Auteur Topic: Vrijstelling  (gelezen 15161 keer)

Offline imka

  • Forumlid
Re: Vrijstelling
« Reactie #60 Gepost op: 10-03-2002, 00:14:58 »
Wat mij opvalt is dat, wanneer iemand voor een vrijstelling gaat, er niet speciaal op gereageerd wordt door de anderen. Ze feliciteren degene met een vrijstelling bijna.
Hoe was dat bij de vorige "Nederlandse" WIDM-len ? (herinner ik mij niet goed)
Nogal wat anders dan toen Hugo voor de vrijstelling koos, in deMol2-België.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

aggie

  • Gast
Re: Vrijstelling
« Reactie #61 Gepost op: 10-03-2002, 09:26:13 »

Citaat

Wat mij opvalt is dat, wanneer iemand voor een vrijstelling gaat, er niet speciaal op gereageerd wordt door de anderen. Ze feliciteren degene met een vrijstelling bijna.
Hoe was dat bij de vorige "Nederlandse" WIDM-len ? (herinner ik mij niet goed)
Nogal wat anders dan toen Hugo voor de vrijstelling koos, in deMol2-België.


Als onderdeel van het spel is het in mijn ogen normaal dat ze rustig reageren. Dat gebeurde ook vorige jaar in WIDM NL.

Trouwens Karin reageerde zwaar teleurgesteld, maar dat zal vooral bedoeld zijn omdat het geld als sneeuw voor de zon verdeen.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Vrijstelling
« Reactie #62 Gepost op: 11-03-2002, 00:05:25 »
Dat is nu weer het verschil tussen een Vlaming en een Nederlander. Wij Vlamingen hebben een iets mindere sterke groepsgeest (of noemen wij het kuddegeest ?) dan de Nederlanders.
Nederlanders zijn spontaan blij indien iemand een vrijstelling heeft verworven. Wij Vlamingen zijn woest, meestal omdat we zelf de vrijstelling hebben gemist, maar ook omdat de opdracht hierdoor eventueel is mislukt.

Hugo, dat was wel de max : De groep was zo ontzettend kwaad op hem dat hij, om zijn verontwaardiging af te reageren, een 100-jaar oude eik met zijn wandelschoentjes trachtte omver te schoppen... Niet gelukt uiteraard.
Volgens mij komt diezelfde boom ook ditmaal voor in WIDM, alleen gaat George hem deze keer als houthakker te lijf, wat overigens iets meer kans op slagen heeft, ware het niet dat George als linkshandige gaat inhakken op die boom.
Wat zegt natuurbehoud hiervan ?
Is George trouwens linkshandig ?







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vrijstelling
« Reactie #63 Gepost op: 11-03-2002, 20:32:39 »
Ik denk dat het toch ook wel aan de omstandigheden ligt.

Als men 'per ongeluk' een vrijstelling verdient door een bal te vangen of een spel te winnen, zullen mensen er denk ik minder problemen mee hebben dan dat iemand de groep 'verraad'.
Bij de vrijstelling van Kerstin was dat laatste zeker niet het geval en bij Hugo destijds zeker wel. Over Ellen kun je twijfelen. Natuurlijk had ze wel kunnen bedenken dat zij door de meesten niet als winnaar getipt was, maar aan de andere kant kon ze ook niet zeker weten dat Prince de meeste stemmen had.
Tja, en wat zou jij dan doen? Stel ze had zich laten afschieten door Prince en achteraf was gebleken dat hij niet de meeste stemmen had, dus dat ze ook geen geld hadden verdiend? Zou ze zichzelf ook voor haar hoofd slaan!







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vrijstelling
« Reactie #64 Gepost op: 11-03-2002, 23:14:48 »
Dat iedereen zo blij was toen Kerstin de vrijstelling won, kan ik nog goed inkomen. Immers omdat zij de bal gevangen had werd er ook geld verdiend.

Bij Ellen vind ik 't iets lastiger vind ik. Je kunt zeggen dat zij ervoor gezorgd heeft dat er geen geld is binnengehaald, maar van de andere kant wist zij natuurlijk nooit zeker op wie de anderen gestemd hadden en of Prince dan wel de meeste stemmen had gekregen. En als ze Prince had laten winnen en hij bleek niet de meeste stemmen te hebben gehad, zou ze er spijt van hebben gehad dat ze zelf niet had gewonnen en de vrijstelling had verdiend.

Trouwens ik had 't idee dat alleen Prince heel blij voor haar was. De rest zag er redelijk teleurgesteld uit moet ik zeggen. We horen Kerstin later in 't cafe bij de Hollandseliedjesopdracht ook zeggen, dat ze helemaal down was omdat de paintballopdracht zo slecht gegaan was. Dus blijkbaar was niet iedereen blij voor Ellen..... Wel toevallig dat juist Prince blij voor Kerstin was.....







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline imka

  • Forumlid
Re: Vrijstelling
« Reactie #65 Gepost op: 11-03-2002, 23:19:39 »
Ja, jullie hebben gelijk. De omstandigheden waren totaal anders.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Vrijstelling
« Reactie #66 Gepost op: 12-03-2002, 04:40:00 »
Correct, de vrijstelling van Hugo, dat waren andere omstandigheden.
Maar imho heeft Kerstin een tweede vrijstelling bekomen tijdens de bergtoppen-opdracht :
- Zij telefoneerde als eerste naar de Mol en had bij "gelijke sabotage" het meeste recht op de vrijstelling
- In aflevering 4 saboteerde zij niet alleen de bergtoppen opdracht (door constant in de walkie-talkie te praten), maar ook het parallellen.
- Men zou gestraft worden indien men naar de Mol telefoneerde. Is die ontvoering misschien de straf als tegenmaat voor haar vrijstelling ?

Maar ja, de grope wist uiteraard niet dat Kerstin voor de vrijstelling had gesaboteerd (iedereen was daar trouwens zowat mee bezig), dus kon er niet heftig worden gereageerd.

Herinneren jullie je trouwens nog die ongelooflijke "vrijstelling opdracht" in Vlaanderen waarbij 2 kandidaten de vrijstelling konden verkrijgen indien de anderen hen niet konden vinden.
Dat was toch ook wel één van de kaskrakers uit alle Mol-afleveringen...fantastisch gewoonweg.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vrijstelling
« Reactie #67 Gepost op: 12-03-2002, 08:15:29 »

Citaat

Maar ja, de grope wist uiteraard niet dat Kerstin voor de vrijstelling had gesaboteerd (iedereen was daar trouwens zowat mee bezig), dus kon er niet heftig worden gereageerd.


Er denk eigenlijk dat er niet heftig is gereageerd, omdat de kandidaten simpelweg niet weten wie de vrijstelling heeft gekregen. We krijgen wel van Harry te horen dat hij denkt dat Kerstin 'm heeft gekregen, maar misschien is de rest in de veronderstelling dat iemand anders 'm had. Zo was John ook niet al te blij met Karen en Prince niet met Jantien in de driehoeksopdracht. Dus zij denken misschien dat Karen of Jantien de vrijstelling heeft gekregen. En als je niet zeker weet wie 'm heeft dan kun je ook niet kwaad worden op die persoon. Bovendien hebben ze er tesamen voor gezorgd dat de opdrachten (gedeeltelijk) mislukt zijn, waardoor er geld misgelopen is.

Hoe vind je trouwens dat Kerstin de paralelopdracht heeft gesaboteerd? Oke, ze is 1 keer weer terug gegaan en weer opnieuw begonnen, maar de opdracht is toch gehaald. Dat er geld werd misgelopen lag toch echt aan Prince en John.

Dat de ontvoering misschien 'n straf was voor Kerstin is hier meen ik al 'n keer geopperd door Cosma vergeef me als 't iemand anders was), maar vooralsnog weten we niet zeker of dat zo is....







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vrijstelling
« Reactie #68 Gepost op: 12-03-2002, 09:53:29 »
Citaat

Er denk eigenlijk dat er niet heftig is gereageerd, omdat de kandidaten simpelweg niet weten wie de vrijstelling heeft gekregen.


volgens mij zijn er die dag in de driehoeksopdracht meerdere vrijstellingen gegeven (kandidaten wisten het niet van elkaar)

Citaat

Hoe vind je trouwens dat Kerstin de paralelopdracht heeft gesaboteerd? Oke, ze is 1 keer weer terug gegaan en weer opnieuw begonnen, maar de opdracht is toch gehaald. Dat er geld werd misgelopen lag toch echt aan Prince en John.


zoals john ook al zei, volgens mij is er in die opdracht niet gesaboteerd, je kunt (imho) john & prince moeilijk beschuldigen van sabotage omdat ze een verkeerde inschatting maakten voor de parrallel-opdracht (5 leek me eigenlijk wel logischer , zeker ook omdat vrijstellingen te verdienen waren)

groetjes aan de voetjes
vlaming







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline konijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vrijstelling
« Reactie #69 Gepost op: 12-03-2002, 09:57:26 »

Citaat

Trouwens ik had 't idee dat alleen Prince heel blij voor haar was. De rest zag er redelijk teleurgesteld uit moet ik zeggen. We horen Kerstin later in 't cafe bij de Hollandseliedjesopdracht ook zeggen, dat ze helemaal down was omdat de paintballopdracht zo slecht gegaan was. Dus blijkbaar was niet iedereen blij voor Ellen..... Wel toevallig dat juist Prince blij voor Kerstin was.....


De blijdschap van Prince wordt in een ander topic ook al verdacht genoemd. Kan ik me zeker wel in vinden icm. de ronde verfvlek.
Maar hij kan ook blij voor Ellen zijn en denken dat het geld toch al verloren was, omdat John (zijn favoriet) niet gewonnen had. De andere kandidaten wisten dat Prince de meeste stemmen had gehad (minimaal 3), en wisten dat het geld in de finale verloren was. Prince kon echter denken dat het geld al eerder verloren was (John vs Ellen).
Geen idee, wat ik het meest waarschijnlijk vindt. Probeer alleen mogelijke verklaringen te vinden voor het gedrag van Prince zonder dat hij de mol is.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wie een kuil graaft voor een mol, valt zelf extra op..
Wie een mol wil vinden, slaat al gauw de plank mis..

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re: Vrijstelling
« Reactie #70 Gepost op: 12-03-2002, 10:01:12 »
De mol had hier idd een snipperdag. Niets uit af te leiden dus.
En wat de vrijstelling van Ellen betreft: hett was vooraf aan heel de groep gebriefd dat de winnaar een vrijstelling zou krijgen. Dat is al een heel andere situatie dan wanneer je twee spelers afzondert (vb: Karen en Kerstin), en alleen aan hen vertelt dat ze een vrijstelling kunnen verdienen. Dan gaat de rest van de groep voor de pot maar moeten ze achteraf pas vernemen dat door hun inzet een ander met de vrijstelling gaat lopen. Dat wekt al heel andere reacties op dan wanneer iedereen op hetzelfde moment weet wat er aan vast hangt.








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Vrijstelling
« Reactie #71 Gepost op: 15-03-2002, 13:33:16 »
dit jaar zijn er opmerkelijk veel vrijstellingen te verdienen.
we hebben nu, als ik het me goed herinner in vrijstellingen gehad in:
aflevering 2 druivenplukken/herkennen vrijstelling voor kerstin of karen
aflevering 3 bal vangen vrijstelling kon voor iedereen geweest zijn
aflevering 4 vrijstelling voor de bellers, iig voor karen, kerstin, jantien, ellen en prince
aflevering 5 winnaar van de paintbal, dat hadden karen, kerstin, prince, john, ellen en harry kunnen zijn

wie kon hoeveel vrijstellingen verdienen?
ellen     3
george  1
harry    2 (3 als hij de vrijstelling aangeboden kreeg in afl. 4)
jantien  2
john     2
karen    4
prince   3

ellen is de enige van de mensen die nu nog in het spel zitten die een vrijstelling heeft gehad, van de rest is het mogelijk maar nit zeker. karen was er iedere keer bij als er een vrijstelling verdiend kon worden, george heeft er het minst kans op gemaakt...
door

Citaat
 Maar Doris je had net van alles uitgevogelt in je topic. En daar zeg je dat er wel meerdere vrijstellingen zijn. Toch? of is bietie nou helemaal in het warretje gebracht    

nee, er waren meerdere vrijstellingen te verdienen, waarvan er één helemaal niet verdient is en waarvan er van één niet duidelijk is naar wie die is gegaan... snap je?








Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vrijstelling
« Reactie #72 Gepost op: 15-03-2002, 13:41:19 »
Dus eigenlijk is 't tot nu toe kei oneerlijk gegaan bij die vrijstelling. Karen heeft maar liefst 4 keer de kans gekregen, terwijl George maar 1 keer de kans had. Ik weet niet of ze nog meer vrijstellingen kunnen verdienen, maar als ik George zou zijn zou ik deze gang van zaken wel erg oneerlijk vinden. Maar ja, ik ben niet George.... ;)







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Taupe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vrijstelling
« Reactie #73 Gepost op: 15-03-2002, 13:43:05 »
Ik gooi mijn net gesloten topicje hier dan maar even open, de 2 minuten zijn weer om dus ik ben er weer klaar voor.

Mijn stelling was:

Volgens mij zijn er in de 1e 5 afleveringen al meer vrijstellingen geweest dan alle afleveringen van vorig jaar en het 1e jaar.
Waarom worden er meer vrijstellingen gegeven
Wordt het daardoor spannender? Ik vind namelijk wel dat er per aflevering zeker één iemand uit moet vliegen (wat hebben we toch met dat vliegen   want dat is veeeel spannender en dan wordt er weer veel meer op het forum gekwebbeld.
Hebben ze zoveel vrijstellingen nodig ofzo?
Nou iemand een idee  ???







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
DEBORAH, NICO, wie nu??....

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Vrijstelling
« Reactie #74 Gepost op: 15-03-2002, 13:45:49 »
volgens mij doen ze het voor de spanning, of geven de mol een kans om onopvallend te zijn door steeds voor de vrijstelling te gaan. hoe dan ook, ik zie het liever met minder vrijstellingen, tenzij george der een kan krijgen natuurlijk...







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Taupe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vrijstelling
« Reactie #75 Gepost op: 15-03-2002, 13:46:16 »

Citaat

Dus eigenlijk is 't tot nu toe kei oneerlijk gegaan bij die vrijstelling. Karen heeft maar liefst 4 keer de kans gekregen, terwijl George maar 1 keer de kans had. Ik weet niet of ze nog meer vrijstellingen kunnen verdienen, maar als ik George zou zijn zou ik deze gang van zaken wel erg oneerlijk vinden. Maar ja, ik ben niet George.... ;)




Daar zal George toch sc.e.d aan hebben?? De mol heeft toch geen vrijstelling nodig, DUS!!!!     ;D







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
DEBORAH, NICO, wie nu??....

Offline konijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vrijstelling
« Reactie #76 Gepost op: 15-03-2002, 13:51:37 »

Citaat

Dus eigenlijk is 't tot nu toe kei oneerlijk gegaan bij die vrijstelling. Karen heeft maar liefst 4 keer de kans gekregen, terwijl George maar 1 keer de kans had.

Tot nu toe zijn Karen en Kestin bevoordeeld bij vrijstellingen (1 kans extra). George en Jantien zijn benadeeld (1 kans minder). Verder heeft iedereen de kans gehad om de bal te vangen en om naar de mol te bellen. Of je dat nou wel of niet gedaan hebt, was je eigen keuze. Ik denk dat iedereen het sowieso gedaan heeft, maar als je het niet gedaan hebt, was dat jouw keuze en heb je zelf de kans op een vrijstelling verspeeld.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wie een kuil graaft voor een mol, valt zelf extra op..
Wie een mol wil vinden, slaat al gauw de plank mis..

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Vrijstelling
« Reactie #77 Gepost op: 15-03-2002, 14:11:05 »
en waarschijnlijk niet alleen de kans op een vrijstelling konijn. maar stel george heeft wel gebeld, dan heeft hij nog steeds geen kans gemaakt op de vrijstelling, tenminste, voor zover wij konden zien.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline konijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vrijstelling
« Reactie #78 Gepost op: 15-03-2002, 14:49:29 »

Citaat

maar stel george heeft wel gebeld, dan heeft hij nog steeds geen kans gemaakt op de vrijstelling, tenminste, voor zover wij konden zien.

Dit begrijp ik even niet







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wie een kuil graaft voor een mol, valt zelf extra op..
Wie een mol wil vinden, slaat al gauw de plank mis..

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Vrijstelling
« Reactie #79 Gepost op: 15-03-2002, 15:01:39 »
ik zal het ff uitleggen: stel george heeft toch met de mol gebeld, dan nog heeft hij, voor zover we hebben kunnen zien, geen kans gemaakt op de vrijstelling, omdat hem niet gezegd is dat hij een opdracht moest saboteren.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!