Auteur Topic: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2  (gelezen 10701 keer)

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #20 Gepost op: 3-03-2002, 17:29:16 »
tsja het komt wel opvallend overeen met het dagboek vd Mol

Dat was helemaal te merken tijdens het parallellen. Ik zou, als ik jou was de mollenstreken die daar werden uitgehaald maar niet al te serieus nemen

Citaat


Ik deel deze mening helemaal niet.
Volgens mij gaat de Mol zelf nooit uitspraken doen over "Molse acties".
Degenen die hierover uitspraken doen zakken bij mij op het lijsthje van mogelijke Mol.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #21 Gepost op: 3-03-2002, 17:47:12 »
Nou ja, het sluit wel mooi aan bij deze uitspraak uit het dagboek van de Mol:

Dat was helemaal te merken tijdens het parallellen. Ik zou, als ik jou was de mollenstreken die daar werden uitgehaald maar niet al te serieus nemen. Teveel mensen hadden baat bij een mislukking. Of had je dat nog niet meegekregen? Als dat zo is, zou ik maar niet meer kijken. Zonde van de tijd. Ga maar naar de kroeg op vrijdagavond.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #22 Gepost op: 3-03-2002, 17:48:26 »
Sorry vlaming, had niet gezien dat jij hetzelfde al had gepost.
Twee zielen, één gedachte...  :D







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #23 Gepost op: 3-03-2002, 17:52:05 »
Citaat

Sorry vlaming, had niet gezien dat jij hetzelfde al had gepost.
Twee zielen, één gedachte...  :D


no probs Jayne :D  ;)

greetz
vlaming







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline steffix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #24 Gepost op: 3-03-2002, 20:41:27 »
Wat ik nogal raar vond in deze aflevering (ik kon niet terug vinden in het forum of hier al over gepraat was), dat Prince en John met zijn 2-en afgezonderd werden.
Dit hebben ze niet zelf aangeboden maar heeft de crew gezegd wat ik begreep.

Maar waarom dan John en Prince??
Zou er nog een extra reden achter zitten?

Ik vind het wel een heel leuk stel zo samen trouwens!!








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #25 Gepost op: 3-03-2002, 23:09:40 »
Citaat

Wat ik nogal raar vond in deze aflevering (ik kon niet terug vinden in het forum of hier al over gepraat was), dat Prince en John met zijn 2-en afgezonderd werden.
Dit hebben ze niet zelf aangeboden maar heeft de crew gezegd wat ik begreep.

Maar waarom dan John en Prince??
Zou er nog een extra reden achter zitten?

Ik vind het wel een heel leuk stel zo samen trouwens!!



de keuze vd crew is misschien wel logisch, prince&john zijn de 2 meest sportieve types van de bende, ze hadden zeker geen moeite gehad met die parrallel opdracht, dus om het voorspellen wat moeilijker te maken mochten zij kijken?

cheers
vlaming









« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #26 Gepost op: 3-03-2002, 23:12:48 »

Citaat

Nou ja, het sluit wel mooi aan bij deze uitspraak uit het dagboek van de Mol:

Dat was helemaal te merken tijdens het parallellen. Ik zou, als ik jou was de mollenstreken die daar werden uitgehaald maar niet al te serieus nemen. Teveel mensen hadden baat bij een mislukking. Of had je dat nog niet meegekregen? Als dat zo is, zou ik maar niet meer kijken. Zonde van de tijd. Ga maar naar de kroeg op vrijdagavond.


Misschien is het wat ver gezocht , maar dat "ga maar naar de kroeg op vrijdagavond" betekent dit dat de Mol er wel van houdt om 's avonds gezellig een pintje te gaan drinken.
Welek kandidaat vertelde er in zijn dagboek van diezelfde aflevering enkele pintjes te hebben gedronken (terwijl de ruzie over de verbrande bagage erg opliep) vooraleer te gaan slapen.
Iemand die pintjes drinkt moeit zich waarschijnlijk niet met een vlammende ruzie. Is het niet aan een Mol om zich niet te mengen in ruzies... Wel,wel.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #27 Gepost op: 3-03-2002, 23:27:13 »
Citaat

Misschien is het wat ver gezocht , maar dat "ga maar naar de kroeg op vrijdagavond" betekent dit dat de Mol er wel van houdt om 's avonds gezellig een pintje te gaan drinken.


dat denk ik niet, 't is gewoon een feit dat je weinig uit de aflevering van vrijdag kan halen als je op zoek bent naar de Mol, er zaten te veel gelegenheidsmollen, sabotage opsporen is dan ook vrij zinloos, want wat moet je ermee?????? (Molactie??? / gaan voor vrijstelling???)

cheers
vlaming











« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #28 Gepost op: 3-03-2002, 23:42:58 »

Citaat



de keuze vd crew is misschien wel logisch, prince&john zijn de 2 meest sportieve types van de bende, ze hadden zeker geen moeite gehad met die parrallel opdracht, dus om het voorspellen wat moeilijker te maken mochten zij kijken?

cheers
vlaming




Vlaming, indien Prince en John zichzelf hebben aangeboden als vrijwilligers dan konden zij dubbel mollen, in zekere zin.

Bij het parellellen zouden Prince en John dat zonder problemen halen, terwijl dat van de soms vrij hysterisch reagerende Karen, Kerstin en Jantien je niet zou verwachten dat zij voldoende stressbestendig zouden zijn om hun hart niet tien maten sneller te laten kloppen.
Ook George die niet gebukt lijkt te gaan onder stress zou vanwege zijn vermeende hoogtevrees niet binnen de tijd aan de overkant zijn gekomen zonder de tip van Karen.
Dankzij Karen hebben zij allen van tevoren sit-ups gedaan (normale hartslag is 60 t/m 80 per min) anders hadden iig 4 het niet gehaald (Karen, Kerstin, Jantien en George).
Het was danook onaannemelijk dat zonder de situps er 5 danwel 6 het zouden halen.

Dus de aanname van Prince (6 stuks) en John (5 stuks) zou op sabotage kunnen duiden, evenals het feit dat zij als de 2 meest sportieve van het stel nu juist niet mee deden aan deze opdracht.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #29 Gepost op: 3-03-2002, 23:51:20 »
Citaat

Dus de aanname van Prince (6 stuks) en John (5 stuks) zou op sabotage kunnen duiden, evenals het feit dat zij als de 2 meest sportieve van het stel nu juist niet mee deden aan deze opdracht.


Cosma, deze redenering klopt volledig, maar ze werden waarschijnlijk door angela gekozen en hebben zich dus niet vrijwillig aangeboden.....(maar ik zal dit asap checken)

groeten
vlaming







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #30 Gepost op: 3-03-2002, 23:56:33 »

Citaat



Vlaming, indien Prince en John zichzelf hebben aangeboden als vrijwilligers dan konden zij dubbel mollen, in zekere zin.

Bij het parellellen zouden Prince en John dat zonder problemen halen, terwijl dat van de soms vrij hysterisch reagerende Karen, Kerstin en Jantien je niet zou verwachten dat zij voldoende stressbestendig zouden zijn om hun hart niet tien maten sneller te laten kloppen.
Ook George die niet gebukt lijkt te gaan onder stress zou vanwege zijn vermeende hoogtevrees niet binnen de tijd aan de overkant zijn gekomen zonder de tip van Karen.
Dankzij Karen hebben zij allen van tevoren sit-ups gedaan (normale hartslag is 60 t/m 80 per min) anders hadden iig 4 het niet gehaald (Karen, Kerstin, Jantien en George).
Het was danook onaannemelijk dat zonder de situps er 5 danwel 6 het zouden halen.

Dus de aanname van Prince (6 stuks) en John (5 stuks) zou op sabotage kunnen duiden, evenals het feit dat zij als de 2 meest sportieve van het stel nu juist niet mee deden aan deze opdracht.


Ik vermoed dat prince en George zich niet vrijwilllig hebben afgezonderd. Indien er evenredige groepjes waren gevormd...OK. Maar indien ik kandidaat zou zijn, dan zou ik zoveel mogelijk bij de grootste grope trachten te blijven, omdat de kans dan wiskundig ook het grootst is dat de Mol in die groep zit, zodat je hem aan 't werk kan zien.

Tijdens aflevring 4 zijn imho. de groepjes in de auto's (voor de berg-driehoek opdracht) en bij het parallelen gevorm door de programmamakers.

Ik heb hiervoor een nieuwe, imho erg interessante, topic geopend 'Gelijk ekansen voor iedereen'. Daar kan je uitgebreid lezen wat mijn idee omtrent het vormen van deze groepjes is.








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #31 Gepost op: 4-03-2002, 00:34:42 »
Ik heb aflevering 4 nog maar eens (ik geloof voor de 5e keer  :D) bekeken, en er viel me nog iets op bij de bagage-opdracht.

Omdat ze allemaal van de crew een rugzak hebben gekregen om hun spullen in te pakken, was het natuurlijk een koud kunstje om identieke rugzakken te gebruiken voor de 'wisseltruc'. Het viel me echter op dat aan de zogenaamde rugzak van Jantien (die dus bij vraag 1 in vlammen opging) een paar schoenen aan de buitenkant gebonden zat!
Ik vraag me dan toch af of de crew zo'n vooruitziende blik had dat ze een paar identieke schoenen hadden om aan die rugzak te binden!? Ze konden van te voren toch niet weten of Jantien ze die dag zou aantrekken of niet?
Of hebben Ellen en Harry niet goed opgelet? Of zijn misschien toch de echte schoenen van Jantien 'geofferd'?







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #32 Gepost op: 4-03-2002, 09:26:11 »

Citaat

Ik heb aflevering 4 nog maar eens (ik geloof voor de 5e keer  :D) bekeken, en er viel me nog iets op bij de bagage-opdracht.

Omdat ze allemaal van de crew een rugzak hebben gekregen om hun spullen in te pakken, was het natuurlijk een koud kunstje om identieke rugzakken te gebruiken voor de 'wisseltruc'. Het viel me echter op dat aan de zogenaamde rugzak van Jantien (die dus bij vraag 1 in vlammen opging) een paar schoenen aan de buitenkant gebonden zat!
Ik vraag me dan toch af of de crew zo'n vooruitziende blik had dat ze een paar identieke schoenen hadden om aan die rugzak te binden!? Ze konden van te voren toch niet weten of Jantien ze die dag zou aantrekken of niet?
Of hebben Ellen en Harry niet goed opgelet? Of zijn misschien toch de echte schoenen van Jantien 'geofferd'?


Harry en Ellen hebben denk ik gewoon niet goed opgelet, omdat 't waarschijnlijk gewoon andere schoenen waren dan die van Jantien.

Ook is 'n mogelijkheid dat misschien iemand van de crew (ongeveer) dezelfde schoenen had en dat ze die om de opdracht echt te laten lijken aan de rugzak van Jantien hebben gebonden.  

Ik geloof er iig niet in dat ze haar echte schoenen hebben gebruikt, want toen Angela de rugzakken teruggaf vertelde ze er nog extra bij dat alle spullen van Karen en Jantien er in zaten.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline webbie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #33 Gepost op: 4-03-2002, 20:37:04 »
Citaat

Ik heb aflevering 4 nog maar eens (ik geloof voor de 5e keer  :D) bekeken, en er viel me nog iets op bij de bagage-opdracht.

Omdat ze allemaal van de crew een rugzak hebben gekregen om hun spullen in te pakken, was het natuurlijk een koud kunstje om identieke rugzakken te gebruiken voor de 'wisseltruc'. Het viel me echter op dat aan de zogenaamde rugzak van Jantien (die dus bij vraag 1 in vlammen opging) een paar schoenen aan de buitenkant gebonden zat!
Ik vraag me dan toch af of de crew zo'n vooruitziende blik had dat ze een paar identieke schoenen hadden om aan die rugzak te binden!? Ze konden van te voren toch niet weten of Jantien ze die dag zou aantrekken of niet?
Of hebben Ellen en Harry niet goed opgelet? Of zijn misschien toch de echte schoenen van Jantien 'geofferd'?


Goed opgelet zeg, maar ik denk toch niet dat dit ons een stapje dichterbij de mol brengt.
Wat ik wel opvallend vond was dat toen Harry vroeg of ze het wel echt zouden doen, Ellen resoluut zei: "Ja, natuurlijk." met daar achteraan een vreemd soort lachje. Nou stond Ellen niet op mijn mollenlijstje, maar vreemd is het wel...







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik ben een Hollander, ooooooover...

Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #34 Gepost op: 4-03-2002, 20:41:31 »
Misschien was ze wel zenuwachtig?







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline webbie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #35 Gepost op: 4-03-2002, 20:46:09 »

Citaat

Misschien was ze wel zenuwachtig?


Oke, dat kan natuurlijk wel, maar zou je dan, als je zenuwachtig bent, niet eerder zeggen dat je het niet weet dan dit? Aan de andere kant, als dit duidde op onzekerheid, dan kan ik haar definitief van mijn mollenlijstje afhalen en dat vind ik toch ook wel aantrekkelijk.  :-/







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik ben een Hollander, ooooooover...

Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #36 Gepost op: 4-03-2002, 20:58:02 »
"Ik weet het niet" klinkt zo lomp... "Ja natuurlijk" klinkt alsof Harry met een heel domme vraag komt  :)







Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline webbie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #37 Gepost op: 4-03-2002, 21:18:56 »

Citaat

"Ik weet het niet" klinkt zo lomp... "Ja natuurlijk" klinkt alsof Harry met een heel domme vraag komt  :)


Ja, maar als ze daarmee dus wilde laten blijken dat Harry een stomme vraag stelde, kan dat ook een molactie zijn... Naja, ik weet het ook niet hoor.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik ben een Hollander, ooooooover...

Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #38 Gepost op: 4-03-2002, 21:26:01 »
De simpelste conclusie lijkt me dat ze gewoon een beetje zenuwachtig was en dat ze ook niet wist wat ze moest doen.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline webbie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #39 Gepost op: 4-03-2002, 21:30:47 »
Achja, wie ben ik om de WC eend tegen te spreken hè  ??? Bovendien ben ik blij dat Ellen nu van de lijst kan. Harry is nog wel een beetje verdacht hoor. Hij zat zichzelf zoooo gigantisch te verontschuldigen tijdens de biecht. Deed hij dit om minder verdacht te lijken of was het echt oprecht?







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik ben een Hollander, ooooooover...