Ene kant ben ik met je eens, maar ook weer niet. Want voor mij is de beste sleutelpositie echt bij de mensen die niks moeten doen. De mol weet wat de opdracht is, ja als kandidaat denk je ook waarom gaan we niet kijken wat we precies moeten doen of missen we iets, maar een mol heeft de info dat zij of hij weet dat als je veel staat de podcast onderbroken wordt. En wat nou als die kandidaten dachten we gaan lekker luieren, kans is wel klein, maar dan hadden de kandidaten die bergbeklommen de hele podcast kunnen horen, ook al moesten ze een berg beklimmen en spannende dingen doen en dat ze tussendoor met elkaar praten. Er kunnen net 1 of 2 kandidaten zijn die wel heel goed geluisterd hadden naar de podcast en zijn of haar vragen helemaal goed beantwoord worden. En dat ze de andere kandidaten aanmoedigen om goed te luisteren, want nu gaven ze vooral aan dat de podcast zo’n chaotisch was door het lied.
Net zoals bij de laatste aflevering denk ik dat de mol waarschijnlijk op de markt was. Ten eerste waarschijnlijk, omdat de mol de afvallers hielp om niet op te vallen en ten tweede heb je de regie wat je koopt. Natuurlijk heeft de rest verzorgd dat er bijna geen geld bij hen kwam (dat zou ook een mol zeker doen), maar in combi met jokers is dit weer meer een kandidatenactie vind ik en ook al vond ik Fons daar wel opvallend.