Auteur Topic: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2  (gelezen 10702 keer)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #60 Gepost op: 6-03-2002, 15:33:25 »
Ik ben het met je eens dat die opdracht heel moeilijk te halen was geweest, ook al had iedereen zich er voor 100% voor ingezet en geen vrijstelling in het vooruitzicht had gehad.
Die schop was misschien ter indicatie dat er iets gezocht moest worden op/onder de grond, maar hij was niet echt nodig, nee.

Wat mij nog even van het hart moet in deze is dat George, ondanks al zijn wiskundige kennis, toch het verste van de uiteindelijke vindplaats verwijderd was. Ik twijfel er zeer aan of hun (George en Kerstin) 'loodlijn' - de telefoonpalen - wel de juiste was. Ik zag namelijk op het punt waar J. en P. de telefoon vonden, geen palen in de buurt staan. Misschien niet in beeld?
De vraag is: Was het volgen van de telefoonpalen een vergissing, of heeft Kerstin, George (of allebei) lopen 'mollen'? Omdat ze een vrijstelling wilden, of omdat 1 een vrijstelling wilde en de ander de Mol is?







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #61 Gepost op: 6-03-2002, 15:48:05 »
Citaat


Wat mij nog even van het hart moet in deze is dat George, ondanks al zijn wiskundige kennis, toch het verste van de uiteindelijke vindplaats verwijderd was. Ik twijfel er zeer aan of hun (George en Kerstin) 'loodlijn' - de telefoonpalen - wel de juiste was. Ik zag namelijk op het punt waar J. en P. de telefoon vonden, geen palen in de buurt staan. Misschien niet in beeld?
De vraag is: Was het volgen van de telefoonpalen een vergissing, of heeft Kerstin, George (of allebei) lopen 'mollen'? Omdat ze een vrijstelling wilden, of omdat 1 een vrijstelling wilde en de ander de Mol is?


Ik denk eigenlijk dat de vraag is,  lag de telefoon wel precies in 't midden? Want ik neem aan dat 't voor de WIDM-ploeg ook niet zo gemakkelijk moet zijn geweest om 't precieze midden te bepalen.

En ja die telefoonpalen, dat zal natuurlijk nooit helemaal precies geklopt hebben. Maar 't gaf George denk ik gewoon 'n houvast zodat hij iig wist welke kant hij op moest.

Citaat
Hoe dan ook, een schop is op zich wel makkelijk op zoek naar een mol


Ja zeker. ;D








Offline Jane

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #62 Gepost op: 8-03-2002, 11:31:04 »
We hebben het ergens gehad over het verzitten van John en Ellen bij de executie. Ik denk dat het niks te betekenen heeft. Als de camera over de groep gaat zie je Ellen nauwelijks zitten. Ik denk dat ze voor de close-ups en het beeld op de totale groep iedereen prima in beeld willen hebben, dus dat Ellen daar niet goed zat... verplaatsen. Dat het John wordt, nou ja, min of meer toeval.

Greetzz,

Jane







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
de mol, of niet de mol, dat is de vraag

Offline JOX

  • Forumlid
  • whatever
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #63 Gepost op: 8-03-2002, 12:02:02 »

Citaat


Ik zag namelijk op het punt waar J. en P. de telefoon vonden, geen palen in de buurt staan. Misschien niet in beeld?


De enige die ik heb zien graven in de stoffige grond is John, hij was volgens mij naast een van die telefoonpalen (waarschijnlijk in de buurt van dat stapeltje stenen waar later die foon gevonden is) een paar keer voor de gein  ??? wat stof aan het opwaaien..

Ik denk ook dat die palen gewoon niet in beeld zijn gekomen.

ciao








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline vanillejenever

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #64 Gepost op: 8-03-2002, 12:42:05 »
Wat mij ook opvalt is dat Kerstin (mijn mol) vraagt of er iemand een vrijstelling kon verdienen bij het midden bepalen van de driehoek (alsof ze er echt voor ging), maar de dag erna zegt dat ze resoluut voor de laatste 3 gaat en, als ze moet kiezen tussen geld en een vrijstelling, ze voor de vrijstelling gaat (typisch mollenantwoord). Volgens mij gaan de anderen resomuut voor het geld omdat ze weten dat ze een eventuele vrijstelling al verdiend hebben de dag ervoor.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline webbie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #65 Gepost op: 8-03-2002, 21:26:17 »

Citaat


Ik denk eigenlijk dat de vraag is,  lag de telefoon wel precies in 't midden? Want ik neem aan dat 't voor de WIDM-ploeg ook niet zo gemakkelijk moet zijn geweest om 't precieze midden te bepalen.


Wat dacht je van GPS? Volgens mij is de WIDM redactie niet zo stom dat ze ook op de bergtopjes gaan staan om loodlijntjes te trekken.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik ben een Hollander, ooooooover...

Offline Taupe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #66 Gepost op: 14-03-2002, 11:29:54 »
Opdracht met de bergtoppen!!! Bij het langzaam afspelen van de naam van de bergtop van John en Karen 'Montanha do Pedro' is de zin 'wie....is.....de..' te lezen. Deze zin wordt afgemaakt door de persoon (de mol) die rechts van deze zin staat, namelijk: JOHN

Wie kan dit even checken??? Ik heb het niet opgenomen :(







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
DEBORAH, NICO, wie nu??....

Offline Mahtob

  • Forumlid
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #67 Gepost op: 14-03-2002, 16:58:28 »

Citaat

Opdracht met de bergtoppen!!! Bij het langzaam afspelen van de naam van de bergtop van John en Karen 'Montanha do Pedro' is de zin 'wie....is.....de..' te lezen. Deze zin wordt afgemaakt door de persoon (de mol) die rechts van deze zin staat, namelijk: JOHN

Wie kan dit even checken??? Ik heb het niet opgenomen :(


En.....heeft iemand dit al kunnen checken? En zo nee, WAAROM NIET????? >:( >:( :P







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
molzot

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geniaal, die aflevering 4 - deel 2
« Reactie #68 Gepost op: 14-03-2002, 17:26:53 »

Citaat

En.....heeft iemand dit al kunnen checken? En zo nee, WAAROM NIET????? >:( >:( :P


met dank aan ERIK TKS

Deze week zijn de drie reeksen groene lettertjes die we noemden in aflevering 2 opnieuw te zien als je het verschijnen van teksten linksonder op het scherm beeldje voor beeldje bekijkt. Het lijkt er steeds meer op dat dit een afleidingsmanoeuvre is om de oplettende tvkijkers bezig te houden. Toch kun je er leuke dingen uithalen. Bijvoorbeeld bij het introductiefilmpje van George is te lezen: George isdfjhgdeh oftewel George is de. Jammer genoeg valt het laatste stukje van deze tekst, sgmol, net buiten het zichtbare gedeelte. En voor de naam de bergtop Montanha do Pedro verschijnt wiejfisdfjhgdeh (wie is de) terwijl op de plek waar mol had moeten staan het linkerbeen van John te zien is.

yrs
vlaming







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
nevermind what's been selling, it's what you're buying