Auteur Topic: Wie verdenkt Wie?  (gelezen 3109 keer)

Offline Sanmol

• Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Wie verdenkt Wie?
« Gepost op: 6-07-2024, 00:21:46 »
Test 1

Anne-Britt: Tiemen en Tessa
Ben: Simone verdacht
Emma: Niet de langzaamste
Jelmer: Verdachte nummer 1 is Tessa
Johan: De wat stillere personen in de gaten te houden: Ben en Emma
Kars: Nyree
Nyree: Tessa
Simone: Johan is een verdachte
Tiemen: Anne-Britt
Tessa: Johan

De test theorie blijft overigens staan. De kandidaat die het meest word genoemd in de eerste test is niet de mol.

Test 2

Ben: Houd Kars in de gaten
Emma: Nyree is een verdachte
Jelmer: Tiemen is verdacht
Johan: Er is gemold in het restaurant: Simone ben jij het? Ben in de gaten houden
Kars: Simone
Nyree: Houd Emma in de gaten
Simone: Tiemen
Tiemen: Simone
Tessa: Johan staat op het lijstje

Test 3

Ben: Johan en Kars
Emma: Ben, Kars en Nyree
Jelmer: Nyree staat hoog op het lijstje
Kars: Simone op nummer 1, Johan blijft op het lijstje en Tiemen komt er weer bij. Geeft aan in het dagboek niets te hebben onthouden van de dag zelf.
Nyree: Jelmer zit in haar vizier
Simone: Spreiden op Ben, Nyree en Tiemen. Jelmer is niet de mol.

Test 4

Ben: Simone, Johan, Tiemen en Jelmer op nummer vier
Emma: Vragen op Nyree niet all-in
Jelmer: Nyree is mijn verdachte, Simone ook wel verdacht maar dat doet ze om verdacht over te komen en Tiemen blijft er op
Johan: Simone als verdachte
Nyree: geen naam genoemd
Simone: Tiemen en Nyree
Tiemen: geen naam genoemd

Test 5

Emma: Nyree is mijn hoofdverdachte
Jelmer: Emma of Nyree
Nyree: Jelmer
Simone: geen naam genoemd, maar Emma wil geen informatie meer delen
Tiemen: Simone mollerig en Nyree speelt het spel goed

« Laatst bewerkt op: 12-07-2024, 15:48:05 door Sanmol »

Offline Marimol

• Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #1 Gepost op: 6-07-2024, 10:46:41 »
Dank voor het overzicht.

Nyree, Tiemen, Johan, Simone en Ben worden het vaakst genoemd door de groep. Emma en Jelmer worden nauwelijks verdacht.

De afvallers noemden vooral Tiemen, Johan en Simone.

Jelmer en Nyree verdenken elkaar evenals Johan en Ben.
Emma en Nyree verdenken elkaar ook.
Simone en Tiemen noemen elkaar in de testbiecht maar bij test 3 had Tiemen een vrijstelling.

Offline Amethyst

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: 6-07-2024, 17:05:44 »
Zou Anne-Britt er op Nyree zijn uitgegaan, of suggereren ze dat juist te hard?

Tiemen: "Op de markt [...] zei [Anne-Britt] dat Nyree heel graag wilde ontspannen en ook genieten van bepaalde momenten, waarbij je denkt van: ooooooo, ik snap inderdaad wel dat je die verdacht kunt vinden [...]"

Anne-Britt: "Ik denk dat Tiemen ook wel een goede mol zou zijn" ...  "...en Tessa. Tessa vind ik ook... zij zaait heel veel verwarring en dat vind ik ook heel verdacht."

Anne-Britt heeft de test (onbedoeld) vnl. op één iemand ingevuld en was heel open naar haar medekandidaten (Telegraaf podcast, YouTube).

Tiemen en Tessa lijken 'bijverdachten' van haar.
« Laatst bewerkt op: 6-07-2024, 17:52:15 door Amethyst »

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 8-07-2024, 11:24:31 »
Tessa noemt twee keer (afl 1 en 2) Johan in haar biechten. Zou toch wel erg misleidende edit zijn als Johan de mol is. Misschien moet ik toch maar naar Ben switchen.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 8-07-2024, 17:24:49 »
Dit knaagt ook een beetje aan me. Enerzijds zijn we wel vaker misleid met verdenkingen, dus zou het geen reden zijn om Johan door te strepen.

Anderzijds is het misschien precies wat het lijkt deze keer. Met dit streamingseizoen hebben we minder afleveringen en minder social mediacircus. Dus ik verwacht eigenlijk dat de kijker wat sneller op het juiste spoor gezet zal worden. De streamingserie moet op zichzelf staan. Dus zou het denk het misschien het leukst zijn als de kijker zelf door enkel te kijken en zonder minutieus speurwerk tot de juiste conclusie kan komen.

Offline Molvizier

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 8-07-2024, 17:38:33 »
Ik denk dat de kans dat Tiemen en Johan de mol zijn erg klein. Er zijn nu 2 kandidaten die de test op Johan en Tiemen hebben ingevuld en zijn afgevallen. Ik durf daarmee Tiemen en Johan voorzichtig af te strepen als mol. Daarmee blijven Ben, Emma, Jelmer, Nyree en Simone.

Volgens mijn boekhouding is het volgende aan de hand:
Aflevering 2 (Anne-Britt): Tiemen en Tessa
Aflevering 3 (Tessa): Johan
Aflevering 4 (Kars): Simone, Johan en Tiemen

Als er volgende week weer iemand eruit gaat, omdat hij/zij de test op Simone heeft ingevuld. Dan kunnen we weer iemand met redelijke zekerheid afstrepen als mol. Door deze conclussie durf ik Tiemen en Johan wel af te strepen als mol. Waarom vallen ze anders af.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 8-07-2024, 17:38:41 »
De mol wordt de eerste aflevering bijna nooit vernoemd (in dit geval Jelmer en Kars) en diegene die dan het vaakst genoemd wordt is nooit de mol (Tessa). De productie wil de mol - zeker in het begin - in de luwte houden.
Johan en Tiemen zijn inderdaad 2x door de afvaller vernoemd, de kans is klein dat één van hen de mol is.
« Laatst bewerkt op: 8-07-2024, 17:45:37 door Luc »

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 8-07-2024, 21:45:33 »
Als je puur kijkt naar op wie de afvallers de test hebben ingevuld zou je kunnen stellen dat Johan,Tiemen en Simone de mol niet meer kunnen zijn. Helemaal gezien de ervaringen uit de reguliere serie. Op basis van die ervaringen zou je kunnen zeggen dat, nu het zo duidelijk is, Johan,Tiemen en Simone kans maken de eerstvolgende afvallers te zijn.

Er is echter wel iets aan de hand met de tests in de streamingeditie. Er zijn maar 15 vragen en dat komt w.s. doordat de kandidaten van te voren geen vragenlijst hebben ingevuld. Er zullen dus geen persoonlijke vragen in de test zitten. De vragen gaan dus alleen over de opdrachten en posities van de mol (in welke auto zat de mol, waar zat de mol bij  het ontbijt, welke schoenen droeg de mol etc.) Dat heeft gevolgen voor het spreiden, Anne-Britt vertelde dat ze in een trechter terecht kwam.Tijd speelt een rol. We zagen al dat Kars als laatste klaar was. Emma zorgt er steeds voor snel klaar te zijn met de test, zij zat met Kars ook fout in de laatste test.

Anne Britt noemde Tiemen en Tessa in de eerste test. Jelmer had Tessa in deze test zelfs op nummer 1 staan en Nyree noemde ook Tessa in de eerste test. Zij vielen niet af en Tessa is niet de mol.....

Iedereen, behalve Jelmer en Emma, wordt veel genoemd, ook door kandidaten die nog in het spel zitten.

Ik las dat een joker nu ook meer waarde zou hebben omdat er maar 15 vragen zijn. Ik ben geen statisticus en weet ook niets van wiskunde dus heb geen idee of dit klopt maar wil nog geen conclusies trekken voorlopig.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 9-07-2024, 13:13:43 »
Maar die worden toch ook best genoemd.
Nyree: Jelmer zit in haar vizier
Simone: Spreiden op Ben, Nyree en Tiemen. Jelmer is niet de mol.

En Johan en Nyree houden Emma in de gaten.

Niemand is echt vrij van verdenking.

Wel eens dat Johan, Tiemen en Simone de mol niet meer kunnen zijn.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 12-07-2024, 17:49:12 »
Zou Anne-Britt er op Nyree zijn uitgegaan, of suggereren ze dat juist te hard?

Tiemen: "Op de markt [...] zei [Anne-Britt] dat Nyree heel graag wilde ontspannen en ook genieten van bepaalde momenten, waarbij je denkt van: ooooooo, ik snap inderdaad wel dat je die verdacht kunt vinden [...]"

Anne-Britt: "Ik denk dat Tiemen ook wel een goede mol zou zijn" ...  "...en Tessa. Tessa vind ik ook... zij zaait heel veel verwarring en dat vind ik ook heel verdacht."

Anne-Britt heeft de test (onbedoeld) vnl. op één iemand ingevuld en was heel open naar haar medekandidaten (Telegraaf podcast, YouTube).

Tiemen en Tessa lijken 'bijverdachten' van haar.
Ik denk dat dit echt zo'n gevalletje is van "eerste afvaller wist eigenlijk wel wie de mol was" maar vliegt er toch uit doordat ze niet spreidde in test 1 maar tunnelde op de verkeerde. Grapje van de edit. Ook grappig is dat Kars in test 1 biecht op Nyree te zitten. Later veranderde hij van gedachten. Ze hadden bij hun eerste keus moeten blijven ::rofl:: Ik denk dat de puzzel hier wel compleet is, alleen Nyree kan nog de mol zijn.

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #10 Gepost op: 12-07-2024, 19:30:38 »
Van de laatste 4 kandidaten weten we dus in ieder geval dat Simone niet de Mol is. Kars, Johan en Tiemen noemden haar allemaal als verdachte toen ze afvielen terwijl Emma, Jelmer en Nyree dat niet doen.

De andere drie kunnen in principe nog.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 12-07-2024, 19:46:49 »
Ik denk dat de deductie wel aangeeft dat Emma en Jelmer in de finale komen en Nyree als mol hebben. Simone heeft Nyree ook als mol maar daar doen ze nu wat halfslachtig over. En inderdaad konden we haar vele afleveringen geleden al strepen op dit topic. Wordt dus een beetje een standaard finale.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 13-07-2024, 15:02:05 »
Als je puur kijkt naar op wie de afvallers de test hebben ingevuld zou je kunnen stellen dat Johan,Tiemen en Simone de mol niet meer kunnen zijn. Helemaal gezien de ervaringen uit de reguliere serie. Op basis van die ervaringen zou je kunnen zeggen dat, nu het zo duidelijk is, Johan,Tiemen en Simone kans maken de eerstvolgende afvallers te zijn.

De wie verdenkt wie is wel erg duidelijk en voorspellend dit jaar......
Kars, Ben, Johan en Tiemen noemden Simone als verdachte dus ze zal de laatste afvaller wel worden. Vorige week was dus al duidelijk dat mijn verdachte Johan de mol niet meer kon zijn. Even was ik bang dat, gezien de vele verdenkingen, Ben de mol was. Hij werd mijn vreesmol. Gelukkig had ik hem goed ingeschat als observerende kandidaat.

Alles wijst nu naar Nyree.

Ergens zou het leuk zijn als Jelmer, de nuchtere, laconieke Fries, de mol is. Hij heeft ook best wel verdachte acties gehad. Jelmer die in een interview in de Leeuwarder Courant zei dat hij zich nooit zou hebben opgegeven als hij wist dat het voor WIDM was. Zijn vrienden vonden  het ook niets voor hem.  ;D  maar gezien de opdracht Atypisch en Buitenspel en de hele laatste aflevering ziet het er naar uit dat Nyree de mol is.

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 13-07-2024, 17:19:13 »
Volgens de edit zit iedereen nu op Nyree. Is het echt zo duidelijk? Voelt een beetje te veel eigenlijk...

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 13-07-2024, 20:52:20 »
Volgens de edit zit iedereen nu op Nyree. Is het echt zo duidelijk? Voelt een beetje te veel eigenlijk...
Ik denk dat alleen Emma en Nyree doorgewinterde mollootfanaten zijn en de rest niet. Nyree heeft door nepmollen - de term die de anderen misschien niet eens kennen - zich bij iedereen verdacht gemaakt, ondertussen zit zij als enige op de juiste mol.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 15-07-2024, 21:21:06 »
Volgens mij had Simone door dat Jelmer een rekenfout maakte bij het opmaken van de rekening voor de lunch. Beet op haar tong om hem niet te corrigeren.

Het lijkt erop dat ze Jelmer verdenkt…

Offline Allalin

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 16-07-2024, 08:57:49 »
Ik blijf met de vraag zitten waarom Nyree in aflevering 4, het volgende biechtte tijdens de test:

“Jelmer zit zeker in mijn vizier. Want zoveel geld heeft Jelmer nog niet in de pot gebracht. Mijn plan is om Jelmer iedereen zijn pijlen op mij te laten richten, maar ondertussen houd ik hem in de gaten, en alle informatie die ik daaruit ophaal, die houd ik lekker voor mijzelf.”

Als ze de Mol is, waarom wil ze dan dat alle pijlen op haar gericht zijn?

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 16-07-2024, 10:23:38 »
Dat is dan goed gelukt, iedereen verdenkt haar nu  ::rofl::

Ja, wat voor spelletje speelt ze? In aflevering 5 wil ze persé niet dat Jelmer en Emma het spel met de magnetische balletjes spelen. Ze is behoorlijk fel hier. Johan ondervraagt haar daar later over. Nyree geeft aan dat het om oren en ogen gaat waarna het gesprek gaat over onderling informatie uitwisselen. Ik herinner me ook dat er gesproken is over Ben meer vertrouwen dan Jelmer ( ze maakt Jelmer nogal verdacht) maar dat kan ik niet meer terugvinden. Jelmer is  haar hoofdverdachte waarom zou je dat delen met de groep als kandidaat?

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 16-07-2024, 11:55:46 »
Ik blijf met de vraag zitten waarom Nyree in aflevering 4, het volgende biechtte tijdens de test:

“Jelmer zit zeker in mijn vizier. Want zoveel geld heeft Jelmer nog niet in de pot gebracht. Mijn plan is om Jelmer iedereen zijn pijlen op mij te laten richten, maar ondertussen houd ik hem in de gaten, en alle informatie die ik daaruit ophaal, die houd ik lekker voor mijzelf.”

Als ze de Mol is, waarom wil ze dan dat alle pijlen op haar gericht zijn?
Dat horen we haar inderdaad zeggen, maar buiten beeld.

Om vervolgens in de komende afleveringen net het tegenovergestelde te doen van wat ze van plan is: in die discussies in de woestijntocht zit ze net Jelmer verdacht te maken in de ogen van de anderen. Met als klap op de vuurpijl die quote uit het sprookjesboek “of het nou wel zo’n goed plan was om de grote boze Mol deze opdracht te laten doen” (de magnetenspelopdracht), die Nyree nog eens expliciet aan de anderen voorleest. Allemaal insinuaties richting Jelmer, om hem juist verdacht te maken (en de aandacht van de anderen op haar net van haar af te leiden). Dat is mijn lezing van wat ik hoor en zie.
« Laatst bewerkt op: 16-07-2024, 11:59:10 door Klaartje76 »

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 16-07-2024, 12:09:37 »
De mol maakt anderen verdacht en dat deed Nyree inderdaad met Jelmer. Om die reden verdacht ik eerder Jelmer omdat hij Tiemen verdacht maakte met het nemen van die joker op de kermis.