Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 9287 keer)

Offline Crapuleke

• Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #40 Gepost op: 14-07-2024, 20:30:46 »
Op het kamelenslotje van de kist in de auto staat op het kamelendek ook een figuur die op de onderkant van de jurk van Nyree staat. Alsof ze contact heeft gehad met de persoon die de kist steeds vult.

In die kist zaten dan weer de houten potjes met deksel waar het geld voor het woord 'water' in zat, dat voor ons lijkt op een J met L en driehoekje.

'Water' komt wel heel vaak terug deze serie. Schip van de woestijn (de kamelen waar ze op rijden én het slotje op de kist), antwoord bij het sprookje, bij een Fata Morgana zie je water waar het niet is, alle vragen of antwoorden bij het bootje varen hadden met de zee te maken. Is 'water' de verwijzing naar de mol?

Offline Sanmol

• Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
« Reactie #41 Gepost op: 14-07-2024, 21:02:54 »
Nyree werkt bij een eFoil school en eFoilen is een watersport :P. Overigens was het symbool wat ze moesten raden in de kist een roer.

Dezelfde golflengte: ... (weet niet meer wie) moest dieren met een M opnoemen... Ze noemt Mol en Merel op, twee namen die natuurlijk samen horen.

Dit kan ook een referentie naar eFoilen zijn, want je surft op golven.
« Laatst bewerkt op: 14-07-2024, 21:06:57 door Sanmol »

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #42 Gepost op: 15-07-2024, 00:16:48 »
In het sprookjesboek is te lezen: "Maar onder hen was nog altijd de grote boze Mol".
Onder hen... Kijk eens naar de kameel die het laagst in het plaatje te zien is. Onder de andere kamelen dus. Dat lijkt de enige kameel met een gestreept kleedje.
Zover ik kan zien is Nyree de enige die op een kameel rijdt met een gestreept kleedje.
 ::vergroot::

Ik heb al de hele tijd het idee waarom is er een echt sprookjesboek en plakken ze se bladzijdes echt in dat boek ( buiten dat het thematisch is ). Dit zou dus een reden kunnen zujn dat ze hints hebben geplakt op de delen van het verhaal.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #43 Gepost op: 15-07-2024, 01:03:22 »
In aflevering 1 zien we zand weggeblazen worden van de kist met jokers en zien we het mollogo verschijnen.  Daar zien we dan metaalachtige strepen oo verschijnen en hiren we tegelijkertijd hoge piep tonen.

Het lijkt wel of er iets gezegd wordt, alleen op een heel rare frequentie .

Offline Sanmol

• Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
« Reactie #44 Gepost op: 15-07-2024, 01:23:03 »
Besef me net dat voor de opdrachtstitel "...REN" je met die letters en als je de puntjes invult:
N . R E . .
N Y R E E . kunt maken. Zij is de enige naam waar je dat mee kan doen. Enige ding is wel dat je een punt over houd, maar met Everon bleef er ook een letter over dus het zou niet de eerste keer zijn ::rofl::. Zou dat de hint zijn?
« Laatst bewerkt op: 15-07-2024, 01:25:20 door Sanmol »

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #45 Gepost op: 15-07-2024, 20:58:38 »
De Arabische man in de tent pakt op een gegeven moment de enveloppen die aan de kandidaten worden gegeven. De volgorde is: Emma - Jelmer - Nyree - Simone - Tiemen.
Nu is Tiemen eruit, volgende Simone en andere drie mol, winnaar verliezer?

Online Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #46 Gepost op: 15-07-2024, 21:00:42 »
Of gewoon alfabetisch :P
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 15-07-2024, 21:18:14 »
Of gewoon alfabetisch :P
Ja je hebt gelijk, ik mijn pool er niet op aanpassen.  :P

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 15-07-2024, 21:24:55 »
Die  Arabische man (ingehuurde acteur?) is een ziener: die weet blijkbaar al wie er afvalt op het moment dat hij die enveloppes in de koffer steekt. De eliminatie van Tiemen was op dat moment nog verre toekomstmuziek voor de gewone stervelingen onder ons, maar die man wist het al! Het is één groot complot! :)

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 15-07-2024, 22:24:21 »
Die  Arabische man (ingehuurde acteur?) is een ziener: die weet blijkbaar al wie er afvalt op het moment dat hij die enveloppes in de koffer steekt. De eliminatie van Tiemen was op dat moment nog verre toekomstmuziek voor de gewone stervelingen onder ons, maar die man wist het al! Het is één groot complot! :)
Je hebt nooit gehoord over achteraf filmpjes toevoegen?

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 15-07-2024, 22:36:20 »
Je hebt nooit gehoord over achteraf filmpjes toevoegen?
Neen, natuurlijk niet, net zoals jij nog nooit gehoord hebt van een alfabetische volgorde.  :)

Trouwens, al die zogeheten verborgen hints naar volgordes van afvallen en mol-winnaar-verliezer: elk seizoen komen mensen daarmee af, elk jaar blijkt het totaal nutteloos. Lijkt me ook iets meer voor op facebookgroepen over De Mol (zoals er in Vlaanderen één is. Ga daar nooit naar toe, het is tenenkrullend wat je daar leest over afvallerstheorieën en dergelijke.)
« Laatst bewerkt op: 15-07-2024, 22:45:14 door Klaartje76 »

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 15-07-2024, 22:53:18 »
Neen, natuurlijk niet, net zoals jij nog nooit gehoord hebt van een alfabetische volgorde.  :)

Trouwens, al die zogeheten verborgen hints naar volgordes van afvallen en mol-winnaar-verliezer: elk seizoen komen mensen daarmee af, elk jaar blijkt het totaal nutteloos. Lijkt me ook iets meer voor op facebookgroepen over De Mol (zoals er in Vlaanderen één is. Ga daar nooit naar toe, het is tenenkrullend wat je daar leest over afvallerstheorieën en dergelijke.)
Heb je een link?

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 15-07-2024, 23:07:33 »
Heb je een link?
Zoek naar de ‘Mollengroep’ op Facebook, dan vind je het wel. Is normaal alleen actief tijdens de weken dat De Mol loopt, misschien ook tijdens reguliere seizoenen van WIDM, dat weet ik niet precies. Er lijkt nu ook een beetje activiteit over het streamingseizoen te zijn, zag ik net. Maar ik waarschuw je: wat je daar allemaal leest, het is op eigen risico. En het schijnt dat de beheerder van die facebookgroep nogal een moeilijk man is, die leden die een beetje kritisch zijn vrij snel uit zijn groep kickt. Heb ik van horen zeggen. Ik ben er zelf geen lid en zal het ook nooit worden.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 15-07-2024, 23:19:03 »
Soms heb ik het idee dat hier voor 90 procent mensen van het programma zitten.

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #54 Gepost op: 15-07-2024, 23:28:51 »
Besef me net dat voor de opdrachtstitel "...REN" je met die letters en als je de puntjes invult:
N . R E . .
N Y R E E . kunt maken. Zij is de enige naam waar je dat mee kan doen. Enige ding is wel dat je een punt over houd, maar met Everon bleef er ook een letter over dus het zou niet de eerste keer zijn ::rofl::. Zou dat de hint zijn?

Verklaring: het is Nyree, punt! :P
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 15-07-2024, 23:48:34 »
Als bijna iedereen op dit forum zegt: die is de mol, is dat meestal de winnaar.

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 15-07-2024, 23:53:21 »
In de discord zijn de meningen verdeeld.

Vraag over het aantal keer de glazen opgetild is een rare. Die bijbehorende antwoord enveloppen zijn met de hand geschreven. Waarom zou de productie het zichzelf zo moeilijk maken en niet een vraag verzinnen met een vaststaand antwoord? Zit hier iets achter of is een productiemedewerker op het laatste moment echt enveloppen gaan schrijven?

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 16-07-2024, 00:00:05 »
In de discord zijn de meningen verdeeld.

Vraag over het aantal keer de glazen opgetild is een rare. Die bijbehorende antwoord enveloppen zijn met de hand geschreven. Waarom zou de productie het zichzelf zo moeilijk maken en niet een vraag verzinnen met een vaststaand antwoord? Zit hier iets achter of is een productiemedewerker op het laatste moment echt enveloppen gaan schrijven?
Die dan nog even heeft geklommen vóór Nyree en Emma?
« Laatst bewerkt op: 16-07-2024, 00:48:27 door Run »

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 16-07-2024, 00:00:48 »
Als bijna iedereen op dit forum zegt: die is de mol, is dat meestal de winnaar.
Ik vermoed dat deze uitspraak niet kan onderbouwd worden met cijfers/data uit het verleden of toch? Of is het speurdersgehalte van de molloten op dit forum dan zo beroerd? Op Vlaamse fora heeft de meerderheid van de stemmers in zo’n poll op het einde van een seizoen de mol wel juist.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 16-07-2024, 00:05:12 »
Ik vermoed dat deze uitspraak niet kan onderbouwd worden met cijfers/data uit het verleden of toch? Of is het speurdersgehalte van de molloten op dit forum dan zo beroerd? Op Vlaamse fora heeft de meerderheid van de stemmers in zo’n poll op het einde van een seizoen de mol wel juist.
Ik heb de cijfers niet paraat maar de laatste keren was het zo.