Auteur Topic: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2  (gelezen 10700 keer)

Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #40 Gepost op: 4-03-2002, 21:52:43 »
Hij wil gewoon geen gezeik. En hij voelt zich misschien ook schuldig, hij steekt gewoon iemand anders z'n spullen in de fik ;D.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #41 Gepost op: 4-03-2002, 22:36:29 »
Harry en Ellen voelen zich echt schuldig, dat zie je duidelijk aan de reacties wannneer de denken van "Oh neen, zij laten dit echt opbranden" na het eerste vuurwerkje.
Waar ik niet echt uit ben is het feit dat ze daarna niet op de hoogte zijn gebracht van het feit dat niet de echte bagage was verbrand en ze vervolgens toneel gespeeld hebben tegenover de groep.
Vopor mij is Harry noch Ellen een mol-kandidaat.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Jet

  • Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #42 Gepost op: 5-03-2002, 10:58:18 »
Na me gisteren helemaal sufgelezen te hebben aan alle mails die jullie lgepost hebben in 4 dagen!!! (jullie kunnen er wat van met z´n allen: chapeau!! ;D) en nogmaals de afl. bekeken te hebben, heb ik een paar opmerkingen. Misschien elders al opgemerkt, maar ik weet dan niet meer precies in welke topic! :-[

er zaten idd schoenen aan rugzak Jantien toen die op de brandstapel ging, met zo´n zelfde rode dingetje op haar zool als de schoenen die je ´s ochtends bij het vertrek aan de rugzak ziet bungelen.

De biechten van Harry: met droog haar en ongeschoren, volgens mij net na de opdracht. Met nat haar en geschoren is na de executie.

Telefoonopdracht: je weet zeker dat er verschillende mensen zijn die de sabotage/vrijstelling aangeboden hebben gekregen:
Kerstin, Jantien, Karen. Prince nemen we aan door de opmerking: vrijstelling betekent twee dagen! John weet je niet, maar zegt bij de rugzak biecht: als je nee zegt, verknal je de opdracht, krijg je vrijstelling en blijven tassen heel. Alleen George blijft een onzekere factor! Heeft hij niet gebeld??

Parallellen: als de kandidaten naar de overkant zijn gegaan, moeten ze ook weer terug, maar blijkbaar is de tijd dan gestopt? Want als de volgende kandidaat naar de overkant gaat, staat de hele groep bij elkaar.

Ik heb idd de rode letters gezien bij de test van Prince: Je ziet in beeld de vraag: Wie is de Mol? Daarna hoor je Prince zeggen:'Ellen is mijn mol'. Hoe was dat bij andere afleveringen?

Bij executie krijgen de volgende kandidaten een vol groen scherm: Harry, Kerstin, John. De rest krijgt een groen computerscherm.

Bij de vooruitblik van volgende week zie je Jantien en George: even aan mijn moeder vragen zingen (J zingt, G. kijkt geamuseerd toe), paintballen, kandidaten die in een bar klappen en zingen, nogmaals paintballen en daarna zie je Prince en John ergens heen rennen trapje op om muurtje heen in gewone kleding, dus niet paintball opdracht ???

Nog een vraag heeft iemand nog een gemonteerde letter gezien (Vlaming wellicht?, net als de `p`bij de fietsfinish)

Afijn dit is een heel verhaal. Ik weet ook niet wat hier verder uit te halen valt, maar ach het houdt ook jullie weer van de straat... ;D ;D







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
When God created man, she was only joking!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #43 Gepost op: 5-03-2002, 11:07:58 »
Citaat

er zaten idd schoenen aan rugzak Jantien toen die op de brandstapel ging, met zo´n zelfde rode dingetje op haar zool als de schoenen die je ´s ochtends bij het vertrek aan de rugzak ziet bungelen.
Hmmm, ik had me er al bijna bij neergelegd dat Ellen en Harry gewoon niet hadden opgelet en dat ze dus gewoon een totaal ander paar schoenen aan die rugzak hadden gebonden, maar nu begint het toch weer aan me te knagen...

Ik ga het vanavond nog eens bekijken en opletten of je kunt zien of die schoenen er de volgende ochtend als ze hun bagage terugkrijgen weer aan zitten.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Jet

  • Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #44 Gepost op: 5-03-2002, 11:10:31 »
Ja daar ben ik vannacht weer vergeten naar te kijken! Sorry! :-[







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
When God created man, she was only joking!

Offline Parrot007

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #45 Gepost op: 5-03-2002, 11:32:37 »
heb de opmerking van prince nog eens bekeken ivm 2 dagen langer in het spel.was dus niet hetzelfde als in afl. 3.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM in 2004 !

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #46 Gepost op: 5-03-2002, 11:42:47 »
tip voor mensen die niet steeds tussen computer/tv en video heen en weer willen sjeesen: alle afleveringen zijn ook te downloaden bij KAZAA. zijn wel een aantal kb-tjes, maar wel makkelijk om even snel iets op te zoeken of te bewerken.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #47 Gepost op: 5-03-2002, 11:42:50 »

Citaat

heb de opmerking van prince nog eens bekeken ivm 2 dagen langer in het spel.was dus niet hetzelfde als in afl. 3.
Je ziet ook dezelfde muur op de achtergrond als bij de anderen, was me al opgevallen. Ik ga er dus maar vanuit dat ook Prince gebeld heeft.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline mariek

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #48 Gepost op: 5-03-2002, 14:10:16 »
Het is toch raar dat ze allemaal gebeld hebben behalve George? (Tenminste, daar gaan we vanuit...) Alleen als de programmamakers ons willen laten geloven dat George de mol is zouden ze verzwegen kunnen hebben dat hij gebeld heeft.
Nog een vraagje: wat zou er gebeurd zijn als niemand gebeld had of als de enveloppen niet eens open zouden zijn gemaakt?
En heeft er echt 1 iemand een vrijstelling gekregen, of stond vantevoren al vast dat iedereen door zou gaan? Er moet dus trouwens wel een aanwijzing zitten in de aankondigingen, want die was nu hetzelfde als vorige week, omdat er niemand weg bleek te gaan...  ::)
Kus Mariek







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
The moment I let go of it
Was the moment I got more than I could handle
The moment I jumped off of it
Was the moment I touched down...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #49 Gepost op: 5-03-2002, 22:24:33 »
Citaat

er zaten idd schoenen aan rugzak Jantien toen die op de brandstapel ging, met zo´n zelfde rode dingetje op haar zool als de schoenen die je ´s ochtends bij het vertrek aan de rugzak ziet bungelen.
Net nog ff gekeken, maar toen ze ze de volgende ochtend terugkregen, zaten er voor zover ik kon zien geen schoenen aan. Maar ja, ze kunnen ook nog ín de rugzak gezeten hebben, natuurlijk...
Volgens mij waren het een soort slippers, dus allemaal de volgende afleveringen opletten of we Jantien op slippers aantreffen!  :P








Offline webbie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #50 Gepost op: 5-03-2002, 22:29:34 »

Citaat


Net nog ff gekeken, maar toen ze ze de volgende ochtend terugkregen, zaten er voor zover ik kon zien geen schoenen aan. Maar ja, ze kunnen ook nog ín de rugzak gezeten hebben, natuurlijk...
Volgens mij waren het een soort slippers, dus allemaal de volgende afleveringen opletten of we Jantien op slippers aantreffen!  :P


En dan... wat kunnen we daar dan uit opmaken? Niks toch? In ieder geval niet iets dat ons een stapje dichter bij de mol brengt denk ik. Hoewel ik dit topic tot nu toe met grote belangstelling heb gelezen, denk ik dat we beter kunnen wachten tot de volgende aflevering. Uit aflevering 4 is niks op te maken vanwege alle gelegenheidsmollen.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik ben een Hollander, ooooooover...

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #51 Gepost op: 5-03-2002, 22:33:16 »

Citaat

Uit aflevering 4 is niks op te maken vanwege alle gelegenheidsmollen.


jah, ik vrees dat je gelijk hebt.....'t is wachten op nieuwe échte mollestreken......

cheers
vlaming







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #52 Gepost op: 5-03-2002, 22:36:32 »
Ik zie het niet als grote aanwijzing o.i.d., hoor bartbaaten. Maar die schoenen zitten me gewoon niet lekker (figuurlijk gesproken dan  :P).
Want hoe kon de redactie weten dat Jantien die schoenen aan haar rugzak zou hangen (en niet zou aantrekken b.v.) en hoe kwamen ze dan aan net zo'n paar om op de brandstapel te gooien?







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline imka

  • Forumlid
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #53 Gepost op: 5-03-2002, 22:39:59 »

Citaat

Ik zie het niet als grote aanwijzing o.i.d., hoor bartbaaten. Maar die schoenen zitten me gewoon niet lekker (figuurlijk gesproken dan  :P).
Want hoe kon de redactie weten dat Jantien die schoenen aan haar rugzak zou hangen (en niet zou aantrekken b.v.) en hoe kwamen ze dan aan net zo'n paar om op de brandstapel te gooien?

of ... het moet afgesproken zijn met Jantien ??
Nog iets waar ik plots aan denk : Harry, Ellen en Angela stappen met de rugzakken van de anderen weg. Op een moment moeten zij toch van die rugzakken afgezonderd worden, zodat die konden verwisseld worden voor neprugzakken ?







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline imka

  • Forumlid
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #54 Gepost op: 5-03-2002, 22:40:22 »

Citaat

Ik zie het niet als grote aanwijzing o.i.d., hoor bartbaaten. Maar die schoenen zitten me gewoon niet lekker (figuurlijk gesproken dan  :P).
Want hoe kon de redactie weten dat Jantien die schoenen aan haar rugzak zou hangen (en niet zou aantrekken b.v.) en hoe kwamen ze dan aan net zo'n paar om op de brandstapel te gooien?

of ... het moet afgesproken zijn met Jantien ??
Nog iets waar ik plots aan denk : Harry, Ellen en Angela stappen met de rugzakken van de anderen weg. Op een moment moeten zij toch van die rugzakken afgezonderd worden, zodat die konden verwisseld worden voor neprugzakken ?







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #55 Gepost op: 5-03-2002, 22:50:54 »

Citaat


of ... het moet afgesproken zijn met Jantien ??
Nog iets waar ik plots aan denk : Harry, Ellen en Angela stappen met de rugzakken van de anderen weg. Op een moment moeten zij toch van die rugzakken afgezonderd worden, zodat die konden verwisseld worden voor neprugzakken ?


Heb ik ook al over na zitten te denken, maar ik kom er niet echt uit. Ik kan me alleen voorstellen dat de rugzakken in 'n andere auto vervoerd werden dan Ellen en Harry. En deze auto verdwijnt dan effe uit zicht en de rugzakken worden omgewisseld. Zou kunnen toch?  :-/







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #56 Gepost op: 5-03-2002, 22:52:14 »

Citaat

Heb ik ook al over na zitten te denken, maar ik kom er niet echt uit. Ik kan me alleen voorstellen dat de rugzakken in 'n andere auto vervoerd werden dan Ellen en Harry. En deze auto verdwijnt dan effe uit zicht en de rugzakken worden omgewisseld. Zou kunnen toch?  :-/


dat denk ik ook jah







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline imka

  • Forumlid
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #57 Gepost op: 5-03-2002, 22:54:42 »

Citaat



Heb ik ook al over na zitten te denken, maar ik kom er niet echt uit. Ik kan me alleen voorstellen dat de rugzakken in 'n andere auto vervoerd werden dan Ellen en Harry. En deze auto verdwijnt dan effe uit zicht en de rugzakken worden omgewisseld. Zou kunnen toch?  :-/

ja, waarschijnlijk - 'k had niet ver genoeg nagedacht - misschien omdat je ze te voet ziet vertrekken (en de anderen hen dan ook komen voorbijgereden met de auto's)







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #58 Gepost op: 6-03-2002, 14:43:00 »
Ik wil 't toch nog effe naar voren brengen, de schop die de heren John, George en Prince ieder meekregen met de driehoeksopdracht. Ik snap totaal niet 't nut daarvan. Waarom laten ze die jongens 'n uur lang 'n schop meesjouwen terwijl ze die helemaal niet nodig blijken te hebben. Zij zelf waren denk ik door de schop ook onder de veronderstelling dat ze moesten graven naar 'n voorwerp in 't midden van de driehoek. Maar dat bleek dus helemaal niet nodig te zijn. (of was de telefoon eigenlijk begraven maar heeft de mol of iemand die voor de vrijstelling ging hem al opgegraven en hem ergens anders neergelegd?  :-/ )

Bovendien konden zij onmogelijk 't precieze midden van de driehoek bepalen, waardoor ze 'n groot gebied zouden krijgen om in te zoeken. En als je zo'n enorm gebied moet gaan omspitten om te zoeken naar 'n voorwerp, daar is natuurlijk geen beginnen aan. Dit had de WIDM-redactie zich ook goed kunnen indenken.

Nu is de opdracht waarschijnlijk iets anders gelopen dan gepland, want doordat John al eerder Angela gebeld had wist hij iig dat men moest zoeken naar 'n telefoon. (waarschijnlijk was de bedoeling dat 't nummer dat ze meekregen pas met de gevonden telefoon gebeld zou worden). Nu vonden de heren de telefoon, omdat ze op 't geluid af konden gaan.

Is 't niet zo dat de opdracht gewoon niet haalbaar was? Ik bedoel als je niet weet wat je zoekt en je weet niet precies waar je 't moet zoeken en dan ook nog 'ns 'n tijdlimiet eraan stellen......lijkt mij praktisch onmogelijk. Maar goed, misschien was dit ook wel de bedoeling van Angela & co.









Offline DaRealRobje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hola!
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #59 Gepost op: 6-03-2002, 15:08:26 »
Mee eens hanno!

Ze vonden pas iets op het moment dat ze het hoorden rinkelen en toen was het al te laat. Ik vond het al very knap dat ze nog zo leuk in het midden uit zisten te komen. Maar een telefoon in een doosje vinden... daar moesten ze echt een beetje geluk bij hebben.

Hoe dan ook, een schop is op zich wel makkelijk op zoek naar een mol.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik zie alles... Denk ik... Soms... Een beetje...