Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Souktocht  (gelezen 1952 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Aflevering 1] Opdracht 1 - Souktocht
« Gepost op: 28-06-2024, 07:06:59 »
Bespreek hier de eerste opdracht van aflevering 1.
« Laatst bewerkt op: 28-06-2024, 12:10:57 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Mollem

• Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Souktocht
« Reactie #1 Gepost op: 28-06-2024, 21:49:54 »
Vrijdagavond 21:44u en nog nul posts? Zegt wel wat! Ik vond de opdrachttitels leuke woordspelingen :-) ...

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: 28-06-2024, 22:23:01 »
Leuke opdracht. Wel vond ik het erg oneerlijk dat de beer en discobal geen geld opleverden. De deelnemers hadden dit nooit kunnen weten, dus was het sowieso onmogelijk het maximale bedrag te verdienen. Je kunt dit niet eens een mollenstreek noemen, natuurlijk worden die dingen meegenomen.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #3 Gepost op: 28-06-2024, 22:24:09 »
Niet mee eens, toen ze alle 8 bijelkaar waren en door hadden dat die twee voorweroen voor ben en emma waren, hadden ze ze daar moeten laten .

Offline Mollem

• Forumlid
  • love and understanding
« Reactie #4 Gepost op: 28-06-2024, 22:25:45 »
Daar was terecht ook even discussie over. Kars stelde voor ze achter te laten leek het. Dat ze toch werden meegenomen was dus mols, maar dat hebben wij niet duidelijk meegekregen.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #5 Gepost op: 28-06-2024, 22:30:21 »
Niet mee eens, toen ze alle 8 bijelkaar waren en door hadden dat die twee voorweroen voor ben en emma waren, hadden ze ze daar moeten laten .

Zoals ik het begreep hadden ze de voorwerpen niet mogen pakken, dus was het spel gespeeld toen ze überhaupt al gepakt waren.

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 28-06-2024, 22:32:49 »
o zo heb ik hem niet begrepen. Er kon geld geld gewonnen worden voor voorwerpen die in de handen terecht kwamen van de juiste personen. En er ging gled verloren als ze voorwerpen hadden die niet bij die persoon hoorden, over achtergelaten voorwerpen heb ik niets gehoord

Offline Mollem

• Forumlid
  • love and understanding
« Reactie #7 Gepost op: 28-06-2024, 22:36:49 »
Achterlaten op de markt was toch ok geweest lijkt mij.

Online Pac

• Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #8 Gepost op: 29-06-2024, 01:45:27 »
De Mol wil zorgen dat zijn voorwerp geraden wordt (of zelf de voorwerpen raden). Dan krijgen Emma en Ben de kans om twee keer 200 euro uit de pot te halen.

Tiemen dus het meest verdacht, die heeft iedereen al verteld over zijn koningspoedel. Wie waren er nog meer niet te missen?
...óf niet!

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 30-06-2024, 00:06:28 »
Dus: je gaat naar de casting voor ‘The game’ en ze vragen je om “een voorwerp” mee te brengen dat “typisch iets is voor jou”.

Hoezo kom je dan naar die casting met je hond, een koningspoedel? Is dat dan een voorwerp?

En volgens dat ik las in de column van Pac was er een onderdeel bij de casting waarin je moest doen alsof het voorwerp van iemand anders het jouwe was? Benieuwd of er iemand heeft moeten doen alsof die hond van Tiemen de zijne of de hare was.  :)

Ik vind het vreemd dat je met je hond (als ‘persoonlijk voorwerp dat je kenmerkt’) komt aanzetten op een casting. Dat ie met zijn hond dat geheime castinggebouw is binnen gemogen alleen al! Bizar figuur toch, die Tiemen! Redelijk ongeloofwaardig allemaal in mijn ogen. Wellicht is dat in Nederland de normaalste zaak van de wereld, maar in Vlaanderen mag je niet zo maar overal met je hond naar binnen, tenzij het je blindengeleidehond is. Een Mol is wel blind maar wordt doorgaans niet begeleid door een hond… :)

Offline PieterBasje

• Actief Lid
  • 1/8e finalist WidMO 2022
« Reactie #10 Gepost op: 30-06-2024, 00:16:51 »
Ging het niet gewoon om een tekening van zijn hond?
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 30-06-2024, 00:41:48 »
Ging het niet gewoon om een tekening van zijn hond?
Zeker, die had hij bij daar in Oman. Hij kon moeilijk zijn echte levende hond meenemen, die mag Oman trouwens niet binnen. Daarom moest hij zich behelpen met een tekening. Wat ook weer vreemd is want waarom een tekening en geen foto? Hoe meer ik erover nadenk, hoe bizarder ik dit vind.

Eén ding weet ik wel: mocht ik ooit een koningspoedel hebben in de toekomst (die kans is echter bijzonder klein), dan noem ik het beestje Tiemen. Mooie naam voor een poedel. Zou baasje Tiemen lijken op zijn hond?

Offline PieterBasje

• Actief Lid
  • 1/8e finalist WidMO 2022
« Reactie #12 Gepost op: 30-06-2024, 00:51:01 »
Ik bedoelde dat hij naar de casting ook een foto of tekening van zijn hond meenam. Ik denk dat er voor een tekening van de hond is gekozen om te voorkomen dat iets 100% zeker is, want door een exacte foto van je hond kun je er op geen enkele weg omheen en is het misschien wel te makkelijk.
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 30-06-2024, 11:14:38 »
Over de positie van ben en emma bij de souktocht .  Zij hebben geen invloed oo het vinden van de rechtmatige eigenaar van de spullen in de souk , maar hun missie voor een joker heeft wel alle trekken van molgedrag. Ze moeten 200 euro uit de pot spenderen .

Zou ik als mol willen kijken if ik vertrouwen kan winnen van kandidaten om 200 euro los te peuteren ? Ja want zelfs als het niet lukt , die joker heb ik niet nodig .
Zou ik als kandidaat proberen om aan 200 euro te komen voor mijn joker ? Absoluut

Zou ik als mol mijn perwoonlijke geld afgeven aan een kandidaat zonder dat er iets tegenover staat?  Nee, want als kandidaat is het een rare actie , je kan er alleen verdenkingen mee opzadelen en als mol heb je daar niks aan

Zou ik als kandidaat mijn persoonlijke geld afgeven ?  Ja  het kan je verdachter maken en een mede kandidaat kqn daardoor de verkeerde kant in gaan kijken

Offline keek

• Forumlid
  • Trust Nobuddy!
« Reactie #14 Gepost op: 1-07-2024, 12:21:18 »
De tekening van de hond was het voorwerp wat hij uit huis heeft meegenomen. Daar is toch niks geks aan?

Volgens mij lieten ze de twee voorwerpen op de markt achter, maar telde dit desondanks omdat ze ze überhaupt niet hadden mogen aanpakken (Maar tja, als een bellende man die je niet eens aankijkt het in je handen duwt...). Vandaar ook de verbazing dat dit toch voor mingeld zorgde. Ik vond het ook niet helemaal eerlijk.

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 1-07-2024, 17:41:32 »
Letterlijk wordt er in de opdracht gezegd elk gepakt voorwerp dat niet in de handen komt van de juiste persoon is min geld.
dus waar ik eerst dacht dat ze die discobol en beer gewoon hadden moeten dumpen om van het mingeld af te komen, ben ik nu van mening dat het pakken ervan al het mingeld opleverde en dat maakt het des te opvallender dat beide voorwerpen , in montage, erg vroeg gevonden worden .

En ook dat er nihil is gedacht om te communieren wat ze krijgen aangbeoden en of ze dat accepteren.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 1-07-2024, 17:44:35 »
Volgens mij lieten ze de twee voorwerpen op de markt achter, maar telde dit desondanks omdat ze ze überhaupt niet hadden mogen aanpakken (Maar tja, als een bellende man die je niet eens aankijkt het in je handen duwt...). Vandaar ook de verbazing dat dit toch voor mingeld zorgde. Ik vond het ook niet helemaal eerlijk.
Het kan natuurlijk niet zo zijn dat ze die voorwerpen niet mochten aanpakken, want ze konden onmogelijk van tevoren weten dat het hier om voorwerpen ging die ze bij de casting hadden meegenomen. Maar het werd heel vaag in beeld gebracht.

Op het laatst komen ze min of meer toevallig bij elkaar en komen ze erachter dat de knuffelbeer en discobal van Ben en Emma zijn en dat ze die niet mee hadden moeten nemen. Na de biecht van Tiemen:
???: "We hebben twee voorwerpen over".
Kars: "Die twee voorwerpen zijn van Ben en Emma. Zullen we die achterlaten? Die zijn hier niet."
(biecht Anne-Britt: "... en toen waren die enorme knuffelbeer en die discobal nog steeds over. En toen legden we wel de link, deze moeten van Ben en Emma zijn")
???: "Oh, dus nou gaat er vijfhonderd euro uit.."
Nyree(?): "Tijd is om, tijd is om."

Er is nergens een tijd in beeld. Waarom in vredesnaam? Want kennelijk mochten ze op het eind van de opdracht niet in het bezit zijn van de "verboden" voorwerpen van Ben en Emma. De voorwerpen die beide €250 min geld zouden opleveren.

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 1-07-2024, 19:54:46 »
Het kan natuurlijk niet zo zijn dat ze die voorwerpen niet mochten aanpakken, want ze konden onmogelijk van tevoren weten dat het hier om voorwerpen ging die ze bij de casting hadden meegenomen. Maar het werd heel vaag in beeld gebracht.
Je ziet de kandidaten in groepjes van 4 aan een tafeltje staan, daar lezen dat ze hun eigen voorwerp in handen moeten krijgen. Ze zijn nog bij elkaar, dus ik neem aan dat dat aan het begin van de Souktocht is. Dan hadden ze toch portofoonoverleg kunnen hebben bij het zien van de discobal of de beer zonder het voorwerp aan te nemen? Ik zou niet weten welk voorwerp ze van mij zouden nemen, maar ik weet wel dat het geen discobal of hele grote beer kan zijn. Vreemd dat niemand op Jelmer reageert als hij al uit de winkel is, of hij heeft de knop niet ingedrukt om de andere kandidaten op een idee te brengen. En vreemd dat Nyree geen idee heeft wat ze er mee moet doen, misschien heeft zij de porto op een ander kanaal gezet, er was geen enkel contact met de anderen

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 1-07-2024, 20:50:16 »
Ze hadden deze voorweroen ook al bij op de selectiedagen .  Ze hadden gewoon de tegenwoordigheid van geest moeten hebben om steeds bij het vinden van een voorwero te moeten overleggen of het van iemand van hun was en zo nee het niet aan moeten pakken .

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 1-07-2024, 22:29:51 »
Het zou niet logisch zijn - €500 aan te rekenen als de kandidaten de beer en discobal wel hadden gevonden maar niet naar de zaal hadden gebracht want ze konden van tevoren niet weten bij wie ze thuishoren. Dus werden ze ten onrechte naar daar gebracht maar het is niet duidelijk wie daarvoor het initiatief nam.