Auteur Topic: Aflevering 10  (gelezen 32896 keer)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Aflevering 10
« Reactie #20 Gepost op: 13-04-2002, 14:29:57 »
Goed eens kijken:

Jantien leest: De slapende walvis ontwaakt. (kandidaten zijn er bijna, hebben de Mol door)  Door het ritme van de golven. Gestoord door het rumoer bij zijn staart. (Door de verdenkingen eindelijk ontdekt als Mol) Waar de schat onder stenen is bedolven. (Wie de Mol vindt, wint de schat)
Jantien leest:

John leest: De schenners, drie in getal, op succes gebrand. En niet door scrupules beperkt. (De winaar gaat door tot het einde, laat zich niet tegenhouden door tegenslag)  Vinden hun weg naar de reuzenolifant. (De winnaar vindt de Mol) Waar meer goud in de grond is verwerkt. (Dan win je de prijs)

George leest: Maar let op, gij sterveling die dit leest, U zoekt dan wel dapper en onvervaard. Uw lot wacht, dus wees bevreesd, in de gapende bek van 't hongerige nijlpaard. (Ook al doe je erg je best, je zit op het verkeerde pad, de Mol (de hongerige nijlpaard) zal je te pakken nemen.)

Conclusie:
Jantien: de Mol
John: de Winnaar
George: de Verliezer

Maar dit was voor de laatste test, dus niets is zeker.  


Vlaming spreekt: we kunnen moeilijk posten als de site down is he.....maarre volgens mij leek het erop dat John eerst ging springen, dan George en als laatste Jantien. maar of je er conclusies aan kunt verbinden?

Klopt, ik bedoelde op de officiele site niets over gepost. Dat van het springen klopt ook, ik zag het in de herhaling. (Eerst John, dan George en dan Jantien)










Offline Mahtob

  • Forumlid
Re:Aflevering 10
« Reactie #21 Gepost op: 13-04-2002, 14:30:48 »

Volgens mij zijn ze door UFO's meegenomen en staart Angela nog een beetje na terwijl ze het ding ziet overvliegen!  ;D



Als we deze week als hint een gedicht van Marsman krijgen ben ik overtuigd!








molzot

Offline rozefantje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10
« Reactie #22 Gepost op: 13-04-2002, 14:31:56 »

Volgens mij zijn ze door UFO's meegenomen en staart Angela nog een beetje na terwijl ze het ding ziet overvliegen!  ;D

ambijans


Hihi, die is meer voor de grappige momenten :-)

Vonden jullie niet dat er erg veel aandacht was voor het kampvuur met meimeringen (schrijf je dat zo? raar woord) over de andere kandidaten.
Mij viel op dat John nog eens extra de nadruk legde op dat Prince zijn maatje was, wat ook in het dagboek van de mol genoemd werd toen Prince afviel.

sandra







In het land der blinden is de mol koning

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Aflevering 10
« Reactie #23 Gepost op: 13-04-2002, 14:32:10 »
Dit kan niet kloppem met Jantien als mol en John winnaar....John stemt op George??







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 10
« Reactie #24 Gepost op: 13-04-2002, 14:34:09 »
Chriz schrijft het zelf, er kan geen hint inzitten naar W/V omdat ze toen nog niet wisten wie ging winnen







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Aflevering 10
« Reactie #25 Gepost op: 13-04-2002, 14:35:58 »

meimeringen (schrijf je dat zo? raar woord)

Volledig off topic maar voor alle duidelijkheid: mijmeringen schrijf je dus zooo!  :P

ambijans







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10
« Reactie #26 Gepost op: 13-04-2002, 14:36:38 »

Angela zei: Straks weten we wie de verliezer (Camera zoomt in op John), de winnaar (Camera zoomt in op George) en de Mol is. (Camera zoomt in op Jantien.)

Volgens mij was de volgorde (John) winnaar, (George) verliezer en (Jantien) de  mol....
Dat zou dan niet kloppen als we er vanuit gaan dat George op Jantien stemde...

Ik zou het trouwens echt een stunt vinden als John de mol was en Jantien en George elkaar verdenken!








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Aflevering 10
« Reactie #27 Gepost op: 13-04-2002, 14:37:31 »
Chriz is er alleen voor de hypotheses  ;D








Offline rozefantje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10
« Reactie #28 Gepost op: 13-04-2002, 14:42:29 »

Volledig off topic maar voor alle duidelijkheid: mijmeringen schrijf je dus zooo!  :P

ambijans



Ook off topic (ik zal het daarna nooooooooooit meer doen, maar hoop nog prof te worden :-)), dank je, ik had al het idee dat er iets niet klopte.







In het land der blinden is de mol koning

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Aflevering 10
« Reactie #29 Gepost op: 13-04-2002, 14:45:12 »
Ik betwijfel of de volgorde waarin ze uit heet vliegtuig springen veel zegt. De een kan z'n parachute gewoon langer open houden dan de ander....
Wat ik wel vreemd vind is dat je het vliegtuig ziet landen, en dat de parachutes nog nergens te zien zijn. Dit kan toch helemaal niet? Of het is gewoon nog even achteraf opgenomen.....niets is wat het lijkt.








Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

aggie

  • Gast
Re:Aflevering 10
« Reactie #30 Gepost op: 13-04-2002, 15:22:03 »

Ook ik heb enkele conclusies uit aflevering 10:

1. Bij opdracht met kamers is John de enige die zijn hoofd naar buiten kan steken, Jan10 & George blijven onder wachten omdat ze het niet aandurven... Een Mol steekt zijn kop ook al eens boven de aarde.
2. John was de eerste om George bij het abseilen in afl 1 gerust te stellen, hij is vrij low profile begonnen, maar zou goeie tactiek zijn als kandidaat Mol!
3. John liegt over het verbergen van de groene deur door George, tenzij men het op dat moment over een andere deur heeft, zou kunnen natuurlijk...
4. Het grootste geldbedrag bij flessen wordt door John opgehaald, kan aanwijzing zijn voor mollenstreek maar ook niet natuurlijk!
5. George zit nogal te lachen op de boot tijdens flessenzoekopdracht. Lacht hij haar uit of lacht hij omdat hij het als Mol zo leuk vindt...
6. Als George de Mol is laat hij wel doelbewust de moeilijkste fles opduiken door John...
7. Misschien is tekst die John moet lezen wel symbolisch want er staat : De schenners, drie in getal, op succes gebrand. En niet door scrupules beperkt. Vinden hun weg naar de reuzenolifant. Waar meer goud in de grond is verwerkt.
John was niet door scrupules beperkt als hij de Mol is, want hij slachtoffert in dat geval zijn maatje Prince.
8. Tot slot: als Angela van een verrassende Mol spreekt: Jan10 en John gaan voor George, die op zijn beurt voor Jan10 gaat. Als John dus de Mol is heeft niemand dus op hem gestemd!

Tot zover deze lezing. Amen!

Greetz

ambijans



Ik ben gschokt ambijans. Denk je dat iemand anders dan George de mol KAN zijn ???








Offline jorg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 10
« Reactie #31 Gepost op: 13-04-2002, 15:24:17 »
Weet iemand wat de kijkcijfers eigenlijk waren? Van deze een-na-laatste aflevering, maar ook van de serie vorig jaar? Waren die misschien hoger?








G H A S A L

Offline heike

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10
« Reactie #32 Gepost op: 13-04-2002, 15:24:33 »
dat het vliegtuig eerder landde vond ik ook vreemd. waarschijnlijk is het afhankelijk van de hoogte, het moment waarop de parachutes worden opengedaan, het weer en wat dies meer zij. hebben we iedereen zien springen? misschien alleen wel de winnaar en verliezer, en kotm de mol uiteindelijk doodleuk uit het vliegtuig stappen  ;)

er zaten trouwens zoveel overdreven aanwijzingen in, en die waren zo tegenstrijdig dat ik ze maar niet meer serieus neem. en ik heb er ook minder op gelet omdat ik dacht dat het niet meer nodig was, want aan het einde van de aflevering zouden we het weten.  :-/










aggie

  • Gast
Re:Aflevering 10
« Reactie #33 Gepost op: 13-04-2002, 15:28:33 »
Wat mij is opgevallen is het volgende:

- Duidelijk wa sin beeld gebracht dat John de deur voor de  :)fake muur legt en dan liegt. Hij deed het zonder dat het eorge opviel. Je zou het een perfecte mollenstreek moeten vinden.
- Als George zijn fles ophaalt moet hij een stuk zwemmen. Warom? Later komt John aanvaren met de boot. Zinloos tijdverlies???
- Wie is er verantwoordelijk voor het fout oplossen van de balkenpuzzel??? John of Goerge???
- Jantien was in deze afl overtuigd van George. Je kunt er imho dan ook vanuit gaan dat ze dat de voirge alf ook deed. Ellen zei de juiste mol te hebben gehad. Logische conclusie: George is de mol.....








Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 10
« Reactie #34 Gepost op: 13-04-2002, 15:29:12 »
Ik betwijfel of de volgorde waarin ze uit heet vliegtuig springen veel zegt. De een kan z'n parachute gewoon langer open houden dan de ander....



Ik ben ervan overtuigd dat de volgorde van springen alles zegt over wie wat is. Natuurlijk kan de één zijn parachute later openen maar dat is niet gebruikelijk bij een tandem-sprong daarbij gelden veel strakkere regels als bij ervaren parachutisten die alleen springen (degeen die als eerst springt opent volgens mij pas als laatste zijn parachute (laagste hoogste dan) om zeker te zijn dat deze ook daadwerkelijk als eerste beneden is). De volgorde waarin ze springen zo landen ze dus ook (kan natuurlijk anders gecompileerd zijn maar daar geloof ik niet in).
John land dus als eerste en is de verliezer
George land als 2e en is waarschijnlijk de mol (heel misschien de winnaar)
Jantien land als laatste en is dus waarschijnlijk de winnaar (heel misschien de mol)

De bekendmaking van de verliezer, mol en winaar is voor zover ik me kan herinneren altijd al zo geweest en ook de meest spannende alleen bij de 2e Vlaamse reeks was deze anders maar daar werd geloof ik alles in 1 beeld tegelijk bekendgemaakt.

Wat ik wel vreemd vond is dat iedereen zomaar gelijk mee deed, het kon namelijk net zo goed een opdracht zijn en als het niet door ging heeft de Avro toch een minder mooi einde.







« Laatst bewerkt op: 13-04-2002, 15:32:54 door kaketoe »
at your service

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10
« Reactie #35 Gepost op: 13-04-2002, 15:30:43 »

dat het vliegtuig eerder landde vond ik ook vreemd. waarschijnlijk is het afhankelijk van de hoogte, het moment waarop de parachutes worden opengedaan, het weer en wat dies meer zij. hebben we iedereen zien springen? misschien alleen wel de winnaar en verliezer, en kotm de mol uiteindelijk doodleuk uit het vliegtuig stappen  ;)

er zaten trouwens zoveel overdreven aanwijzingen in, en die waren zo tegenstrijdig dat ik ze maar niet meer serieus neem. en ik heb er ook minder op gelet omdat ik dacht dat het niet meer nodig was, want aan het einde van de aflevering zouden we het weten.  :-/


Je zag wel drie keer iemand springen maar of ze herkenbaar waren weet ik niet... ik moet de aflevering gauw nog een keer bekijken want ik had hetzelfde als jij... ik zat gewoon te wachten op de ontknoping en lette minder op de details dan anders.
Vliegtuig gaat natuurlijk wel sneller dan parachute (denk ik).








Offline Lampje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10
« Reactie #36 Gepost op: 13-04-2002, 15:33:06 »
Vanochtend op de chat was er iemand die stelde dat de kandidaten wel gesprongen zijn (hebben we ook gezien) maar door de weersomstandigheden op een totaal andere plek geland zijn dan de bedoeling was. Daarom was het vliegtuig dan ook 'eerder' terug dan de kandidaten. Deze insider (?) leek zeer zeker van zijn/haar zaak.

Niets is wat het lijkt .....










Offline jorg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 10
« Reactie #37 Gepost op: 13-04-2002, 15:37:10 »
Misschien zijn ze met zo'n klap op de grond terechtgekomen dat ze er dwars doorheen gingen, en is degene die het diepste kwam de echte mol







G H A S A L

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10
« Reactie #38 Gepost op: 13-04-2002, 15:38:28 »

Vanochtend op de chat was er iemand die stelde dat de kandidaten wel gesprongen zijn (hebben we ook gezien) maar door de weersomstandigheden op een totaal andere plek geland zijn dan de bedoeling was. Daarom was het vliegtuig dan ook 'eerder' terug dan de kandidaten. Deze insider (?) leek zeer zeker van zijn/haar zaak.

Niets is wat het lijkt .....


Zou goed kunnen want het was wel heel slecht weer! Ben benieuwd wat ze dan met de montage hebben uitgevoerd...








Offline heike

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10
« Reactie #39 Gepost op: 13-04-2002, 15:40:40 »

Misschien zijn ze met zo'n klap op de grond terechtgekomen dat ze er dwars doorheen gingen, en is degene die het diepste kwam de echte mol


;D en zit die er nu nog steeds!

het weer was blijkbaar wel een groot probleem, en volgens mij is het best moeilijk om dan precies op een paar vierkante meter te landen, al helemaal met een tandemsprong.