Auteur Topic: John is de MOL (deel 3)  (gelezen 36437 keer)

aggie

  • Gast
Re:John is de MOL (deel 3)
« Reactie #20 Gepost op: 30-03-2002, 18:14:53 »
Het valt mij, en waarschijnlijk okk blackmollie en Heike op dat er de laatste tijd meer belangstelling is voor dit topic. Dat vertelt mij dat hij idd steeds meer in beeld komt. ;)
En niet alleen omdat er nog maar vijf zijn, maar vooral omdat hij is vergeten, samen trouwens met Jantien.









Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:John is de MOL (deel 3)
« Reactie #21 Gepost op: 30-03-2002, 22:14:54 »
Het viel me ook op dat in de laatste afl. iedereen iets zei over het telefoongesprek (nadat hij dat gesprek had) met George en de mol, behalve John...







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re:John is de MOL (deel 3)
« Reactie #22 Gepost op: 30-03-2002, 22:55:39 »

Het viel me ook op dat in de laatste afl. iedereen iets zei over het telefoongesprek (nadat hij dat gesprek had) met George en de mol, behalve John...


Was me ook opgevallen, maar ik kan hier toch weinig in zien, stel hij is de mol, kan ik

a. niet geloven dat George echt met hem gepraat heeft
b. dat hij dan niks gaat zeggen.







Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:John is de MOL (deel 3)
« Reactie #23 Gepost op: 31-03-2002, 14:21:30 »
toch vind ik het vreemd, ik zou heel graag willen weten of ze dat gesprek met de echt mol hebben gedaan of met iemand anders Angela misschien?








Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

aggie

  • Gast
Re:John is de MOL (deel 3)
« Reactie #24 Gepost op: 31-03-2002, 22:22:25 »
Maar dat maak je volgens mij niet uit uitspraken van John.
Die zou glashard onjuiste dingen beweren als hij de mol was.
Maar misschien komt het WIDM team er in afl 11 mee terug als superhint ;)








Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:John is de MOL (deel 3)
« Reactie #25 Gepost op: 31-03-2002, 22:33:15 »

Maar dat maak je volgens mij niet uit uitspraken van John.
Die zou glashard onjuiste dingen beweren als hij de mol was.
Maar misschien komt het WIDM team er in afl 11 mee terug als superhint ;)


Nee klopt, en daarom hebben ze niks van hem uitgezonden n.a.v. het gesprek met de mol...Hij kwam niet meer bij van het lachen waarschijnlijk :D








Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:John is de MOL (deel 3)
« Reactie #26 Gepost op: 2-04-2002, 00:08:10 »
Omdat ik net alle afleveringen nog even in vogelvlucht heb bekeken, nog wat dingen die me nu opvielen:

- Na de ontvoeringsopdracht kreeg John hier veel kritiek (ook van mij  :P) omdat hij de telefonische informatie van Angela niet goed had doorgegeven. Dit kan wel zo zijn, maar ik zag nu toch duidelijk dat hij de telefoon eerst aan Jantien wilde geven, maar dat die zei 'Nee, doe jij het maar' o.i.d.
Als de miscommunicatie van John dus een mollenstreek geweest is heeft hij die niet vooruit gepland, maar werd die hem in de schoot geworpen door Jantien.

Maar aan de andere kant ;):

- Het noemen van zijn maagklachten bij de jeugdfoto-opdracht heb ik zelf uitgelegd als een ietwat Onmolse actie van John. Maar het viel me nu op dat hij eigenlijk maar bleef beweren dat hij niks had gehad in zijn jeugd en dat het Angela was die ineens riep 'Ja, dat rekenen we goed'. Waarom Angela dat opeens besloot weet ik niet, maar het was in ieder geval niet omdat John haar zo ontzettend probeerde te overtuigen.
Pas achteraf maakt ze een grapje dat hij de boel loopt te bedonderen en zegt hij 'Nee echt, ik heb een zwakke maag', maar daarvoor had hij meer de houding van 'het is fout'.








Offline konijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: John is de MOL (deel 3)
« Reactie #27 Gepost op: 2-04-2002, 16:37:15 »

Volgens mij kan je door in een bepaald punt te hakken de boom in de gewenste richting laten vallen. Het was een grote act van John, ook toen ie naar de windrichting vroeg???
Weer lekker fanatiek gedaan John maar het had 5000 euro meer kunnen zijn 8)

Ben geen houthakker, maar weet wel wat van krachten op bomen. Een boom blijft staan zolang de "momenten" die hem omduwen kleiner zijn dan de "momenten" die hem overeind houden. De krachten die op de boom werken veroorzaken deze momenten. De krachten zijn: de zwaartkracht, de kracht tgv van de wind, de kracht die nodig om de boom op een bepaald punt te breken. Tot slot kun je ook nog kijken naar de kracht dat de boom niet met wortel en al omvalt, maar daar was hier geen sprake van.
In dit krachtenspel is de wind zeker van belang. Ik weet niet hoe hard het waait, maar aangezien een boom bij harde wind kan omwaaien is dit geen onzin opmerking.
De ligging van het zwaartepunt is nog meer van belang. In het ideale geval ligt dit in het midden van de stam, maar meestal ligt dit meer richting de zonkant. De boom groeit hier harder en is daar ook zwaarder.
Voor het hakken is vooral van belang of het zwaartepunt binnen de omtrek van de stam ligt, of daarbuiten. Ligt hij daarbuiten, dan werkt deze kracht altijd 1 kant op. Ligt hij erbinnen, dan gaat deze kracht pas een rol spelen als er gehakt is tot (verder dan) het punt loodrecht onder het zwaartepunt. De boom zal dan tgv van deze kracht willen vallen richting de kant waar gehakt wordt.

Ik weet niet hoe hard het woei en hoeveel de boom zwaarder was aan de ene kant, maar John brabbelde geen onzin.







Wie een kuil graaft voor een mol, valt zelf extra op..
Wie een mol wil vinden, slaat al gauw de plank mis..

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:John is de MOL (deel 3)
« Reactie #28 Gepost op: 2-04-2002, 17:24:45 »
Het was windstil op dat moment, en ik heb niet gezegd dat John maar wat brabbelde...Hij heeft juist verstand van bomenhakken. Maar ik wil niet in een wellus/nietus discussie raken, maar deze boom had imho ook in de 10.000 kunnen vallen.  :)
Hij blijft voorlopig nog even mijn mol..







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline konijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:John is de MOL (deel 3)
« Reactie #29 Gepost op: 2-04-2002, 17:40:53 »

Het was windstil op dat moment, en ik heb niet gezegd dat John maar wat brabbelde...Hij heeft juist verstand van bomenhakken. Maar ik wil niet in een wellus/nietus discussie raken, maar deze boom had imho ook in de 10.000 kunnen vallen.  :)
Hij blijft voorlopig nog even mijn mol..

BM, het was geen kritiek op jou, je was de latste die iets in die trant geschreven had, dus citeerde ik jou. Mag ik vragen hoe je weet dat het windstil was?
Ik ben het met je eens dat de boom wellicht best in de 10000 had kunnen vallen, aangezien de 5000 ernaast lag (volgens ErikTKS). Maar misschien ook wel niet en kostte het eigenlijk al een hoop moeite om hem in de 5000 te krijgen.
Eigenlijk zou ik het hele stuk nog drie keer moeten bekijken op video om het gedrag van John als mols of onmols te kunnen bestempelen, maar ja, dan moet je wel een video hebben.







Wie een kuil graaft voor een mol, valt zelf extra op..
Wie een mol wil vinden, slaat al gauw de plank mis..

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:John is de MOL (deel 3)
« Reactie #30 Gepost op: 2-04-2002, 17:48:56 »
Hoi konijn
Ik heb het ook niet als kritiek opgevat hoor.
Wat betreft de wind ik heb het even nagekeken en op het moment dat ze gingen bepalen waar ze de boom konde laten vallen was er nagenoeg geen wind. Wat later toen ze al een tijdje aan het hakken waren kwam er een licht briesje opzetten







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

aggie

  • Gast
Re:John is de MOL (deel 3)
« Reactie #31 Gepost op: 2-04-2002, 20:55:31 »
- Het noemen van zijn maagklachten bij de jeugdfoto-opdracht heb ik zelf uitgelegd als een ietwat Onmolse actie van John. Maar het viel me nu op dat hij eigenlijk maar bleef beweren dat hij niks had gehad in zijn jeugd en dat het Angela was die ineens riep 'Ja, dat rekenen we goed'. Waarom Angela dat opeens besloot weet ik niet, maar het was in ieder geval niet omdat John haar zo ontzettend probeerde te overtuigen.
Pas achteraf maakt ze een grapje dat hij de boel loopt te bedonderen en zegt hij 'Nee echt, ik heb een zwakke maag', maar daarvoor had hij meer de houding van 'het is fout'.

idd Jayne, ik heb het ook nog eens bekeken.
In eerste instantie was ik ook verbaasd dat hij als mol de kandidaten hielp.
Angela's actie kan ook worden verklaard. Ze denkt: laat John maar lekker onmols overkomen, want Harry's foto is toch fout. Ze was ook veel minder in haar sas met Harry's antwoord, terwijl hij toch eerlijk overkwam ;)







« Laatst bewerkt op: 2-04-2002, 20:56:38 door aggie »

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:John is de MOL (deel 3)
« Reactie #32 Gepost op: 3-04-2002, 02:25:32 »

Het valt mij, en waarschijnlijk okk blackmollie en Heike op dat er de laatste tijd meer belangstelling is voor dit topic. Dat vertelt mij dat hij idd steeds meer in beeld komt. ;)


Dat is logisch Aggie, er blijven niet veel kandidaten meer over. En de mol is altijd erg onopvallend, dus nu pas krijgen mensen m in de gaten. ;) Maar ook al post niet iedereen hier er zijn wel degelijk meer ''John de mol''-aanhangers... (in ieder geval eentje)  

Gr. B.








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:John is de MOL (deel 3)
« Reactie #33 Gepost op: 3-04-2002, 08:52:20 »
Laat ik hier dan ook maar even officieel verklaren dat ik denk dat John de mol is. ;)
Eigenlijk al sinds afl. 3 (geldwagenopdracht), maar heb me tussendoor zoals velen even in de richting van Prince laten verleiden.
Enige andere molkandidaat is w.m.b. George, maar ik vind toch dat John betere 'mol-papieren' heeft.
Ga maar na, hij heeft nog bijna niet uit zichzelf een positieve bijdrage geleverd. Het enige dat ik kan bedenken is dat hij Karen herkende bij het druivenstampen.

Verder kun je de volgende dingen uitleggen als positief, maar bij al die dingen kun je ook kanttekeningen plaatsen:
  • Hij daalde Australisch af bij het abseilen. Echter, als hij dit niet had gedaan, was dat wellicht teveel opgevallen, aangezien het een jonge knul zonder hoogtevrees is. Bovendien daalden ook anderen op die manier af.
  • Hij liet geen geld verloren gaan bij de familie/ken jezelf-opdracht. Echter, er werd ook geen geld gewonnen, aangezien anderen hun uitspraak fout hadden.
  • Hij won (samen met George) 5.000 Euro bij de boomkap-opdracht. Echter, hij wist George er wel heel snel van te overtuigen dat de boom 'nooit' in het 10.000 Euro vak kon vallen. Ik zal het nog eens verifieren, maar volgens mij lagen deze vakken inderdaad naast elkaar.(Denk ook aan de opmerking van G. dat hij had gehoopt dat de boom van de bus in het 10.000 vak zou rollen) Ze hadden dus heel goed kunnen proberen de boom tussen de vakken in te mikken. De boom viel echter heel duidelijk in het 5.000 vak, dichter bij het min 10.000 vak (dacht ik), dan de andere kant!
Verder heeft John hoogstens 'meegedaan' met de groep, of geld verloren/laten liggen. Maar...mocht ik ernaast zitten, hoor ik het graag! ;)







« Laatst bewerkt op: 3-04-2002, 09:16:25 door Jayne »

Offline mirre

  • Forumlid
Re:John is de MOL (deel 3)
« Reactie #34 Gepost op: 3-04-2002, 10:43:32 »
Ja, ik ben overgehaald, John is de mol.... Alhoewel ik sinds Prince niet meer zo stellig durf te zijn...!
50 schapen over het hek tillen, dan ben je of heeeel onnozel of heeeel mol...
Het paralellen heeft hij (samen met Prince) verkeerd voorspeld, de geldwagenopdracht liep bij hem niet echt logisch. Volgens mij zijn John en Ellen de enige overgeblevenene met stalen zenuwen emn een gezond verstand. Ellen werkt voor zover ik kan zien goed mee, John blijft dus over!!








Offline mirre

  • Forumlid
Re:John is de MOL (deel 3)
« Reactie #35 Gepost op: 3-04-2002, 11:21:21 »
Nog even goed op de site rondgekeken....:
Uit de muzikale aanwijzingen heb ik het volgende gehaald:
-'Bicycle' van Queen is te herleiden op de website van John's rommelwinkeltje: www.rommelwinkeltje.nl. Hier is John te zien op een fiets!!
-Het nummer van Robin Hood: in Robin Hood komt prins John toch ook voor? Op 1 april was weer een muzikale aanwijzing te horen met als tekst: 'my name is prince'...
Het ligt allemaal best voor de hand zo toch?! ::) ::)










Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:John is de MOL (deel 3)
« Reactie #36 Gepost op: 3-04-2002, 11:42:09 »

maar ik vind toch dat John betere 'mol-papieren' heeft.
Ga maar na, hij heeft nog bijna niet uit zichzelf een positieve bijdrage geleverd. Het enige dat ik kan bedenken is dat hij Karen herkende bij het druivenstampen.


eigenlijk heb ik john gescharpt na het abseilen, ik vond z'n gedrag toen heel erg ONmols, vooral z'n omgang met george toen....ik vrees soms wel dat ik hier een grote fout gemaakt heb, de toekomst zal het uitwijzen.......als george er vrijdag uitgaat kan ik misschien nog op de kar springen  ;)

anyway, ik heb toch enkele puntjes bedacht waarom john de mol (voorlopig) niet is :

-abseilt australisch
-hij overtuigt george te abseilen
-John herkende Karen tussen de druivenstampers
-John die de volgende fietser een flink end op gang duwt
-John geeft waarschijnlijk fout antwoord op vraag ivm kwaaltjes jeugd om zo toch geld in de pot te krijgen (hoewel volgens een eerder schrijfsel van Jayne blijft dat het vooral Angela is die het goed rekent)
-John zit veel te studeren in z'n boekje met aanwijzingen
-John zet juiste stelling bij z'n foto
-John liegt veel bij koffertjesopdracht, hij wil persé de enige zijn die kiest voor 5 goeie antwoorden

ciao
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

aggie

  • Gast
Re:John is de MOL (deel 3)
« Reactie #37 Gepost op: 3-04-2002, 13:00:42 »
Vlaming, even wat wederleggingen:

- Hij abseilt idd australisch en valt zo minder op in afl 1. Alle aandacht van zich af ;)
- Hij overtuigd George misschien, maar in mijn ogen was het meer bang maken.
- Op gang duwen op een helling van laten we zeggen 10 km heeft niet zo veel effect. 2 seconden winst?
- het antwoord bij de kwaaltjes kan ook als afleiding gezien worden, omdat angela en hij denken te weten dat arry's koppie fout is.
- Het liegen kun je ook als mols zien

Voor de rest klopt het. En het is zeker dun ijs, maar dat is bij elke kandidaat nu zo, IMHO.








Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:John is de MOL (deel 3)
« Reactie #38 Gepost op: 3-04-2002, 15:39:36 »
Nog even over dat boompje hakken (sorry klinkt wat oneerbiedig), want volgens mij klopt daar gewoon niks van.

* Afgezien van zwaartepunten, wind magnetische krachten of wat dan ook, hadden ze volgens mij beter voor de 10.000 kunnen gaan. Waarom? Het 10.000 vak lag tussen de 5.000 en -5.000 in. In het beste geval valt hij goed: 10.000 Euro. Iets minder: 5.000 (dan zou hij iets naar beneden moeten vallen). In het slechtste geval verliezen ze 5.000 Euro.

* Het 5.000 vak ligt tussen de 10.000 en de -10.000. Valt hij goed (zoals is gebeurd) heb je 5000 Euro. Heb je veel mazzel dan valt hij omhoog naar de 10.000. In het slechtste geval verliezen ze 10.000 Euro.
Waarbij nog de opmerking dat dat ding volgens mij pal langs het lint van de -10.000 viel, met de takken in het 'foute vak'.

Stel dat de boom inderdaad naar de zon toe zwaarder is (is aannemelijk). Waarom hakken ze dat ding dan om naar de schaduwzijde toe!?. Dat busje staat precies in de schaduw, en dat is ook aan welke kan de boom valt. Alweer niet logisch.

Er vanuit gaand dat George inderdaad heilig in John gelooft, heeft John toch weer lekker z'n best gedaan (om zo min mogelijk geld binnen te halen).







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline konijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:John is de MOL (deel 3)
« Reactie #39 Gepost op: 3-04-2002, 15:52:02 »
* Afgezien van zwaartepunten, wind magnetische krachten of wat dan ook, hadden ze volgens mij beter voor de 10.000 kunnen gaan. Waarom? Het 10.000 vak lag tussen de 5.000 en -5.000 in. In het beste geval valt hij goed: 10.000 Euro. Iets minder: 5.000 (dan zou hij iets naar beneden moeten vallen). In het slechtste geval verliezen ze 5.000 Euro....

Stel dat de boom inderdaad naar de zon toe zwaarder is (is aannemelijk). Waarom hakken ze dat ding dan om naar de schaduwzijde toe!?. Dat busje staat precies in de schaduw, en dat is ook aan welke kan de boom valt. Alweer niet logisch.
Als het minder goed gaat kan het ook heel prima gebeuren dat de boom achterover valt (naar de -10.000 als je op de 10000 mikt). Benodigde kracht om boom af te breken ter hoogte van het hakken is namelijk het kleinst richting de kant waar je hakt en 180 graden de andere kant op.
Over zon en schaduwzijde: dit hangt af van het tijdstip. De boom is het zwaarst waar de zon om twaalf uur staar, maar ik denk eerder dat hij om drie uur viel (o.i.d).
Het hele probleem van dee opdracht was dat de vakken vooraf zo warten gekozen, dat het zwaartepunt boven het -10.000 vak hing. Hoe meer afwijking daarvan getracht werd te veroorzaken, hoe groter de kans dat hij alsnog daarheen viel.

P.S. volgens mij moest de pot deze aflevering omhoog en mocht de mol niet teveel mollen.







« Laatst bewerkt op: 3-04-2002, 16:06:10 door konijn »
Wie een kuil graaft voor een mol, valt zelf extra op..
Wie een mol wil vinden, slaat al gauw de plank mis..