Auteur Topic: George is de mol (deel 8)  (gelezen 25765 keer)

Offline Delilah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Delilah weet wie de mol is
Re:George is de mol (deel 8)
« Reactie #20 Gepost op: 7-04-2002, 20:38:55 »
Ook maar weer even een herhaling van mijn eerdere lijstje:

- George heeft het in afl 9 totaal niet over zichzelf, alleen maar over "waardige tegenstanders". Mol?
- Dat ie te eten kreeg en zichzelf een bed bezorgde bij het verhoor is ook goed voor je scherpte. Mol?
- Wat een geklooi met die koffer. george is trouwens wel erg grappig en is zich daar ook terdege bewust van, maakt er zelfs misbruik van. Zie stier, god wat een lol! ik vermaak me kostelijk.
- Hij slaat de krant open, kijkt even slinks naar links en vervolgens wordt er ingezoomd op een recensie die "verhoor"heet, nog voor de opdracht. Hint?!
- Voor aanvang van het verhoor, als de werking van de monitor en het oortelefoontje worden uitgelegd, zie je links george in beeld en rechts jantien zelf. Ingemonteerd dus. Mol en winnaar?
- dat geluidje aan het begin van de aflevering is echt "George"achterstevoren.
- tijdens het verhoor hoor je george biechten dat hij vindt dat er genoeg geld in de pot zit. zou ik ook vinden als mol.


en wat dat parachutespringen aangaat. als ie de mol is, springt ie niet. zeker niet als je beweert dat je hoogtevrees hebt, of dat nou wel of niet waar is. als men gelooft dat ie het heeft hoeft ie echt niet te springen.










Delilah knows...........she thinks

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:George is de mol (deel 8)
« Reactie #21 Gepost op: 7-04-2002, 20:49:52 »

- tijdens het verhoor hoor je george biechten dat hij vindt dat er genoeg geld in de pot zit. zou ik ook vinden als mol.




'

Ja, en zou je het dan ook zo hardop zeggen?
En volgens de statistieken heeft George het minste van de pot afgepakt van alle kandidaten....







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Jelte

  • Forumlid
Re:George is de mol (deel 8)
« Reactie #22 Gepost op: 7-04-2002, 22:02:45 »
Ik moet ff kwijt dat me opvalt dat op de offi. WIDM site George nog nooit een Dagboek geschreven!!! Wat mij betreft klopt dit; hij schrijft het dagboek van de mol en heeft daar dus druk genoeg mee... Weer bewijs voor George = mol???
Ander bewijs is misschien wel het feit dat we hier al aan het 8e deel van George is mol - topic bezig zijn...  ;)








Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:George is de mol (deel 8)
« Reactie #23 Gepost op: 7-04-2002, 22:23:51 »
Wie heeft gezegd dat George zijn dagboek ZELF schrijft? Misschien heeft ie wel ergens een goeie ghostwriter gevonden die het van 'm heeft overgenomen...  ;)

ambijans







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:George is de mol (deel 8)
« Reactie #24 Gepost op: 8-04-2002, 07:58:59 »
het viel mij idd ook op dat george nog nooit wat heeft geschreven, en john volgens mij ook niet. jantien daarintegen al drie keer volgens mij.
en dat george et minste geld van de pot af heeft gehaald: een goede mol zorgt ervoor dat anderen de draad kwijtraken zonder dat hij daar direct de verantwoording voordraagt, en het geld dus niet door de mol verloren is, maar door de andere kandi's...







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

aggie

  • Gast
Re:George is de mol (deel 8)
« Reactie #25 Gepost op: 8-04-2002, 09:44:00 »
... en naast geld kwijtraken in de opdrachten kun je het ook anderszins kwijtraken. Verder heeft hij af en toe pech gehad met een goede mede-kandidaat (foto-opdracht).








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:George is de mol (deel 8)
« Reactie #26 Gepost op: 8-04-2002, 10:38:21 »

... en naast geld kwijtraken in de opdrachten kun je het ook anderszins kwijtraken. Verder heeft hij af en toe pech gehad met een goede mede-kandidaat (foto-opdracht).


niet vergeten dat die foto-opdracht eigenlijk mislukt was, ware het niet dat john + harry logen over hun kwaaltjes. de foto-opdracht was geschikt voor de Mol, een paar positieve bijdragen leveren, maar uiteindelijk had het geen geld in kas mogen brengen. fout in het programma, kandidaten hadden hun kwaaltjes vooraf moeten bekend maken, ik denk dan ook dat de Mol het geld dat hier verdiend werd nog uit de pot zal stelen, ik hoop het wel 'n beetje iig

ciao
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:George is de mol (deel 8)
« Reactie #27 Gepost op: 8-04-2002, 16:26:27 »

niet vergeten dat die foto-opdracht eigenlijk mislukt was, ware het niet dat john + harry logen over hun kwaaltjes.
ciao
vlaming


en vooral niet vergeten dat het harry was (niet John) die deze opdracht redde!







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline PeHaJe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:George is de mol (deel 8)
« Reactie #28 Gepost op: 8-04-2002, 16:33:40 »
Hallo,

Ik heb dit jaar wat minder vaak dit forum geraadpleegd, maar nu wil ik toch even de volgende opmerking kwijt over "George de Mol".

In de laatste aflevering sloeg George snel door en gaf Jantien de gevraagde info. Terwijl hij dat deed hoorden wij in een voice-over zijn argumentatie om die info te geven, zoiets van:

"Jantien is mijn mol, dus wat heeft het voor zin dat zij de vrijstelling krijgt."

Nu kan na tijd wel bekend zijn geworden dat er door Jantien een vrijstelling te verdienen viel, maar dat was op het moment van de ondervraging niet bekend. Alleen de mol zou het v.t.v. geweten kunnen hebben. Het feit dat George dit argument oneigenlijk gebruikt is voor mij DE aanwijzing voor George als mol.

Tegen hem als mol spreekt dat hij niet veel daadwerkelijk heeft laten mislukken, behalve dan de verzamelproef met de fiets, tafel en de koptelefoon, wat een gitaar had moeten zijn.

Graag jullie reactie hierop.

Groetjes
PeHaJe









Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:George is de mol (deel 8)
« Reactie #29 Gepost op: 8-04-2002, 16:59:37 »
volgens mij wisten de kandi's et wel hoor van die vrijstelling... ja, ze wisten et wel







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Hondje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:George is de mol (deel 8)
« Reactie #30 Gepost op: 8-04-2002, 17:07:22 »
volgens mij wisten ze dat idd niet van die vrijstelling.
George zegt trouwens wel meer dubieuze dingen in al die biechten.
'John is een waardige tegenstander als kandidaat' bijvoorbeeld.

Volgens mij krijgt hij op dat terras bij de nep-test over Jantien wel degelijk ook een of ander teken van Angela, wanneer zij hem van opzij met de hand aantikt.

Ach...vrijdag zullen we wel zien... ;)
groetjes, Hondje








aggie

  • Gast
Re:George is de mol (deel 8)
« Reactie #31 Gepost op: 8-04-2002, 17:16:53 »
Ik lees zojuist in de muzikale aanwijzing topic een suggestie dat Ellen de juiste mol koos.

Ellen zei net live aan de telefoon dat ze goed zat kwa mol. (de interviewer vroeg of ze wist wie de mol was toen ze moest vertrekken en ze zei heel overtuigend ja). Met andere woorden, Ellen heeft op de goede mol gestemd in aflevering 9?  :o

Als Ellen goed zat qua mol, wist ze wie de mol was.

Als dat zo is, is GEORGE DE MOL.

En wel hierom:

We weten dat:
- George stemde op Jantien
- John stemde op George
- Jantien stemde op George of John

Situatie 1

Ellen stemt op Jantien, Jantien is de mol.

George stemt op Jantien, en gaat door
Jantien is de mol, en gaat door
John stemt op George, EN VALT AF!!!

Situatie 2

Ellen stemt op John, John is de mol

Jantien stemt op John en gaat door
John is de mol en gaat door
George stemt op Jantien EN VALT AF!!!

Situatie 3

Ellen stemt op George, George is de mol

John stemt op George en gaat door
George is de mol en gaat door
Jantien stemt op George en gaat door
Ellen stemt wel op George, MAAR VALT AF VANWEGE TE WEINIG VRAGEN GOED!!!

Jantien moet dus goed gekozen hebben, anders was Ellen doorgegaan (als je er van uit gaat dat Ellen de juiste mol had) ;)
Verder waren John en George overtuigd van hun keuze.
Klopt deze theorie? :)








« Laatst bewerkt op: 8-04-2002, 17:29:25 door Aggie »

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:George is de mol (deel 8)
« Reactie #32 Gepost op: 8-04-2002, 17:39:13 »

Klopt deze theorie? :)


Ik heb geen idee, 't zou wel mooi zijn.  ;)

Maar ik blijf toch nog 'n beetje zitten met die uitspraak van Ellen: 'iedereen zal nu wel John als mol hebben". Behoort zij zelf tot iedereen?










aggie

  • Gast
Re:George is de mol (deel 8)
« Reactie #33 Gepost op: 8-04-2002, 17:43:26 »

Ik heb geen idee, 't zou wel mooi zijn.  ;)

Maar ik blijf toch nog 'n beetje zitten met die uitspraak van Ellen: 'iedereen zal nu wel John als mol hebben". Behoort zij zelf tot iedereen?



Maar ik heb net het fragment beluisterd (dank vlaming ;)), maar ze is overtuigd van haar molkeuze. En dat gecombineerd bij mijn theorie hierboven laat volgens mij geen ruimte voor twijfel.

Het zou hoogstens zo kunnen zijn dat ze snapte dat ze de verkeerde mol had en meteen wist wie het wel was. Maar als ze daarna zegt dat ze de vragen heeft ingevuld voor haar mol, is in mijn humbele opinie die twijfel weer weg :)








Online tureluurs

  • Forumlid
Re:George is de mol (deel 8)
« Reactie #34 Gepost op: 8-04-2002, 19:12:46 »

Ik lees zojuist in de muzikale aanwijzing topic een suggestie dat Ellen de juiste mol koos.Als Ellen goed zat qua mol, wist ze wie de mol was.

Als dat zo is, is GEORGE DE MOL.

Klopt deze theorie? :)



Ja volgens mij wel; wegens het stemmen van George op Jantien kan het naar mijn idee niemand anders meer zijn dan George.
De enige mogelijkheid die nog door mij heen schoot was dat hij, indien hij niet de mol is, beloond is geworden met een continue vrijstelling wegens het niet ingaan op de brief (contact opnemen met de mol), want anders had hij er toch uit moeten gaan deze aflevering!
Maar dat lijkt me vergezocht, er wijst teveel naar George als mol om hem niet te zijn  ;)









Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:George is de mol (deel 8)
« Reactie #35 Gepost op: 8-04-2002, 19:29:10 »

Maar dat lijkt me vergezocht, er wijst teveel naar George als mol om hem niet te zijn  ;)

De George fanclub van Vlaming dankt u van ganser harte voor het grote vertrouwen in George als Mol 2002 (de enige echte maw!)  ;)

Greetz

ambijans







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:George is de mol (deel 8)
« Reactie #36 Gepost op: 8-04-2002, 20:32:09 »

Maar ik blijf toch nog 'n beetje zitten met die uitspraak van Ellen: 'iedereen zal nu wel John als mol hebben". Behoort zij zelf tot iedereen?

Daar zit ik ook mee, maar misschien is het zo gegaan:

Ellen stemt op George, maar denkt dat de rest (tja, alleen Jantien in dit geval... :-/ ) op John stemt en het dus fout heeft...

Inmiddels is ze er achter dat ze het goed had en dat John en Jantien ook op George gestemd hebben en ze er dus is uitgevlogen omdat ze pech had met de vragen of omdat ze langzamer was....

Da's de enige manier waarop ik het kan uitleggen, maar dan blijft het vreemd dat ze 1 persoon (Jantien) als 'iedereen' aanduidt, natuurlijk. ;)

Maar laten we ook in ons achterhoofd houden dat er wel weer sprake kan zijn van ongelooflijk creatief monteren. Misschien heeft Ellen deze woorden wel bij een andere test uitgesproken, weten wij veel.... Of de woorden zijn uit z'n verband gerukt. Dat ze bijvoorbeeld zei: 'Gisteren dacht ik nog: Iedereen zal nu wel John als mol hebben... Maar nu ben ik overgestapt op George'.

Dit is maar een voorbeeld hoor, ik heb de band niet opnieuw bekeken of bovenstaande mogelijk ik. Ik wilde er alleen maar mee zeggen dat, hoe moeilijk het ook voor mezelf is, je er geen harde theorieen op kunt baseren.








Offline juultjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben ik
Re:George is de mol (deel 8)
« Reactie #37 Gepost op: 8-04-2002, 21:48:21 »
niets is wat het lijkt...->george als je het zo leest zou je djoortsj zeggen, maar je zegt sjors.... ??? (kom ik er weer tussendoor   8))
en wat betreft de vorige muzikale aanwijzing: prince heeft toch ook zijn naam verandert en george dan maybe ook ofzo?







« Laatst bewerkt op: 8-04-2002, 22:01:16 door julia »
always look on the bright side of life

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:George is de mol (deel 8)
« Reactie #38 Gepost op: 9-04-2002, 10:56:33 »
wat ik vreemd vind bij de behandeling die ze george geven in afl. 9 met het verhoor is dat ze bij ellen en john de deur open laten staan en bij george gewoon dicht...







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

aggie

  • Gast
Re:George is de mol (deel 8)
« Reactie #39 Gepost op: 9-04-2002, 10:59:14 »
John en Ellen hadden eerst ook een dichte deur en Ellen sliep zelfs op de grond. Wat eigenlijk niet mocht...