Auteur Topic: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2  (gelezen 10703 keer)

Offline broer

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Broodnodig.
Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Gepost op: 2-03-2002, 15:25:31 »
Hier verder, dan maar?

(Hij was wel snel 'vol', trouwens. Was dus echt een geniale aflevering? ;D)

edit:
Hier staat de oude.







Achteloos...

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #1 Gepost op: 2-03-2002, 15:45:50 »
het lijkt me sterk dat ze er een ander hoofd bij zetten (of iig van een ander moment) want dan kloppen de achtergronden gewoon niet meer helemaal, nou ja, het kan wel, maar het lijkt me erg onwaarschijnlijk
Doris







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #2 Gepost op: 2-03-2002, 17:26:57 »
Iik vind dat de Mol tijdens deze aflevering wel geflaterd heeft in zijn officiële dagboek. Toen ze na de verbrandingsacties 's avonds nog wat doorkibbelden zou de Mol rustig een biertje hebben gedronken en zijn gaan slapen.
Wel wel, een bierdrinker...
Ik zie Karen, Kerstin en Prince nog geen bier drinken, zeker niet tijdens een Mol-avontuur.
Wat denken jullie hiervan ? Is het nu een man en vallen de vrouwen af als mogelijke Mol.
Dan blijf ik achter met Harry, John en George.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline heike

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #3 Gepost op: 2-03-2002, 17:31:34 »
hunh? ik meen vaochtend ergens letterlijk gelezen te hebben dat george na het drinken van een paar biertjes lekker ging slapen. en niet dat er stond dat de mol dat deed...

maar eh, lijkt me toch wat bizar om te zeggen dat als de mol bier drinkt het waarschijnlijk geen vrouw is? dit zijn de middeleeuwe niet  ;) en als belg zou je moeten weten dat vrouwen net zo goed een biertje lusten!

of zit je gewoon een beetje te stangen? ;)

groet
h







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #4 Gepost op: 2-03-2002, 17:43:41 »

Citaat

hunh? ik meen vaochtend ergens letterlijk gelezen te hebben dat george na het drinken van een paar biertjes lekker ging slapen. en niet dat er stond dat de mol dat deed...

maar eh, lijkt me toch wat bizar om te zeggen dat als de mol bier drinkt het waarschijnlijk geen vrouw is? dit zijn de middeleeuwe niet  ;) en als belg zou je moeten weten dat vrouwen net zo goed een biertje lusten!

of zit je gewoon een beetje te stangen? ;)

groet
h

Help help... Ik vind dat van het bierdrinken niet meer terug in het dagboek. Het is inderdaad George die zijn biertjes drinkt.
Ik begin de Mol al te vereejnzeolvigen met George, wat toch wel een heel klein beetje voorbarig is.

Hey, en als Vlaming weet ik natuurlijk hoe lekker bier wel is. Maar vrouwen associëer je toch al gauw met meer verfijnde gewoontes zoals het drinken van een glasje wijn. Uiteraard lusten zij ook wel een lekker biertje... terecht.

Greetzzz







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline heike

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #5 Gepost op: 2-03-2002, 17:53:25 »
tja, onder die omstandigheden is het misschien wel heel moeilijk geweest om een lekker koude chablis uit 1996 klaar te ontkurken voor onze verfijnde dames...

en nu moesten ze noodgedwongen aan de grolsch (of stella, want thuis is waar uw stella staat  ;)

maar enfin, george dronk zijn biertjes en de rest waarschijnlijk ook, dit zegt niks over de mol  ;)







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #6 Gepost op: 2-03-2002, 21:18:32 »
Citaat
(ik herhaal dit hier even, de andere topic kreeg een slotje)
Heeft iemand dit gezien ?
Wanneer iedereen klaar zit voor de executie, zit John vooraan, Ellen erachter.
Bij het begin van het intikken van de namen, zit Ellen plots op de plaats van John, en omgekeerd.
Waarschijnlijk weer helemaal niet belangrijk, maar ik wilde het toch even vermelden.


Ik denk dat de cameraploeg idd Ellen gevraagd heeft om te wisselen met John. Mij viel namelijk op dat bij 't shot dat ze altijd doen net voor 't intikken van de namen (als de camera gewoon van links naar rechts gaat en zo alle kandidaten in beeld komen), dat Ellen niet te zien was. Er zat namelijk een van de andere kandidaten voor, waardoor we alleen Ellen's haren zagen.

Dit is de cameramensen waarschijnlijk opgevallen en daarom hebben ze haar naar voren geplaatst na dit shot.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #7 Gepost op: 2-03-2002, 23:26:15 »

Citaat



Ik denk dat de cameraploeg idd Ellen gevraagd heeft om te wisselen met John. Mij viel namelijk op dat bij 't shot dat ze altijd doen net voor 't intikken van de namen (als de camera gewoon van links naar rechts gaat en zo alle kandidaten in beeld komen), dat Ellen niet te zien was. Er zat namelijk een van de andere kandidaten voor, waardoor we alleen Ellen's haren zagen.

Dit is de cameramensen waarschijnlijk opgevallen en daarom hebben ze haar naar voren geplaatst na dit shot.



lijkt me een heel logische verklaring voor dit fenomeen!

ciaooo
vlaming







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #8 Gepost op: 3-03-2002, 09:49:55 »
Nog effe 'n paar dingetjes die me opvielen toen ik vannacht de aflevering nog 'ns bekeek.

Ten eerste hadden de drie heren bij de driehoeksopdracht 'n vlag gekregen zodat de dames hun beter konden volgen. Misschien ook dat ze elkaar van een lange afstand al konden herkennen. Maar nu is John's vlaggetje op 'n gegeven moment weg. We zien wel die stok waar 't vlaggetje op zit maar geen vlag. Hij heeft waarschijnlijk z'n vlag omgekeerd en met de vlaggenkant in z'n rugzak gezet, want later is z'n vlag weer terug. Maar nu vraag ik me af waarom je zoiets zou doen. Omdat Karen hem dan niet meer goed kon zien?

Ik denk trouwens dat de bedoeling was dat de kandidaten 't nummer wat ze kregen bij de driehoeksopdracht pas belden als ze de telefoon hadden gevonden. En dan ook pas voor de eerste keer Angela aan de telefoon kregen. Omdat John nu eerder al belden, heeft Angela aan hem kunnen uitleggen dat ze 'n telefoon moesten zoeken. Ik vraag me af of ze wel hadden geweten wat ze moesten doen als hij niet gebeld had. Ze wisten nooit precies 't midden van de driehoek en hadden dus 'n veel te groot gebied waar ze iets in moesten zoeken.

Wat ik ook gek vind is dat George zegt dat Jantien 'wel vaak in de lucht was'. Maar Jantien zegt dat er steeds niemand reageerde en dat ze steeds vroeg of iemand haar hoorde. Waarom heeft George dan niet effe gereageerd?

Als Harry en Ellen vertellen over hun opdracht komen ze met 't eerste stukje van de aanmeldingsbrief. Ze vragen aan de kandidaten van wie ze denken dat dat is. Op dat moment zegt Karen Kerstin, terwijl dat stukje van haar zelf was.

En dan nog effe om van 't gezeur af te zijn van 't wel of niet knippen in de paralelopdracht. De kanditen staan steeds allemaal aan de beginkant, behalve degene die op 't touw is. Dus er moet wel 'n gemakkelijke weg terug zijn geweest.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #9 Gepost op: 3-03-2002, 10:06:25 »
de vraag bij deze aflevering blijft : hoe moet je een sabotage poging bij deze opdracht interpreteren?  als een poging tot vrijstelling of als een Molse aktie???????

deze vraag is niet te beantwoorden , maw het is zeer moeilijk conclusies te trekken uit deze aflevering  :-/

ik persoonlijk denk(!) dat de Mol zich op de vlakte hield dit keer, en dat Hij rekende op de anderen om de opdracht te laten mislukken, ze hadden immers allemaal baat bij een mislukking

groeten
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #10 Gepost op: 3-03-2002, 10:26:12 »

Citaat

de vraag bij deze aflevering blijft : hoe moet je een sabotage poging bij deze opdracht interpreteren?  als een poging tot vrijstelling of als een Molse aktie???????

deze vraag is niet te beantwoorden , maw het is zeer moeilijk conclusies te trekken uit deze aflevering  :-/

ik persoonlijk denk(!) dat de Mol zich op de vlakte hield dit keer, en dat Hij rekende op de anderen om de opdracht te laten mislukken, ze hadden immers allemaal baat bij een mislukking

groeten
vlaming

Ja, de Mol had het wel erg makkelijk.
Toch denk ik dat hij lustig meedeed met zijn eigen acties.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Parrot007

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #11 Gepost op: 3-03-2002, 11:08:34 »
juist , je kan ongemerkt opgemerkt saboteren zonder dat het errug opvalt voor de kijker thuis.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM in 2004 !

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #12 Gepost op: 3-03-2002, 12:00:14 »
Citaat

Nog effe 'n paar dingetjes die me opvielen toen ik vannacht de aflevering nog 'ns bekeek.

Ten eerste hadden de drie heren bij de driehoeksopdracht 'n vlag gekregen zodat de dames hun beter konden volgen. Misschien ook dat ze elkaar van een lange afstand al konden herkennen. Maar nu is John's vlaggetje op 'n gegeven moment weg. We zien wel die stok waar 't vlaggetje op zit maar geen vlag. Hij heeft waarschijnlijk z'n vlag omgekeerd en met de vlaggenkant in z'n rugzak gezet, want later is z'n vlag weer terug. Maar nu vraag ik me af waarom je zoiets zou doen. Omdat Karen hem dan niet meer goed kon zien?

Ik denk trouwens dat de bedoeling was dat de kandidaten 't nummer wat ze kregen bij de driehoeksopdracht pas belden als ze de telefoon hadden gevonden. En dan ook pas voor de eerste keer Angela aan de telefoon kregen. Omdat John nu eerder al belden, heeft Angela aan hem kunnen uitleggen dat ze 'n telefoon moesten zoeken. Ik vraag me af of ze wel hadden geweten wat ze moesten doen als hij niet gebeld had. Ze wisten nooit precies 't midden van de driehoek en hadden dus 'n veel te groot gebied waar ze iets in moesten zoeken.

Wat ik ook gek vind is dat George zegt dat Jantien 'wel vaak in de lucht was'. Maar Jantien zegt dat er steeds niemand reageerde en dat ze steeds vroeg of iemand haar hoorde. Waarom heeft George dan niet effe gereageerd?

Als Harry en Ellen vertellen over hun opdracht komen ze met 't eerste stukje van de aanmeldingsbrief. Ze vragen aan de kandidaten van wie ze denken dat dat is. Op dat moment zegt Karen Kerstin, terwijl dat stukje van haar zelf was.

En dan nog effe om van 't gezeur af te zijn van 't wel of niet knippen in de paralelopdracht. De kanditen staan steeds allemaal aan de beginkant, behalve degene die op 't touw is. Dus er moet wel 'n gemakkelijke weg terug zijn geweest.


Scherpe analyse Han. Dat van dat vlaggetje van John was me nog niet opgevallen, ik zal dus nog maar eens moeten kijken. Ik vond zowiezo dat hij zich nogal vreemd gedroeg, met dat gebel heeft hij ook heel veel tijd verloren, en vervolgens geeft hij een verkeerde boodschap door!

Dat George zij dat ze vaak op de lijn zat sloeg volgens mij op Kerstin, niet op Jantien. Kerstin heeft natuurlijk door de lijn telkens te bezetten ook lekker lopen saboteren.

>shit ik moet weg, doeii<







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #13 Gepost op: 3-03-2002, 12:31:25 »
Kerstin en Jantien hebben daar idd om ter hardst zitten mollen. Dus één van die twee zal wel de vrijstelling gekregen hebben maar kan evengoed de echte mol zijn, alhoewel ik vermoed dat deze zich onder de grond heeft gehouden deze keer.








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline de_pappa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Dit is mijn kleine meid.
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #14 Gepost op: 3-03-2002, 15:26:28 »

Citaat

Kerstin en Jantien hebben daar idd om ter hardst zitten mollen. Dus één van die twee zal wel de vrijstelling gekregen hebben maar kan evengoed de echte mol zijn, alhoewel ik vermoed dat deze zich onder de grond heeft gehouden deze keer.



En de enige die IK heb zien graven was John. 8)








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
2Y's He =.
2Y's He'll B.
I C He = 2Y's 4 Me.
------- Not -------

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #15 Gepost op: 3-03-2002, 15:32:02 »

Citaat



En de enige die IK heb zien graven was John. 8)



Och ja graven, ze hadden alle drie 'n schop meegekregen. Om de telefoon op te graven? Maar vervolgens vinden ze de telefoon in 'n kistje dat ligt tussen 'n aantal stenen of zo. Waarom hebben ze de hele weg dan 'n schop mee zitten te slepen?  ???







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline de_pappa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Dit is mijn kleine meid.
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #16 Gepost op: 3-03-2002, 15:38:42 »

Citaat



Och ja graven, ze hadden alle drie 'n schop meegekregen. Om de telefoon op te graven? Maar vervolgens vinden ze de telefoon in 'n kistje dat ligt tussen 'n aantal stenen of zo. Waarom hebben ze de hele weg dan 'n schop mee zitten te slepen?  ???


Misschien om het kistje op te graven dat in eerste instantie onder de grond lag, maar door de mol is opgegraven om het geld eruit te halen.
Zie ook Hier

Door de telefoon zouden ze de opdracht hebben kunnen krijgen om dat kistje dan op te graven. Maar ja, dat had de mol dus al gedaan en deze opnieuw verstopt.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
2Y's He =.
2Y's He'll B.
I C He = 2Y's 4 Me.
------- Not -------

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #17 Gepost op: 3-03-2002, 16:21:41 »
Ik heb net de aflevering nog eens bekeken en daar viel me nog iets op. Als John geinterviewd wordt over de verbrande bagage-kwestie, zegt hij dat het daarvoor erg gezellig in de groep was, maar dat dit toch wel voor spanning heeft gezorgd. En dan sluit hij af met de opmerking 'niet voor mij, in ieder geval'.  ???
Wat bedoelde hij daarmee? Het heeft bij hem niet voor extra spanning gezorgd? Hij zat er niet mee? Wilde hij zich van de zaak distantieren?
Ik vond het een beetje vreemde opmerking, iig...

Verder viel me op dat Ellen zich achteraf wel schuldig leek te voelen over de verbrande rugzakken, maar als je dan het stukje ziet nadat Harry en zij de eerste bagage op de tonnen hebben gelegd lijkt zij toch degene met de minste bedenkingen.
Harry: 'We doen het wel he...?'
Ellen (resoluut): 'Ja!'

Ik kreeg de gedurende de hele opdracht de indruk dat Harry nog wel enige bedenkingen had, maar Ellen totaal niet!

Als je dan de vraag stelt wie er in deze aflevering het minste in aanmerking is gekomen voor een vrijstelling, dan moet het antwoord Ellen en Harry zijn. Ga maar na: Die gingen allebei als een speer over het koord bij het parallellen, terwijl ze er toch niet vanuit konden gaan dat ze een vrijstelling hadden verdiend bij de brandende tonnen opdracht. Ze hadden daarmee immers alsnog 3000 Euro verdiend, terwijl ze de opdracht veel makkelijker om zeep hadden kunnen helpen door simpelweg te weigeren. Dat had niemand vreemd gevonden.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #18 Gepost op: 3-03-2002, 17:06:52 »
Citaat

Als John geinterviewd wordt over de verbrande bagage-kwestie, zegt hij dat het daarvoor erg gezellig in de groep was, maar dat dit toch wel voor spanning heeft gezorgd. En dan sluit hij af met de opmerking 'niet voor mij, in ieder geval'.  ???


Deze uitspraak van John was me ook opgevallen, ook op 't eind als hij zeer overtuigend zegt "Neen, bij het parrallellen waren er geen Molse acties"......hmm John stijgt op m'n lijstje verdachten.

Groetjes
VLaming







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #19 Gepost op: 3-03-2002, 17:19:40 »

Citaat



Deze uitspraak van John was me ook opgevallen, ook op 't eind als hij zeer overtuigend zegt "Neen, bij het parrallellen waren er geen Molse acties"......hmm John stijgt op m'n lijstje verdachten.

Groetjes
VLaming

Ik deel deze mening helemaal niet.
Volgens mij gaat de Mol zelf nooit uitspraken doen over "Molse acties".
Degenen die hierover uitspraken doen zakken bij mij op het lijsthje van mogelijke Mol.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen