Auteur Topic: George is de mol (deel 3)  (gelezen 17174 keer)

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
George is de mol (deel 3)
« Gepost op: 6-03-2002, 14:31:24 »
Vervolg op George is de mol (deel 2) en George is de mol (deel 1) van Nicolle

Weet je wat? Ik doe er nog een samenvatting van Whacko bij (die zag er zo gestructureerd uit...):
1. George vind heel snel de naam "Gorge Golago" op de muur in het station. Heel groot station, en hij vind het heel snel! kan naatuurlijk geknipt zijn, maar zo ziet het er niet uit als je de band bekijkt.

2. Op de site wieisdemol.nl staat bij de omscrijvingen van de deelnemers ALLEEN bij George zijn beroep en leeftijd in een andere volgorde genoemd. Dit kan een foutje zijn van de webdisigner, maar het KAN ook een hint zijn.

3. Het eerste geluidsfragment: "Mission Impossible". George heeft hoogtevrees, en moest van de dam abseilen. Dit was heel eng voor hem, dus een soort van mission impossible. Deze hoogtevrees kan gespeeld zijn, wat hem alleen maar meer verdachter maakt.

4. Geluidsfragment: "Bicycle race" George heeft veel gefiets in de fiets opdracht, en kreeg compliment van zijn teamgenoten. Dit zegt natuurlijk niet veel, maar ALS George de mol IS, dan heeft diet wel enige betekenis.

4. NOG een keer "Mission Impossible": George moet Parallelen, zelfde verhaal als eerst. Hoogtevrees, eng,MI etc. Hij had toch hoogtevrees, hoe komt het dan dat George's hartslag niet (veel) omhoog ging?? Is zijn Hoogtevrees dan toch gespeeld??

5. Geluidsfragment "Aan de amsterdamse Grachten". De tekst die in het fragment zit luid:
"Alleen de Bomen, DROMEN, Hoog boven 't verkeer...En over 't water gaat 'r een bootje net als welleer"
DROMEN slaat op de "dromers/denkers/doeners" opdracht, en je KUNT hieruit opmaken dat de mol iets in deze opdracht heeft gesaboteerd. In deze opdracht heeft George wel DEGELIJK iets (Bewust??) Gesaboteerd, nl hij interpreteerd het gedicht als zijnde een aanwijzing, en staat er niet bij stil dat het afgemaakt moet worden(bewust??) en denkt aan een KOPTELEFOON (??).
Dan "Hoog Boven't verkeer" slaat mischien weer op de Parallell opdracht, en geeft aan dat de mol BOVEN is geweest, dwz dat hij heeft meegedaan aan het parallellen.
Het bootje, slaat op George op zijn waterskis achter het BOOTJE, Het lijkt wel of hij het eerder heeft gedaan(had hij dat van te voren gezegd of toch niet?), hij kan het zich niet veroorloven om te vallen bij deze opdracht, dat zou hem verdacht maken. MAAR stel nou dat hij van tevoren deze odracht heeft mogen oefenen zodat hij hem niet kon verpesten, dan wordt ie alleen maar verdachter!!!

Klinkt mischien een beetje ver gezocht de verklring van dit geluidsfragment, maar Angela zegt zelf in het inteview bij Schiffers "ik vind het heel ingewikkeld". Dus ik dacht ik maak er het beste van

6. Dan is er nog het feit dat George bij de "driehoek"opdracht het oranje vlaggetje met de wimpel naar beneden in zijn rugzak heeft gestopt, waardoor hij moeilijker te zien was voor de teamgenoten boven op de berg.

7. George besluit om bij de "driehoek" Opdracht maar zelf naar de telefoon te gaan zoeken, en laat daarbij Prince en John allen achter. ZIJ zijn het uiteindelijk die de telefoon vinden (beetje te laat welliswaar maar goed).









Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: George is de mol (deel 3)
« Reactie #1 Gepost op: 6-03-2002, 14:51:17 »
Citaat

4. NOG een keer "Mission Impossible":


deze klopt niet , MI was maar 1* een hint, BR 2 *

cheers
vlaming








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: George is de mol (deel 3)
« Reactie #2 Gepost op: 6-03-2002, 15:18:21 »
In de samenvatting mis ik de vermeende molactie bij de geldwagenopdracht:

Volgens mij moet óf Harry óf George die opdracht gesaboteerd hebben want zij hebben allebei € 1000 afgehaald... terwijl Angela aan het begin zegt dat er bij elke winkel een ander bedrag ligt...

En George houdt een deel van het geld in zijn hand en stopt een deel in z'n broekzak, wat we nooit meer hebben terug gezien!

Dit gebeuren en het feit dat hij bij de denkers de koptelefoon er doordrukte: "Doe nou maar..." doen mij voorlopig bij George als mol blijven!

Doeg!







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: George is de mol (deel 3)
« Reactie #3 Gepost op: 6-03-2002, 15:56:20 »
Hmmm...ik heb die opmerking van Angela tijdens de uitzending niet opgevat als 'Er kan in geen 2 winkels hetzelfde bedrag liggen', maar meer iets als 'Je weet niet vantevoren hoeveel er in welke winkel moet liggen'. Maar ik kan er helemaal naast zitten natuurlijk. ;)








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: George is de mol (deel 3)
« Reactie #4 Gepost op: 6-03-2002, 16:18:54 »
zoals ik al eerder heb geschreven vind ik george wel de mol, maar dat is meer door andere dingen:
1) hij had bij de eerste opdracht idd hoogtevrees enzo, en bij de parallel opdracht ook. ik interpreteer dit als volgt: in aflevering 1 deed hij alsof hij hoogte vrees had (rekte ook nog eens tijd), zodat van hem (alles van te voren wetend) bij de parallel opdracht niet verwacht zou worden dat hij de overkant haalde. Zo zou hij de opdracht gesaboteerd hebben omdat hij ervan uitging dat ze op 5 zouden stemmen, ipv 6.
2) die truiwisseling in opdracht 4 zit me ook niet lekker, het was niet erg koud, eerder heet, dus waarom zou je 2 dingen over elkaar aandoen. het was zwart, dus heet, en geen van beide shirts hadden mouwen, dus als het koud was had hij vast iets met mouwen aangedaan, tenzij hij natuurlijk niets met lange mouwen had, maar dan had ie vast wel iets van iemand kunnen lenen omdat hij zo goed in de groep ligt.
3) hij stak zijn schop steeds met zijn vlaggetje op, waardoor het vlaggetje vanuit bepaalde hoeken niet te zien was.
4) hij hield zich waarschijnlijk afzijdig van de discussie in de grot: wat kan een mol daar nou saboteren?
5) natuurlijk, maar dat was al genoemd, georges actie bij de geldwagenopdracht: geld weer in zijn zak stoppen en waarschijnlijk niet alles geven, vreemd...
6) george heeft als enige een zonnebril op bij zijn introfilmpje.

Dit zijn een beetje mijn ideeën die george de mol maken, een paar dingen heb ik niet genoemt, wat die zijn al genoemd door whacko ofzo (in dat stukje een paar dingetjes hier boven).

ff offtopic, nog een vraagje: na de eerste 2 opdrachten in aflevering 4 krijgen we uitgebreid de maan te zien. zit hier een hint in verborgen ofzo? anders zou het wel erg zonde zijn van de uitzendminuten... het lijkt me sterk als we zonder reden zo ingezoomd en langdurig de maan te zien krijgen, hoor je een geluid achterstevoren, of maken de wolken letters ofzo? Kan iemand met goede apparatuur kijken?

Doris







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Hondje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: George is de mol (deel 3)
« Reactie #5 Gepost op: 6-03-2002, 16:21:56 »

Citaat

ff offtopic, nog een vraagje: na de eerste 2 opdrachten in aflevering 4 krijgen we uitgebreid de maan te zien. zit hier een hint in verborgen ofzo? anders zou het wel erg zonde zijn van de uitzendminuten... het lijkt me sterk als we zonder reden zo ingezoomd en langdurig de maan te zien krijgen, hoor je een geluid achterstevoren, of maken de wolken letters ofzo? Kan iemand met goede apparatuur kijken?

Doris

Hoi Doris,
Ik las dat iemand er het gezicht van Karen in meende te zien. ???








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: George is de mol (deel 3)
« Reactie #6 Gepost op: 6-03-2002, 16:26:37 »
ow... nou ik zal nog eens goed kijken. is ze de volgende afvaller misschien, want voor mij is zij ECHT geen mol. trouwens, is er al een fansite van george over widm, net als de corendan site van vorig jaar ofzo?
Doris







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: George is de mol (deel 3)
« Reactie #7 Gepost op: 6-03-2002, 16:38:48 »

Citaat

2) die truiwisseling in opdracht 4 zit me ook niet lekker, het was niet erg koud, eerder heet, dus waarom zou je 2 dingen over elkaar aandoen. het was zwart, dus heet, en geen van beide shirts hadden mouwen, dus als het koud was had hij vast iets met mouwen aangedaan, tenzij hij natuurlijk niets met lange mouwen had, maar dan had ie vast wel iets van iemand kunnen lenen omdat hij zo goed in de groep ligt.
Waaruit concludeer jij dat het heet was? De anderen waren ook niet echt super-zomers gekleed. Jantien heeft zelfs de hele tijd haar jas aan. Volgens mij ziet het er op tv ook vrij bewolkt uit.
George kan best de mol blijken te zijn, maar dat haal ik dan niet uit dit gegeven.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re: George is de mol (deel 3)
« Reactie #8 Gepost op: 6-03-2002, 16:53:34 »
Hehe, chello doet het eindelijk weer :D.

Maar ik ga met je mee, ook al is dit geen aanwijzing dat George de mol is (hij trekt een trui aan), blijven er voor mijn nog genoeg aanwijzingen over :P.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: George is de mol (deel 3)
« Reactie #9 Gepost op: 6-03-2002, 21:44:57 »
Citaat


Waaruit concludeer jij dat het heet was? De anderen waren ook niet echt super-zomers gekleed. Jantien heeft zelfs de hele tijd haar jas aan. Volgens mij ziet het er op tv ook vrij bewolkt uit.
George kan best de mol blijken te zijn, maar dat haal ik dan niet uit dit gegeven.


Ja jayne, je hebt gelijk, ik wou het alleen niet in m'n betoog zetten omdat ik m'n eigen argument dan weer onderuit zou halen... maar goed, het klopt dat jantien een jas aan had en karen bijvoorbeeld een trui, maar even het volgende: de volgende dag (bij het parallellen) had george weer dat zwarte ding aan, maar nu met een zwart t-shirt eronder én later ook nog een jas. dan vind ik het toch vreemd dat hij dat de dag ervoor niet heeft aangedaan, ik bedoel, als je alle mensen om je heen warme kleding aan ziet trekken omdat het koud blijkt te zijn, dan bereid je je daar toch op z'n minst op voor, en dan niet door twee mouwloze vesten mee te nemen, maar door bijvoorbeeld een jas mee te nemen of een t-shirt aan te doen ofzo... maar goed volgens mij is dit niet echt een aanwijzing, want ik weet niet precies wat er eruit zouden moeten halen, ik las eerder ergens dat het misschien george zijn mollen kostuum was? nou lijkt me sterk, maar wat me wel opviel is dat hij erg veel zwart aan heeft, volgens mij is het enige gekleurde wat hij bij zich heeft dat hemd-achtige ding met rood/geel/oranje. bovendien heeft hij zwart haar, misschien toch een aanwijzing (niet van zijn haar hoor, daar kan hij natuurlijk ook niet veel aan doen, maar dat ie steeds in het zwart loopt). nou ik weet niet wat we hiermee moeten, maar ik ga wel ff goed letten of hij de volgende aflevering weer iets zwarts aan heeft (iets anders zwarts, want anders is het natuurlijk mogelijk dat de inpakkers bijna alleen zwarte spullen voor hem ingepakt hebben, en dan alleen maar 1 hemd, 1 vest zonder mouwen en nog een broek misschien (dat t-shirt had ie bij het abseilen ook al aan, dus dat hebben ze niet meegenomen). ik hoop maar voor george dat ze iig boxers voor hem meegenomen hebben... (misschien zijn die ook zwart? ik ben benieuwd...!)
Doris







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: George is de mol (deel 3)
« Reactie #10 Gepost op: 6-03-2002, 21:57:30 »
Ook nog even ter herinnering:
Bij het herkennen van de druivenpluksters verwisselde Prince in eerste instantie Kerstin voor Karin. George vondt did zo geweldig dat hij tot driemaal toe aandrong : "ja, laten we voor Karen gaan", tot Prince zichzelf corrigeerde en Geroge er maar sip bij zat te lijelen.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: George is de mol (deel 3)
« Reactie #11 Gepost op: 6-03-2002, 22:05:45 »
nog ff iets: waarom had george bij de grot z'n zwarte dingetje weer uitgedaan? het lijkt me 's avonds kouder dan overdag, en volgens mij had iedereen gewoon iets warms aan (behalve jantien, zonder broekspijpen...)
Doris







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: George is de mol (deel 3)
« Reactie #12 Gepost op: 6-03-2002, 22:14:08 »
Misschien heeft hij gewoon geen geld voor een trui. Het is ook maar een arme kunstenaar die moet koken om z'n huur te betalen!  :P

Zou wel handig zijn voor de anderen als George de Mol blijkt te zijn, trouwens. Zijn ze tenminste verzekerd van een warme hap tijdens hun kampeeravonturen.  ;D







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline manon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: George is de mol (deel 3)
« Reactie #13 Gepost op: 6-03-2002, 22:27:34 »
Hallo Allemaal!

George is voor mij de mol hoor, maar dat gedoe met die kleding snap ik niet helemaal.

Even reminder:
Op dag 1 zijn toch van iedereen een beperkt aantal spullen uit de bagage gehaald en in kleine rugzakjes gedaan? Misschien is er gewoon geen andere kleding voor hem meegenomen?







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Slapen kan altijd nog!!

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: George is de mol (deel 3)
« Reactie #14 Gepost op: 6-03-2002, 23:16:16 »
Nog een goede reden waarom George de Mol is:
Mollen houden niet zo van bomen (met al die ellendige wortels).

Dus wat doet onze vorige Vlaamse Mol (Hugo maw) : Hij tracht een 100 jaar oude eik omver te trappen (na de laser-schiet-mij-dood opdracht), wat hem, gelukkig voor moeder Aarde, niet is gelukt.

Onze nieuwste Mol, George dus, heeft dat uiteraard gezien en wel gemerkt dat je beter andere methodes aanwendt. Dus zet hij er maar de (misschien wel botte) bijl in.  ;)









Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: George is de mol (deel 3)
« Reactie #15 Gepost op: 6-03-2002, 23:43:50 »
Citaat

Misschien heeft hij gewoon geen geld voor een trui. Het is ook maar een arme kunstenaar die moet koken om z'n huur te betalen!  :P


vraag me af of dit NA de mol ook nog het geval zal zijn....als  je op de NL site op de geldpot clickt wordt er een schilder afgebeeld, en heeft onze george ook zo geen jasje? misschien een hintje?? en zie ik daar ook geen schop?



oooops sorry dit is de verkeerde topic ;)







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: George is de mol (deel 3)
« Reactie #16 Gepost op: 6-03-2002, 23:51:28 »
Vlaming,
Houd de Mol zelf ook geen geld over aan zijn deelname ?
In zijn dagboek zegt hij bamelijk : "Dat fietsen was wel erg lastig ... Ik heb nu meer respect voor profwielrenners ... maar eigenlijk doe ik het ook voor het geld"







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: George is de mol (deel 3)
« Reactie #17 Gepost op: 7-03-2002, 00:09:49 »
Citaat

Vlaming,
Houd de Mol zelf ook geen geld over aan zijn deelname ?


in vlaanderen was het zo dat de winnaar een percentage van het gewonnen geld deelde met alle kandidaten , incl de Mol

ik vermoed dat de Mol ook het geld krijgt dat door sabotage niet naar de winnaar is gegaan, maar dat ben ik niet zeker van

't kan ook zijn dat de Mol door het produktiehuis betaald wordt.

Citaat

In zijn dagboek zegt hij bamelijk : "Dat fietsen was wel erg lastig ... Ik heb nu meer respect voor profwielrenners ... maar eigenlijk doe ik het ook voor het geld"


pfff ik word zo moe van die dagboeken  :P tjsa, wat moet ik daar van zeggen????? 'k heb eerlijk gezegd geen idee wat daar mee bedoelt wordt, ik veronderstel dat ze willen aansturen naar george omdat dit ook zo ter sprake kwam in het programma (harry = "george doet het voor het geld"), dus nog maar eens willen ze ons doen geloven dat george de juiste keuze is....Tsja......
btw wie zegt dat de mol een man is? staat dat ook in die boeken?



cheers
vlaming







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline ingrid

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: George is de mol (deel 3)
« Reactie #18 Gepost op: 7-03-2002, 01:35:30 »

Citaat

Vlaming,
Houd de Mol zelf ook geen geld over aan zijn deelname ?
In zijn dagboek zegt hij bamelijk : "Dat fietsen was wel erg lastig ... Ik heb nu meer respect voor profwielrenners ... maar eigenlijk doe ik het ook voor het geld"

Sorry ik ben Vlaming niet maar ik wil wel ff reageren. Ik heb ergens gehoord, gelezen dat de mol niet meer krijgt dan een vergoeding. Vraag me niet waar maar ik ben er heel zeker van
En natuurlijk doet de mol het voor het geld  ZO WEINIG MOGELIJK  .     Ik ga nog steeds voor george als mol, maar ik heb nog nooit een mol goed geraden. Vorig jaar bleef ik Sigfrid verdenken en een kei leuke belgische mollenvanger zei op de chat dat het Nico was ( volgens mij was jij het vlaming maar ik ben er niet meer zeker van) ik had het dus weer fout. Toen ik hoorde dat het Nico was zakte mijn broek af, heel weinig mollen streken. Ik was niet de enigste veel mensen klaagde daar over. Daarom denk ik dat ze nu een mol hebben met mollen streken En alles zegt dat george de mol is. Hmmm ik kan me niet voorstellen dat ik het nu in een keer wel goed heb.
Mijn mannetje vond de mol alle keren na een paar keer kijken(zonder internet ) nu zegt ie nog steeds dat het Harry is zelfs na de 10 keer opnieuw afgespeelde vertraagde beelden van George met het geld dat in zijn broekzak verdween. Hij geeft me wel gelijk want het klopte niet maar zonder internet te lezen blijft hij bij Harry.  Worden we online op een dwaalspoor  gezet???







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: George is de mol (deel 3)
« Reactie #19 Gepost op: 7-03-2002, 07:45:46 »
Ingrid,
Ik geloof ook nog steeds in George als de Mol.
Enig probleem is dat hij op dit forum als superverdacht wordt beschouwd, iets te verdacht ondertussen.
Wat wel opvalt is dat zijn medekandidaten hem (totnutoe althans) helemaal niet verdenken. Dat is dan weer een goed teken.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen