Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht 1 - Buitenspel  (gelezen 5190 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Aflevering 6] Opdracht 1 - Buitenspel
« Gepost op: 12-07-2024, 10:47:23 »
Bespreek hier de eerste opdracht van aflevering 6.
« Laatst bewerkt op: 12-07-2024, 12:50:57 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Sanmol

• Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - Buitenspel
« Reactie #1 Gepost op: 12-07-2024, 13:59:51 »
Nyree het meest verdacht hier. Noemt Jelmer als ''verdacht'' de vorige aflevering en als mol geeft ze hem nu het geld. Sowieso leek ze de vorige aflevering te peilen wie wie verdacht vond. De mol geeft zichzelf hier geld en maakt degene die ook het geld heeft verdacht zodat er altijd 2500 euro niet in de pot gaat.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #2 Gepost op: 12-07-2024, 17:49:12 »
Zoiezo is de kans groot dat de mol zichzelf hier geld heeft gegeven en dan geen actieve rol heeft om zichzelf naar de laatste twee te spelen.

Een kandidaat met 2500 euro zal zeker dit aangeven en proberen als een van de laatste 2 over te blijven ( zie jelmer ) .nyree is hier gewoon mols bezig en voor mij is haar handelen niet uit te leggen als kandidaat

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #3 Gepost op: 12-07-2024, 19:26:58 »
De mol geeft zichzelf sowieso geld volgens mij. Dit is de enige manier om te sturen €2500 niet in de pot komt.
Ook verdacht dat ze op subtiele manier probeert duidelijk te maken dat ze de 2 jokers heeft. Die willen de andere kandidaten er zo snel mogelijk uit hebben. Ook meende ik op te maken aan de kandidaten waarop ze stemde dat zij de mol is, want dan weet ze wie wat heeft.
Zou dit terug moeten kijken.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 12-07-2024, 22:22:57 »
Zoiezo is de kans groot dat de mol zichzelf hier geld heeft gegeven en dan geen actieve rol heeft om zichzelf naar de laatste twee te spelen.

Een kandidaat met 2500 euro zal zeker dit aangeven en proberen als een van de laatste 2 over te blijven ( zie jelmer ) .nyree is hier gewoon mols bezig en voor mij is haar handelen niet uit te leggen als kandidaat

Haar motivatie was 'ze snappen dat ik jokers bedoel en het aanbod om die te delen vinden ze aantrekkelijk, dus stemmen ze mij en de 2500 euro niet weg'. Erg magertjes inderdaad. Sowieso weet één persoon dat je liegt, dat kan een tactiek zijn geweest om die stem in ieder geval veilig te stellen (helaas mislukt).

Offline Hippie

• Forumlid
  • Love, Peace and a Mole
« Reactie #5 Gepost op: 13-07-2024, 02:14:40 »
Haar tactiek was net doen alsof ze jokers wilde delen. Verdeel en heers

Offline Mollem

• Forumlid
  • saus eroverheen
« Reactie #6 Gepost op: 13-07-2024, 09:47:51 »
Ja het moment met Emma in de auto was wat dat betreft geweldig  ;D

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 13-07-2024, 12:59:54 »
Dit soort opdrachten zijn altijd extreem veelzeggend omdat de mol zich niet kan verschuilen.

Nyree is hier duidelijk de mol. Ze is de enige die het eigenlijk raar speelt. Als je het geld echt hebt dan kan je daar natuurlijk op inzetten. Waarom zouden 4 anderen je in het spel houden om 1 joker te delen?

Ze heeft wel pech dat de rest het behoorlijk transparant speelt, daarom valt haal rare actie veel meer op.

Haar molstrategie van Jelmer het geld geven lijkt me trouwens erg slim. Jelmer wordt duidelijk vertrouwd door de groep, dus de mol zou hem natuurlijk nooit geld geven. Helaas voor haar lijken Simone, Emma en Tiemen hier geen seconde over nagedacht te hebben, haha. Niemand die iets zegt over waarom de mol Jelmer juist het geld zou geven. Het feit dat de mol de verdeling heeft gedaan wordt geen enkele keer benoemd zelfs. Beetje teleurstellend spel van de kandidaten.

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 13-07-2024, 13:14:58 »
Als Emma zegt dat zij weet op wie zij gaat stemmen schrikt Jelmer, hij doet zijn hand voor zijn gezicht, houdt zich dom en zegt ‘de mol heeft pak af’. Schrikt hij als kandidaat die bang is dat zijn 2500 eruit gaat of als mol die bang is dat hij er in de eerste ronde uitvliegt? Emma en Jelmer sturen het gesprek, maar Emma gaat mee met de flow en Jelmer geeft advies. Jelmer stuurt Nyree weg met jokers/geld. Jelmer wint vertrouwen door openheid over eigen envelop en laat Simone blijven ‘met 2500’. Komen er nog mol-posities aan voor mensen die het vertrouwen hebben?

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 13-07-2024, 15:23:32 »
Bij het begin van deze opdracht dacht ik meteen dat de mol geld zal nemen en zal proberen zichzelf eruit te laten stemmen en ook de andere kandidaat met het geld. Dat is precies wat Nyree deed.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 13-07-2024, 15:37:01 »
Niemand anders deed ook maar een poging om Jelmer eruit te krijgen. Dat zou een mol natuurlijk wel doen. We houden echt alleen Nyree over.

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 13-07-2024, 15:58:13 »
Ja het moment met Emma in de auto was wat dat betreft geweldig  ;D

Maar Emma weet op dat moment dat Nyree zowel geen jokers als vrijstelling had. Nyree doet dan net alsof ze een vrijstelling had, maar als ze de mol is moet ze weten dat Emma weet dat dat niet klopt. Ze had dan beter kunnen doen alsof ze “pak af” had want dan had ze nog een beetje kans om enigszins kandidaats over te komen naar Emma.

Het lijkt erop dat Emma sowieso al vol op haar zat, maar ze valt hier toch echt door de mand.

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #12 Gepost op: 13-07-2024, 18:31:29 »
Tja, heeft de mol zichzelf geld toebedeeld of zette de mol zichzelf buitenspel  ::) door iets anders in de envelop te hebben?
Het eerste is misschien het meest logisch, maar misschien dat de mol om onverdacht te blijven toch voor wat anders is gegaan? Ben er nog niet over uit.

Actie van Simone vond ik de eerste ronde gek. Nyree die begint over 2 jokers, maar die had Simone zelf. Waarom (als kandidaat) dan de stem wijzigen van Jelmer naar Nyree?

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 13-07-2024, 19:09:03 »
Actie van Simone vond ik de eerste ronde gek. Nyree die begint over 2 jokers, maar die had Simone zelf. Waarom (als kandidaat) dan de stem wijzigen van Jelmer naar Nyree?
Simone had zelf de 2 jokers en wist dus dat Nyree zat te liegen. Waarom zou ze liegen denk je dan. Als ze de vrijstelling heeft of de Pak Af dan heeft ze er alle belang bij om die te behouden. Dan is het vrij logisch om haar eruit te stemmen.
Ik denk ook dat Nyree om die reden die leugen heeft verspreid. Er is dan altijd iemand die deze leugen kan ontmaskeren en haar dan verdacht gaat vinden en haar er vervolgens uit zal willen stemmen zodat haar €2500 niet in de pot komt. Reden ook om die €2500 in haar eigen envelop te stoppen als mol.

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 13-07-2024, 19:43:50 »
Jelmer zegt ‘dan kiezen we jokers boven geld, als je Nyree erin laat’, waarmee Jelmer aangeeft dat hij geld heeft (iets wat hij pas later openbaar maakt). Simone weet dat Nyree liegt en geen jokers heeft. Als Simone heeft opgemerkt dat Jelmer zegt dat hij geld heeft is de kans dat kandidaat Nyree iets heeft dat kandidaat Simone benadeelt bij de test (pak af / vrijstelling) 2x groter dan de kans dat Nyree geld heeft. Dus Nyree moet eruit.

Als Nyree de mol is, gaat het geld er uiteraard uit. Maar dan zou ik eerst geprobeerd hebben om Jelmer weg te stemmen voor ik zou zeggen dat ik jokers heb, dan ben je 2x 2500 kwijt.

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 13-07-2024, 20:10:02 »
Nou ja, als Simones doel was om tot het eind te blijven dan helpt het wel dat degene waarvan iedereen denkt dat ze de jokers had er al uit was. Dat geeft iets meer rugdekking voor haar om te claimen dat ze geld had. Dus vanuit die optiek is het niet zo vreemd dat ze haar stem naar Nyree verandert.

Nyree is erg mols hier, maar als ze inderdaad de hoofdverdachte van de groep is, zou ik als mol haar ook geld toebedelen. De kans dat de rest haar tot het einde doorlaat lijkt vrij klein.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 13-07-2024, 20:22:06 »
Nyree’s eerste stem ging toch naar Jelmer? Dus ze deed precies wat de mol zou doen: diegene die de andere 2500 heeft eruit proberen te stemmen. En het scheelde werkelijk geen haar, want het was 2-2 in de eerste stemronde (twee stemmen op Jelmer en twee op haar). Had Emma, wiens taktiek het was om haar mol er sowieso in te houden door niet op die persoon te stemmen, niet op Simone gestemd maar op Jelmer, dan was Nyree’s plannetje in de eerste stemronde al gewoon meteen gelukt! Want het was wel duidelijk dat Emma niet op Nyree zou stemmen (zij volgde haar overigens zeer goed beredeneerde taktiek: ik stem niet op mijn mol want die moet in het spel blijven).
Maar het is net Simone die Nyree’s plan B (zelf eruit gestemd worden met de andere 2500) doet lukken door haar stem te wijzigen van Jelmer naar Nyree.
Het was niet het ideale scenario voor de mol, maar door zelf zich vooraf 2500 euro toe te bedelen verzekerde de mol zich toch van de kans om er minstens dat bedrag uit te spelen.
Wat dat laatste betreft zou ik het dus zeer eigenaardig vinden dat Jelmer de mol zou zijn: de mol zou toch nooit toegeven dat hij een geldenveloppe heeft? Dat is speltaktisch toch een grote blunder?

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 13-07-2024, 21:42:43 »
Nyree had €2500 en zei tegen de andere kandidaten dat ze twee jokers had waardoor ze eruit werd gestemd. Een totaal onbegrijpelijke actie als kandidaat, wel logisch als mol.

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #18 Gepost op: 14-07-2024, 00:17:29 »
Emma had de vrijstelling gekregen van de mol. Bewuste keuze omdat ze die filmpjes niet had gekeken? In het kader van omgekeerde psychologie, wie zou dit Emma hebben gegund voor al zijn tot de laatste 2 was gekomen?

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 14-07-2024, 00:56:28 »
Dat vond ik ook het enige vreemde aan Emma in deze opdracht, dat ze zelf zo licht tilde aan het feit dat zij haar vrijstelling niet heeft kunnen verzilveren. Een kandidaat zou dat toch bijzonder spijtig vinden, me dunkt. Misschien probeerde ze nog wel op het einde door op één van de andere twee te stemmen in de hoop dat Simone ook op Jelmer zou hebben gestemd, maar ze had de pech dat die beiden op haar stemden en dat Simone blijkbaar geloofde (terecht) dat Jelmer het geld had. Als iedereen op iemand anders had gestemd waren ze sowieso in een patstelling terechtgekomen, dat is ook weer waar…