Poll

Wie is de Mol?

Emma
9 (8.5%)
Jelmer
17 (16%)
Nyree
74 (69.8%)
Simone
6 (5.7%)

Totaal aantal stemmen: 106

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 13428 keer)

Offline Miss Marvel

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #60 Gepost op: 7-07-2024, 23:07:47 »
Ik verdenk Ben het meest. Nyree en Johan een beetje. Gek genoeg, af en toe Jelmer ook.

Heb Simone een potlood streep gegeven en Tiemen en Emma hangen ertussen.
Ma how, zeg!

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #61 Gepost op: 8-07-2024, 03:23:13 »
Johan, maar neig steeds meer naar Ben.
Laten we jabberen joekelen.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 8-07-2024, 11:12:41 »
Ik hou het nog maar even bij Johan. Eigenlijk is Ben logischer qua wat we zien, maar ik kan gewoon niet geloven dat ze hem als mol zouden casten? Hij is houterig, ongemakkelijk, blijft veel op de achtergrond, oogt op geen enkel moment spontaan, doet niks impulsief. Het lijkt sowieso allemaal zo geacteerd bij hem.

Als wij dat allemaal zo zien, dan moet het castingteam dat toch ook zien? Johan doet ook vrij weinig goed, maar het oogt bij hem wel allemaal veel natuurlijker.

Offline Fabiann

• winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #63 Gepost op: 8-07-2024, 20:07:29 »
Nyree! ::jaja::
🜃

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 9-07-2024, 08:51:03 »
Ben begint mijn vreesmol te worden. Bij de opdracht atypisch lijkt hij het meest mols door zijn afwachtende houding en het ogenschijnlijk doordrukken van de beslissingen dat ik zijn rol in het spel nog eens bekeken heb maar wat komt hij sloom, ongeïnteresseerd en emotieloos over....het lijkt wel of hij zich erg ongemakkelijk voelt in zijn rol mocht hij de mol zijn. Het kan echter ook gedrag zijn dat hij kopieert vanuit zijn werk als boa/boaopleider. Observeren, wachten en anticiperen op reacties van anderen en geen emotie tonen.

Deels is het ook montage zoals in de allereerste opdracht. Ben wil zelf voor de joker gaan maar vervolgens lijkt zijn bijdrage vrijwel nihil en verspeelt hij bijna zijn kans op een joker. Als je beter kijkt zie je dat de bijdrage van Ben veel groter is. Ik zie hem zeker 2 van de 8 telefoongesprekken voeren en ik mis er nog 1. Emma doet er 5.

Bij de opdracht Mol-FM zie je Ben als eerste en enige kiezen voor het aan de knoppen zitten en vervolgens is de groep eruit en lopen ze weg. Verdacht want deze groep beslist over het geld later in de opdracht. Echter eenmaal in de auto en zoeken naar de locatie lijkt  Ben geen rol meer te spelen behalve zijn rare actie met de kaart van Oman. Waarom zien we dit? Daarbij kan er op de achterkant van de kaart nog een plattegrond van de stad (of meerdere steden) staan. Tijdens de quiz met Rob Dekay aankomen is ook zo'n rare actie terwijl het in dit deel van de opdracht niet om geld ging. De mol had hier gewoon zijn best kunnen doen. 

Ik ben er nog niet uit maar mede door mogelijke verborgen aanwijzingen zou  Ben zomaar de mol kunnen zijn. Ik weet niet of ik dat leuk ga vinden  ;D potentiële finalist is hij zeker.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 9-07-2024, 09:19:06 »
Jelmer is mijn hoofdverdachte geworden door zijn actie in Souktocht (de teddybeer meenemen), Fortvluchtig (in drie kamers gaan en amper €50 ophalen), Never a Dull Moment (niet op de foto staan) en Ren (samen met Ben het minste ophalen). Hij maakte Tiemen ook openlijk verdacht met die joker, typisch voor een mol. Nyree staat bij mij op 2 (heeft ook weinig opgebracht en wordt op de achtergrond gehouden).
Ben vind ik te voor de band liggend en te verdacht neergezet, Johan is weinig waarschijnlijk meer daar twee afvallers op hem hebben gestemd.
Emma, Simone en Tiemen zijn het niet.
« Laatst bewerkt op: 9-07-2024, 15:02:48 door Luc »

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 9-07-2024, 12:49:14 »
ik kan gewoon niet geloven dat ze hem als mol zouden casten? Hij is houterig, ongemakkelijk, blijft veel op de achtergrond, oogt op geen enkel moment spontaan, doet niks impulsief. Het lijkt sowieso allemaal zo geacteerd bij hem.

Als wij dat allemaal zo zien, dan moet het castingteam dat toch ook zien?
Het is andersom. Eerst ben je geen mol en ben je nog spontaan en gemakkelijk. Dan word je opeens tot mol gemaakt en alles verandert. Hij zal bij de casting niet houterig zijn geweest hoor.

Vergeet niet, dit zijn ON-ers geen BN-ers. Geen camera-ervaring, geen acteurs. Bij een BN-er moet je wel heel goed zoeken wil je iemand vinden die niet kan acteren want ook een presentator kan dat, zelfs een bekende sporter gaat er gemakkelijk mee om.

Ik geef het de casting dus te doen. Ze moeten een gewone Nederlander van de straat plukken. Ook bij de BN-ers is het bijna een onmenselijke prestatie. Alleen supermollen als Jan konden het juk totaal van zich afschudden en schizofreen 2 mensen tegelijkertijd zijn, bij 90% van de mollen zag je het toch wel door hun gedrag.
De Blondine is de Mol, Stijn dus :)

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 9-07-2024, 13:53:27 »
Ik snap je punt, maar mijn tegenargument is dat ze in Vlaanderen elk jaar een fantastische mol weten te casten. Waarom zou dat in NL niet kunnen?

Offline Pac

• Global Moderator
« Reactie #68 Gepost op: 9-07-2024, 14:24:18 »
Ik snap je punt, maar mijn tegenargument is dat ze in Vlaanderen elk jaar een fantastische mol weten te casten. Waarom zou dat in NL niet kunnen?
Een reden kan zijn dat ze dit jaar de Mol hebben proberen te casten zonder hem te vertellen dat hij auditie deed voor WIDM en voor de rol van Mol. Stel je voor dat je niet alleen verrast wordt met het feit dat je in Wie is de Mol? zit, maar ook gelijk de mededeling krijgt dat je de Mol moet gaan spelen. Ik kan me voorstellen dat je daar niet op voorbereid bent.
...óf niet!

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 9-07-2024, 14:32:24 »
Ik neem aan dat de mol eerder geselecteerd is en ook daarop goed is voorbereid. Ook bij onbekende Nederlanders hadden ze een prima mol zoals George, de beste mol ooit en in mindere mate Elise.

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #70 Gepost op: 12-07-2024, 11:53:20 »
Resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 5 & 6:
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 12-07-2024, 14:06:42 »
Emma probeerde wel héél opzichtig onderdeel van het duo te worden om tegen de koopman te spelen, 'o, is er één tegen, niemand meer? Dan ga ik gewoon lekker met Jelmer.' Terwijl 1 iemand tegen, waarom zou je het dan nog willen?
« Laatst bewerkt op: 12-07-2024, 15:20:21 door Run »

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #72 Gepost op: 12-07-2024, 14:11:26 »
Qua verdenkingen en het verloop van Buitenspel zou het nu toch wel echt Nyree moeten zijn. Ik moet zeggen dat ik dat tot deze week echt nog niet zag, ik vond haar heel authentiek overkomen. Emma en Jelmer zouden ook nog kunnen, maar vooral Emma vind ik in de meeste opdrachten niet verdacht. Jelmer heeft nu als grote smet natuurlijk wel de €2500 op zijn naam staan. Simone zou het niet moeten kunnen zijn, er zijn nu al meerdere kandidaten afgevallen met haar als (mogelijke) Mol. Ik ga alles nog even terugkijken de komende week, en dat is zeker geen straf ::love:: ::hyper::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Elijah

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 12-07-2024, 17:08:59 »
Toen Kars afviel ging ik naar Nyree en dat is na deze afleveringen heel hard bevestigd.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 12-07-2024, 17:36:51 »
Nyree is de mol ::jaja::

Leuke serie. Ik zat op Ben maar kreeg al een voorgevoel toen Ben zo graag penningmeester wilde zijn en daar ook in slaagde, en hij bracht geld in de pot. Daar zijn we met zijn allen toch flink ingestonken! Op Johan en Tiemen zat ik gelukkig nooit.

Nyree gaf het meeste geld uit aan de video's, maar liefst 3, en wist zichzelf weg te spelen voor 2500 euro door jokers te opperen, slim bedacht, echt spelinzicht, ook had ze 500 mingeld door het kistje verkeerd te omschrijven.

Jelmer deed wel heel erg zijn best om 2500 euro over de drempel te krijgen, geen mol, en hij zit steevast op Nyree. Simone zit ook wel op Nyree al zegt ze dat de laatste biecht niet. Wel in eerdere weken. Emma heeft Nyree als hoofdverdachte. Johan/Ben zaten helemaal niet op Nyree en zijn exit. Klare zaak ;D maar net op tijd ::rofl::

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 12-07-2024, 18:12:43 »
Het moet toch wel Nyree zijn, nu? Simone was ook opvallend met dat liegen over de €2500/jokers, maar dat kan natuurlijk heel kandidaats zijn (voor twee jokers had ik de hele bende ook bij elkaar gelogen in deze fase van het spel). Toch komt Simone was geacteerd over op me, zo nu en dan. Waardoor ik haar niet los kan laten, maar ik ga verstandelijk all in op Nyree.
Laten we jabberen joekelen.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 12-07-2024, 19:14:06 »
Ja dat was wel een opvallend moment. Het was wel duidelijk dat Simone en daarna Tiemen hard stonden te liegen over hun niet bestaande 2500, en dat deden ze plotsklaps, dus niet voorbereid. En toen dacht ik, wie heeft het DAN!? Gelukkig laat de productie alles zien aan de kijkers. Blijkbaar vertellen de kandidaten onderling elkaar niks en is het ook niet door Hila gezegd. Dus zij weten het niet. Lijkt erop dat ze nog wat zand in de ogen willen strooien omdat iedereen inmiddels daar al op Nyree als mol zit.

In elk geval vielen Simone en Tiemen voor mij nog eens af toen ze zo ad hoc gingen staan liegen. Jelmer was bloedeerlijk. De enige die spel speelden waren Emma en Nyree, waarbij ik Nyree wel echt doordacht goed vond, heel voorbereid, meerlaags. Emma had meer zoiets van ik laat me niet afleiden, ik wil vooral mijn mol in het spel houden. Ging daardoor ook meteen in op het aanbod van Nyree om de jokers te delen.

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
« Reactie #77 Gepost op: 12-07-2024, 21:14:08 »
Nu mijn twee hoofdverdachten in dezelfde eliminatie zijn afgevallen, ga ik naar mijn derde verdachte Nyree.

Toen ze bij de opdracht in het kasteel er zo makkelijk en natuurlijk mee weg kwam dat de cryptex niet open zou gaan kwam ze bij mij op de radar als ideale mol, maar ik was bang dat het misschien té mooi zou zijn. Maar nu denk ik toch dat ze het is ::jaja::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 12-07-2024, 21:37:53 »
Voor mij is Nyree de mol, het kan volgens mij niet anders.
En anders Jelmer, maar die heeft geld verdiend met de enveloppen opdracht, wat niet logisch is zeker door dat het vooral door hem kwam.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 12-07-2024, 21:42:05 »
Ik zat op Ben en Johan, dus ik ben molvluchteling nu. Ik denk dat ik nu asiel aanvraag bij Nyree.