizoenen kon je allang veel meer opmaken over wie er nu werkelijk verdacht is en wie niet. Is Tooske nu echt zo verdacht? Dan klopt de edit wel en kunnen ze er niet omheen blijkbaar. Is Rosario juist veel meer verdacht dan de edit laat blijken? Meteen een red flag.

Omdat we het bondjesspektakel helaas moeten missen blijf ik gewoon bij Tooske, ze heeft veel mooiere molacties dan Rosario en ze zijn beiden even onverdacht bij het grote publiek. Maar blijft het zo dat de kandidaten en masse Tooske blijven roepen in de testbiechts en Rosario niet dan zal ik ook sterk moeten heroverwegen.
De Blondine is de Mol :)

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #345 Gepost op: 28-01-2024, 13:15:44 »
Het enige wat voor hem spreekt en tegen Tooske is dat zij enorm verdacht wordt en hij niet.
...
Maar blijft het zo dat de kandidaten en masse Tooske blijven roepen in de testbiechts en Rosario niet dan zal ik ook sterk moeten heroverwegen.
Rosario was enorm dominant bij de spelletjes. Hij loste er eigenhandig al drie op. Met een resultaat van 500 euro uit de pot gaan de kandidaten die bij hem in de groep zaten (Anna, Fons, Kees) toch wel rekenen/nadenken, lijkt me. Is het voor de Mol nou echt zo handig om zich zo dominant op te stellen hier?

Plus dat hij ook nog eens de enige twee foute antwoorden gaf bij de opdracht met de marktspulletjes. Rosario speelt zich erg in de kijker. Wat de verdenkingen betreft zouden we de komende aflevering dus best een kentering richting Rosario kunnen krijgen.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #346 Gepost op: 28-01-2024, 13:34:51 »
Wat de verdenkingen betreft zouden we de komende aflevering dus best een kentering richting Rosario kunnen krijgen.
Laat dat kunnen er maar af ::rofl::. Zou voor mij een moetje zijn. Zoals ik al eerder zei kunnen we niet 10 afleveringen lang in de testbiechten horen dat Tooske de mol is, en dat die het dan ook is.... dat zou een unicum zijn in de serie maar ook een hele onaangename wat mij betreft. Dus laat Sor haar maar eens snel inhalen ::bravo:: ::ok::

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #347 Gepost op: 28-01-2024, 18:08:38 »
Rian met Rosario vlak achteraan, met name met de spelletjes vind ik Rosario verdacht en beiden worden door de productie opvallend onopvallend gehouden.
Tooske en Jeroen zouden nog een optie kunnen zijn.
In Kees (te verdacht), Anna en Fons (idem + teveel onmolse dingen) geloof ik niet meer.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2024, 18:10:23 door Luc »

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #348 Gepost op: 28-01-2024, 21:21:08 »
Vond eerst het meest aannemelijk op dit moment Rosario, dan Fons en Kees sluit de rij.

Maar ga Jeroen toch ook weer in de gaten houden. Iets met onderbuikgevoel  ::vergroot::

Online Molekule

• Forumlid
« Reactie #349 Gepost op: 29-01-2024, 10:00:23 »
Zeer lastig dit jaar om de mol er (snel) uit te halen.
Rian was alweer zeer passief, en wou ook de kisten openen (wat mij toch onmols lijkt).

Tooske weer op 1, met dank aan goede argumenten hiervoor van Molest & co. Wie anders?

Rosario is nu van nabij in de gaten te houden natuurlijk, maar voorlopig zie ik er toch eerder zijn moment om als kandidaat verdacht gemaakt te worden in.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #350 Gepost op: 29-01-2024, 11:40:00 »
Ik denk dat Rian de fake out in de jaarlijkse poll wordt, we zitten in dat stadium, zo bij aflevering 3. Lekker spannend wie daarna de koppositie gaat pakken. Zit wel erg dichtbij elkaar. Ik denk dus Tooske, maar er moet onderhand wel wat gebeuren aan de biecht edits, want ze kunnen niet 10 afleveringen laten zien dat Tooske de mol is en dat die het dan ook gewoon is  ::) ::rofl::
Rian was de duidelijke fake out, nu Rosario de nieuwe fake out ??? ::)

Maar we komen langzaam op een punt dat we de mol ECHT gaan vinden. Was het vorig jaar niet bij aflevering 5 dat we Jurre hadden? Eerst fake outs, elke week wat anders, dan landen we bij de goede, is althans het perfecte scenario.

De komende aflevering kan best wel voor veel duidelijkheid zorgen, misschien wel 2 executies, en een steeds duidelijker mol? Als zoals bij Tooske iedereen toch wel op je zit mag je ook best brutaler gaan mollen, dan hoef je niet meer onder de radar te blijven......

Offline Thiago

• Forumlid
« Reactie #351 Gepost op: 29-01-2024, 11:49:56 »
We kunnen nu toch wel langzaam gaan concluderen dat de beste acteur in deze groep de Mol is... JS

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #352 Gepost op: 29-01-2024, 13:15:21 »
Jeroen blijft bevestigen dat hij het niet is.

Fons, doet echt gewoon te veel goed. Hij is de tweede waar ik een kruis door zet.

Rosario.. Tjah, zou de eerste mol zijn die zoveel uit beeld is gekomen, maar het kan.

Rian weer superpassief. Zou geen leuke mol zijn, maar kan haar nog niet afschrijven.

Tooske tja, toch echt kandidaats, weinig mogelijke acties.

Dan blijven Anna en Kees over. Ik hoop dat zij het zijn, dat zouden de leukste mollen zijn op basis van de eerste vier afleveringen. Maar ben helemaal niet meer zo zeker. Voorlopig blijf ik wel nog in de Annatunnel, met een extra oog op Kees.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #353 Gepost op: 29-01-2024, 13:19:44 »
Ik mis dit jaar wel een beetje het enorme tunnelen, wat ik in sommige seizoenen wel had. Misschien moet ik mijn nickname veranderen.  ;)

Voor nu - na afl. 4 - blijf ik toch bij Jeroen.
Al heb ik nog steeds grote twijfels bij Rosario en Fons.

Kees verdenk ik nu wat minder, maar o: wat zou dat tof zijn.
Als de mol een vrouw is, wat ik eigenlijk niet denk, dan is Tooske een goede kanshebber. Ze heeft genoeg verdachte zaken gedaan.

Nu alvast hulde voor de mensen die vanaf afl. 1 in de juiste tunnel zitten en daarin rotsvast zijn gebleven, daar hoor ik zelf niet bij.  ;)

Schot voor de boeg: Anna/Fons
Na afl. 1: Jeroen/Fons
Na afl 2: Justin/Fons
Na afl 3: Kees
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #354 Gepost op: 29-01-2024, 14:29:27 »
Ik had als schot voor de boeg Jeroen maar heb in de pool altijd alles op Tooske ingevuld. Maar zij loopt momenteel op een geitenpaadje..... zij wordt te verdacht in beeld gebracht voor een mol. Neemt dat zienderogen af de komende aflevering dan blijf ik lekker tunnelen want de rest 'kan al helemaal niet' ::trots:: ::tandpastasmiley::

Offline Blip

• Forumlid
« Reactie #355 Gepost op: 29-01-2024, 14:38:05 »
T/m aflevering 3 zat ik stevig in de Annatunnel. Na aflevering 4 iets minder stevig, maar voor nu blijf ik bij haar. Aflevering 5 gaat hopelijk meer duidelijkheid brengen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Miss Marvel

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #356 Gepost op: 29-01-2024, 21:07:28 »
Ik blijf bij Tooske, heel misschien Fons.
Ma how, zeg!

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #357 Gepost op: 29-01-2024, 21:24:31 »
Alles wijst ineens op Sor. Hij doet de afgelopen aflevering precies wat een mol wil doen. Zorg dat je bij de fietsers zit en bel als eerst. Uiteraard niet eerlijk vertellen wat er gaande is. Daarna lijkt hij het geen probleem te vinden dat Fons voor jokers kan gaan - dat is echt heel vreemd voor een kandidaat. Tooske gunt hij ook gewoon jokers. Bij het raden van de objecten doet hij ook niet veel, en het zeker niet goed.

Bij de bootjes precies hetzelfde: perfecte molstrategie om eerst het doolhof goed te doen (lukt toch wel) en dan de moeilijkere opdrachten net te verpesten, terwijl het lijkt alsof je het heel goed doet.

Daar komt bij dat hij eigenlijk niks echt goed doet. Ik schreef hem eerder onbewust af omdat hij zo op de achtergrond was. Maar ik kan me vrijwel niks bedenken waar hij heel onmols was.

Niet vergeten dat hij deel was van de klimmers in aflevering 2, waarbij er ook gemold leek te zijn. Daar werd ook expres onduidelijk gelaten hoe het geld verdiend werd.

Fons en Kees kunnen we afschrijven. Ze kunnen moeilijk nog meer kandidaats zijn. Kees wil niet eens bellen, dat zou echt beschamend zijn voor een mol. Jeroen zelfde verhaal, maar de Kameroen/Colombia-edit maakt het af. Zo’n edit zou een mol nooit krijgen. Anna ook, die doet simpelweg veel te veel goed.

Rian valt niet meer te verdedigen als mol. Ze doet echt helemaal niks. Het houdt een keer op. Ik verdacht haar ook, maar hier is ze perfect kandidaats.

Dan houden we Tooske over. Ik schrijf haar niet af. Maar dat meeluisteren met Sor leek me heel onmols. Plus dat ze ineens 800 peso zegt is een onnodig verdachte edit. Ze doet denk ik toch teveel goed om de mol te zijn.

Sor dus.

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #358 Gepost op: 29-01-2024, 23:11:09 »
Alles wijst ineens op Sor. Hij doet de afgelopen aflevering precies wat een mol wil doen. Zorg dat je bij de fietsers zit en bel als eerst. Uiteraard niet eerlijk vertellen wat er gaande is. Daarna lijkt hij het geen probleem te vinden dat Fons voor jokers kan gaan - dat is echt heel vreemd voor een kandidaat. Tooske gunt hij ook gewoon jokers. Bij het raden van de objecten doet hij ook niet veel, en het zeker niet goed.

Bij de bootjes precies hetzelfde: perfecte molstrategie om eerst het doolhof goed te doen (lukt toch wel) en dan de moeilijkere opdrachten net te verpesten, terwijl het lijkt alsof je het heel goed doet.

Daar komt bij dat hij eigenlijk niks echt goed doet. Ik schreef hem eerder onbewust af omdat hij zo op de achtergrond was. Maar ik kan me vrijwel niks bedenken waar hij heel onmols was.

Niet vergeten dat hij deel was van de klimmers in aflevering 2, waarbij er ook gemold leek te zijn. Daar werd ook expres onduidelijk gelaten hoe het geld verdiend werd.

Fons en Kees kunnen we afschrijven. Ze kunnen moeilijk nog meer kandidaats zijn. Kees wil niet eens bellen, dat zou echt beschamend zijn voor een mol. Jeroen zelfde verhaal, maar de Kameroen/Colombia-edit maakt het af. Zo’n edit zou een mol nooit krijgen. Anna ook, die doet simpelweg veel te veel goed.

Rian valt niet meer te verdedigen als mol. Ze doet echt helemaal niks. Het houdt een keer op. Ik verdacht haar ook, maar hier is ze perfect kandidaats.

Dan houden we Tooske over. Ik schrijf haar niet af. Maar dat meeluisteren met Sor leek me heel onmols. Plus dat ze ineens 800 peso zegt is een onnodig verdachte edit. Ze doet denk ik toch teveel goed om de mol te zijn.

Sor dus.

Na de Kameroen edit viel voor mij Jeroen ook weg.

Ik vind dat Tooske bij het worstelen op een te goede positie zat voor de mol want ze kon alleen maar goede selfies maken, dat had een mol niet gedaan.

Ik hoop dat sor niet de mol is, ik vond hem echt te inactief tijdens de eerste twee afleveringen (behalve het wegsturen van anna/tooske), dan heb ik nog liever rian al doet zij ook niet bijster veel en op de markt was ze juist erg kandidaats dus dat kan eigenlijk ook niet.

Ben wel benieuwd hoe het nu verder gaat, als nu heel nederland op sor duikt, gaan we dan echt de komende 5 afleveringen naar de molacties van sor kijken? zo makkelijk zal het niet zijn, toch?

Offline Blip

• Forumlid
« Reactie #359 Gepost op: 30-01-2024, 07:40:29 »
Dat Sor als eerste belde vond ik juist onmols. Hij staat daar opzichtig tijd te verspillen. Als Mol zou ik als tweede willen bellen. Je hebt dan een goed excuus om veel belminuten te gebruiken, omdat je voorganger dat ook gedaan heeft. Of, zoals Kees deed, gewoon afwachten of je medekandidaten veel bellen. Dan hoef je niet eens wat te doen. Fons en Kees hier molser dan Sor.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison