Poll

Wie is de mol?

Anna
184 (63.9%)
Fons
47 (16.3%)
Rosario
57 (19.8%)

Totaal aantal stemmen: 288

Auteur Topic: [Poll] Wie is ... de Mol?  (gelezen 251445 keer)

Offline Marisa

• Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #380 Gepost op: 31-01-2024, 21:36:29 »
En echt een optie zal het voor velen niet zijn, dat de Mol tussen de afvallers is. En of het nou echt iets toevoegt? Ik vind het veel te lang duren en de flow verstoren. Ook zullen er ineens een aantal kandidaten tegelijk af moeten gaan vallen.
Eens.

Offline xania

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
« Reactie #381 Gepost op: 31-01-2024, 23:34:32 »
Hier nog steeds op mol schot voor de boeg bij eerste poule Jeroen.
Die tunnel begint steeds langer te worden en Rian en Anna raken achter.

Afvaller ik denk Tooske of Kees.
Ik hoop eigenlijk niet Kees. Want vind Spitz en Spek zo leuk samen.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #382 Gepost op: 31-01-2024, 23:39:23 »
nou dan natuurlijk niet uit beeld, want wil de echte mol natuurlijk wel vinden, maar ja nep mollen hoort er gewoon bij vind ik.

Beetje nepmollen is prima, maar het is weleens voorgekomen dat een kandidaat veel meer mollenacties had dan de mol. Dan vind ik het minder leuk. Uiteindelijk moet het toch wel logisch zijn wie de échte mol is.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #383 Gepost op: 1-02-2024, 07:29:49 »
Beetje nepmollen is prima, maar het is weleens voorgekomen dat een kandidaat veel meer mollenacties had dan de mol. Dan vind ik het minder leuk. Uiteindelijk moet het toch wel logisch zijn wie de échte mol is.
Daar ben ik volkomen mee eens hoor! Kijk natuurlijk vind ik fijn als kandidaten nep-mollen dat is juist leuk en soms heel grappig om naar te kijken zoals bij Sahil voorbeeld. Maar ik vind wel dat de mol de meeste mol acties moet hebben en dat je ze ook kan ontdekken tijdens het kijken en niet pas bij de ontknoping. Maar er zijn ook oud-mollen geweest die bewust gebruikt maken van kandidaten die nep-mollen en hun zo lang mogelijk in het spel wilden houden om hun minder verdacht te maken en dat snap ik. Maar dan moet jezelf ook nog iets doen. Dat laatste gaat voor mij te ver. Maar terug naar het topic wie is de mol.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2024, 08:03:38 door Mol1991 »

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #384 Gepost op: 1-02-2024, 11:04:30 »
Ik zoek het momenteel tussen Jeroen, Sor en Tooske.

Anna en Kees kunnen heel misschien nog, maar ik denk van niet.
Door Fons en Rian heb ik een wat dikkere streep staan.

Omdat ik bij Jeroen en Sor toch echt vraagtekens heb, teken ik maar weer een week bij voor Tooske. Over wie ik ook wel twijfel, maar ik heb nog steeds geen goed alternatief.
Ik houd er rekening mee dat dit schip gauw gaat stranden, maar dat zien we dan wel weer. :)

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #385 Gepost op: 1-02-2024, 14:15:59 »
Te veel twijfels bij Tooske, dus kom ik opnieuw - ondanks alle passiviteit - bij Rian uit.
Het in de gaten houden van en daarna de tot tweemaal toe verschrikte blik richting andere boot als Jeroen de goede antwoorden Qatar en Wales uitroept, trekken me nog maar eens over de streep.
Graag meer actie wel in de volgende afleveringen als ze de mol zou zijn.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2024, 14:36:26 door Molekule »

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #386 Gepost op: 1-02-2024, 14:53:56 »
In aflevering 4 heeft generaal Anna een inspectieronde gedaan bij Jeroen op de markt en in de boot bij Sor of haar adjudanten zich goed van hun taken kwijten?
Vorige week had ik Fons/Anna, maar net Fons, deze week Anna 50%, Jeroen 40% en Sor 10%.
Anna is vaak zenuwachtig. En wordt iedere keer weer onverdacht neergezet in haar emoties. Dit lijkt mij teveel op Jurre. Daar was dat onverdacht maken heel sterk aanwezig.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #387 Gepost op: 1-02-2024, 15:23:25 »
Als ik terug ga naar aflevering 2 met de groep die niks hoefde te doen en een groep die moest bergbeklimmen en naar de podcast luisteren. Zou ik eerlijk gezegd bij de ontknoping leuker vinden om te kijken hoe vaak de mol wel gestaan heeft of tegen de rest zei wel blijven bewegen. Dan dat de mol bewust foute antwoorden invult. En om die reden zou mij niet verbazen als de mol Jeroen, Kees, Tooske of Rian is. 

Of dat de mol die berg geklommen heeft zegt, nou dankjewel voor het vele bewegen zodat wij minder vragen konden beantwoorden, omdat we de podcast niet goed konden volgen. Dit is voor mij niet logisch!
« Laatst bewerkt op: 2-02-2024, 00:29:39 door Mol1991 »

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #388 Gepost op: 2-02-2024, 08:39:56 »
Nou, op de berg werd ook voor de nodige afleiding gezorgd hoor. Door tegen elkaar te praten, te zeggen ook op het uitzicht te letten, de angst voor de sprong. Vragen welke zangeres "Mexico" gezongen heeft, een vraag die bijv. niet belangrijk was.

De mol kan op de berg genoeg stoken waardoor het luisteren  naar de podcast naar de achtergrond verdwijnt.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #389 Gepost op: 2-02-2024, 08:48:44 »
Ene kant ben ik met je eens, maar ook weer niet. Want voor mij is de beste sleutelpositie echt bij de mensen die niks moeten doen. De mol weet wat de opdracht is, ja als kandidaat denk je ook waarom gaan we niet kijken wat we precies moeten doen of missen we iets, maar een mol heeft de info dat zij of hij weet dat als je veel staat de podcast onderbroken wordt. En wat nou als die kandidaten dachten we gaan lekker luieren, kans is wel klein, maar dan hadden de kandidaten die bergbeklommen de hele podcast kunnen horen, ook al moesten ze een berg beklimmen en spannende dingen doen en dat ze tussendoor met elkaar praten. Er kunnen net 1 of 2 kandidaten zijn die wel heel goed geluisterd hadden naar de podcast en zijn of haar vragen helemaal goed beantwoord worden. En dat ze de andere kandidaten aanmoedigen om goed te luisteren, want nu gaven ze vooral aan dat de podcast zo’n chaotisch was door het lied.

Net zoals bij de laatste aflevering denk ik dat de mol waarschijnlijk op de markt was. Ten eerste waarschijnlijk, omdat de mol de afvallers hielp om niet op te vallen en ten tweede heb je de regie wat je koopt. Natuurlijk heeft de rest verzorgd dat er bijna geen geld bij hen kwam (dat zou ook een mol zeker doen), maar in combi met jokers is dit weer meer een kandidatenactie vind ik en ook al vond ik Fons daar wel opvallend.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2024, 09:43:05 door Mol1991 »

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #390 Gepost op: 2-02-2024, 10:04:28 »
Dan zijn we het oneens  ;)
De podcast werd steeds herhaald, ze hadden het 4x gehoord. Lastig timen voor de zittenblijvers wanneer belangrijke info langs kwam. Daarnaast was de podcast zelf erg rommelig. Er was een deel van de podcast te horen in de podcast van Rik. Thomas, Daniel, Ellie en Annick vielen elkaar voortdurend in de rede. Het was een houtje-touwtje verhaal sowieso al lastig te volgen.

Wat betreft de markt:
Het is al gebleken dat de afvallers in een andere straat liepen dan de kandidaten. Ook is al opgemerkt dat de opnames van de afvallers niet met een cameraploeg zijn gedaan maar o.a. met mobiele telefoons. Dat was te zien in een spiegel. Daarin was ook te zien dat op de achtergrond iemand meeliep  die de omgeving in de gaten hield. Datzelfde is mij ook al opgevallen bij de allereerste opdracht waarbij de mol vermomd rondliep. In de Trust Nobody podcast werd al gemeld dat er een vermomd persoon rondliep die duidelijk niet aan het feesten was en dat klopt. Het vermoeden was dat dat misschien de mol was. Ik heb echter deze persoon bij iedere kandidaat gezien. Hij/zij hield nauwlettend in de gaten waar de kandidaten waren en wat er gebeurde.

Kortom een eventuele mol op de markt  hoefde niet op te letten dat ze in contact zouden komen met de afvallers. Daar zorgt de productie zelf wel voor.

Offline Airysuit

• Forumlid
« Reactie #391 Gepost op: 2-02-2024, 10:08:13 »
Rian is mijn mol... niet echt goede redenen maar gewoon een onderbuik gevoel :p
Maar daar heb ik vaker mee mis gezeten haha

Offline Allomol

• Forumlid
« Reactie #392 Gepost op: 2-02-2024, 10:32:53 »

Wat betreft de markt:
Het is al gebleken dat de afvallers in een andere straat liepen dan de kandidaten. Ook is al opgemerkt dat de opnames van de afvallers niet met een cameraploeg zijn gedaan maar o.a. met mobiele telefoons. […]
Kortom een eventuele mol op de markt  hoefde niet op te letten dat ze in contact zouden komen met de afvallers. Daar zorgt de productie zelf wel voor

Precies dit.

Op de fiets heeft een Mol drie manieren om invloed uit te oefenen 1. Keuze voor troeven sturen, 2. Beltijd verlengen 3. Keuze voor voorwerpen sturen. Op de markt heef een Mol maar een manier van invloed: voorwerpen kopen. Ja, bij 1 lopen de belangen van de Mol en de kandidaten in principe parallel. Maar door mee te fietsen ben je als Mol ook het slot op de deur mocht de discussie ontsporen in de richting van toch geld voor de pot.

Het productie-assistent argument voor een sleutelpositie op de markt is imho boterzacht omdat de productie zelf meer dan voldoende mogelijkheden heeft om de opdracht naar het gewenste resultaat te sturen: op gescheiden delen van de markt uitvoeren, (deels) na elkaar uitvoeren en zelf productiemensen mee laten lopen.

Kortom: de Mol zat op de fiets.
Oke, en dus is alles precies wel
wat het niet lijkt te zijn?

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #393 Gepost op: 2-02-2024, 11:01:36 »
Over de marktopdracht was gewoon een voorbeeld, waar ik dacht het zou kunnen, maar waar ik niet volkomen achtersta. Excuses als dat zo leek, mijn fout. Want ja met de fiets kan je meer doen, maar ene kant zou het mij ook niet verbazen als Rian de mol is dacht van ik doe markt wel of kiezen tussen bergbeklimmen en niks doen, ga ik wel niks doen.

Ook al ben ik nog wel van overtuigd dat de mol bij de niks groep zat. 

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #394 Gepost op: 2-02-2024, 11:10:54 »
Ik denk dat de mol toch op de markt zat. De mol kan - terecht - van uit gaan dat de fietsers zullen bellen voor een troef en het kiezen voor een joker ipv geld werd door de mol vorig jaar tot vervelens toe gedaan. Ik denk (en hoop) dat de productie de mol op een andere manier laat mollen.

In aflevering 2 kan de mol zowel bij de klimmers als de nietsdoeners zitten.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #395 Gepost op: 2-02-2024, 11:13:16 »
Rian is mijn mol... niet echt goede redenen maar gewoon een onderbuik gevoel :p
Maar daar heb ik vaker mee mis gezeten haha
Mijn onderbuik gevoel zegt dit ook en vind haar reacties ook zo nep over komen dat lijkt dat ze dit acteert
« Laatst bewerkt op: 2-02-2024, 11:16:48 door Mol1991 »

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #396 Gepost op: 2-02-2024, 11:15:19 »
Ik denk dat de mol toch op de markt zat. De mol kan - terecht - van uit gaan dat de fietsers zullen bellen voor een troef en het kiezen voor een joker ipv geld werd door de mol vorig jaar tot vervelens toe gedaan. Ik denk (en hoop) dat de productie de mol op een andere manier laat mollen.

Ja met de jokers ben ik wel volledig mee eens. Dat de kandidaten jokers/troeven willen logisch, maar daar heb je echt de mol niet voor nodig.

Online Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #397 Gepost op: 2-02-2024, 11:24:31 »
De podcast werd steeds herhaald, ze hadden het 4x gehoord. Lastig timen voor de zittenblijvers wanneer belangrijke info langs kwam.
Dat is zelfs onmogelijk om te timen maar er hoeft niet getimed te worden omdat er constant info voorbij kwam, het was 1 grote stroom aan info. In feite was het alleen maar info. Dus zoveel mogelijk staan is de clue, daar zit de molpositie.

En ik vind verder op de fiets, een typische molpositie, omdat je hier zo fijn met jokers tov. geld kunt spelen. In beide groepjes zat nu heel toevallig Tooske ;D ::ok::
De Blondine is de Mol :)

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #398 Gepost op: 2-02-2024, 12:00:28 »
Dat is zelfs onmogelijk om te timen maar er hoeft niet getimed te worden omdat er constant info voorbij kwam, het was 1 grote stroom aan info. In feite was het alleen maar info. Dus zoveel mogelijk staan is de clue, daar zit de molpositie.

Helemaal mee eens. Als je echt goed kijkt naar de hele opdracht en kijkt waardoor verdien je het minst geld en je het meest chaotisch maakt, is om zoveel mogelijk te staan naar mijn mening.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
« Reactie #399 Gepost op: 2-02-2024, 12:20:37 »
Bijzonder, om tóch 1 stem voor een afgevallen kandidaat ertussen te zien.

Ik  baseer me bij mijn keuze op 1 van de 7 op het simpele gegeven dat een mol binnen de opdrachten actief zal moeten zijn. En dat kan niet als je door middel van het rode scherm uit het spel ligt.

Voor mij is het aanwezig zijn binnen een opdracht essentieel bij het saboteren. Hoe zichtbaar dat is? Een voorbeeld uit seizoen 6 is Milouska. Zij was onzichtbaar voor de anderen, maar nam door middel van de portofoons wel rechtstreeks deel aan de opdracht. Daarmee was voldaan aan 1 van de regels, dat je alleen kunt saboteren als je deelneemt aan het spel, aan de opdracht.