Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 9300 keer)

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #20 Gepost op: 5-07-2024, 17:27:47 »
Ik vind het james bond reference pad ook opvallend en houd daarom johan nog in de gaten

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #21 Gepost op: 6-07-2024, 00:41:50 »
Dezelfde golflengte: ... (weet niet meer wie) moest dieren met een M opnoemen... Ze noemt Mol en Merel op, twee namen die natuurlijk samen horen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline MisteryMe

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #22 Gepost op: 6-07-2024, 17:04:19 »
Dezelfde golflengte: ... (weet niet meer wie) moest dieren met een M opnoemen... Ze noemt Mol en Merel op, twee namen die natuurlijk samen horen.

Nyree zei dit

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #23 Gepost op: 6-07-2024, 20:37:12 »
Klopt het dat Emma de enige is die in de leader beweegt..?

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 6-07-2024, 21:05:13 »
Klopt het dat Emma de enige is die in de leader beweegt..?
Daar lijkt het op ja. Maar of dat ook iets te betekenen heeft, is iets anders.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #25 Gepost op: 6-07-2024, 21:13:12 »
Dat betekent dat ze de mol is. Duidelijk...  :)

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 6-07-2024, 21:15:55 »
Dat betekent dat ze de mol is. Duidelijk...  :)
Die verborgen hints in Nederland: ik moet er nog even aan wennen.  :)

Offline Enigma TV

• Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
« Reactie #27 Gepost op: 6-07-2024, 23:08:31 »
De opdrachttitel '... Ren!' Drie puntjes in morse staan voor de S... Subtiele verwijzing naar Simone?

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #28 Gepost op: 6-07-2024, 23:15:50 »
Er zitten ook pijltjes in, die wijzen naar 3 kandidaten: Ben, Johan en Simone. Zouden dit de finalisten zijn? Ze noemen toevallig elkaar ook bij de test (Johan noemt o.a. Ben, Ben noemt Simone, Simone noemt Johan).
En het pijltje dat naar Ben wijst, heeft exact dezelfde vorm als het pijltje dat naar het Mollogo wijst. Ik zou het bijna een te simpele hint vinden, maar tegelijkertijd zie ik hem nog niet in dit topic staan, dus misschien toch net subtiel genoeg?
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #29 Gepost op: 6-07-2024, 23:30:25 »
En het pijltje dat naar Ben wijst, heeft exact dezelfde vorm als het pijltje dat naar het Mollogo wijst. Ik zou het bijna een te simpele hint vinden, maar tegelijkertijd zie ik hem nog niet in dit topic staan, dus misschien toch net subtiel genoeg?
Kan goed hoor, ik verwacht voor deze editie eerder simpele dan ingewikkelde hints ::jaja::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #30 Gepost op: 7-07-2024, 20:19:01 »
In de leader staan bij sommige kandidaten handgeschreven teksten (bij alle? Bij Nyree niet gezien)
Het zouden fragmenten uit hun molboekjes kunnen zijn, maar... het is hetzelfde handschrift. Zou het dan het molboekje van de Mol zijn? Het handschrift lijkt me dan veel te gewaagd maar de teksten zelf zouden dat kunnen zijn.
Hoe dan ook. Bij Jelmer staat "Dag 6 Het is allemaal heel gezellig maar ik moet noiet vergeten dat er ook nog een spelletje te spelen is". We hadden daaruit kunnen opmaken dat Jelmer en in afl 3 nog in zat? Is Jelmer de mol, door de ik-vorm in deze tekst?

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 7-07-2024, 21:37:07 »
Daaronder staat er bij Jelmer dan wel iets geschreven wat ik lees als: “Mijn beste maatje kan mijn grootste vijand zijn.” Zou de Mol dat zo zeggen/schrijven? Dat lijkt me redelijk kandidaats qua quote, dat zou een kandidaat zeggen die vreest dat zijn beste maatje in de groep net de Mol zou kunnen zijn.

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 8-07-2024, 03:27:50 »

Dit viel mij ook op!
Laten we jabberen joekelen.

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 10-07-2024, 20:54:01 »
Voor Nyree kan ik wel wat verzinnen met de afleveringtitels:
1. Alleen niet bij GAME CHANGER, lijkt gewoon verandering van The Game naar Wie is de Mol
2. OPEN VIZIER mol in de buggy. Nyree en Ben hebben geen bril op, Nyree lijkt de hele tijd een open vizier te hebben, Ben heeft hem soms dicht.
3. DEZELFDE GOLFLENGTE. De glijbaan doet vanaf de zijkant gezien denken aan golflengte. In de leader is een duo-foto van het pretpark en de radio, waarbij de radio precies in dezelfde richting is afgebeeld als de glijbaan op de plaats waar je de glijbaan verwacht. Een verwijzing naar Nyree en Jelmer op de glijbaan? Is er een houding waardoor je sneller glijdt? Of heeft Nyree aan Jelmer een kleedje gegeven dat stroever is gemaakt? Nyree wil nogmaals gaan, maar misschien telt alleen de eerste foto en kan zij dat opperen om niet op te vallen.
4. EEN VLIEGENDE START is een race starten, niet vanuit stilstand. Kan hier slaan op Nyree en Kars, die al rennen als het startschot voor de rest gegeven wordt.

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #34 Gepost op: 12-07-2024, 10:54:39 »
Voor de mensen die beter Arabisch spreken dan ik:

Wat zegt de meneer met de geiten precies tegen Emma voor hij haar alleen laat? Ik hoor een paar cijfers (in ieder geval 4, een paar keer 6, en 50) maar ik kom er niet helemaal uit wat hij verder precies zegt en of we er iets achter kunnen zoeken.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 13-07-2024, 00:41:56 »
Zat er een hint of aanwijzing verborgen in de allereerste minuut van deze streaming editie? Aflevering 1 begint met beelden van de casting van de kandidaten die denken kans te maken om mee te gaan doen aan ‘The game’. En daar meen ik iets opvallendst te zien: iedereen komt in die openingsscène op een gegeven moment wel ergens in beeld samen met het ‘logo’ van The game, behalve één persoon: Nyree. Die zie je nooit samen met dat logo in beeld, haar zien we enkel even in zijaanzicht. Een teken dat zij de ‘game changer’ is?

Ik moest hieraan terugdenken toen ik in aflevering 5 (rond 31:30, iemand geeft daar een ‘clap’ om aan te geven dat de opname start) opnieuw beelden van de casting zag: ook daar komt Nyree enkel weer zijdelings in beeld en is zij aanvankelijk de enige die wordt aangesproken (“Nou, Nyree, leuk dat je er bent!”). Ook wanneer ze het heeft over of ze goed kan liegen en dat ze een klein blond onschuldig meisje is dat niemand kwaad doet (en iedereen daarom wel zal geloven?) zien we haar enkel in zijaanzicht.
« Laatst bewerkt op: 13-07-2024, 00:52:45 door Klaartje76 »

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 13-07-2024, 11:17:56 »
Al die quizvragen over de zee…
de naam Nyree betekent “zee”.
Een en een is twee…

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 13-07-2024, 12:56:48 »
Vlak de strandtenthouder niet uit  ;D

EDIT
De ober heeft een ander naambordje gekregen, vast niet voor niets. Archie is de man van Staal (met een verhaal: De Mol) en Archie is de kleinzoon van Diana. Bij het gaan zitten bij Diana’s point zegt Tiemen tegen Jelmer ‘je had het al over Diana gehad’. De Omaanse Rial is OMR, Rial komt van het woord koninklijk. Misschien extra aandacht op het woord voor geld dat met een ‘J’ lijkt te beginnen en als 2e letter met een 'L'. Jelmer, de koninklijke MOL?

De opmerking van Jelmer over een Colombiaanse riem is vreemd, hoe herken je die? Misschien slaat dat op mol Merel en is MEREL de oplossing van de cryptex, de overblijvende letters van J-elmer vormen ook MEREL. Waarom laat je anders  Merel en Jurre overvliegen?
« Laatst bewerkt op: 13-07-2024, 13:31:57 door Crapuleke »

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 13-07-2024, 19:55:40 »
In het sprookjesboek is te lezen: "Maar onder hen was nog altijd de grote boze Mol".
Onder hen... Kijk eens naar de kameel die het laagst in het plaatje te zien is. Onder de andere kamelen dus. Dat lijkt de enige kameel met een gestreept kleedje.
Zover ik kan zien is Nyree de enige die op een kameel rijdt met een gestreept kleedje.
 ::vergroot::

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 13-07-2024, 20:28:55 »
Ola annebeestje, dat is een hele mooie!  ::jaja::