Auteur Topic: Iedereen gelijke kansen (deel 3)  (gelezen 90588 keer)

aggie

  • Gast
Re:Iedereen gelijke kansen (deel 3)
« Reactie #60 Gepost op: 5-04-2002, 11:31:01 »
John. Da's grappig ;D

Maar de verschillen zijn nu wel erg klein en de geschienis is niet opgenomen (hoe was de verdeling over de afgelopen weken bij alle kandidaten). Ik zal vanavond of morgen een poging doen om dat op een rijtje te zetten (als dat dan nog nodig is).

Want de theorie heeft imho een kern van waarheid, maar alleen bij extreme uitslagen.








Offline konijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Iedereen gelijke kansen (deel 3)
« Reactie #61 Gepost op: 5-04-2002, 13:58:15 »

De nieuwe stand dus :

    Mol  =   George   Ellen  Jan10  John  
Kandi    |----------------------------------------------
  =      |  
George  |        x          8       9       8    
          |
Ellen     |        9          x      11       8
          |
Jan10   |        9         10       x       9
          |      
John     |        8          7       9        x
===========================================
Max. Verschil   1          3       2       1


Hmmm. Met bijtelling van het paralellen kom ik tot de volgende stand:

    Mol  =   George   Ellen  Jan10  John  
Kandi    |----------------------------------------------
  =      |  
George  |        x          8      10       8    
          |
Ellen     |        9          x      12       9
          |
Jan10   |        10         11       x       10
          |      
John     |        8          8       10        x
===========================================
Max. Verschil   2          3       2       2

Hebben we nu drie mollen of geen een?

RR, ik weet niet wie er fout geteld heeft, maar laten we allebie eens kijken waar de ander fout zou kunnen zitten. (Het is altijd makkelijker de fouten bij een ander te vinden, dan je eigen bereking nog een keer narekenen). Kunnen we misschien tot overeensteming komen.







Wie een kuil graaft voor een mol, valt zelf extra op..
Wie een mol wil vinden, slaat al gauw de plank mis..

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Iedereen gelijke kansen (deel 3)
« Reactie #62 Gepost op: 5-04-2002, 20:24:13 »
Konijn,

Ik denk dat je een weekje zal moeten wachten op de telling van RR want hij zit weekje in buitenland (vakantie). Hij is daar hoogstens bezig met het tellen van mooie vrouwen in badpak aan het zwembad van zijn hotel!  ;D

groetjes

ambijans







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

aggie

  • Gast
Re:Iedereen gelijke kansen (deel 3)
« Reactie #63 Gepost op: 6-04-2002, 15:15:29 »
Nou RR, als je terugkomt van je vakantie kun je met plezier vaststellen dat de theorie het heeft gehouden. Met je eigen George als mol ;)








Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re:Iedereen gelijke kansen (deel 3)
« Reactie #64 Gepost op: 7-04-2002, 18:47:37 »
Daar is ie vast heel erg blij mee  :)








Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Iedereen gelijke kansen (deel 3)
« Reactie #65 Gepost op: 11-04-2002, 01:04:53 »
Ook al blijkt George de mol te zijn (wat er toch wel veel te erg op gaat lijken) hoeft dat nog niet te zeggen dat dat deze theorie onderstreept:

-Bv: na afl 6 bleek uit het onderzoekje wat ik toen gedaan heb dat George daar niet verdacht uitkwam, als je uitgaat van deze theorie.
-Tuurlijk trekt alles aan het eind verder naar elkaar toe; er blijven maar een paar kandidaten over om opdrachten mee samen uit te voeren.
-Dat blijkt ook wel want voor zover ik het onderzoek van RR bekijk vind ik de verschillen bijzonder klein; geen significante afwijkingen waar je grote conclusies aan kan verbinden.
-Daarbij komt ook nog dat in de onderzoeken ook de opdrachten zijn opgenomen waarbij niet is gemold. In de laatste aflevering gaat de mol (net als vorig jaar hoop ik) vertellen waar hij allemaal gesaboteerd heeft en aan de hand daarvan wil ik dan een nieuw onderzoekje plegen...

We zullen zien....

Gr. B.








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Iedereen gelijke kansen (deel 3)
« Reactie #66 Gepost op: 11-04-2002, 09:43:55 »
Nu het tegen het einde van de serie loopt, wil ik toch nog een keer in dit topic reageren.

De theorie is dus, als ik het goed heb:

Men (de crew en de mol) zorgt ervoor dat alle kandidaten gelijke kans krijgen om de mol aan het werk te zien. Dus als een kandidaat te weinig met de mol in een groepje heeft gezeten, wordt gezorgd dat diegene bij 1 van de volgende opdrachten bij de mol ingedeeld wordt.

Om aan het einde van de reeks te kunnen concluderen dat deze theorie klopt, zou dus moeten blijken dat:

  • er grote verschillen zijn in het aantal keer dat de kandidaten bij elkaar in een groepje hebben gezeten, maar
  • dat alle kandidaten wel even vaak bij de mol in een groep hebben gezeten.


Als aan de eerste voorwaarde niet wordt voldaan, kun je aan de tweede ook geen conclusies verbinden, imho.








aggie

  • Gast
Re:Iedereen gelijke kansen (deel 3)
« Reactie #67 Gepost op: 11-04-2002, 10:51:33 »

Nu het tegen het einde van de serie loopt, wil ik toch nog een keer in dit topic reageren.

De theorie is dus, als ik het goed heb:

Men (de crew en de mol) zorgt ervoor dat alle kandidaten gelijke kans krijgen om de mol aan het werk te zien. Dus als een kandidaat te weinig met de mol in een groepje heeft gezeten, wordt gezorgd dat diegene bij 1 van de volgende opdrachten bij de mol ingedeeld wordt.

Om aan het einde van de reeks te kunnen concluderen dat deze theorie klopt, zou dus moeten blijken dat:

  • er grote verschillen zijn in het aantal keer dat de kandidaten bij elkaar in een groepje hebben gezeten, maar
  • dat alle kandidaten wel even vaak bij de mol in een groep hebben gezeten.


Als aan de eerste voorwaarde niet wordt voldaan, kun je aan de tweede ook geen conclusies verbinden, imho.


Heel goed Jayne, dit slaat de spijker op zijn kop.
Echter, zolang we niet weten of de verschillen door de afleveringen heen niet veel gorter zijn geweest (at is niet onderzocht), kunnen we er niet zeker van zijn. Helaas is RR op vakantie (voor hem niet helaas natuurlijk), dus we zullen er wel nooit achterkomen....








Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Iedereen gelijke kansen (deel 3)
« Reactie #68 Gepost op: 11-04-2002, 17:18:57 »

Om aan het einde van de reeks te kunnen concluderen dat deze theorie klopt, zou dus moeten blijken dat:

  • er grote verschillen zijn in het aantal keer dat de kandidaten bij elkaar in een groepje hebben gezeten, maar
  • dat alle kandidaten wel even vaak bij de mol in een groep hebben gezeten.



Voor de mol zou een significant verschil moeten blijken ja. Als blijkt dat bij toeval er al weinig verschillen zijn, dan kan je daar dus geen conclusies aan verbinden.


Echter, zolang we niet weten of de verschillen door de afleveringen heen niet veel gorter zijn geweest (at is niet onderzocht), kunnen we er niet zeker van zijn. Helaas is RR op vakantie (voor hem niet helaas natuurlijk), dus we zullen er wel nooit achterkomen....


Na afl. 6 bleek bij mijn onderzoek in ieder geval al dat George daar niet verdacht uitkwam (is dus wel onderzocht). En wat maakt het uit dat RR op vakantie is? Je kunt op dit moment gelijk aan het onderzoeken slaan!  :)
Zowiezo ga ik nog na de allerlaatste aflevering als George, euhh de mol bedoel ik ;) gaat uitleggen waar hij allemaal gesaboteerd heeft, een nieuw onderzoekje maken waarin alleen die opdrachten zijn meegenomen.

Gr. B.









Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Iedereen gelijke kansen (deel 3)
« Reactie #69 Gepost op: 12-04-2002, 16:09:19 »
Net terug uit MAllorca.
Ik ben blij dat dit topic nog steeds zo levendig is, en vooral natuurlij deat de theroie standhoudt...

George for President tonite...







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Master3L

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Iedereen gelijke kansen (deel 3)
« Reactie #70 Gepost op: 12-04-2002, 16:14:09 »
Ah... daar is onze Gelijke-Kansen-Kampioen weer!

Leuke vakantie gehad? 't Forum nog een beetje gemist? Hoop bij te lezen zeker...  ;D







waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Iedereen gelijke kansen (deel 3)
« Reactie #71 Gepost op: 12-04-2002, 16:26:18 »
Hee RR welcome back..!!
Fijne vakantie gehad?? Nu heb je wel een paar uurtjes nodig om bij te lezen...Succes.







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

aggie

  • Gast
Re:Iedereen gelijke kansen (deel 3)
« Reactie #72 Gepost op: 12-04-2002, 17:06:52 »

Net terug uit MAllorca.
Ik ben blij dat dit topic nog steeds zo levendig is, en vooral natuurlij deat de theroie standhoudt...

George for President tonite...

We hebben er idd af en toe aandacht an besteed. Want WIDM3 is slangetjes, enigechtemol2002, muzikale hints, vlaming en iedereen gelijke kansen (en andere zaken die ik even vergeten ben) ;D








Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Iedereen gelijke kansen (deel 3)
« Reactie #73 Gepost op: 12-04-2002, 19:22:17 »

Ik ben blij dat dit topic nog steeds zo levendig is, en vooral natuurlij deat de theroie standhoudt...


Dat hier af en toe wat gepost wordt wil nog niet zeggen dat de theorie standhoudt... Zelfs al blijkt George de mol te zijn. (zie eerdere posts).

Maar zo'n bezoekje aan Mallorca is wel funest voor je spelling niet RR? ;D

Gr. B.








Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Iedereen gelijke kansen (deel 3)
« Reactie #74 Gepost op: 12-04-2002, 20:22:53 »
Voor die enkele Spaanse woorden in zijn betoog! ;-)

ambijans







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Iedereen gelijke kansen (deel 3)
« Reactie #75 Gepost op: 12-04-2002, 21:08:00 »
Welkom terug RR!  :)
Succes met George vanavond! ;)








Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Iedereen gelijke kansen (deel 3)
« Reactie #76 Gepost op: 13-04-2002, 19:00:20 »

Dat hier af en toe wat gepost wordt wil nog niet zeggen dat de theorie standhoudt... Zelfs al blijkt George de mol te zijn. (zie eerdere posts).

Maar zo'n bezoekje aan Mallorca is wel funest voor je spelling niet RR? ;D

Gr. B.

Bertha,

Die spelling, dat is toch gewoon mijn handtekening, het bewijs dat het bericht werkelijk van mij afkomstig is.
Geroge is de mol....   ;D ;D

Trouwens gelijke kansen voor Geroge zijn nu dik in orde, vermits hij meer samen is geweest met John dan met Jan10 en John nog een achterstandje van 1 punt had op Jan10...

Bingo, deze theorie, gaan we dus bij de volgende Vlaamse mol meteen toepassen.

... en iedereen hartelijk bedankt voor de mooi ontvangsberichten na mijn weekje vakantie







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Iedereen gelijke kansen (deel 3)
« Reactie #77 Gepost op: 13-04-2002, 19:05:50 »

... en iedereen hartelijk bedankt voor de mooi ontvangsberichten na mijn weekje vakantie

Stond er een ontvangstcomité aan de luchthaven of hebben ze allemaal meeltje gestuurd, RR?

ambijans







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Iedereen gelijke kansen (deel 3)
« Reactie #78 Gepost op: 13-04-2002, 19:20:51 »

Bingo, deze theorie, gaan we dus bij de volgende Vlaamse mol meteen toepassen.


Zou je niet eerst nog even afwachten of George de mol is? En als je weet waar de mol gesaboteerd heeft; alleen die opdrachten meenemen in een nieuw onderzoekje? Lijkt me wel vrij logisch...

Gr. B.








Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Iedereen gelijke kansen (deel 3)
« Reactie #79 Gepost op: 13-04-2002, 19:28:58 »

Zou je niet eerst nog even afwachten of George de mol is? En als je weet waar de mol gesaboteerd heeft; alleen die opdrachten meenemen in een nieuw onderzoekje? Lijkt me wel vrij logisch...

Nee hoor, ik denk dat RR het vel van de mol al verkocht heeft voor er geschoten is, eerlijk gezegd! Ik geloof ook nog steeds in het principe: volg je gevoel, meestal is de eerste gedachte die je hebt de goede... waarom dan nog switchen? Zoals blijkbaar veel forummers doen! Je baseert je toch niet op de veranderingen van toonaard in aflevering 10, zeker? De makers zijn ook niet van gisteren... die willen niets liever als dat er nog een week elkaar de hoofden wordt zot gepraat... hoe meer twijfel, hoe beter!  ;)

ambijans







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)