Je ziet de kandidaten in groepjes van 4 aan een tafeltje staan, daar lezen dat ze hun eigen voorwerp in handen moeten krijgen. Ze zijn nog bij elkaar, dus ik neem aan dat dat aan het begin van de Souktocht is. Dan hadden ze toch portofoonoverleg kunnen hebben bij het zien van de discobal of de beer zonder het voorwerp aan te nemen? Ik zou niet weten welk voorwerp ze van mij zouden nemen, maar ik weet wel dat het geen discobal of hele grote beer kan zijn. Vreemd dat niemand op Jelmer reageert als hij al uit de winkel is, of hij heeft de knop niet ingedrukt om de andere kandidaten op een idee te brengen. En vreemd dat Nyree geen idee heeft wat ze er mee moet doen, misschien heeft zij de porto op een ander kanaal gezet, er was geen enkel contact met de anderen
Klopt. Het is weer eens (nog steeds) waardeloos gemonteerd. Nadat de groepsverdeling is gemaakt en de opdracht voor de twee groepen van vier begint zien we als eerste scene Johan en Simone met 2 foto's lopen op zoek naar de locatie die op de foto staat. Dan zien we Tessa en Jelmer met de 2 foto's lopen. Vervolgens zien we Anne-Britt en Nyree met de foto's lopen. En tenslotte Kars en Tiemen, die aan de porto roepen tegen Anne-Britt en Nyree, welke hebben jullie gevonden, over. Nyree zegt in de biecht dat ze de discobal in de handen kregen gedrukt en dat ze geen idee hadden wat ze daarmee moesten.
Pas nu krijgen we in beeld dat Emma en Ben te horen krijgen dat de medekandidaten op zoek zijn naar voorwerpen. Dan shots van de voorwerpen en pas nu komt het shot met Anne-Britt, Nyree, Tiemen en Kars, waar Anne-Britt het briefje voorleest dat bij de 4 foto's zat voorleest, waar dus de opdracht op staat. Dit gaat over in een shot van de andere groep van 4 (Tessa, Jelmer, Johan en Simone) en vervolgens weer terug naar de eerste groep. Voor beide groepen is dus duidelijk dat de verkeerde voorwerpen min geld opleveren.
Bij het voorlezen van de briefjes hebben Kars en Anne-Britt een porto van hun groepje van 4. Bij de andere groep is niet te zien wie de porto heeft, maar later zien we Johan en Jelmer met een porto. Elk duo had dus een porto tot zijn beschikking.
Op dat moment hadden ze dus onmiddellijk moeten overleggen dat ze bij elk voorwerp moesten overleggen van wie dit was, als ze dit niet zelf herkenden.