Auteur Topic: Aflevering 5 - Deel 2  (gelezen 18183 keer)

Offline broer

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Broodnodig.
Aflevering 5 - Deel 2
« Gepost op: 9-03-2002, 15:59:34 »
Hier maar verder, dus.

Hier staat de vorige.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Achteloos...

Offline Natje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - Deel 2
« Reactie #1 Gepost op: 9-03-2002, 16:15:18 »
Hello everybody,

Toen ik gisteren de aflevering nog eens ging bekijken, hoorde ik Kerstin tegen Prince zeggen dat ze zeker niet in het meest rechtse huisje zat. Prince herhaalde toen naar de anderen, "het meest rechtse huisje".
Dat hoeft natuurlijk niet meteen iets te betekenen,  maar houdt het in gedachte.

See you :D







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Aflevering 5 - Deel 2
« Reactie #2 Gepost op: 9-03-2002, 16:18:30 »
Re: Aflevering 5
« Plaats een reactie in dit onderwerp #100 Geplaatst op: 03/09/02 om 14:17:33 »    

--------------------------------------------------------------------------------
Ik denk dat het Ellen is die bij het ontbijt de krant leest. Waarschijnlijk is dit dezelfde. Die komt misschien wel duidelijker in beeld ?  


Ik heb het nagekeken, ik heb de uitzending opgenomen en het is idd Ellen die een nederlandse krant leest.
Groetjes BM







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline imka

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Deel 2
« Reactie #3 Gepost op: 9-03-2002, 16:26:33 »

Citaat

Re: Aflevering 5
« Plaats een reactie in dit onderwerp #100 Geplaatst op: 03/09/02 om 14:17:33 »    



Ik heb het nagekeken, ik heb de uitzending opgenomen en het is idd Ellen die een nederlandse krant leest.


Ik heb het net ook nog even gecheckt : het is een Engelstalige krant.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Aflevering 5 - Deel 2
« Reactie #4 Gepost op: 9-03-2002, 16:29:36 »

Citaat

Re: Aflevering 5
« Plaats een reactie in dit onderwerp #100 Geplaatst op: 03/09/02 om 14:17:33 »    

--------------------------------------------------------------------------------
Ik denk dat het Ellen is die bij het ontbijt de krant leest. Waarschijnlijk is dit dezelfde. Die komt misschien wel duidelijker in beeld ?  


Ik heb het nagekeken, ik heb de uitzending opgenomen en het is idd Ellen die een nederlandse krant leest.
Groetjes BM


een nederlandse krant dus... nou dan is dat dus niet dezelfde krant als die van kerstin. maar er moet haast wel iets van een hint inzitten. trouwens, ff iets: denken jullie dat de mol één van de 2 ontvoerders was? het zou kunnen want dan weet diegene ook meteen waar het huisje is en waar ze dus heen moeten om er niet te komen. kerstin zei 2 mannen: harry, george, prince of john. harry is een beetje boney en prince zal het ook niet geweest zijn. john is ook niet erg groot en gespierd, al lijkt het zo en george: vrij lang, breed, sterk, grote handen zoals we zagen toen de ontvoerders de deur open deden... was george er misschien bij? nou ja, het is wel duidelijk dat ik veel van mijn theorien aanpas op mijn molverdachten
Door







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Aflevering 5 - Deel 2
« Reactie #5 Gepost op: 9-03-2002, 16:33:26 »
o, nu is het weer een engelse krant...
over dat logo dat vaak verscheen: zijn de intro's in de paintballfilmpjes bij bepaalde personen veranderd na de 1e keer paintballen? Ik heb het gloof ik al wel eens ergens geschreven maar nooit een reactie gehad... kan iemand dit misschien checken of er screenshots van maken?
Doris







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - Deel 2
« Reactie #6 Gepost op: 9-03-2002, 16:37:47 »
Persoonlijk denk ik dat het een veel te groot risico was geweest om de Mol één van de ontvoerders te laten zijn. De kans dat Kerstin hem/haar zou herkennen zou veel te groot zijn. Je kunt iemand ook herkennen aan een geur/parfum of een kuchje of iets dergelijks.
Ik geloof niet dat ze dat gedaan hebben.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Lauren

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Koekoek!
Re: Aflevering 5 - Deel 2
« Reactie #7 Gepost op: 9-03-2002, 16:43:05 »
Nee het waren mannen van de Crew...







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Koekoek!

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Aflevering 5 - Deel 2
« Reactie #8 Gepost op: 9-03-2002, 16:44:10 »

Citaat

Persoonlijk denk ik dat het een veel te groot risico was geweest om de Mol één van de ontvoerders te laten zijn. De kans dat Kerstin hem/haar zou herkennen zou veel te groot zijn. Je kunt iemand ook herkennen aan een geur/parfum of een kuchje of iets dergelijks.
Ik geloof niet dat ze dat gedaan hebben.


ja ik denk het ook niet maar dacht die handen te herkennen. klopt dus niet.
Doris







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Whacko

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Deel 2
« Reactie #9 Gepost op: 9-03-2002, 16:44:22 »
lees mijn post over de krant!!!!







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Aflevering 5 - Deel 2
« Reactie #10 Gepost op: 9-03-2002, 16:46:09 »

Citaat


Ik heb het net ook nog even gecheckt : het is een Engelstalige krant.


Klopt Imka het is een Engelse krant sorryyyyyyyyyyy :-[







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline imka

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Deel 2
« Reactie #11 Gepost op: 9-03-2002, 16:47:58 »

Citaat

lees mijn post over de krant!!!!

geen paniek, dat doen we (we lezen nl alles ! ;) )







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline imka

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Deel 2
« Reactie #12 Gepost op: 9-03-2002, 16:49:27 »

Citaat



Klopt Imka het is een Engelse krant sorryyyyyyyyyyy :-[

geeft niet !  :)







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - Deel 2
« Reactie #13 Gepost op: 9-03-2002, 17:29:38 »
wat ik raar vind is dat kerstin in de vorige aflevering op 't eind verklaart dat ze dringend op zoek moet naar een nieuwe mol (ze voelt zich immers onzeker van haar molkeuze en denkt dat ze er enkel ingebeleven is dankzij vrijstelling), maar dan stemt ze deze week opnieuw op karen... wierd, then again, blijkbaar wordt er veel geknoeid met de filmpjes, zo werd het filmpje van harry & prince van afl 3 opnieuw gebruikt, ik vind dit persoonlijk wel een beetje jammer, want zo wordt het natuurlijk heel moeilijk conclusies te trekken uit het stemgedrag

cheers
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Aflevering 5 - Deel 2
« Reactie #14 Gepost op: 9-03-2002, 18:06:04 »

Citaat

wat ik raar vind is dat kerstin in de vorige aflevering op 't eind verklaart dat ze dringend op zoek moet naar een nieuwe mol (ze voelt zich immers onzeker van haar molkeuze en denkt dat ze er enkel ingebeleven is dankzij vrijstelling), maar dan stemt ze deze week opnieuw op karen... wierd, then again, blijkbaar wordt er veel geknoeid met de filmpjes, zo werd het filmpje van harry & prince van afl 3 opnieuw gebruikt, ik vind dit persoonlijk wel een beetje jammer, want zo wordt het natuurlijk heel moeilijk conclusies te trekken uit het stemgedrag

cheers
vlaming

Klopt is me ook opgevallen en ja beetje jammer....ik vind het echt een heel moeilijk spel zo







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - Deel 2
« Reactie #15 Gepost op: 9-03-2002, 19:43:04 »
Ik heb net de aflevering nog eens bekeken en er is iets dat ik absoluut niet kan verstaan. Misschien wil iemand anders eens luisteren wat er gezegd wordt?

Het gaat om het stukje waarin John zit te stemmen. Aan het eind, terwijl hij in beeld opstaat, zegt hij iets.

'....zijn andere mollen die ik verdenk'

Wat zegt 'ie nou precies? Ik heb het minstens 10 x teruggespoeld, maar ik kan er geen chocola van maken.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - Deel 2
« Reactie #16 Gepost op: 9-03-2002, 21:57:09 »

Citaat

Persoonlijk denk ik dat het een veel te groot risico was geweest om de Mol één van de ontvoerders te laten zijn. De kans dat Kerstin hem/haar zou herkennen zou veel te groot zijn. Je kunt iemand ook herkennen aan een geur/parfum of een kuchje of iets dergelijks.


Precies zoals ik ook wilde reageren. Ik denk dus ook dat 't 'n te groot risico zou zijn om de mol zelf de ontvoering te laten spelen. Niet alleen omdat Kerstin hem of haar misschien zou herkennen, maar ook omdat de mol dan midden in de nacht opmoet en misschien gemist zou worden door een van de andere kandidaten (ik weet niet of er ook kandidaten waren die met z'n tweeen op 1 kamer lagen).

Bovendien is 't geen reden om de mol de ontvoering te laten doen zodat hij of zij zou weten waar precies 't huisje is. Ik neem tenminste aan dat de mol van te voren misschien de lokatie al 'n keer heeft gezien en dat er met hem/ haar uitvoerig is besproken waar 't precies ligt.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - Deel 2
« Reactie #17 Gepost op: 9-03-2002, 22:02:27 »

Citaat

wierd, then again, blijkbaar wordt er veel geknoeid met de filmpjes, zo werd het filmpje van harry & prince van afl 3 opnieuw gebruikt,


Ik denk eerlijk gezegt dat de filmpjes over de vrijstellingen uit aflevering 5 afkomstig waren en in aflevering 4 erbij gezet heeft. 't filmje van Prince in alf. 4 liet ons denken dat hij ook kans had op de vrijstelling en dat hij dus ook gebeld had, maar nadat we gisteren ineens 't zelfde stukje te zien krijgen ben ik daar zeer over gaan twijfelen. Ik denk nu dus dat Prince niet gebeld heeft, maar dat de WIDM-redactie ons dat graag wil doen geloven.

Wat betrefd Harry's filmpje, dat kwam al bij afl. 3 voor. Op dat moment wilde men ons doen geloven dat Harry 't had over 't vangen van de bal toen hij zei: "ik had die vrijstelling toch niet genomen". Maar in afl 5 kregen we de langere versie te zien en daar blijkt toch wel degelijk dat 't betrekking had op de vrijstelling die te verkrijgen was tijdens de paintballopdracht. Hij verteld namelijk dat hij voor de 10.000 euro wilde gaan. En als ik 't me goed herinner kon er bij de balopdracht maar 5.000 euro gewonnen worden.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Miek

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - Deel 2
« Reactie #18 Gepost op: 9-03-2002, 22:08:44 »

Citaat


Wat betrefd Harry's filmpje, dat kwam al bij afl. 3 voor. Op dat moment wilde men ons doen geloven dat Harry 't had over 't vangen van de bal toen hij zei: "ik had die vrijstelling toch niet genomen". Maar in afl 5 kregen we de langere versie te zien en daar blijkt toch wel degelijk dat 't betrekking had op de vrijstelling die te verkrijgen was tijdens de paintballopdracht. Hij verteld namelijk dat hij voor de 10.000 euro wilde gaan. En als ik 't me goed herinner kon er bij de balopdracht maar 5.000 euro gewonnen worden.


Ik ben onder de indruk Han13!!







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - Deel 2
« Reactie #19 Gepost op: 9-03-2002, 22:23:31 »
Omdat ik zeer lang afwezig ben geweest (wel 'n hele dag, en ja dat is veel voor mij!), wil ik graag nog effe reageren op enkele posts in 't eerste deel van deze topic. Ik hoop dat jullie daar geen problemen mee hebben:

Van Jayne:
Citaat
Het viel me op dat Ellen na het paintballen tegen John ook verf op haar t-shirt had. Misschien ook geraakt nadat zij J. al geraakt had?


Ik zag pas dat ze verf op haar shirt had toen Prince al had gezegd dat hij geraakt was. Ik vond 't ook 'n beetje vreemd, maar ik denk dat Prince haar misschien ook geraakt heeft maar dan net 'n fractie later dan Ellen hem. Hoe Prince dan zo snel wist dat hij verloren had, weet ik niet echt. Ik neem aan dat Ellen wel de eerlijke winnaar is, anders hadden we wel Prince als winnaar uit de bus zien komen.

Van Imka:
Citaat

1. tulpen uit A'dam : Harry
2. Zij is van mij :  Prince + Ellen
3. Een beetje verliefd : John + Karen + Kerstin
4. Even a/m moeder vragen : allen


Angela zei volgens mij dat Jantien en George mochten zeggen welke kandidaat er moest gaan raden. Welke kandidaat en niet welke kandidaten. Ik vond 't vreemd dat er bij ieder fragment meer kandidaten samen mochten raden. Mochten George en Jantien soms zelf de volgorde van de liedjes bepalen, zodat ze als eerste 'n liedje konden nemen dat gemakkelijk te raden was en dus door 1 kandidaat alleen geraden kon worden. En dan steeds moeilijkere liedjes die dus beter door meerdere kandidaten tegelijk geraden konden worden?

Van Cosma:
Citaat
Op enkele uitzonderingen na is dit hele topic een lofzang op George, de mol volgens velen.

Ik begrijp daar niks van, er is toch genoeg om over te speculeren?


Nee idd is er na afl 5 genoeg om over te speculeren. Ik denk gewoon dat velen hier er zo op gefixeerd zijn dat George de mol is dat ze geen oog meer hebben voor anderen. Hoewel ik ook George verdenk, let ik nu wel goed op de andere kandidaten. Ik heb vorig jaar m'n les al geleerd, toen ik enorm gefixeerd was op Dan en ook alleen nog maar verdachtmakingen van hem wilde horen.

Ik vond Prince ook erg vreemd gedrag vertonen in deze aflevering: verliezen van Ellen bij de paintbalopdracht, 't verkeerd doorgeven van de aanwijzingen van Kerstin (zij zegt iets van: 'ik zit zeker niet in 't meest rechtse huisje' en Prince maakt ervan 'Kerstin zit in 't rechtse huisje'.

Prince is door alf 5 bij mij weer enorm in de picture komen te staan.  ;)

Van Wacko:
Citaat
Kerstin kan bijvoorbeeld net EEN vraagje minder goed hebben beantwoord over de mol, omdat ze in dat huisje gevangen zat, en dus niet wist wat de mol gedaan heeft.


Ja dat is wel zo, maar als Karen de mol zou zijn, zou 't dan niet logischer zijn dat er iemand uit zou vliegen die 'n andere kandidaat als mol gekozen heeft? Er zijn veel kandidaten die Karen als mol zien en die neem ik aan dan ook hun vragen allemaal beantwoorden over Karen. De kandidaten die niet hun antwoorden op Karen richten zullen er iig dan toch meer fout moeten hebben dan degenen die ze wel op Karen afgestemd hebben.

Ik denk dat Karen niet de mol is, en dat al die anderen die op haar gestemd hebben ook nog bij 'n paar vragen enigzins rekening gehouden hebben met 'n andere mol. Gewoon om niet geheel afhankelijk te zijn van 1 keuze. Kerstin zal misschien wel al haar antwoorden op Karen gericht hebben.











« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »