Ik had eerlijk gezegd George al snel door, niet omdat ik nou zo briljant was, maar het was een eerste ingeving en hij had zo'n apart karakter. Ik wist niet zeker of hij zijn hoogtevrees fakede, maar goed. Karen bevestigde het later door te zeggen dat de mol in haar groepje zat (bij dromers-denkers-doeners). Totdat het moment kwam dat de groep lekker ging fietsen over de bergen:
Ellen in het rood-theorie:
Tijdens het fietsen op de berg stonden er enkele teksten op de weg. In het wit stond 'Karen' en in het rood 'Ellen', wat later stond weer in het rood op de weg 'Hup Mol'. De link was snel gelegd: Hup mol stond er in het rood en Ellen in het rood, waarschijnlijk stonden alle namen op de weg, maar Ellen in het rood en Hup Mol in het rood, dat moest het wel zijn. Ellen was de mol!
En nu nog steed vind ik mijn uitleg beter dan die van de AVRO: Op de weg stonden alle namen van de vrouwelijke deelnemers en hup mol, hieruit had je kunnen afleiden dat de mol een man was???
Daarna zat ik in de finale toch nog goed met George, maar dat kwam ook erg door Vlaming met zijn overtuigende argumenten. Ik had George zelf wel enkele molstreken zien uithalen, maar voor mij was hij ook zooo fanatiek en gedreven en zenuwachtig. Hij kón het gewoon niet zijn.