Auteur Topic: Aflevering 5 - Deel 2  (gelezen 18181 keer)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - Deel 2
« Reactie #80 Gepost op: 10-03-2002, 18:20:27 »

Citaat


Stel dat George de mol is, zou hij dan niet blij zijn dat iedereen denkt dat ze naar villa nova de gaia moeten?
Conclusie: onmolse actie van George ;D


Nou vind ik niet echt. Als de anderen 't plaatsje op de kaart hadden opgezocht zouden ze er ook wel zelf zijn achtergekomen dat 't veel te ver weg lag en dat ze daar dus onmogelijk heen konden binnen de gestelde tijd. George bespaarden de groep hoogstens enkele minuten zoeken op de kaart.

Trouwens Kerstin heeft volgens mij helemaal niet gezegd dat ze daar heen moesten, maar dat haar ontvoerders 'n band hadden met dat plaatsje of zoiets. Prince heeft er toen van gemaakt dat Kerstin zei dat ze in dat plaatsje zat.

Citaat
wat me toen wel opviel was dat john zei: vinero, vinero, si? niet dat dat zo heeel moeilijk is, maar toch...


Yep toen hij vroeg naar 't geld bij de verschillende winkeltjes in 't winkelcentrum bij de geldwagenopdracht. Dat winkelpersoneel moet ook gek opgekeken hebben dat er een of andere idioot overal naar geld aan 't vragen was.  ;)







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

aggie

  • Gast
Re: Aflevering 5 - Deel 2
« Reactie #81 Gepost op: 10-03-2002, 18:29:09 »

Citaat


Dat klopt, maar het werd uitgelegd dat het mols was dat hij de plaats kende, maar ik bestreed dat. Hij had ook niets kunnen zeggen.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Re: Aflevering 5 - Deel 2
« Reactie #82 Gepost op: 10-03-2002, 23:47:33 »
Misschien sluit dit niet zo aan op de lopende discussie hier maar ik weet geen andere topic waar ik dit kan plaatsen. Mijn vriend heeft iets gezien maar ik weet niet of ik hem moet geloven. Hij wordt namelijk gek van mij als ik op vrijdag de Mol zit te kijken... hij mag geen woord zeggen, niets vragen etc.. dus ik denk dat ie me nu in de maling neemt maar goed. Misscchien wil iemand het toch even checken. Hij zegt dat wanneer een opdracht begint en de witte letters (de locatie + opdracht verschijnt dan) op het scherm worden getikt ( geluid lijkt op tikmachine) Weet iedereen wat ik bedoel. Nou hij zegt dat dat zo snel gaat dat je een andere tekst haast niet kunt lezen. Dus als iemand het een keer vertraagd af kan spelen en even wil kijken, heel graag! Hij begon erover bij de paintball opdracht. Als het niets is dan zal ik hem eens bestraffend toespreken  >:(en hij zal zich waarschijnlijk rot lachen ;D.... maar ja.. je weet maar nooit he? Groetjes Miek







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - Deel 2
« Reactie #83 Gepost op: 11-03-2002, 00:30:14 »
In de topic Geheime hints staat onderstaand bericht.

Citaat

Er is inderdaad iets te vinden in de brij van groene letters (bekijk t beeld voor beeld) Namelijk onder andere: "Raymond rules" en "Robert is ok"... Wie goed oplet bij de aftiteling ziet dat dat de namen zijn van de online montagemannen....
Ook zijn er stukjes waar "de mol" in te vinden is. Bij Harry komt er te staan "welk" en "wie", aanwijzing misschien? Of is t een goeie grap van de montagemannen om ons in de war te brengen? In ieder geval: LET OP DE VOLGENDE AFLEVERING!!

Ik stel voor dat we hieronder weer verder gaan met aanwijzingen in aflevering 5.  :)

Malcolm 8)








Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - Deel 2
« Reactie #84 Gepost op: 11-03-2002, 01:19:53 »
Doe ik!  :D (en wat voor aanwijzingen!  ;D)
Citaat

Ik denk eerlijk gezegt dat de filmpjes over de vrijstellingen uit aflevering 5 afkomstig waren en in aflevering 4 erbij gezet heeft. 't filmje van Prince in alf. 4 liet ons denken dat hij ook kans had op de vrijstelling en dat hij dus ook gebeld had, maar nadat we gisteren ineens 't zelfde stukje te zien krijgen ben ik daar zeer over gaan twijfelen. Ik denk nu dus dat Prince niet gebeld heeft, maar dat de WIDM-redactie ons dat graag wil doen geloven.

Heb het eens allemaal nagekeken:

De filmpjes van Harry en Prince komen inderdaad uit aflevering 3. Dat wil zeggen eigenlijk uit aflevering 5, maar dus ook gebruikt in aflv 3.

Het filmpje van Prince, zeer kort, in afl 4 is op zichzelfstaand, Prince heeft daar een jas aan en de achtergrond is anders.
Wil nog niet zeggen dat Prince ook gebeld zou hebben. De enige aanwijzing dat Prince gebeld zou hebben is dat ene fragment; 2 seconden met de tekst: ''Een vrijstelling is weer 2 dagen extra''. Als Prince echt gebeld zou hebben, had de regie toch wel wat meer beeldmateriaal moeten hebben?
Vaag... (zou ie het dan toch zijn?)

Ik heb trouwens nog wat ontdekt; onder voorbehoud tenminste:
Voor de executie heb je die beelden van Harry en John over dat ze denken dat George eruit zal gaan. Volgens mij zijn die beelden gemaakt voor het vliegtuig uit aflv 6. Je ziet achter hun volgens mij de cabine met de staart; wit met blauw. Uit het filmpje voor volgende week blijkt ook dat het vliegtuig achter die witte en blauwe kleuren heeft.
Dat zou dus betekenen dat Harry en John deze uitspraken hebben gedaan tijdens de periode van alf. 6. en dat de regie dus weer ''creatief'' bezig is geweest. Als het zo is roept dat wel weer een aantal vragen op:

  • Waarom gebruikt de regie die beelden uit aflv.6?
  • George ging er tenslotte niet uit.
  • Zou dat betekenen dat George eruit zal gaan in aflv 6?


Gr. B.








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - Deel 2
« Reactie #85 Gepost op: 11-03-2002, 09:28:21 »

Citaat

Voor de executie heb je die beelden van Harry en John over dat ze denken dat George eruit zal gaan. Volgens mij zijn die beelden gemaakt voor het vliegtuig uit aflv 6. Je ziet achter hun volgens mij de cabine met de staart; wit met blauw. Uit het filmpje voor volgende week blijkt ook dat het vliegtuig achter die witte en blauwe kleuren heeft.


Ik heb ook 'n aantal keren aandachtig naar de achtergrond zitten te kijken, maar ik dacht eigenlijk dat 't 'n auto was. Maar dat 't 't vliegtuig is van volgende week vind ik 'n hele bijzondere vondst. Dat zou idd betekenen dat Harry en John niet dachten dat George er deze week uit zou vliegen, maar volgende week. Maar de vraag blijft eigenlijk: waar baseren Harry en John 't op dat George eruit zal gaan? En idd waarom heeft men deze beelden 1 aflevering naar voren gehaald?

Citaat
Dat zou dus betekenen dat Harry en John deze uitspraken hebben gedaan tijdens de periode van alf. 6. en dat de regie dus weer ''creatief'' bezig is geweest.


't komt in deze serie wel erg vaak voor. 'n beetje te vaak zelfs vind ik zelf. Maar zolang 't allemaal 'n betekenis heeft, is 't fine by me.

Ik hoop trouwens niet dat die betekenis is dat George volgende week eruit vliegt, want wat mij betrefd mag hij nog wel effe blijven.  ;)







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Aflevering 5 - Deel 2
« Reactie #86 Gepost op: 11-03-2002, 09:31:09 »

Citaat


  • Zou dat betekenen dat George eruit zal gaan in aflv 6?




george gaat er niet uit, 2 redenen
  • george zijn filmpje komt volgende week nog niet
  • op zijn filmpje heeft hij dat rood/geel/oranje hemd aan, en volgende week heeft hij dat niet aan
    Door

    p.s. ik las ergens, ik weet niet meer in welke topic, dat karen zo goed portugees sprak (ik deed zelf ook actief mee aan die discussie), maar ik zit nu af;evering 2 nog eens te bekijken, maar het enige wat ze zegt is: are pinto de sousa, are pinto de sousa. toen antwoordde een mannetje achter de bar: filio pinto de sousa. ja dat je daaruit kan leiden dat diegene de zoon is, snap ik ook nog wel... dus volgens mij spreekt karen helemaal niet zo goed portugees
    Doris








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Aflevering 5 - Deel 2
« Reactie #87 Gepost op: 11-03-2002, 09:34:17 »
ik denk niet dat george er uit gaat volgende week. karen gaat er uit.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Aflevering 5 - Deel 2
« Reactie #88 Gepost op: 11-03-2002, 09:36:08 »

Citaat


waar baseren Harry en John 't op dat George eruit zal gaan? En idd waarom heeft men deze beelden 1 aflevering naar voren gehaald?



als ik harry en john moet geloven heeft george gezegd dat hij heel erg in dubio zit tussen twee mensen. harry denkt niet dat jantien de mol is, en zegt dat george, die volgens hem op jantien gestemd heeft, eruit gaat. maar hoe kan het dan, dat ze george na de executie een beetje zitten te stompen, en zeggen van: na jongen, je zit er nog in hoor... het kan zijn dat die biecht van john en harry uit de volgende aflevering komt, maar dan is hij hier wel goed op zijn plek... en trouwens, volgens mij gaat george er niet uit want zijn opdracht komt volgende week niet, maar als hij er uit gaat ga ik heeeeel hard huilen  :'( :'( :'( :'(
maar voorlopig nog niet...
Doris







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - Deel 2
« Reactie #89 Gepost op: 11-03-2002, 09:37:11 »
Citaat

george gaat er niet uit, 2 redenen
  • george zijn filmpje komt volgende week nog niet
  • op zijn filmpje heeft hij dat rood/geel/oranje hemd aan, en volgende week heeft hij dat niet aan


We weten dus nooit zeker of we al voorstukjes gezien hebben van alle opdrachten die volgende week komen. Dus je eerste argument vervalt al.

En je tweede ook gelijk, want in 1 aflevering krijgen we twee dagen WIDM te zien en 't is best logisch dat George niet die hele twee dagen 't zelfde aan heeft. En dat hebben we toevallig misschien niet gezien in 't filmpje voor volgende week. Eigenlijk wel logisch, want we hebben 't filmpje waarin hij 'n boom om aan 't zagen is en de andere kleren aan heeft ook nog niet gezien.

Dat neemt niet weg dat 't ondanks m'n verklaringen nog zo kan zijn dat er iemand anders dan George wegvalt. En dat is eigenlijk wel te hopen, want van mij mag 'Sjors' nog wel effe blijven.  :)








Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Aflevering 5 - Deel 2
« Reactie #90 Gepost op: 11-03-2002, 10:21:20 »

Citaat

p.s. ik las ergens, ik weet niet meer in welke topic, dat karen zo goed portugees sprak (ik deed zelf ook actief mee aan die discussie), maar ik zit nu af;evering 2 nog eens te bekijken, maar het enige wat ze zegt is: are pinto de sousa, are pinto de sousa. toen antwoordde een mannetje achter de bar: filio pinto de sousa. ja dat je daaruit kan leiden dat diegene de zoon is, snap ik ook nog wel... dus volgens mij spreekt karen helemaal niet zo goed portugees
Doris


Helemaal mee eens Doris. Volgens mij vraagt ze bij de denkers opdracht in het cafe: "Nombre di patron" oftewel de naam van de baas. Nu is mijn portugees nihil maar daar was ik ook nog wel opgekomen (zeker als je een beetje Spaans spreekt).
Bij de ontvoerings opdracht vraagt ze aan 'omstanders' wat er op dat briefje staat, dus daaruit blijkt al helemaal niet dat ze portugees zou spreken. Ongeveer net zo goed als John denk ik (dinero dinero)...







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline zimba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • alles komt goed
Re: Aflevering 5 - Deel 2
« Reactie #91 Gepost op: 12-03-2002, 10:02:21 »

Citaat

Bij de ontvoerings opdracht vraagt ze aan 'omstanders' wat er op dat briefje staat, dus daaruit blijkt al helemaal niet dat ze portugees zou spreken.

Juistem tweety! ik snapte de discussie over hoe goed karen portugees spreekt al niet zo goed... ???
Je ziet haar met het briefje naar een voorbijganger lopen voor een vertaling..
groet van zimba :)







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
we plaren verder...

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Aflevering 5 - Deel 2
« Reactie #92 Gepost op: 12-03-2002, 11:11:40 »
conclusie: karen kan geen portugees en hoeft ook niet meer in portugal geweest te zijn... zeg maar dag met je handje karen, want volgende week vlieg jij eruit!
door







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

aggie

  • Gast
Re: Aflevering 5 - Deel 2
« Reactie #93 Gepost op: 12-03-2002, 15:11:45 »
Go Karen go.
En zorg daarmee voor het definitieve bewijs van de Winnaar/verliezer theorie ;D








Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re: Aflevering 5 - Deel 2
« Reactie #94 Gepost op: 13-03-2002, 08:46:24 »
Ik weet niet of dit onderwerp al aan bod gekomen is (in het weekend misschien??), maar ik zit mij nog steeds af te vragen wat het nut van die Portugese geschreven boodschap was die ze aan die kapel gevonden hebben.

Iemand een clue??









« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re: Aflevering 5 - Deel 2
« Reactie #95 Gepost op: 13-03-2002, 08:55:17 »
Primeur! Een afleveringendiscussie die in drie delen moet. Hadden we nog niet gehad  ;D
Hier dus maar verder dan...







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.