Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 9291 keer)

Offline Klaartje76

• Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #60 Gepost op: 16-07-2024, 00:19:25 »
Ik heb de cijfers niet paraat maar de laatste keren was het zo.
Er zijn ook maar 84 stemmers hier in deze poll, zie ik. Dat is ook maar een heel beperkte ‘steekproef’, hoe representatief is die? Ik hoop voor de makers dat er meer dan honderd man kijkt naar de streaming editie.  :D
84 stemmen op een kijkerspubliek van hopelijk toch enkele honderdduizenden is waardeloos. Informatiegehalte nihil.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #61 Gepost op: 16-07-2024, 00:57:38 »
Klaartje, wat is jouw visie op die handgeschreven enveloppen?
Dat ze handgeschreven zijn lijkt me logisch omdat het een vraag is die betrekking heeft op iets wat even daarvoor aan tafel gebeurt. Dat heeft een praktische reden. Meer moeten we daar niet achter zoeken volgens mij.

Anderzijds is het ook wel een vreemde vraag die quasi onmogelijk te beantwoorden is. Hoe had Emma ooit het juiste antwoord kunnen weten? Geen idee. Het lijkt wel of daar iets is misgegaan en het een noodoplossing was van de productie om daar toch iets aan die lijn te hangen ter vervanging van de eigenlijke vraag. Ik kan ook niet direct iets anders bedenken.

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 16-07-2024, 01:09:21 »
De vraag is, hebben ze exact geturfd hoe vaak iedereen het glas heeft opgetild? Of hebben ze alle kaartjes op een 4 laten eindigen, te beginnen met nummer 14 (= letter N)?

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #63 Gepost op: 16-07-2024, 01:10:57 »
Het is niet emma die deze vraag gaat beantwoorden maar nyree .
Emma heeft een vraag over de ingredienten van de welkomstcocktail wn hieveek euri de rekening gaat zijn

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #64 Gepost op: 16-07-2024, 01:39:35 »
Dat ze handgeschreven zijn lijkt me logisch omdat het een vraag is die betrekking heeft op iets wat even daarvoor aan tafel gebeurt. Dat heeft een praktische reden. Meer moeten we daar niet achter zoeken volgens mij.

Anderzijds is het ook wel een vreemde vraag die quasi onmogelijk te beantwoorden is. Hoe had Emma ooit het juiste antwoord kunnen weten? Geen idee. Het lijkt wel of daar iets is misgegaan en het een noodoplossing was van de productie om daar toch iets aan die lijn te hangen ter vervanging van de eigenlijke vraag. Ik kan ook niet direct iets anders bedenken.
Dan zou ik verwachten dat de totale rekening ook geschreven zou zijn. Daar tellen drankjes ook voor mee lijkt me, die zijn aan tafel willekeurig gekozen. Dan lijkte de rekening op dat moment ook nog niet bekend.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 16-07-2024, 07:11:15 »
Feit is dat het helemaal niet kan, de helft eet en de andere helft klimt tegelijkertijd, glazen worden opgeheven en het antwoord hangt beneden al aan briefjes, het totale bedrag van de lunch idem.
Knap gevonden, Vonne1968!
« Laatst bewerkt op: 16-07-2024, 07:24:14 door Run »

Offline WillempieW

• winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #66 Gepost op: 16-07-2024, 08:38:35 »
Die dan nog even heeft geklommen vóór Nyree en Emma?
Er zal toch iemand tussen Emma en Nyree daar langsgekomen moeten zijn om de enveloppen te wisselen.
Volgens mij hebben ze hetzelfde traject geklommen...

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 16-07-2024, 08:47:44 »
Er zal toch iemand tussen Emma en Nyree daar langsgekomen moeten zijn om de enveloppen te wisselen.
Volgens mij hebben ze hetzelfde traject geklommen...
Inderdaad, dat ook nog! Tussen die twee rotsen kan wel iemand gestaan hebben.  :)
« Laatst bewerkt op: 16-07-2024, 08:51:33 door Run »

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 16-07-2024, 10:22:00 »
Er staat daar toch een cameraman, met een mooi handschrift.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 16-07-2024, 11:30:16 »
Het is niet emma die deze vraag gaat beantwoorden maar nyree .
Emma heeft een vraag over de ingredienten van de welkomstcocktail wn hieveek euri de rekening gaat zijn
Juist ja. Om half één ‘‘s nachts durft een mens zich al eens vergissen van naam, hé Tarzan! :)

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 16-07-2024, 11:37:51 »
Dan zou ik verwachten dat de totale rekening ook geschreven zou zijn. Daar tellen drankjes ook voor mee lijkt me, die zijn aan tafel willekeurig gekozen. Dan lijkte de rekening op dat moment ook nog niet bekend.
Dat is ook weer waar. Vreemde situatie toch. Deze opdracht lijkt me dan nooit te kunnen lukken.
Of er hier dan iets te vinden zou zijn van verborgen hints? Geen flauw idee. Misschien weten ze daar in de discord meer over?

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 16-07-2024, 12:25:39 »
Dat is ook weer waar. Vreemde situatie toch. Deze opdracht lijkt me dan nooit te kunnen lukken.
Of er hier dan iets te vinden zou zijn van verborgen hints? Geen flauw idee. Misschien weten ze daar in de discord meer over?
Of  het is een los eindje waar we nooit antwoord op zullen krijgen, óf een van de twee klimsters is de mol, werd geseind over de antwoorden en heeft de eveloppen zelf geschreven/getypt en opgehangen.
Het laatste is het leukst, want de kandidaten aan het diner zullen zich ook gaan afvragen hoe het mogelijk is dat de antwoorden al beneden hingen en het is voor hen dus ook een hint.
Jammer vind ik dat we niet een fimpje met achterelkaar de geheven glazen kregen te zien en ook niet de rekening waar het totale bedrag op stond.
« Laatst bewerkt op: 16-07-2024, 12:31:06 door Run »

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #72 Gepost op: 16-07-2024, 13:13:51 »
Juist ja. Om half één ‘‘s nachts durft een mens zich al eens vergissen van naam, hé Tarzan! :)
Tuurlijk vergissen is menselijk ook om die tijd  ::rofl::

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 16-07-2024, 17:44:36 »
De eters hebben zich niets afgevraagd omdat ze niet wisten dat er enveloppen hingen, dat is niet gezegd door Emma of Nyree, althans dat hebben wij niet gehoord. De eters gingen ervan uit dat de antwoorden later gecheckt werden. De vraag is of Emma en Nyree hebben verteld aan de eters dat de antwoorden daar hingen. Waarschijnlijk niet, als een van hen de mol is, en de enveloppen heeft opgehangen, houdt de ander deze belangrijke info voor zichzelf. Het kan natuurlijk dat een eter een van de klimsters heeft uitgehoord, die is dan ook op de hoogte.
« Laatst bewerkt op: 16-07-2024, 17:48:32 door Run »

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 16-07-2024, 20:06:31 »
Volgens mij moesten ze eerst bellen om de vragen te stellen. Daarna nog een stukje klimmen/glijden aan het touw en toen kwamen ze pas bij de enveloppen. Emma en Nyree hebben konden dit dus niet weten op het moment van bellen (tenzij 1 van beide de mol is).

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 16-07-2024, 20:53:21 »
Dat klopt.
Ik vrees dat we geen oplossing krijgen voor dit raadsel. Het lijkt me stug dat er een verklaring komt dat de mol werd ingeseind.
Misschien zien we in de volgende aflevering nog iets van de discussie achteraf.
« Laatst bewerkt op: 16-07-2024, 22:11:32 door Run »

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 17-07-2024, 02:28:10 »
Als bij de cryptrex de M naast de W stond, is de oplossing van de cryptex MEREL. En is het muntje van 10 dat Jelmer achter houdt de letter J of is Jurre de letter J om met MEREL en J Jelmer te maken.

Dit is dan een verklaring waarom Merel en Jurre aanwezig waren.

De  kaarten van het glazen heffen zijn denk ik vooraf geschreven met een hint naar startkaart 14 ( N van Nyree) en de hint naar Jelmer met tussen ruimte 10 (is J van Jelmer)

Ik begin het idee te krijgen dat de hint naar de mol zit in water zee zand duin, naar strand en dus de strandtenthouder. En dat de mariene ecoloog, de efoiler en de strandtenthouder daarom zijn uitgenodigd
« Laatst bewerkt op: 17-07-2024, 02:38:52 door Crapuleke »

Offline Meraikol

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 17-07-2024, 21:13:14 »
In aflevering 3 hoor je voor de test dat Emma op Nyree zit en je hoort dat Nyree Emma verdacht vindt. Ze zegt iets in de trant van 'Emma is een slimme meid, ze heeft het spelletje goed door'. In gedachte hoor ik er achteraan 'want ze heeft gelijk, ik ben de mol'. Lijkt me grappig als Nyree de mol is en dat inderdaad zo bedoeld werd.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 18-07-2024, 00:14:26 »
In de podcast van Trust Nobody hadden ze ook wel een mooie hint. Het was iemand opgevallen dat de beroepen van de kandidaten nog steeds vermeld worden bij hun naam, telkens ze aan het woord zijn in een biecht.
Normaliter doen ze dat enkel in het begin van een seizoen, als de kijkers iedereen nog moeten leren kennen. Maar in deze serie blijven ze dat doen, ook nu we toch al lang weten wie wie is.
Alsof dat van belang is en men onze aandacht daarop wil vestigen… om er een hint in te steken, aldus een luisteraar van de podcast. Bij Nyree staat er dus steeds te lezen: manager eFoil school. Eerste letter van manager, laatste letter van school en (in het midden) de middelste letter van eFoil. Samen maakt dat MOL. Leuk gevonden en herkenbaar als hint voor wie ooit seizoen 5 van De Mol Vlaanderen zag. Daarin zat toen een zeer vergelijkbare hint naar de Mol, die als ‘hobby’ had: Monitor (bij) Off Limits. Vergelijkbaar concept, zelfde resultaat: Mol. Dat was toen ook een officiële hint